Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2010, 13:02   #401
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
1) Ik ben geen communist.
Goed voor u.

Citaat:
2) U gaf aan dat het communistische onderwijssysteem gebaseerd was op competentie...
Ah, waar gaf ik dat aan?
Oud 4 april 2010, 13:05   #402
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Ah, waar gaf ik dat aan?
Citaat:
Een beperkte nomenclatuur bepaalt welke opleiding mensen krijgen, welk werk ze doen, wat er geproduceerd wordt en wie wat van die productie ontvangt.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 13:13   #403
La Chunga
Minister

Standaard

En u concludeert uit bovenstaande dat ik hiermee competentie bedoel. Ik bedoel wat er staat, uw conclusie is totaal verkeerd. U kan echter wel iets anders concluderen, maar het is minder mooi dan u wil zien. Ik zal u even op weg helpen: we hebben met mensen te maken.

Laatst gewijzigd door La Chunga : 4 april 2010 om 13:13.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 13:18   #404
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En u concludeert uit bovenstaande dat ik hiermee competentie bedoel. Ik bedoel wat er staat, uw conclusie is totaal verkeerd. U kan echter wel iets anders concluderen, maar het is minder mooi dan u wil zien. Ik zal u even op weg helpen: we hebben met mensen te maken.
Mja eventjes de feiten opdiepen ipv in het ijle te discussiëren:

http://en.wikipedia.org/wiki/Educati...e_Soviet_Union

Citaat:
“Higher” (Russian: высшее, vyssheye) educational institutions included degree-level facilities: universities, “institutes” and military academies. "Institute" in the sense of a school refers to a specialized "microuniversity" (mostly technical), usually subordinate to the ministry associated with their field of study. The largest network "institutes" were medical, pedagogic (for the training of schoolteachers), construction and various transport (automotive and road, railroad, civil aviation) institutes. Some of those institutes were present in every oblast' capital while others were unique and situated in big cities (like the Literature Institute and the Moscow Institute of Physics and Technology ). Colloquially these universities and institutes were all referred to by the acronym "VUZ" (ВУЗ – высшее учебное заведение, "higher educational institution").

Students who wanted admission to a VUZ had to have graduated from either a general secondary school (10 or 11 years) or a specialized secondary school or a tekhnikum. Those who completed only vocational school (PTU) or "incomplete secondary school" were not deemed to have been certified as having completed secondary education (they lacked an аттестат зрелости – maturity certificate – or equivalent diploma from a specialized secondary school) and were thus were not eligible to attend a VUZ.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 4 april 2010 om 13:20.
Oud 4 april 2010, 13:30   #405
La Chunga
Minister

Standaard

Tussen theorie en werkelijkheid bevindt zich bij tijd en stonde een kloof. De Belgische grondwet bijvoorbeeld bepaalt dat elke Belg gelijk is voor de wet. Nochtans - en om bij het onderwijs te blijven - zijn de middelen die de overheid beschikbaar stelt voor een kind dat school loopt in het vrije onderwijs niet dezelfde als de middelen voor een kind in het gemeenschapsonderwijs. Dan heb ik het nog niet eens over kinderen die thuisonderwijs genieten.
Uw tekstje hierboven is louter theorie. Tegenover die theorie stel ik de realiteit van het nepotisme dat eigen is aan mensen.
Oud 4 april 2010, 13:50   #406
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen communist.
Iedereen is communist.
Oud 4 april 2010, 13:54   #407
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tussen theorie en werkelijkheid bevindt zich bij tijd en stonde een kloof. De Belgische grondwet bijvoorbeeld bepaalt dat elke Belg gelijk is voor de wet. Nochtans - en om bij het onderwijs te blijven - zijn de middelen die de overheid beschikbaar stelt voor een kind dat school loopt in het vrije onderwijs niet dezelfde als de middelen voor een kind in het gemeenschapsonderwijs. Dan heb ik het nog niet eens over kinderen die thuisonderwijs genieten.
Dat is voornamelijk omdat het gemeenschapsonderwijs wordt voorzien door de staat.
Het vrije onderwijs zijn eigenlijk prive ondernemingen die staatssteun krijgen.

Citaat:
Uw tekstje hierboven is louter theorie. Tegenover die theorie stel ik de realiteit van het nepotisme dat eigen is aan mensen.
De theorie van het liberale onderwijs is dat enkel kinderen van rijke ouders degelijk onderwijs kunnen krijgen/betalen. Leuke theorie alvast.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 4 april 2010 om 13:57.
Oud 4 april 2010, 13:57   #408
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat zal wel. Uitgaven voor het leger hebben daar voorrang. Het kan hun daar zelfs niet schelen dat de gewone man boomschors moet eten.
Een communistisch land is per defenitie een dictatuur, vermits geen andere partij dan de communische mag opkomen bij verkiezingen.
Citaat:
Communisme is dictatoriaal ...

