Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2010, 07:36   #681
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Welke waarheid?
Maria was 13 toen ze beviel van Jezus. is een kat een kat noemen?, de waarheid? Of de bedoeling om te beledigen?
Bron?

Want volgens mij gaat het hier om een echte belediging.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 5 april 2010 om 07:37.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 07:53   #682
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Bron?

Paulus.
http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm
http://www.jewfaq.org/marriage.htm
http://www.newadvent.org/cathen/15464b.htm

Je hebt wel aan rare manier van berichten citeren.
Vergelijk mijn bericht tegenover wat jij er van maakte.

Citaat:
Het gaat niet over waardoor je je laat beledigen; het gaat over doelbewust beledigen.
Het gaat niet over iemand die 14 eeuwen geleden leefde; het gaat om de mensen die nu Moslims zijn.

Welke waarheid?
Maria was 13 toen ze beviel van Jezus. Waarom noemt niemand God en bij uitbreiding de Christenen pedofielen? Omdat het een "onbevlekte ontvangenis" betreft?

Dit :
"hun bakkes"
"een hoop autochtone kiekens"
"een stuk vod op hun kop"
"die kippen"
"die wijven"
"een ziekelijk jaloerse bok"
is een kat een kat noemen?, de waarheid? Of de bedoeling om te beledigen?
Wat is er volgens jou een echte belediging?

Laatst gewijzigd door artisjok : 5 april 2010 om 07:53.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 09:43   #683
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert39.htm
http://www.jewfaq.org/marriage.htm
http://www.newadvent.org/cathen/15464b.htm

Je hebt wel aan rare manier van berichten citeren.
Vergelijk mijn bericht tegenover wat jij er van maakte.

Wat is er volgens jou een echte belediging?
Volgens mij is het een echte belediging om te stellen dat Maria maar 13 jaar oud was toen ze van Jezus beviel en het vervolgens in vraag stellen van het "pedofiel-gehalte" in deze kwestie.

Geen enkele van de door jou aangebrachte bronnen bevestigt de stelling dat maria maar 13 jaar oud zou geweest zijn. Je moet het toch maar durven om drie "schijn-links" te plaatsen, om deze onwaarheid toch waarachtig te doen overkomen..

Het is heel onwaarschijnlijk gezien de joodse meisjes op 13-jarige leeftijd hun Bar-mitswa vieren en er vooraf van enige verloving geen sprake kan zijn. En Maria was weldegelijk verloofd.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 11:48   #684
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het helemaal niet over.

Hier beweer je dat er geen echte volledige vrije keuze is, dat er steeds beïnvloeding is.
Daarom; moet volgens jouw; dit verboden worden.
Een verbod om de vrije keuze te vrijwaren! Vind je dat niet contradictorisch?
Een verbod om invloeden rond te zaaien heeft niets te maken met een verbod om vrije keuze te bewaren, dus nee, ik vind dat niet contradictorisch. Vrije keuze is een utopie. Drugsdealen is ook verboden al zou je kunnen stellen dat het iedereens zijn vrije keuze moet zijn drugs te gebruiken of niet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 11:57   #685
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over waardoor je je laat beledigen; het gaat over doelbewust beledigen.
Het gaat niet over iemand die 14 eeuwen geleden leefde; het gaat om de mensen die nu Moslims zijn.

Welke waarheid?
Maria was 13 toen ze beviel van Jezus. Waarom noemt niemand God en bij uitbreiding de Christenen pedofielen? Omdat het een "onbevlekte ontvangenis" betreft?

Dit :
"hun bakkes"
"die kippen"
"die wijven"
Het gaat niet over de zegswijze maar over de inhoud. Als de inhoud onjuist zou zijn kan je hem als beledigend ervaren. Echter staat er inhoudelijk niets wat je hebt kunnen weerleggen en bij gevolg is ook de wijze waarop de inhoud verwoord werd niet beledigend. Wanneer ik tegen jou zeg dat je een domme kloot bent, is dit alleen beledigend wanneer dat niet het geval zou zijn. Is het echter wel het geval is het alleen maar een vaststelling en een in kennis brengen.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 april 2010 om 11:58.
Oud 5 april 2010, 15:53   #686
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Welke waarheid?
Dit :
"hun bakkes"
"die kippen"
"die wijven"
Wat weet jij nu van Maria, en van Jezus ? We weten niet eens of die ooit bestaan hebben !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 15:58   #687
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp zeer goed wat je schrijft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges
Zou artisjok veel met allochtonen omgaan denk je ? Want je weet : als je met de hond slaapt, krijg je zijn vlooien.
Citaat:
Een bok springt op alles wat beweegt, hé.
Citaat:
Zijn brein is mischien aan een update nodig .

