![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#881 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#882 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Neen. Citaat:
Wat Moslims met vrije keuze te maken hebben doet hier niets ter zake. Wat wel ter zake doet is of wij een vrije keuze willen. We gaan onze vrije keuze toch niet opofferen om anderen vrije keuzes te ontnemen. Laatst gewijzigd door artisjok : 12 april 2010 om 17:01. |
||
|
|
|
|
|
#883 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"De meerderheid zegt, weg met die hoofdoeken, omdat wij het zeggen!" Jij begint nu over iets anders. |
|
|
|
|
|
|
#884 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En hier de fratsen van "de profeet" nog eens op rijtje zetten is ook interessant nietwaar? Las ik daarjuist een paar opinies over... van "bekende gasten"! Is maar onrechtstreeks betrokken bij onze moslimleraressen maar allé.... En weer zo'n posting waar niet veel zinnige antwoorden zullen op komen zeker? Vlug over iets anders verder doen? Kenan Malik: Elke vorm van vooruitgang vereist belediging! Bernard Lewis: Het kan door niemand geloochend worden, dat de leer van de Islâm - en niet alleen die van de fundamentalisten - vasthoudt aan drie fundamentele ongelijkheden: de meester en de slaaf; de man en de vrouw; de gelovige [Moslim] en de ongelovige [niet-Moslim]. keizer Manuel II Paleologos (1349-1425): Laat me zien wat Mohammed voor nieuws bracht, en je zult alleen slechte en onmenselijke dingen vinden, zoals zijn bevel het geloof met het zwaard te verspreiden. Voltaire (1694-1778) De waarheden van religie worden door niemand beter begrepen dan door degenen die het vermogen tot redeneren hebben verloren. Bertrand Russell: De mate van iemands emotie is omgekeerd evenredig aan zijn kennis van feiten — hoe minder men weet, hoe meer opgewonden men raakt. Robert M. Pirsig Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst. Bokar De islam is het meest dodelijke gif dat de wereld ooit heeft voortgebracht. Guy Verhofstadt, Tweede Burgermanifest: “De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (…) Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?” |
|
|
|
|
|
|
#885 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#886 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bedoel je het feit dat niet-Belgen in België wonen; of dat niet-Europeanen in België wonen of dat Moslims in België wonen; of dat Moslims in België wonen en een hoofddoek dragen in jouw gezichtsveld? Geef jij je opinie over de antwoorden die ik gaf; op jouw vraag? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=882 |
|
|
|
|
|
|
#887 |
|
Staatssecretaris
|
Dat is uw mening... Wie meer wil weten over de dwang van godsdiensten (eenmaal ze gearriveerd zijn) hoeft maar de geschiedenis te raadplegen. In feite kan de hedendaagse geschiedenis al volstaan. Kijk maar naar het lot van christenen in Egypte. Ze mogen geen kerken bouwen, met moeite bestaande kerken restaureren... Wie wil bekeren wordt vermoord... Gelukkig zijn er altijd kwibussen in belgië die ons van het tegendeel willen overtuigen. Dat hoofddoekje is nu nog maar een symbool, later wordt dit een verplichting.
