Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2010, 16:57   #881
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Toch denk ik het niet! Ik kom zelden mensen tegen, van welke "partij of strekking" ook die te spreken zijn over het multiculgedoe! Niets met VB-toestanden of "racisme" te maken hoor!
Zoals ik al schreef: men zal zeker geen algemeen verplicht referendum organiseren ( min de belanghebbenden zelf natuurlijk) omdat het resultaat daarvan, zeg maar gerust, op voorhand bekend is en niet in het plaatje past.
Ontken dat maar zoveel als je wil en zoek maar "bronnen" op waarmee je het tegendeel zou kunnen bewijzen!
De pro's zullen wel allemaal in het kamp zitten voor wie het multiculgedoe iets opbrengt, nietwaar?
Die kans is inderdaad groot.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 17:00   #882
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou jij eindelijk niet eens leren om antwoorden te geven ipv vragen te stellen waardoor je over iets anders kunt beginnen?
Ok; en ik begon niet over iets anders.

Citaat:
Zitten we al niet over die 20.000 blz multiculgeleuter?
Neen.
Citaat:
Wat hebben moslims met "vrije keuze" te maken? Kennen ze dat misschien?
Natuurlijk hebben zij tot op zekere hoogte een vrije keuze. Ieder kiest welk geloof hij/zij aanhangt en op welke manier hij/zij dit beleeft. Rekening houdend met de opvoeding die men kreeg; met de invloeden van zijn/haar leefwereld,...

Wat Moslims met vrije keuze te maken hebben doet hier niets ter zake.
Wat wel ter zake doet is of wij een vrije keuze willen. We gaan onze vrije keuze toch niet opofferen om anderen vrije keuzes te ontnemen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 april 2010 om 17:01.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 17:05   #883
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch denk ik het niet! Ik kom zelden mensen tegen, van welke "partij of strekking" ook die te spreken zijn over het multiculgedoe! Niets met VB-toestanden of "racisme" te maken hoor!
Zoals ik al schreef: men zal zeker geen algemeen verplicht referendum organiseren ( min de belanghebbenden zelf natuurlijk) omdat het resultaat daarvan, zeg maar gerust, op voorhand bekend is en niet in het plaatje past.
Ontken dat maar zoveel als je wil en zoek maar "bronnen" op waarmee je het tegendeel zou kunnen bewijzen!
De pro's zullen wel allemaal in het kamp zitten voor wie het multiculgedoe iets opbrengt, nietwaar?
Andev; het ging over
"De meerderheid zegt, weg met die hoofdoeken, omdat wij het zeggen!"
Jij begint nu over iets anders.
Oud 12 april 2010, 17:08   #884
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik kan hier wel weergeven waar het VB vandaan komt ....
Hoe dan ook, het VB is een druppel en de islam is een oceaan nietwaar? Het VB staat niet klaar om de wereld te overheersen naar mijn weten...
En hier de fratsen van "de profeet" nog eens op rijtje zetten is ook interessant nietwaar?
Las ik daarjuist een paar opinies over... van "bekende gasten"!
Is maar onrechtstreeks betrokken bij onze moslimleraressen maar allé....
En weer zo'n posting waar niet veel zinnige antwoorden zullen op komen zeker? Vlug over iets anders verder doen?

Kenan Malik:
Elke vorm van vooruitgang vereist belediging!

Bernard Lewis:
Het kan door niemand geloochend worden, dat de leer van de Islâm - en niet alleen die van de fundamentalisten - vasthoudt aan drie fundamentele ongelijkheden: de meester en de slaaf; de man en de vrouw; de gelovige [Moslim] en de ongelovige [niet-Moslim].

keizer Manuel II Paleologos (1349-1425):
Laat me zien wat Mohammed voor nieuws bracht, en je zult alleen slechte en onmenselijke dingen vinden, zoals zijn bevel het geloof met het zwaard te verspreiden.

Voltaire (1694-1778)
De waarheden van religie worden door niemand beter begrepen dan door degenen die het vermogen tot redeneren hebben verloren.

Bertrand Russell:
De mate van iemands emotie is omgekeerd evenredig aan zijn kennis van feiten — hoe minder men weet, hoe meer opgewonden men raakt.

Robert M. Pirsig
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.

Bokar
De islam is het meest dodelijke gif dat de wereld ooit heeft voortgebracht.

