![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Honden leven in een wereld waar er IEMAND de baas MOET zijn, anders maakt de wereld geen zin voor hun en zullen ze om de wereld weer zin te geven proberen om zelf de teugels in handen te nemen. Bijna alle gedrags problemen zijn terug te voeren op dit eenvoudig weten. Dat en het feit dat honden opportunisten eerste klas zijn die elke kans zullen grijpen om een stapje hoger op de ladder te komen (op dat gebied zouden ze goede politiekers zijn). Voor vreemden (en vaak vallen kinderen daaronder) is het weer wat anders. Neem nu herders of mastieven. Argwanendheid (niet te verwarren met schichtigheid of gewoon schrik, iets wat veel mensen doen) is een ras gebonden kenmerk voor die rassen. Moet ook wel gezien hun originele taak. Agressie (voor herders) daartegenover is dan weer een grove fout. Mits goed opgevoed zal zo'n hond gemakkelijk kunnen fungeren in een grote mensen massa. Maar maak aub niet de fout om dan direkt te denken dat ze al die mensen als vriendjes beschouwen. Ze hebben enkel geleerd om ze te tolereren, niets anders. Honden communiceren bijna uitsluitend door middel van lichaamstaal. En dat is iets wat de meeste mensen gewoon niet meer kennen. Toch niet bewust allé. Neem nu mijn herders. Eén van de dingen die ze absoluut niet kunnen verdragen van een vreemde is een hand op hun kop of hun achterhand of het voorover buigen over de hond (dominatie gebaren bij uitstek). En wat is nu het eerste dat vele mensen willen doen, ondanks het feit dat ik het hun zeg om het niet te doen? Juist. En dan krijgen ze een snauw (verwittigings gedrag, nog steeds geen agressie, nog iets waar mensen het verschil niet tussen kennen) Een oude boeren wijsheid waar ik volledig achter sta zegt, "als het niet je eigen hond is blijft er met je poten vanaf" En ja, door gericht te fokken of te trainen kun je van honden idd wapens maken.
![]() |
![]() |
#22 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat Is an Australian Shepherd the Right Dog for You? By Liz Palika Aussies are my breed of choice; I've had them for over twenty years now. However, I am the first to admit Australian Shepherds are NOT the right breed for everyone. In fact, when I talk (or email) to people about Aussies I try to talk more people out of buying an Aussie than I try to convince to get one. Why? Well, let's look at the breed. First of all, Aussies have a very strong drive to work. As all around, versatile ranch dogs, they need to do something. Aussies were not designed or bred to be pets and as pets, with no job to do, they get into trouble. An Aussie with no sheep to herd, ducks to drive or cattle to round up will herd the kids instead. All Aussies need a job to do; maybe three or four jobs! He needs to bring in the morning newspaper, keep the kids out of the street, learn his obedience and agility training and do therapy dog work. If you can't provide your Aussie with a sense of purpose, don't get an Aussie! As dogs bred to work and control stock, Aussies can have a very high opinion of themselves and many have a more dominant, somewhat pushy personality. This trait, when combined with the breed's natural intelligence, makes it easy for Aussies to try to assume leadership of the family pack; a recipe for disaster. The owner of an Aussie must be assertive enough to make sure this doesn't happen. If you have a very soft personality, hate being assertive, are very soft spoken and want a dog who will naturally give in to you without any stress, then don't get an Aussie. All Aussies need training. Not only does obedience training give your Aussie something to do and think about, it also teaches him self-control. Training also teaches him to accept discipline from you and that you are in charge. If you will not take the time to train your dog - not just for a five to six week class but for several years as he grows from puppyhood through adolescence and into adulthood - then do not get an Aussie. Lees verder op zijn site over training enz Bron: http://www.lizpalika.com/rightdog.html
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html Laatst gewijzigd door Erwinvds : 12 april 2010 om 08:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens zelf het omgeekerde bestaat ook, de hond kan het kind als deel van zijn roedel/kudde zien, en het gaan beschermen, dus als volwassene (zeker als vreemde) moet je zeker bij sommige rassen of honden niets gaan doen wat als een bedreiging kan overkomen. Ik ben zelf zeker geen voorstander van vechthonden of van het aanleren van die beesten van dergelijke technieken, alhoewel ik er vrij zeker van ben dat je ook Pitt buls en Rottweilers en andere "vecht" rassen kan gaan houden, als ge die beesten maar niet uitlokt of traint op dat slechte gedrag. Ge kunt zachtere rassen ook trainen op verkeerd gedrag of om aan te vallen ze gaan misschien nooit zo agressief staan, als ne pitt bul en ook die bijtkracht niet hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze vorige, kon u inderdaad doodlikken ja, ...
