![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk , "dat CC daar in Linkebeek, met ochgottekes een vijftien percent Vlaamse inwoners, wat die daar allemaal niet in hun schoot geworpen krijgen..." De teneur of boodschap van de uitzending lijkt mij een aanporren vd Vlamingen tot toegeeflijkheid, een betrachting van du bon sens, van linguistische camaraderie en dan loopt alles wel goed af met die splitsing.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 5 april 2010 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het doet er heus niet toe welk beeld de VRT of een ander medium wil ophangen van deze zaak. Het doet er evenmin toe welke uitspraken politici in de kranten doen. Het enige wat telt, is het rapport waarmee Dehaene op de proppen zal komen, en de gevolgen ervan.
Het worden boeiende weken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Relativeren is soms verstandig , maar niet altijd. Het is best te wijzen op partijdige betrokkenheid van de Regime Media. Je gaat toch niet de invloed vd media ontkennen op de politieke evolutie? In het Zaïre van Mobutu had je een 'Ministerie van Nationale Oriëntatie'. Hier in België , Vlaanderen zo je wil, hebben we DS, De VRT, DM , Humo etc.
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik vind dus niet dat als ik hier mijn deur uitstap en iemand die hier al jaren woont maar het vertikt om Nederlands te leren, mij moet aanpassen aan die persoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergerlijk vind ik het, dat zelfs de Vlaamse belgisistjes, dit ook vinden. Want helaas trekken ze de politieke konsekwensie daarvan niet door. Maar je vraagstelling is treffend. Ik zal het eens vragen aan de volgende belgisist die ik in levende lijve tegenkom.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Wat Vlaanderen ook doet, het is te slap, want de verfransing zet zich voort.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is juist, maar door een dergelijke eenzijdige berichtgeving kan men een eventuele beslissing in het nadeel van Vlaanderen proberen te vergoelijken. En dat kan van wezenlijk belang zijn bij de manier waarop de Vlaamse bevolking diegenen die deze beslissing namen daar nadien al dan niet willen voor afstraffen. Laat ons niet vergeten dat 2011 een verkiezingsjaar is, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De rest laat me allemaal ijskoud, het is vaak zever van 'losers' die hun seconde van fame 's mogen beleven door de heel intelligente opmerking te maken dat Vlamingen zich maar moeten aanpassen. Zij zijn zelf al 'aangepast', naar beneden toe wel te verstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 5 april 2010 om 13:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We leven echter niet in een normale volwassen natiestaat, maar binnen België. Een België waar telkens weer van dezelfde taalgroep "pragmatisme" wordt geëist, en waar het evident wordt gevonden dat de andere taalgroep zich telkens weer principiëel opstelt. Binnen een Belgische context is "pragmatisme" slechts een toverwoordje om een Frans taalimperialisme op te dringen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik niet zo zeker.
Het gaat wel degelijk over de rand rondom en buiten Brussel, op Vlaams grondgebied. Het gaat niet om een rand van Brussel, op Brussels grondgebied. Als dus een aantal mensen benadrukken dat het de Vlaamse rand is, dan zit daar een boodschap bij. Net zoals de frankofonie er ook een boodschap bij steekt: namelijk dat zij op dat grondgebied hun oog hebben laten vallen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Burgemeester
|
![]() De uitzending over Quebecq is wel degelijk met een bepaalt doel juist nu gebeurd, niets bij de VRT gebeurd zonder doel. en gewoonlijk is het doel niet onschuldig.
en wat de rand betreft, lees maar eens het blad van de zes faciliteiten gemeenten " de Zes", dan kan je de treiterijen van de franstaligen tegenover vlaamse activiteiten en scholen en cultuurhuizen volgen, aanbevolen lectuur, spijtig geef ik het elke keer verder, zodat ik nu geen direct voorbeeld kan opgeven, en omdat ik er niet woon, alleen steun, kan ik dat niet allemaal meer onthouden |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Interessante reactie van Bart Laeremans en Joris Van Hauthem:
Citaat:
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 6 april 2010 om 06:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |