Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 april 2010, 15:16   #1
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard Tijdrooster van kusttram is belangrijker dan mensenlevens.

Opnieuw ( De Zondag van 19.07.09 ) heeft de kusttram opnieuw levens gekost aan twee voetgangers.

De vrouw was op de rails gevallen de man was deze aan het helpen en werd daarbij ook gevat.

Het is tijd dat de wetgevende macht ernstig gaat nadenken om de algemene voorrang waarover deze mastodonten beschikken te veranderen.

Te veel trambestuurders misdragen zich daardoor alsook door de opgelegde uurroosters.
Er is sinds juli 2009 geen gedragsverandering te merken zowel aan de kust dan in het binnenland.

Is een leven niet meer waard dan tijd?
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 15:43   #2
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Opnieuw ( De Zondag van 19.07.09 ) heeft de kusttram opnieuw levens gekost aan twee voetgangers.

De vrouw was op de rails gevallen de man was deze aan het helpen en werd daarbij ook gevat.

Het is tijd dat de wetgevende macht ernstig gaat nadenken om de algemene voorrang waarover deze mastodonten beschikken te veranderen.

Te veel trambestuurders misdragen zich daardoor alsook door de opgelegde uurroosters.
Er is sinds juli 2009 geen gedragsverandering te merken zowel aan de kust dan in het binnenland.

Is een leven niet meer waard dan tijd?
Ten eerste is dit een nieuwsbericht van vorige zomer. Ten tweede stemt jouw samenvatting van de omstandigheden totaal niet overeen met de realiteit. Hier is het artikel uit DM:

In Oostende zijn om 18 uur twee mensen overleden na een ongeval met de kusttram. Het gaat om een bejaard koppel uit het Oost-Vlaamse Evergem.

Ongelukkige val
Het ongeval vond plaats aan de beveiligde voetgangersdoorsteek van het kruispunt Troonstraat Aartshertogstraat en Raversijdestraat. De tramchauffeur die in de richting van De Panne reed, zag vanop afstand een groep mensen die de trambedding wilde oversteken. Hij vertraagde en claxonneerde om de overstekers te waarschuwen.

Een 78-jarige vrouw probeerde toch nog over te steken en kwam ten val. Haar 81-jarige man probeerde haar recht te helpen. De vrouw kwam onder de tram terecht. Haar man werd door het voertuig gegrepen. Beiden waren op slag dood. De tramchauffeur en een familielid van het koppel moesten in shock naar het ziekenhuis overgebracht worden.

Duidelijk bord
De plaats waar het koppel de trambedding wilde oversteken, is een reglementaire en beveiligde oversteekplaats. Op de plaats hangt een duidelijk bord dat de tram voorrang heeft. De doorsteek is zodanig geconstrueerd dat voetgangers voor ze de sporen oversteken altijd in de richting van de aankomende tram kijken.

Tussen de haltes van Oostende Station en Westende Bad was alle tramverkeer tot 21 uur onmogelijk. De Lijn zette speciale pendelbussen in om de hinder van de reizigers te beperken. Het parket onderzoekt nog de precieze omstandigheden waarin het ongeval gebeurde. (belga/svm)

Of denk jij dat je zo'n tram op 20 cm stilzet?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 15:56   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Er zullen ongevallen voorkomen, men kan ze niet allemaal voorkomen. Ga gerust de statistieken na over het aantal verkeersdoden waarbij auto's betrokken zijn, autobussen, trams, treinen en vliegtuigen. Fietsen en te voet gaan is in principe veiliger indien men
confrontaties met de eerstgenoemde kan vermijden....
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 08:32   #4
Tick
Lokaal Raadslid
 
Tick's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Er zullen ongevallen voorkomen, men kan ze niet allemaal voorkomen. Ga gerust de statistieken na over het aantal verkeersdoden waarbij auto's betrokken zijn, autobussen, trams, treinen en vliegtuigen. Fietsen en te voet gaan is in principe veiliger indien men
confrontaties met de eerstgenoemde kan vermijden....
Het spijt me dat ik moet lachen bij zoeen onderwerp, maar dit vond ik wel grappig geformuleerd

Laatst gewijzigd door Tick : 3 april 2010 om 08:32.
Tick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 08:53   #5
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Opnieuw ( De Zondag van 19.07.09 ) heeft de kusttram opnieuw levens gekost aan twee voetgangers.