Guy Verhofstadt, Tweede Burgermanifest:
“De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (…) Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?”
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 17:30   #885
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Andev; het ging over
"De meerderheid zegt, weg met die hoofdoeken, omdat wij het zeggen!"
Jij begint nu over iets anders.
Maar ondertussen had je toch je opinie kunnen geven over wat ik daar schreef? Probleem?
Oud 12 april 2010, 17:53   #886
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ondertussen had je toch je opinie kunnen geven over wat ik daar schreef? Probleem?
Ja; het probleem is dat het niet duidelijk is wat je bedoeld met "multiculgedoe"
Bedoel je het feit dat niet-Belgen in België wonen; of dat niet-Europeanen in België wonen of dat Moslims in België wonen; of dat Moslims in België wonen en een hoofddoek dragen in jouw gezichtsveld?

Geef jij je opinie over de antwoorden die ik gaf; op jouw vraag?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=882
Oud 12 april 2010, 23:11   #887
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...Ik ben er gerust in dat ze nooit zullen eisen dat iedereen een hoofddoek draagt.
Dat is uw mening... Wie meer wil weten over de dwang van godsdiensten (eenmaal ze gearriveerd zijn) hoeft maar de geschiedenis te raadplegen. In feite kan de hedendaagse geschiedenis al volstaan. Kijk maar naar het lot van christenen in Egypte. Ze mogen geen kerken bouwen, met moeite bestaande kerken restaureren... Wie wil bekeren wordt vermoord... Gelukkig zijn er altijd kwibussen in belgië die ons van het tegendeel willen overtuigen. Dat hoofddoekje is nu nog maar een symbool, later wordt dit een verplichting.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2010, 23:40   #888
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Dat is uw mening... Wie meer wil weten over de dwang van godsdiensten (eenmaal ze gearriveerd zijn) hoeft maar de geschiedenis te raadplegen. In feite kan de hedendaagse geschiedenis al volstaan. Kijk maar naar het lot van christenen in Egypte. Ze mogen geen kerken bouwen, met moeite bestaande kerken restaureren... Wie wil bekeren wordt vermoord... Gelukkig zijn er altijd kwibussen in belgië die ons van het tegendeel willen overtuigen. Dat hoofddoekje is nu nog maar een symbool, later wordt dit een verplichting.

Een verbod is ook een verplichting ..... de kwibussen die ons van het tegendeel willen bewijzen zijn dezelfde kwibussen die idiote wetgevingen laten invoeren waardoor onze handen nog meer gebonden zijn .... Wie niet mee in de rij loopt wordt beboet en als we ze laten doen gedeporteerd of opgesloten ....

Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 01:05   #889
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook, het VB is een druppel en de islam is een oceaan nietwaar? Het VB staat niet klaar om de wereld te overheersen naar mijn weten...
En hier de fratsen van "de profeet" nog eens op rijtje zetten is ook interessant nietwaar?
Las ik daarjuist een paar opinies over... van "bekende gasten"!
Is maar onrechtstreeks betrokken bij onze moslimleraressen maar allé....
En weer zo'n posting waar niet veel zinnige antwoorden zullen op komen zeker? Vlug over iets anders verder doen?

Kenan Malik:
Elke vorm van vooruitgang vereist belediging!

Bernard Lewis:
Het kan door niemand geloochend worden, dat de leer van de Islâm - en niet alleen die van de fundamentalisten - vasthoudt aan drie fundamentele ongelijkheden: de meester en de slaaf; de man en de vrouw; de gelovige [Moslim] en de ongelovige [niet-Moslim].

keizer Manuel II Paleologos (1349-1425):
Laat me zien wat Mohammed voor nieuws bracht, en je zult alleen slechte en onmenselijke dingen vinden, zoals zijn bevel het geloof met het zwaard te verspreiden.

Voltaire (1694-1778)
De waarheden van religie worden door niemand beter begrepen dan door degenen die het vermogen tot redeneren hebben verloren.

Bertrand Russell:
De mate van iemands emotie is omgekeerd evenredig aan zijn kennis van feiten — hoe minder men weet, hoe meer opgewonden men raakt.

Robert M. Pirsig
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.

Bokar
De islam is het meest dodelijke gif dat de wereld ooit heeft voortgebracht.

Guy Verhofstadt, Tweede Burgermanifest:
“De vraag is of de islam wel in overeenstemming te brengen is met de liberale democratie en de vrijheid, de verdraagzaamheid, de verscheidenheid en het tegensprekelijk debat zonder dewelke geen open samenleving mogelijk is. (…) Is de zaak Rushdie niet het ultieme bewijs van de onmogelijkheid van de islam zich in te passen in onze samenleving? Toont zij niet aan dat de islam in wezen een intolerante en totalitaire ideologie is, die botst met de culturele, morele en juridische voorschriften die gelden in een open en democratische samenleving?”