|
|
|
|
|
|
#888 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een verbod is ook een verplichting ..... de kwibussen die ons van het tegendeel willen bewijzen zijn dezelfde kwibussen die idiote wetgevingen laten invoeren waardoor onze handen nog meer gebonden zijn .... Wie niet mee in de rij loopt wordt beboet en als we ze laten doen gedeporteerd of opgesloten .... ![]() |
|
|
|
|
|
|
#889 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat elk geloof een vorm is van "waanvoorstellingen " daar ben ik het met eens . Maar niet elke gelovige is daarom fundimentalist bvb. een vriend van mij "moslim" ligt thuis onder de sloef bij zijn belgische vrouw hij moet leterlijk bijna smeken om met ons op cafe te gaan "zijn al 12 jaar samen" Ik kan hier nog doorgaan met voorbeelden en ik geef toe dat er ook slechte dingen zijn maar , mensen zijn en blijven mensen dit vergeten jullie veel ... jullie stopppen niet met veralgemenen maar blijven hardnekkig doordrijven en willen alleen het slechte zien . |
|
|
|
|
|
|
#890 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de islam is anders niets te zien. Laatst gewijzigd door daiwa : 13 april 2010 om 01:57. |
|
|
|
|
|
|
#891 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bedoel je het feit dat niet-Belgen in België wonen; of dat niet-Europeanen in België wonen of dat Moslims in België wonen; of dat Moslims in België wonen en een hoofddoek dragen in jouw gezichtsveld? Geef jij je opinie over de antwoorden die ik gaf; op jouw vraag? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=882 |
|
|
|
|
|
|
#892 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat ik bedoel weet je maar al te goed, ik zal er geen tekening bij maken. |
|
|
|
|
|
|
#893 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk zijn er vele brave moslism, en die zelfs onder de sloef van hun vrouw zitten. Maar allemaal zitten ze onder de sloef van de islam zeker? Of toch tot ze zich door hun gemeenschap laten opmerken. Weer enkele witte raven niet te na gesproken... |
|
|
|
|
|
|
#894 | |
|
Banneling
|
Citaat:
"De meerderheid zegt, weg met die hoofddoeken, omdat wij het zeggen!" We waren dus op zoek naar die meerderheid. Geef jij je opinie nog over de antwoorden die ik gaf; op jouw vraag? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=882 |
|
|
|
|
|
|
#895 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zijn het in Marokko dan allemaal witte raven ? Jullie willen moskee's enz verbieden de marokaan is veel vrijdenkender op dit gebied .... Artikel 220 van het Marokkaans Wetboek: elke poging om te voorkomen dat een of meer personen bij de uitoefening van hun godsdienstige overtuiging of het bijwonen van religieuze diensten is onwettig en kan gestraft worden met een gevangenisstraf van 3 tot 6 maanden en een boete tussen 16 en 79 dollar. In alle Marokkaanse steden zijn 1 of 2 kerken te vinden en ook synagogen, en in de grote steden zelfs meer. De christelijke kerk heeft onlangs zijn 100 jaar bestaan in Marokko gevierd. De joodse en christelijke gemeenschappen praktiseren hun religies in het openbaar. En een buitenlandse Hindu heeft de vrijheid van het branden van de lichamen. De overheid eist wel de registratie van alle religieuze gemeenschappen. De Regering bepaalt fiscale voordelen en subsidies van de grond en de bouw. Openbaar scholen en het jodendom onderwijs wordt door de overheid gefinancierd. Moslim studenten en burgers volgen ook hun studie in joodse en christelijke scholen. Daarnaast wordt de joodse cultuur en het erfgoed ook gefinancierd. Hebreeuws wordt vrijwel in alle universiteiten gestudeerd. En Marokko is het enige land in de Arabische wereld waar een joodse Museum te vinden is. Moslim studenten en burgers volgen hun studies in joodse en christelijke scholen. En de christelijke gemeenschap beheert de buitenlandse kerken en weeshuizen, ziekenhuizen en scholen zonder beperkingen. Het aanbieden en verkopen van de bijbels is niet verboden en niet strafbaar. Maar we merken wel dat de bijbels in het Arabisch zijn niet toegestaan ondanks dat er geen wet is die dat onmogelijke maakt. In Marokko zijn twee sets van de wetgeving en de rechtbanken met betrekking tot het huwelijk, erfenis en familie zaken., een voor de moslims en een voor de joden. Kortom in Marokko zijn wel kerken en synagogen.Er zijn ook kerken die gesloten en toch behouden als erfgoed. En de bisshop daar word genoemd vanuit Rome. |
|
|
|
|
|
|
#896 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#897 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=687 |
|
|
|
|
|
|
#898 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ook al omdat - spijtig genoeg - er in het multicultureel stort dat wij vandaag de " samenleving " noemen, een heleboel mensen als jijzelf rondlopen. Weten wat er in die hun " brein " omgaat is zoniet interressant, wel noodzakelijk, om daar paal en perk aan te stellen. |
|
|
|
|
|
|
#899 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Heb jij zin om serieus te discussiëren of niet? Als je geen zin hebt om serieus te discussiëren hoef je ook niet te reageren op mijn posts. |
|
|
|
|
|
|
#900 |
|
Schepen
|
Zelf ben ik niet tegen de hoofddoek zelf. Wat me wel verontwaardigt is de mentaliteit van sommige hoofddoekdragers. Wanneer een instelling deze personen vriendelijk verzoekt geen hoofddoek te dragen om neutraliteitsredenen, dan mag dat geen aanleiding zijn tot protest. Als ze weigeren zich erbij neer te leggen ben ik voorstander van een meer drastische oplossing.
|
|
|
|