Een beperkte nomenclatuur bepaalt welke opleiding mensen krijgen, welk werk ze doen, wat er geproduceerd wordt en wie wat van die productie ontvangt.
Soms begint de rode utopie wel eens onder het mom van algemene inspraak - een mom die men voortdurend in stand poogt te houden - maar eindigt steevast in onmenselijke tirannie.

Communisme is niet des mensen. De installatie van dergelijk ideologisch (per definitie utopisch) systeem werd, is en zal nooit tot een goed einde worden gebracht.
Communisme is een hypothese en hypotheses zijn niet dictatoriaal.
Het is dus niet correct om het communisme dictatoriaal te noemen.
Dat is gewoon niet zo.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 4 april 2010 om 14:01.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:14   #409
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Communisme is een hypothese en hypotheses zijn niet dictatoriaal.
Het is dus niet correct om het communisme dictatoriaal te noemen.
Dat is gewoon niet zo.
Communisme is dus de niet-bewezen definitie van een maatschappij zonder standen en collectief bezit?

EDIT, sorry zat even te prutsen...

De uitwerking van de communistische hypothese heeft nog nooit tot een bewijs ervan geleverd omdat ...

Laatst gewijzigd door La Chunga : 4 april 2010 om 14:16.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:52   #410
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Het falen van het communistisch agrarisch systeem heeft indirect miljoenen doden veroorzaakt die vaak niet in de statistieken voorkomen.
De kern van het project van de bolsjevieken was de modernisering van de landbouw.naar het model van de (toen westerse) industrie. Men poogde 'top-down' het model van de fabriek toe te passen door het creëren van gigantische boerderijen (fabrieken).

Denk aan de leefwereld waarbinnen de analyse van Marx tot stand kwam (opkomst van fabrieken/industrie).
Oud 4 april 2010, 14:53   #411
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De uitwerking van de communistische hypothese heeft nog nooit tot een bewijs ervan geleverd omdat ...
Misschien.
Oud 4 april 2010, 17:18   #412
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Opnieuw gemeld.En ik ben niet onder de indruk van fossiele aanhangers van een systeem waarin omzeggens niemand nog gelooft.
Dus je bevestigt mijn psychoanalytische benadering? Dat mag hoor.
Veel geluk met de melding!
Oud 4 april 2010, 17:56   #413
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 18:38   #414
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen die centen heeft.
Inschrijvingsgeld aan hogescholen of universiteiten per jaar is +-500 euro voor subsidieerbare studenten. +-7000 euro voor niet subsidieerbare studenten. Daarbij komt nog de kosten van de cursussen en soms de materiaalkosten.
Gezien de graad van uw reacties is het logisch dat u dit niet weet.
Mijn ouders waren allesbehalve rijk en toch ging ik naar de universiteit met een beurs.Iedereen kan hier studeren.

Laatst gewijzigd door grievous : 4 april 2010 om 18:38.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 18:39   #415
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Fossiele communisten mogen zagen zoveel ze willen.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 19:34   #416
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Iedereen kan hier studeren.
Wereldvreemd, noemt dat.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 00:50   #417
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Kimchi kon ik wel niet meer zien. Ik was blij dat ik het kon vermijden bij het maal dat onze medetreinreizigers van Pyongyang naar Beijing ons aanboden...

Maar de runderlapjes... En bbq...

Het water komt mij al in de mond. In Centraal Azië kun je ook lekker Koreaans eten, vooral in Tashkent en Bishkek organiseren etnische Koreanen bij hen thuis eetkamers waar hond op het menu staat.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 00:52   #418
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen armoede willen zien zeker.
Het communisme is gedoemd.Een paar diehards zoals gij zullen daar niets aan veranderen.
gelooft wat U wil. De grootste natie ter wereld is communistisch, en in de meeste landen die communistisch geweest zijn kent de ideologie een enorme opleving. (in Rusland zijn enkel de communisten erin geslaagd het putin regime uit te dagen en in sommige provincies zelfs te verslaan)
Oud 5 april 2010, 00:56   #419
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verlang niet naar het communisme. Alleen zie ik dat sommigen blijkbaar totaal niet weten wat het is/was en slechts kunnen reageren met hetgeen hen qua opinie voorgekauwd is.
Dat klopt, er gaapt een gigantische kloof tussen wat ze in het Westen denken te weten over de Sovjet Unie en hoe de ex Sovjet burgers er over denken.
Oud 5 april 2010, 00:58   #420
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze topic is op zich weinig relevant en bovendien beledigend voor de slachtoffers die onder de tirannie van Stalin vielen en hun nabestaanden.
Iemand die miljoenen mensen de dood injoeg moet niet gevierd worden als een bevrijder ongeacht welke positieve zaken al dan niet werden gerealiseerd.
.
Churchill en Roosevelt hebben ook miljoenen doden op hun geweten naargelang de versie, en toch worden straten en pleinen naar die heerschappen vernoemd (net zoals in Georgië straten en pleinen naar Stalin genoemd worden)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be