De vrouw was op de rails gevallen de man was deze aan het helpen en werd daarbij ook gevat.

Het is tijd dat de wetgevende macht ernstig gaat nadenken om de algemene voorrang waarover deze mastodonten beschikken te veranderen.

Te veel trambestuurders misdragen zich daardoor alsook door de opgelegde uurroosters.
Er is sinds juli 2009 geen gedragsverandering te merken zowel aan de kust dan in het binnenland.

Is een leven niet meer waard dan tijd?
Hoewel een oud artikel is je stelling wel de moeite waard voor een discussie.

Nu een lijn bestuurder/ster die te vaak buiten het schema rijd, krijgt zijn/haar ontslag en loopt zelfs de kans om geen werkloosheidsuitkering te krijgen.

Geld is namelijk de belangrijkste drijfveer van onze maatschappij en een O.V. maatschappij die te vaak van haar schema afwijkt, krijgt boetes.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 10:42   #6
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.142
Standaard

Het spijt mij te moeten zeggen, maar je moet maar niet zo dom zijn om over te steken als je de tram ziet aankomen. Een tram heeft altijd voorang om de simpele reden dat dat ding nooit bruusk toto stilstand kan komen.
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2010, 18:01   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

En bovendien: als ge ergens het spoor van de kusttram wilt oversteken, dan staat dat toch wel heeel heeel duidelijk aangegeven.

Als ik daar passeer, dan vraag ik me af hoe het in godsnaams mogelijk is dat ge dan nog onder dien tram sukkelt, tenzij ge u daar absoluut onder wilt smijten.

Ladderzat of stekeblind moet ge zijn.


Daarom zou ik wel eens aan de draadopstarter willen vragen: vindt gij dat de oversteekplaatsen niet genoeg duidelijk aanwijzen dat oversteken daar gevaarlijk is, vindt gij niet dat de afsluitingen zo gemaakt zijn dat ge als voetganger eerst drie vier meter moet stappen met uw gezicht in de richting van waar de tram komt, en dan nog eens rood voetgangerslicht krijgt, dat dit meer dan genoeg is ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 09:41   #8
Schelfie
Minister-President
 
Schelfie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Locatie: Kalfort (Puurs)
Berichten: 4.142
Standaard

Dom zijn kan uw gezondheid ernstige schade toebrengen...
__________________
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 15:24   #9
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu een lijn bestuurder/ster die te vaak buiten het schema rijd, krijgt zijn/haar ontslag en loopt zelfs de kans om geen werkloosheidsuitkering te krijgen.

Geld is namelijk de belangrijkste drijfveer van onze maatschappij en een O.V. maatschappij die te vaak van haar schema afwijkt, krijgt boetes.
Als meer mensen het OV gebruiken zullen minder mensen met de auto rijden. Dat alleen al zou een hoop mensenlevens kunnen reden.
Een van de manieren waarop je meer mensen in het OV krijgt is door de kwaliteit te verhogen.
En _de_ manier om de kwaliteit te verhogen is de stiptheid verhogen.
"Op schema rijden" redt dus mensenlevens. Het is geheel terecht dat het OV dit nastreeft.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 15:40   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Opnieuw ( De Zondag van 19.07.09 ) heeft de kusttram opnieuw levens gekost aan twee voetgangers.

De vrouw was op de rails gevallen de man was deze aan het helpen en werd daarbij ook gevat.

Het is tijd dat de wetgevende macht ernstig gaat nadenken om de algemene voorrang waarover deze mastodonten beschikken te veranderen.

Te veel trambestuurders misdragen zich daardoor alsook door de opgelegde uurroosters.
Er is sinds juli 2009 geen gedragsverandering te merken zowel aan de kust dan in het binnenland.

Is een leven niet meer waard dan tijd?
Nen tram da weegt een paar ton, de remweg van zo een ding is een paar tientallen meter, ... zeker als het nat is.

Er is geen enkele trambestuurder die moedwillig mensen gaat doodrijden, al helemaal niet om tijd te sparen, want den opkuis die ze achteraf hebben en het parket etc... houd de boel veel langer op.

Het moet echter wel voor veel mensen eens duidelijk zijn, dat ge moet overstekken aan de oversteekplaatsen, en niet zomaar over de sporen moet gaan lopen, al helemaal niet in of na bochten (waar ze u gewoon niet kunnen zien).
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 17:54   #11
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ten eerste is dit een nieuwsbericht van vorige zomer. Ten tweede stemt jouw samenvatting van de omstandigheden totaal niet overeen met de realiteit. Hier is het artikel uit DM:

In Oostende zijn om 18 uur twee mensen overleden na een ongeval met de kusttram. Het gaat om een bejaard koppel uit het Oost-Vlaamse Evergem.

Ongelukkige val
Het ongeval vond plaats aan de beveiligde voetgangersdoorsteek van het kruispunt Troonstraat Aartshertogstraat en Raversijdestraat. De tramchauffeur die in de richting van De Panne reed, zag vanop afstand een groep mensen die de trambedding wilde oversteken. Hij vertraagde en claxonneerde om de overstekers te waarschuwen.

Een 78-jarige vrouw probeerde toch nog over te steken en kwam ten val. Haar 81-jarige man probeerde haar recht te helpen. De vrouw kwam onder de tram terecht. Haar man werd door het voertuig gegrepen. Beiden waren op slag dood. De tramchauffeur en een familielid van het koppel moesten in shock naar het ziekenhuis overgebracht worden.

Duidelijk bord
De plaats waar het koppel de trambedding wilde oversteken, is een reglementaire en beveiligde oversteekplaats. Op de plaats hangt een duidelijk bord dat de tram voorrang heeft. De doorsteek is zodanig geconstrueerd dat voetgangers voor ze de sporen oversteken altijd in de richting van de aankomende tram kijken.

Tussen de haltes van Oostende Station en Westende Bad was alle tramverkeer tot 21 uur onmogelijk. De Lijn zette speciale pendelbussen in om de hinder van de reizigers te beperken. Het parket onderzoekt nog de precieze omstandigheden waarin het ongeval gebeurde. (belga/svm)

Of denk jij dat je zo'n tram op 20 cm stilzet?
Het is inderdaad een samenvatting van verleden jaar, maar deze is bewust nu gebracht omdat de slachtoffers er altijd rond deze tijd aankomen.
D.w.z het seizoen aan de kust waar alles sneller moet gaan.

Voorrang op voertuigen akkoord maar niet aan voetgangers dat is het bericht als men aan de kust met de kusttram verder slachtofffers wil vermijden.
Laat de statistieken van de voorbije jaren maar komen maar het zijn er meer dan één.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 11:18   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Het is inderdaad een samenvatting van verleden jaar, maar deze is bewust nu gebracht omdat de slachtoffers er altijd rond deze tijd aankomen.
D.w.z het seizoen aan de kust waar alles sneller moet gaan.

Voorrang op voertuigen akkoord maar niet aan voetgangers dat is het bericht als men aan de kust met de kusttram verder slachtofffers wil vermijden.
Laat de statistieken van de voorbije jaren maar komen maar het zijn er meer dan één.
Welke zou dan de maksimumsnelheid mogen zijn van die kusttram ? 15 per uur ?

En ga je morgen pleiten voor voorrang voor voetgangers aan treinoverwegen ?