Die 2 andere waar ik af en toe uitlaatservice voor speelde zaten ook in die klasse, ... En die andere, ja da was wel ene waar ge voor moest oppassen maar dat was nen ex politie hond explosieven of drugs, k weet het niet maar je zag dat wel aan het gedrag van dat beest, eigenlijk best wel een brave beest maar gekweekt om te zoeken en indruk te maken, ge kon die ook niet laten loslopen of zo, had trouwens al verschillende eigenaars gehad sinds zijn pensionering. Als je met dergelijke beesten geen hele dag bezig kunt zijn, begin er dan niet aan. Die zijn veel te intelligent en ondernemend om een hele dag in hun mand te liggen met hetzelfde speeltje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarom regel 1 : Geen kinderen bij honden (alleen) Regel 2 : Geen tijd voor je hond (en dan bedoel ik meer dan 's morgens en s'avonds even uitlaten, NEEM EEN KAT. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een verantwoordelijk ouderlijk paar...
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer pitbulls ...
Waarom tolereren ze die soort eigenlijk nog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens als je iemand bent die een hond wil kopen als wapen, zijn er andere rassen ook die je zo zot kunt krijgen dat het wandelende tijdbommen worden. Misschien met minder bijtkracht maar daarom niet minder gevaarlijk... Probeer maar eens een Ierse wolfshond of een Deense dog van uw lijf te krijgen... Beide gewoon wat groot uitgevallen brave hondjes, maar als je die op agressie gaat selecteren en trainen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Ik had vroeger een buurman met een pittbull . En die (de pittbull bedoel ik) heeft ooit en wandelaar aangevallen en in z'n nek gebeten . Pittbulls ? Ik hou er niet van . Ik vind die beesten er altijd vals uitzien .
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je in de media een bericht tegenkomt waarin honden baby's of kinderen aanvallen kan je er prat op gaan dat het om pitbulls gaat. Ik heb nog nooit zo'n bericht gelezen over labradors of andere hondensoorten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Er zijn er nog : Dobbermann , rottweiler . En Duitse schepers zijn ook niet altijd te vertrouwen . Het zal wel voor een groot deel aan de opvoeding liggen , maar ik heb het niet zo voor honden .
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In dichtbevolkte steden hebben zulke dieren geen plaats en de eigenaars geen tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uw gedrag is onwaardig en schandalig, en het hele land zal u veroordelen!.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen bijten die hun slachtoffer meestal niet dood, omdat hun bijtkracht veel kleiner is. (zo ne jaak, is amper groter als mijn schoenen... ) en zo ne Labrador zal meestal alleen maar bijten als hij echt in een hoekske gedrumd wordt, er dingen mee gedaan worden die echt niet kunnen , of hij al een aantal waarschuwingen afgegeven heeft. Ne pittbull bijt en lost niet meer, bovendien met zo een kracht, dat zelf als hij lost zijn slachtoffer meestal (als dat om een kleine hond of kind gaat) toch al onherstelbare schade heeft opgelopen. Laat ons zeggen dat de vleeswonden nog het minst erg zijn, die bek is krachtig genoeg om botten te breken, zelf gewoon te verbrijzelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alleszins ikzelf zal dit niet betwisten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironie |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die ouders moeten dus niet veroordeeld worden als een ordinaire moordenaar. Toch moet er een maatschappelijke reaksie komen; wij vinden dat kinderen een betere bescherming/opvoeding ... moeten krijgen dan hetgeen daar gebeurd is.
|
![]() |
![]() |