Ik betwijfel niet dat je nog uren kan doorgaan; maar ik hoop dat je dit dan zal doen in K&K of per PM.
Argumenten, een discussieforum waardig, staan er niet. Enig nut heeft het dus niet.
Snap je niet, Artisjok, dat ik geen zin heb om nog serieus tegen u te praten ? Al je antwoorden slagen als een tang op een varken !
Oud 5 april 2010, 16:19   #688
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen enkele van de door jou aangebrachte bronnen bevestigt de stelling dat maria maar 13 jaar oud zou geweest zijn. Je moet het toch maar durven om drie "schijn-links" te plaatsen, om deze onwaarheid toch waarachtig te doen overkomen..
.
Inderdaad, geen enkele link bevestigt dat Maria maar 13 jaar oud toen ze Jezus baarde.

Dat Mo een pedofiel was daarentegen hebben niet wij maar de islamieten zélf opgenomen in hun schriften.

Verschil tussen Jezus, Mo en Allah

Citaat:
Allah : "Ik zal angst zaaien in de harten van zij die niet geloven. Daarom, sla hun hoofden af en sla elke vingertip van hen af" (Koran 8:12)

Mohammed : "Bevecht ieder die voor de voeten loopt van Allah en dood zij die niet in Hem geloven" (Ibn Ishaq 992)
Citaat:
Jezus : "Bemin uw evennaaste als uzelf"

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 april 2010 om 16:21.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 16:42   #689
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Allah : "Ik zal angst zaaien in de harten van zij die niet geloven. Daarom, sla hun hoofden af en sla elke vingertip van hen af" (Koran 8:12)

Mohammed : "Bevecht ieder die voor de voeten loopt van Allah en dood zij die niet in Hem geloven" (Ibn Ishaq 992)

En dan zou men niet mogen zeggen dat het geloof gevaarlijk is. Als ze ten gevolge van hun geloofsovertuiging zelfs bereid zijn zich zelf op te blazen ten midden van een menigte, vliegtuigen te kapen en er mee in torengebouwen te vliegen en dergelijke. Daarbij niets of niemand ontzien, want in die vliegtuigen zullen ook wel kinderen aanwezig geweest zijn, maar ja, dat zijn voor hun toch niet meer dan honden hé. Wie zijn dan de echte racisten?
Oud 5 april 2010, 16:43   #690
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

En dan zou men niet mogen zeggen dat het geloof gevaarlijk is. Als ze ten gevolge van hun geloofsovertuiging zelfs bereid zijn zich zelf op te blazen ten midden van een menigte, vliegtuigen te kapen en er mee in torengebouwen te vliegen en dergelijke. Daarbij niets of niemand ontzien, want in die vliegtuigen zullen ook wel kinderen aanwezig geweest zijn, maar ja, dat zijn voor hun toch niet meer dan honden hé. Wie zijn dan de echte racisten?
Hoeveel van dat soort wil je er uit de bijbel ?
Citaat:
Jezus : "Bemin uw evennaaste als uzelf"
J�*, dat staat ergens, tussen al de haatboodschappen:

Citaat:
20 Wie [aan andere] goden offert, behalve den HEERE alleen, die zal verbannen worden. Exodus 22:20
http://www.statenvertaling.net/bijbel/exod//22.html
Citaat:
Vrienden of famile die een andere godsdienst volgen? Dood ze! Deuteronomium 13:6-10
http://www.statenvertaling.net/bijbel/deut/13.html
Citaat:
Dood en plunder ieder die een andere god aanbid: Deuteronomium 13:12-16
http://www.statenvertaling.net/bijbel/deut/13.html
Citaat:
Dood iedereen die een ander geloof heeft: Deut 17:2-7
http://www.statenvertaling.net/bijbel/deut/17.html
Citaat:
Dood die niet naar de priester luistert Deut 17:12
Citaat:
12 De man nu, die trotselijk handelen zal, dat hij niet hore naar den priester, dewelke staat, om aldaar den HEERE, uw God, te dienen, of naar den rechter, dezelve man zal sterven; en gij zult het boze uit Israël wegdoen.. Deuteronomy 17:12-13
Dood andere profeten Deut 18:20

Citaat:
20 Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/deut/18.html
Steden die christenen niet ontvangen zullen vernietigd worden op ergere manier dan Sodom en Gomora Marcus 6:11:
Citaat:
11 En zo wie u niet zullen ontvangen, noch u horen, vertrekkende van daar, schudt het stof af, dat onder aan uw voeten is, hun tot een getuigenis. Voorwaar zeg Ik u: Het zal Sodom en Gomorra verdragelijker zijn in den dag des oordeels dan dezelve stad.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/marc/6.html
God vernietigt de ongelovigen Judas 5:
Citaat:
5 Maar ik wil u indachtig maken, als die dit eenmaal weet, dat de Heere, het volk uit Egypteland verlost hebbende, wederom degenen, die niet geloofden, verdorven heeft.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/juda/1.html
Moet er nog zand zijn?

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 april 2010 om 16:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 16:48   #691
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoeveel van dat soort wil er uit de bijbel ?
De profeet heeft zich dan ook rijkelijk geïnspireerd uit de bijbel. Iedereen weet dat ondertussen. Ook dat de joden de kozijnen van de arabieren zijn. Dus daar moet je niet van verschieten.
Oud 5 april 2010, 16:52   #692
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Snap je niet, Artisjok, dat ik geen zin heb om nog serieus tegen u te praten ? Al je antwoorden slagen als een tang op een varken !
Artisjok verdedigt allen door dik en door dun zijn/haar multiculturele visie. Dat is zijn goed recht. Je kan alleen maar hopen dat de eerst volgende persoon die dood gestampt wordt, door dat gespuis, zijn of haar vader mag wezen. Dat is het enige medicament dat helpt bij dergelijke personen.