Ge moet mij verekskuzeren, maar ik vind jouw vizie heel wereldvreemd.
't Is ook presies, we vallen in herhaling, dat je nog nooit een oversteekplaats van de kusttram bekeken hebt. Ge kunt onmogelijk beweren dat de voetganger daar misleid wordt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 15:11   #13
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Is ook presies, we vallen in herhaling, dat je nog nooit een oversteekplaats van de kusttram bekeken hebt. Ge kunt onmogelijk beweren dat de voetganger daar misleid wordt.
Tijd dat Raspoutin eens mee vacantie naar de zee gaat.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 15:18   #14
De Prodigy
Provinciaal Statenlid
 
De Prodigy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
Standaard

Werkt Raspoutin voor Het Laatste Nieuws?

Laatst gewijzigd door De Prodigy : 13 april 2010 om 15:19.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 12:46   #15
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Welke zou dan de maksimumsnelheid mogen zijn van die kusttram ? 15 per uur ?

En ga je morgen pleiten voor voorrang voor voetgangers aan treinoverwegen ?

Ge moet mij verekskuzeren, maar ik vind jouw vizie heel wereldvreemd.
't Is ook presies, we vallen in herhaling, dat je nog nooit een oversteekplaats van de kusttram bekeken hebt. Ge kunt onmogelijk beweren dat de voetganger daar misleid wordt.
-Ik dacht meer aan de mogelijkheid om een of meerdere trams in te zetten per dag om het rijtempo te verminderen

-Voorrang geven aan bepaalde voertuigen kan soms tot grote gevolgen leiden.

-Sommigen rijden dan soms denkend dat zij "fangio" zijn.

-En soms zijn er dan dodelijke slachtoffers, moet men dat niet vermijden?

Morgen kan het een familielid zijn of had u daar niet aan gedacht...


Heeft iemand de statistieken over het aantal slachtoffers van de "kusttram" van de laatste tien jaar?
Is dat aantal aanvaardbaar?

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 16 april 2010 om 12:55.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 13:07   #16
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Het is inderdaad een samenvatting van verleden jaar, maar deze is bewust nu gebracht omdat de slachtoffers er altijd rond deze tijd aankomen.
D.w.z het seizoen aan de kust waar alles sneller moet gaan.

Voorrang op voertuigen akkoord maar niet aan voetgangers dat is het bericht als men aan de kust met de kusttram verder slachtofffers wil vermijden.
Laat de statistieken van de voorbije jaren maar komen maar het zijn er meer dan één.
Een complot door de vrijmetselaars der kusttramorde?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 13:19   #17
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Heeft iemand de statistieken over het aantal slachtoffers van de "kusttram" van de laatste tien jaar?
Is dat aantal aanvaardbaar?

Je hebt je vraag zelf beantwoord. Als je al een artikel van vorige zomer moet posten om een geval te vinden van iemand die lomp geweest is, dan zegt dat genoeg.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 13:23   #18
RASPOUTINE
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je hebt je vraag zelf beantwoord. Als je al een artikel van vorige zomer moet posten om een geval te vinden van iemand die lomp geweest is, dan zegt dat genoeg.
Veklaar u nader...
Dit lijkt een beetje op ambtenaren taal die doen ook altijd alsof dat zij (de burger) u niet begrijpen...

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 16 april 2010 om 13:25.
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 13:29   #19
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Veklaar u nader...
Dit lijkt een beetje op ambtenaren taal die doen ook altijd alsof dat zij (de burger) u niet begrijpen...
Er valt niet veel te verklaren. Je moet gewoon niet zo lomp zijn om voor een tram te springen. Uiteraard heeft de tram voorrang. Elk zinnig denkend mens beseft zelf wel dat zo een gevaarte niet op 1,2,3 stil staat. Dat heeft niks met tijdroosters te maken maar alles met logica.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2010, 13:41   #20
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

aan de kust rijdt een kusttram. wie niet oplet ligt eronder. Telkens er iemand onder ligt u gaan aanstellen zal de onvoorzichtigheid van die mensen die verhelpen.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be