![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die naam ken ik van het forum Frans-Vlaanderen in het Nederlands. Ken ik u daarvan? ![]() Overigens staat in het artikel vermeld dat de respondenten in meerderheid niet bang zijn hun provinciale, culturele achtergrond kwijt te raken. Dat geldt inzonderheid den Friezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Shadowke had het artikel aanvankelijk willen plaatsen in de draad over de "documenten voor de hereniging".
Het artikel toont maar eens aan hoe scherp Shadowke en ik het hadden gezien in onze documenten ten aanzien van Noord-Nederland. Deze provincie, waarvoor werkgeversorganisatie VNO-NCW pleit en die - en dat is van niet te onderschatten belang - breed gesteund wordt door de bevolking in dat gebied, noemen wij Wadden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, stropke. Van Limburg moet men 'afblieve'.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() (Nederlands) Limburg in zijn huidige vorm bestaat pas sinds 1839. De provincie zelf is ook pas in 1815 gemaakt. Daarvoor waren losse gebiedjes Prussisch, deel van Luik, deel van Gelre of stonden ze onder direct bestuur van de Staten Generaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Een efficient en daadkrachtig bestuur baseer je niet op sentimenten.
Het gaat om de toekomst en niet om het verleden. Provinciale tradities en cultuuruitingen kun je in culturele verenigingen organiseren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan mij voorstellen dat het voor de bestuurlijke daadkracht in de Lage Landen beter is om Noord- en Zuid-Holland samen te voegen. Gelderland en Overijssel mogen wat mij betreft ook samengevoegd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Daarvan ga je toch over de z... Laat maar. Dat leidt ook al tot een urologisch dispuut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Het opheffen van de provincies moet dan ook geleidelijk gebeuren. In economische hoogconjunctuur biedt de private sector uitstekende oplossingen. Als liberaal wil ik dat burgers zo veel mogelijk van hun verdiende geld zelf kunnen besteden en niet naar de staat verdwijnt. Daarnaast is in Nederland de besluitvorming te stroperig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Friezen zijn geen Vlamingen, hoor. Die weten best hoe ze voor zichzelf moeten opkomen.