Vroeger had ik een Nederlandse multicultureel gezinde buurman. Hij verhuurde een bovenverdieping van zijn pas mooi gerenoveerd pand aan een stel negers. Een tijd later hadden ze gans de parketvloer en alle binnendeuren op gestookt. Arme Nederlander, maar het heeft gegarandeerd geholpen want hij was in één klap genezen.
Oud 5 april 2010, 16:56   #693
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De profeet heeft zich dan ook rijkelijk geïnspireerd uit de bijbel. Iedereen weet dat ondertussen. Ook dat de joden de kozijnen van de arabieren zijn. Dus daar moet je niet van verschieten.
En de christenen de kozijnen van de joden: jullie familieruzie dus...

Maar, terloops, de koran vermeldt zowel Johannes de doper (profeet Yahyah), Jezus (profeet Isa ibn Meryem), Maria en haar "onbevlekte ontvangenis" als een hele rist andere bijbelse figuren, dus is de koran dichter gïnspireerd op de christelijke leer dan op de joodse.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 april 2010 om 16:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 16:56   #694
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dood andere profeten Deut 18:20

Steden die christenen niet ontvangen zullen vernietigd worden op ergere manier dan Sodom en Gomora Marcus 6:11:

God vernietigt de ongelovigen Judas 5:

Moet er nog zand zijn?
Ge hebt gelijk filosoof. Ik ben de laatste om dat te ontkennen. Daarom dat ik ook spreek van het geloof in het algemeen en niet gericht naar één segment daarvan. Maar ik ben zeker geen geloofskenner op dat gebied. Ik vind het woord geloof op zich al heel bedenkelijk.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 april 2010 om 17:00.
Oud 5 april 2010, 17:08   #695
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron?

Paulus.
Wat kan u dat als agnost eigenlijk schelen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 17:08   #696
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met één groot verschil.
Er is bij mijn weten geen priester meer die die boodschap predikt wat we niet van een deel van de moslimleiders kunnen zeggen.
Die predikken anno 2010 dat nog steeds en in de praktijk luistert er men dan nog naar ook.

Citaat:
''Sla hun hoofen er af''.
Hoeveel Westerlingen hun hoofd al verloren hebben we al genoeg op tv en internet gezien.
Oud 5 april 2010, 17:12   #697
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meen je dat?
Bij mij komen spontaan de woorden ''vrede en verdraagzaamheid'' te voorschijn als ik het woordje islam hoor. (sic)

Laatst gewijzigd door daiwa : 5 april 2010 om 17:12.
Oud 5 april 2010, 17:18   #698
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Je mag gerust kritiek geven op het geloof.

Citaat:
Ge hebt gelijk filosoof. Ik ben de laatste om dat te ontkennen. Daarom dat ik ook spreek van het geloof in het algemeen en niet gericht naar één segment daarvan. Maar ik ben zeker geen geloofskenner op dat gebied. Ik vind het woord geloof op zich al heel bedenkelijk.
Ook op het geloof in het algemeen.

Maar dit
"hun bakkes"
"die kippen"
"die wijven"
valt niet onder de noemer kritiek.
Oud 5 april 2010, 17:24   #699
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad moeten ze dergelijke zaken verbieden en zeker eucharistievieringen op tv. Stel je voor jong, dat ieder sekte zijn geloofsbelijdenis onder de vorm van een TV uitzending zou brengen op zondag ochtend. Ge zou geen zenders genoeg hebben om al die zever te brengen.

Met die " pas je daar dan aan aan" is natuurlijk niet bedoeld dat ze van geloof moeten veranderen maar dat ze niet te eisen hebben dat wij onze scholen of reglementeringen moeten aan passen aan hun.
Als jij stelt dat men zich moet aanpassen aan de zeden en gewoonten; bedoelde je "dat ze niet te eisen hebben dat wij onze scholen of reglementeringen moeten aan passen aan hun."

Citaat:
Maar ja, ik had het kunnen denken dat dat weer niet in uwe koker ging zonder er een tekeningetje bij te moeten maken. Hopla, 'k zal weeral verweten worden van beledigend taalgebruik zeker?
Waarom zou je verweten worden van beledigend taalgebruik? Schreef jij hier iets dat op die manier zou kunnen worden opgevat?
Oud 5 april 2010, 17:28   #700
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je mag gerust kritiek geven op het geloof.

Ook op het geloof in het algemeen.

Maar dit
"hun bakkes"
"die kippen"
"die wijven"
valt niet onder de noemer kritiek.
Daarover tot in het schier oneindige blijven doorzeuren, valt vooral onder de noemer pedante zageventerij en opgeheven wijsvingertjes Gutmenscherij.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be