Dat elk geloof een vorm is van "waanvoorstellingen " daar ben ik het met eens . Maar niet elke gelovige is daarom fundimentalist bvb. een vriend van mij "moslim" ligt thuis onder de sloef bij zijn belgische vrouw hij moet leterlijk bijna smeken om met ons op cafe te gaan "zijn al 12 jaar samen".
Ik kan hier nog doorgaan met voorbeelden en ik geef toe dat er ook slechte dingen zijn maar , mensen zijn en blijven mensen dit vergeten jullie veel ... jullie stopppen niet met veralgemenen maar blijven hardnekkig doordrijven en willen alleen het slechte zien .
Oud 13 april 2010, 01:57   #890
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
=Wisord;4689293] mensen zijn en blijven mensen dit vergeten jullie veel ... jullie stopppen niet met veralgemenen maar blijven hardnekkig doordrijven en willen alleen het slechte zien.

In de islam is anders niets te zien.

Laatst gewijzigd door daiwa : 13 april 2010 om 01:57.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2010, 05:25   #891
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja; het probleem is dat het niet duidelijk is wat je bedoelt met "multiculgedoe"
Bedoel je het feit dat niet-Belgen in België wonen; of dat niet-Europeanen in België wonen of dat Moslims in België wonen; of dat Moslims in België wonen en een hoofddoek dragen in jouw gezichtsveld?

Oud 13 april 2010, 11:05   #892
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja; het probleem is dat het niet duidelijk is wat je bedoeld met "multiculgedoe"

Heb jij nu nog geen medaille gekregen voor rond-de-pot-draaierij telkens je met iets geconfronteerd wordt dat niet in je kraam past?
Wat ik bedoel weet je maar al te goed, ik zal er geen tekening bij maken.
Oud 13 april 2010, 11:11   #893
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat elk geloof een vorm is van "waanvoorstellingen " daar ben ik het met eens . Maar niet elke gelovige is daarom fundimentalist bvb. een vriend van mij "moslim" ligt thuis onder de sloef bij zijn belgische vrouw hij moet leterlijk bijna smeken om met ons op cafe te gaan "zijn al 12 jaar samen".
Ik kan hier nog doorgaan met voorbeelden en ik geef toe dat er ook slechte dingen zijn maar , mensen zijn en blijven mensen dit vergeten jullie veel ... jullie stopppen niet met veralgemenen maar blijven hardnekkig doordrijven en willen alleen het slechte zien .
Wij stoppen niet met veralgemenen? Of ben jij het die als je een paar witte raven te voorschijn kunt toveren denkt ons ervan te overtuigen dat er niets aan de hand is? Het ingevoerde schorremorrie dat deze nacht in Sint Gillis auto's in brand heeft gestoken zal wel weer meer multicullovers opbrengen dan er al zijn!
Natuurlijk zijn er vele brave moslism, en die zelfs onder de sloef van hun vrouw zitten. Maar allemaal zitten ze onder de sloef van de islam zeker? Of toch tot ze zich door hun gemeenschap laten opmerken. Weer enkele witte raven niet te na gesproken...
Oud 13 april 2010, 18:03   #894
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb jij nu nog geen medaille gekregen voor rond-de-pot-draaierij telkens je met iets geconfronteerd wordt dat niet in je kraam past?
Wat ik bedoel weet je maar al te goed, ik zal er geen tekening bij maken.
Als je niet eens kan uitleggen wat je zelf bedoelt; kunnen we dan terugkeren naar het onderwerp waar we het over hadden; en waar jij zo graag van afweek?
"De meerderheid zegt, weg met die hoofddoeken, omdat wij het zeggen!"
We waren dus op zoek naar die meerderheid.

Geef jij je opinie nog over de antwoorden die ik gaf; op jouw vraag?
Oud 13 april 2010, 23:46   #895
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij stoppen niet met veralgemenen? Of ben jij het die als je een paar witte raven te voorschijn kunt toveren denkt ons ervan te overtuigen dat er niets aan de hand is? Het ingevoerde schorremorrie dat deze nacht in Sint Gillis auto's in brand heeft gestoken zal wel weer meer multicullovers opbrengen dan er al zijn!
Natuurlijk zijn er vele brave moslism, en die zelfs onder de sloef van hun vrouw zitten. Maar allemaal zitten ze onder de sloef van de islam zeker? Of toch tot ze zich door hun gemeenschap laten opmerken. Weer enkele witte raven niet te na gesproken...

Zijn het in Marokko dan allemaal witte raven ? Jullie willen moskee's enz verbieden de marokaan is veel vrijdenkender op dit gebied ....

Artikel 220 van het Marokkaans Wetboek: elke poging om te voorkomen dat een of meer personen bij de uitoefening van hun godsdienstige overtuiging of het bijwonen van religieuze diensten is onwettig en kan gestraft worden met een gevangenisstraf van 3 tot 6 maanden en een boete tussen 16 en 79 dollar.
In alle Marokkaanse steden zijn 1 of 2 kerken te vinden en ook synagogen, en in de grote steden zelfs meer. De christelijke kerk heeft onlangs zijn 100 jaar bestaan in Marokko gevierd.
De joodse en christelijke gemeenschappen praktiseren hun religies in het openbaar. En een buitenlandse Hindu heeft de vrijheid van het branden van de lichamen.
De overheid eist wel de registratie van alle religieuze gemeenschappen.
De Regering bepaalt fiscale voordelen en subsidies van de grond en de bouw.
Openbaar scholen en het jodendom onderwijs wordt door de overheid gefinancierd. Moslim studenten en burgers volgen ook hun studie in joodse en christelijke scholen.
Daarnaast wordt de joodse cultuur en het erfgoed ook gefinancierd.
Hebreeuws wordt vrijwel in alle universiteiten gestudeerd. En Marokko is het enige land in de Arabische wereld waar een joodse Museum te vinden is.
Moslim studenten en burgers volgen hun studies in joodse en christelijke scholen.
En de christelijke gemeenschap beheert de buitenlandse kerken en weeshuizen, ziekenhuizen en scholen zonder beperkingen.
Het aanbieden en verkopen van de bijbels is niet verboden en niet strafbaar. Maar we merken wel dat de bijbels in het Arabisch zijn niet toegestaan ondanks dat er geen wet is die dat onmogelijke maakt.
In Marokko zijn twee sets van de wetgeving en de rechtbanken met betrekking tot het huwelijk, erfenis en familie zaken., een voor de moslims en een voor de joden.

Kortom in Marokko zijn wel kerken en synagogen.Er zijn ook kerken die gesloten en toch behouden als erfgoed. En de bisshop daar word genoemd vanuit Rome.
Oud 14 april 2010, 07:33   #896
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat miljoenen Niet-Europeanen en moslims in België en in Europa wonen en dat veel onder hen dan ook nog op fanatieke wijze hun godsdienst pogen te verspreidden, en hun geloof visueel ten toon spreidden door middel van folkloristische klederdracht, waaronder hoofddoeken en boerkas. Dit alles kan wel degelijk multikulgedoe genoemd worden, alhoewel het doel der moslims duidelijk een monocultuur is : die van hun.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 07:42   #897
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat miljoenen Niet-Europeanen en moslims in België en in Europa wonen en dat veel onder hen dan ook nog op fanatieke wijze hun godsdienst pogen te verspreidden, en hun geloof visueel ten toon spreidden door middel van folkloristische klederdracht, waaronder hoofddoeken en boerkas. Dit alles kan wel degelijk multikulgedoe genoemd worden, alhoewel het doel der moslims duidelijk een monocultuur is : die van hun.
Kan jij me eerst vertellen of jij zin hebt om serieus te discussiëren of niet?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=687
Oud 14 april 2010, 07:52   #898
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Met jou is dat inderdaad moeilijk, artisjok. Gelukkig ben je niet de enige op dit forum. Ik moet wel zeggen dat je me soms doet lachen, dus al bij al vind ik je aanwezigheid zeker positief.
Ook al omdat - spijtig genoeg - er in het multicultureel stort dat wij vandaag de " samenleving " noemen, een heleboel mensen als jijzelf rondlopen. Weten wat er in die hun " brein " omgaat is zoniet interressant, wel noodzakelijk, om daar paal en perk aan te stellen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2010, 07:56   #899
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Met jou is dat inderdaad moeilijk, artisjok.
Een antwoord graag.
Heb jij zin om serieus te discussiëren of niet?
Als je geen zin hebt om serieus te discussiëren hoef je ook niet te reageren op mijn posts.
Oud 14 april 2010, 14:23   #900
Figy
Schepen

Figy's schermafbeelding

Standaard

Zelf ben ik niet tegen de hoofddoek zelf. Wat me wel verontwaardigt is de mentaliteit van sommige hoofddoekdragers. Wanneer een instelling deze personen vriendelijk verzoekt geen hoofddoek te dragen om neutraliteitsredenen, dan mag dat geen aanleiding zijn tot protest. Als ze weigeren zich erbij neer te leggen ben ik voorstander van een meer drastische oplossing.
Figy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be