![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had het over nieuwbouw mijn beste,om de vergelijking door te trekken met de aankoop van bouwgrond qua prijs.... Of bouwt U soms een oud aftands en vervallen krot op een pas aangekochte bouwgrond... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elke geval,ik heb het destijds zélf kunnen vaststellen... En gaat dat eens voor een keer in tegen die stereotype uitdrukkingen die algemeen worden aanvaard én gebezigd,nét alsof uitzonderingen niet meer mogelijk zouden kunnen zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wij maar denken dat het onbetaalbaar was om in hun dorpje/gemeente te blijven wonen. Blijkbaar had er moeten staan dat daar de spiksplinternieuwe woningen 'onbetaalbaar' zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hebt U de bijbehorende foto's ook even aangeklikt zoals ik heb gedaan mijn beste... Of was het snel plakwerk van uwentwege... Aangezien één plus één niet Uw sterkste kant is vergeef ik het U graag aangezien U nog altijd niet doorheeft dat vraag én aanbod van doorslaggevende aard zijn in iedere regio apart... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet de 'arme' Vlaming nu ook nog in hetzelfde dorpje blijven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De meeste Vlamingen kennen daar genoeg Frans voor. In mijn gemeente kan je als Franstalige perfect functioneren: de slager, apotheker, dokter, bakker, verzekeringsagent, cafébaas , winkeliers kennen Frans. En als je naar het gemeentehuis moet of bij verkiezingen , zijn er bereidwilligen genoeg om te helpen. Eigenlijk doen wij onszelf de das om.
![]() |
![]() |
#569 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Banneling
|
![]() Weet je wat ik voor veel Vlamingen dan nog het ergste vindt?? Dat sommigen nationalisten nog die hoofdstad waaruit deze mensen hun electoraat halen nog beschouwen als hun hoofdstad. Zelfs een Waalse krant zou zoiets niet durven schrijven. Ik ken het typische FDF fransmannetje wel. Meestal gekleed in een mooie Ralph lauren polo, keurig gefeund haren, bij voorkeur in een Volkswagen Touareg SUV en wekelijks aanwezig op de tennisclub in Watermaal Bosvoorde. Dat zijn de echte Vlamingenhaters, niet de werkloze Jean en Odette uit Charleroi....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
|
![]() Citaat:
Ook de jongste dochter van Michel Daerden loopt school in Tongeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat de 'jeunesse dorée' wat meer leert van hun buren dan enkel de taal. Hoe dan ook: hoe meer Franstaligen uit eigen beweging Nederlands leren, hoe beter. Dan kan ook in Vlaanderen de studie-keuze van tweede en derde en vierde en ... taal vrijer worden gemaakt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
|
![]() Citaat:
nu is het vaak nog zo dat een Vlaming zeer snel de voorkeur krijgt wanneer er in Brussel een tweetalige wordt gezocht. Aangezien de Vlaamse jeugd minder goed FR kent en de Franstalige beter en beter NL, zou dat wel eens kunnen veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen kunnen de Vlaamse jongeren een taal leren waarmee ze ook een tijdlang in een buitenland naar keuze kunnen gaan werken, of kunnen emigreren. Voor velen zal dat wellicht Engels worden, maar het kan evengoed Pools, Japans of Papiamento zijn. En wie weet zullen er ook veel Vlaamse jongeren Frans leren om de liedjes van Arno te verstaan, de zever in Le Soir te decoderen of in de Ardennen met de Chiro te kamperen. Ge weet wel, spontaan en zo.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 28 maart 2010 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden misschien al kunnen beginnen met een aantal systematisch genegeerde landstalen te leren, zoals Waals en Luxemburgs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou al veel waard zijn mocht de jeugd tenminste wéten dat die talen bestaan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
Parlementslid
|
![]() George Clerfayt, de voorzitter van het FDF in de jaren 70, met een standpunt dat weinig verschilt van dat wat Maingain vandaag zegt of van wat sommige columns in de Franstalige pers insinueren : http://www.deredactie.be/permalink/1.749094
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof iedereen daar mee bezig is, of wil zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#580 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |