Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2010, 20:44   #161
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Als homo of lesbo zijn een keuze en geen gevoel moest zijn zou ik ze waarschijnlijk afkeuren.
Maar vermits het geen keuze is maar een gevoel van liefde wie zijn wij dan om hun liefde af te keuren.
Niemand kiest zijn voorkeur maar word er mee geboren,als god het daar niet mee eens is volgens de gelovigen had hij dan niet de macht om dat te veranderen?
Oud 1 april 2010, 21:12   #162
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Een foutje door de onfeilbare Allah dus?

Contradictio in terminis of toch niet
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2010, 22:01   #163
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Als homo of lesbo zijn een keuze en geen gevoel moest zijn zou ik ze waarschijnlijk afkeuren.
Waarom?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 10:03   #164
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Waarom?
Omdat de voorkeur dan niet zou worden ingegeven door het homo of lesbisch zijn van de persoon.
Oud 2 april 2010, 10:06   #165
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de voorkeur dan niet zou worden ingegeven door het homo of lesbisch zijn van de persoon.
Ja, en waarom is dat verkeerd?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 2 april 2010, 10:08   #166
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Patat daar gaan de linksen knock out. Het knuffelen van de islam gooit onze progressieve levenshouding terug in de tijd. Wat gaan ze nu doen? De linkse knuffelaars. De holebi's helpen of de islam verder knuffelen. Ik vind het plezant dat de linksen moeten kiezen tussen twee knuffelgroepen. Persoonlijk kies ik voor de aanvaarding van holebi's. En de islam eruit. Holebi's zijn gelijkwaardige burgers. We zullen zien. Het zal verhelderend zijn. Ik amuseer me met de houding van het links gespuis. Alles gaat goed ondertussen homos gemolestreerd halal in de scholen. Dan zwijg ik nog over het pijnlijke besef dat onze sociale potjes worden geplunderd. Onze kinderen een schuldgevoel aangepraat omdat ze hondjes thuis hebben. Sossen sossen toch daar gaat jullie multicul samenleving.

http://www.gva.be/antwerpen/homo-s-k...straten-2.aspx
Ik ben tegen de homofobie maar nog meer tegen de Islam, patat.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 10:23   #167
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, en waarom is dat verkeerd?
Ik heb daar geen zeggenschap over,nog over het feit dat het bestaat ,nog over het feit dat ik iemands keuze zou veroordelen.
Ik stel alleen dat ik het dan zou afkeuren.
Oud 2 april 2010, 10:53   #168
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb daar geen zeggenschap over,nog over het feit dat het bestaat ,nog over het feit dat ik iemands keuze zou veroordelen.
Ik stel alleen dat ik het dan zou afkeuren.
Ja, dat had ik begrepen. Wat ik niet begrijp is waarom je het zou afkeuren als het te wijten is aan een keuze, maar niet als het te wijten zou zijn aan een voorkeur.

Citaat:
Oud 2 april 2010, 11:05   #169
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, dat had ik begrepen. Wat ik niet begrijp is waarom je het zou afkeuren als het te wijten is aan een keuze, maar niet als het te wijten zou zijn aan een voorkeur.
Omdat dan waarschijnlijk iedereen een man-vrouw relatie zou hebben.
Maar nog,ik heb niks tegen een geaardheid noch tegen de personen die hun geaardheid volgen,ik vind ze in deze zelfs normaal.

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 2 april 2010 om 11:31.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 12:28   #170
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

is er ook een thread homofobie bij het adoptiebureau?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 12:52   #171
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nog,ik heb niks tegen een geaardheid noch tegen de personen die hun geaardheid volgen,ik vind ze in deze zelfs normaal.
Oké, ik vond het een beetje een vreemde redenering, da's alles...

Citaat:
Oud 2 april 2010, 19:48   #172
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je benadert de zaken helemaal niet rationeel. Je denkt dat je betoog onderbouwd is door een vage verwijzing naar "Freud", maar je laat na om zelfs maar zijdelings aan te tonen op welke wijze de theorieën van Freud je betoog ondersteunen. En nee, ik vind Freud helemaal niet belachelijk. Ik vind het echter wel grappig hoe jij meent steun te vinden in de theorieën van iemand die 100 jaar geleden al als achterhaald beschouwd werd en wiens theorieën en methodes als sinds het prille begin voorwerp zijn geweest van hevige kritiek. En het is er in de loop van de jaren niet beter op geworden. De enige momenten waarop Freud in academische kringen nog aandacht krijgt, is in historische overzichten van de ontwikkeling van de psychologie. Ook zijn inzichten betreffende homoseksualiteit worden al lang als volstrekt irrelevant beschouwd. Rest de vraag waarom jij Freud als argument naar voor meent te moeten schuiven. Mijn beste gok is dat je je afkeer van homoseksualiteit een air van fatsoenlijkheid probeert te verschaffen door je te verschuilen achter een grote naam als Freud. Net zoals ik ten zeerste betwijfel of je wel begrijpt wat het eerder door jou aangehaalde "scatofilie" betekent, betwijfel ik of je zelfs maar de geringste notie hebt van wat Freud ooit gezegd heeft over homoseksualiteit en hoe de wetenschap en kennis van het fenomeen sedertdien geëvolueerd is.

Nee hoor. Ik vind helem�*�*l niet dat iedereen die het niet met me eens is homofoob is. Die term behoud ik exclusief voor voor mensen die op één of andere manier uiting geven aan hun wens om homoseksuelen anders te behandelen dan heteroseksuelen.
Dus we moeten iedereen hetzelfde behandelen, ook al verschillen ze? En ik heb het niet over goed of slecht behandelen, maar over "anders". Komaan Raf, als gij weet dat een man heteroseksueel is dan gaat gij die evenzeer versieren? Of is de kans groter dat ge dit doet als ge weet dat hij homoseksueel is?
Oud 2 april 2010, 19:59   #173
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Dat homosexualiteit al dan niet de norm is, is in elke discussie over homosexualiteit naast de kwestie. Dat er meer 'heterosexuelen' zijn dan homosexuelen, dat zal kloppen, maar wat maakt dat uit ?
Dat u vindt dat 'verwijzen naar 'afwijkend' seksueel gedrag' niet moet getoond worden, tot daar, maar wat is 'afwijkend' seksueel gedrag ? Alles wat de meeste mensen niet doen ? Of enkel wat u als 'afwijkend' beschouwt ?
Eigenlijk weigert u gewoon te erkennen dat homosexualiteit bestaat. Immers, u heeft het over 'afwijkend seksueel gedrag'.
Ik denk dat het nu genoegzaam bewezen is, dat een heteroman perfect 'afwijkend seksueel gedrag' kan vertonen (lees een goeie pijpbeurt kan geven), maar daarom geen homosexueel is. En als homo zal ik er ook wel in slagen een vrouw zwanger te maken. Maar daar gaat het niet om.
Het gaat erom dat u gewoon niet aanvaardt dat homosexualiteit een volwaardige vorm van sexualiteit is. En daarom ben u homofoob. Voor u uit uw krammen schiet : ik vind als homo dat u het recht heeft om dat te vinden. Maar daar stopt het ook. Niemand hoeft homosexualiteit 'ok' te vinden, maar men moet wel willen respecteren dat anderen daar anders over denken, en dus daar zo naar handelen.
Kijk, ik vind niets 'viezer' en voor mij gênanter, dan een jongen en een meisje die zich publiekelijk staan af te lebberen (nochtans een duidelijke uiting van 'norm'-aal seksueel gedrag). Toch ga ik die mensen niet beginnen aanvallen, uitschelden etc, toch, want alhoewel het mij 'raakt', het doet mij geen kwaad.
Groot probleem hiermee, is dat dergelijke houding echt wel wat inspanning vraagt.
Ik aanvaard homoseksualiteit volledig als volwaardige vorm van seksualiteit en heb er geen probleem mee, evenmin als met andere vormen van seksualiteit die niet tot de norm (leiden tot voortplanting) horen, ik vind echter dat het tonen hiervan in het publiek ofwel een doelbewuste vorm van provoceren is, ofwel een vorm van normvervaging. Ik zeg ook nergens dat ik het goed vind dat mensen daarom zouden worden aangevallen of uitgescholden.

Vergelijk het met een hetero-koppel dat graag aan plasseks doet; geen enkel probleem voor mij, maar het is ofwel bedoeld om te provoceren, ofwel een vorm van normvervaging moesten zij in het publiek bijvoorbeeld een t-hemd dragen met daarop een verwijzing naar plasseks.

Het is jammer dat men bij het geven van een dergelijke mening onmiddellijk de stempel homofoob krijgt, zo lijkt het alsof op homoseksualiteit geen enkele vorm van kritiek mag komen. En het ontkracht de echte betekenis van homofobie.
Oud 2 april 2010, 20:38   #174
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rare gedachtenkronkel. Stel nu eens dat homo's met elkaar vrijen omdat ze daar op geilen? of dat lesbiënnes liever met vrouwen vrijen omdat ze dat veel lekkerder en opwindender vinden? Maakt dat de zaak plots helemaal anders? Is daar dan iets mis mee?

Ik ga er van uit dat homo's met mannen vrijen omdat ze daar geiler van worden en wat mij betreft is dat hun zaak. Of het een keuze is of aangeboren maakt me niet uit. Sterker nog: ik zou liever zien dat het een keuze was omdat je de keuzevrijheid altijd en ten allen tijde kan verdedigen. Als het een 'geaardheid' is (wat ik niet geloof) is het biologisch gezien dus een afwijkng. Als het een afwijking is, heeft dat een oorzaak. Als je die oorzaak kan achterhalen, kan je er op termijn wellicht aan remediëren. Dat lijkt me een slecht idee.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 23:56   #175
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Dus we moeten iedereen hetzelfde behandelen, ook al verschillen ze?
Uiteraard.

Citaat:
En ik heb het niet over goed of slecht behandelen, maar over "anders".
Nee, niet anders. Hetzelfde.

Citaat:
Komaan Raf, als gij weet dat een man heteroseksueel is dan gaat gij die evenzeer versieren? Of is de kans groter dat ge dit doet als ge weet dat hij homoseksueel is?
Je zou er van versteld staan hoeveel hetero's ik in mijn jonge jaren versierd heb...

Citaat:
Oud 2 april 2010, 23:57   #176
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou er van versteld staan hoeveel hetero's ik in mijn jonge jaren versierd heb...

Opschepper!
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 00:09   #177
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik aanvaard homoseksualiteit volledig als volwaardige vorm van seksualiteit en heb er geen probleem mee, evenmin als met andere vormen van seksualiteit die niet tot de norm (leiden tot voortplanting) horen, ik vind echter dat het tonen hiervan in het publiek ofwel een doelbewuste vorm van provoceren is, ofwel een vorm van normvervaging. Ik zeg ook nergens dat ik het goed vind dat mensen daarom zouden worden aangevallen of uitgescholden.

Vergelijk het met een hetero-koppel dat graag aan plasseks doet; geen enkel probleem voor mij, maar het is ofwel bedoeld om te provoceren, ofwel een vorm van normvervaging moesten zij in het publiek bijvoorbeeld een t-hemd dragen met daarop een verwijzing naar plasseks.

Het is jammer dat men bij het geven van een dergelijke mening onmiddellijk de stempel homofoob krijgt, zo lijkt het alsof op homoseksualiteit geen enkele vorm van kritiek mag komen. En het ontkracht de echte betekenis van homofobie.
Helemaal niet. Jij voldoet nog steeds netjes aan de definitie van homofobie. Wanneer een homokoppel hand in hand over straat loopt, vind je dat aanstootgevend, maar wanneer een heterokoppel dat doet, vind je dat niet. Geen van beide koppels doet nochtans iets wat op zich aanstootgevend is of zelfs maar zijdelings naar het seksuele verwijst. Dat is een invulling die jij er zelf aan geeft. Wat mij betreft hoeft een t-shirt met opdruk over de geneugten van plasseks ook niet, maar dat geldt zowel voor homo's als hetero's, snap je? Het feit dat jij de aanblik van een hand in hand lopend koppel als aanstootgevend ervaart, of als een uiting van normvervaging, weerspiegelt alleen jouw afkeer van homoseksualiteit. En d�*t, mijn beste, is nu precies de definitie van homofobie.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 3 april 2010 om 00:10.
Oud 3 april 2010, 00:26   #178
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het feit dat jij de aanblik van een hand in hand lopend koppel als aanstootgevend ervaart, of als een uiting van normvervaging, weerspiegelt alleen jouw afkeer van homoseksualiteit. En d�*t, mijn beste, is nu precies de definitie van homofobie.
Jij bent wel héél streng.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 00:38   #179
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Jij bent wel héél streng.
Nee hoor.

Citaat:
Oud 3 april 2010, 09:37   #180
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Jij voldoet nog steeds netjes aan de definitie van homofobie. Wanneer een homokoppel hand in hand over straat loopt, vind je dat aanstootgevend, maar wanneer een heterokoppel dat doet, vind je dat niet. Geen van beide koppels doet nochtans iets wat op zich aanstootgevend is of zelfs maar zijdelings naar het seksuele verwijst. Dat is een invulling die jij er zelf aan geeft. Wat mij betreft hoeft een t-shirt met opdruk over de geneugten van plasseks ook niet, maar dat geldt zowel voor homo's als hetero's, snap je? Het feit dat jij de aanblik van een hand in hand lopend koppel als aanstootgevend ervaart, of als een uiting van normvervaging, weerspiegelt alleen jouw afkeer van homoseksualiteit. En d�*t, mijn beste, is nu precies de definitie van homofobie.
Ik zeg nergens dat ik het aanstootgevend vind, dat maak jij ervan. En het is niet zo dat iedere man die vies is van homoseksualiteit homofoob is. Het is niet omdat ik geslachtsgemeenschap tussen mannen vies vind, net als ik dat tussen bejaarden vies vind, dat ik homoseksuelen, of bejaarden, vies vind.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be