![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() tegen de goesting. maar u heeft gelijk. wanneer de oppositie weet zou krijgen van een oorlogskas, ..... dan wordt er klacht neergelegd bij de controlerende overheid (gouverneur), en deze zal niet al te mals zijn voor het desbetreffende college. ik denk zelfs dat de ontvanger, wanneer hij daar heeft aan meegewerkt, zijn post zou kunnen verliezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet waar jij de term afronden kan linken aan zwart geld. Een klein voorbeeldje van onze laatste gemeenteraad: Voor de aanmaak van een elektronische identiteitskaart vraagt de overheid € 12,00 aan de gemeente. De gemeente heeft ook werk en kosten aan het maken van de identiteitskaarten (versturen uitnodiging, mensen ontvangen, kaart uitreiken). Dus wordt op de gemeenteraad beslist om deze kosten, geschat op 2 euro, door te rekenen aan de ontvanger van de kaart. Kostprijs identiteitskaart wordt zo gebracht op € 14,00. Ik zie hier nergens zwart geld.
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwart geld daarentegen is dodelijk voor iedere ambtenaar.
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij kan bij een budgetwijziging dit "geparkeerde" geld voorlopig gebruikt worden en nadien terug aangezuiverd. Bij het OCMW wordt bij de begroting bv royaal ingeschreven voor onderhoud van gebouwen. Met een beetje creativiteit kan hier zeer ruim mee omgesprongen worden, het geld moet uiteraard gebruikt worden voor gebouwen.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die is immers ook heel goed op de hoogte van de problemen van de gemeentes en laat hen dus deze financiële ademruimte. Het is dus helemaal geen geld dat verzwegen word voor de controlerende overheid, maar verborgen blijft voor de federale overheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men geen geld meer heeft voor bepaalde zaken dan moet men dit aanklagen en via de politieke weg iets aan doen. Niet zomaar beslissen dat ze eens wat extra belastingen op te leggen aan burgers. Dat geloof ik dus ook helemaal niet é. Gemeenten die met zwart geld de wegen aan het herstellen zijn. Trouwens, als men zwart geld nodig heeft om de wegen te herstellen is dit net het bewijs dat er geld tekort is en niet dat ze nog geld over hebben om federale zaken op te lossen, welke deze ook mogen zijn. Je geloofd toch echt niet dat na al die jaren van gesjoemel met "wit" belastingsgeld, dat ze nu met "zwart" geld geen persoonlijke dingen doen ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik krijg een rekening binnen...je betaald deze en weken later krijg je een afschrift ervan in de bus waarop mooi te zien is dat het afgeronde bedrag aan administratiekosten (terwijl er geen administratie is) er plots niet meer opstaat...je kan wel zeggen ik betaal dat niet maar dit weet je pas achteraf.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorbeeld. Willy Claes...dik gesjoemeld...waarom is hij dan al jaren minister van staat? Is dat straffen? In mijn ogen niet. Dat is belonen, hij moet minder werken en krijgt nog genoeg betaald.
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je betaald die rekening. Je krijgt een kwitantie met een ander bedrag. Man wat moet je nog meer hebben om een klacht in te dienen? Je hebt alles zwart op wit. Moest ik zo papieren in mijn handen hebben, het kot zou te klein zijn. Vergeet al het voorgaande dat we geschreven hebben. Neem je papieren in handen (maak er eerst kopies van (want met die gemeente van u weet je maar nooit). Begeef je naar de gemeente. Vraag naar persoon X (die de rekening opgesteld heeft). Confronteer haar / hem met de gegevens die je hebt. Vraag meer uitleg. Dreig met........ Man, man, man niet te geloven.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 11 april 2010 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
en minister van staat is een titel, en gen inkomen!. dat zijn partij zorgt dat er ergens nog inkomsten zijn voor mijnheer. dat is omdat mijnheer voor inkomsten gezorgd heeft voor zijn partij. en niet zoals(al dat zwart geld moet ik niet weten. steek het desnoods in brand) gelukkig voor de partai is de vriend van carla overleden. want moest die een bekje opgezet hebben................. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of moeten we begrijpen dat je niet weet wat ermee te doen? Of niet durft? En dan maar liever de grote stoere jongen in z'n boomhutje uithangt?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag of er een onafhankelijke instantie is waar je dergelijke dingen kan melden? Dat is alles.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik veronderstel dat ik je in het verleden al ooit tegen de kar heb gereden ofzo. Zoniet, dan ben je een serieus gefrustreerd aapje dat dringend een spuitje nodig heeft. Komt er bij jou op neer dat je niet kan antwoorden op de vraag in mijn openingspost en dat betekent dan voor jou...hupla, we zullen eens persoonlijk worden. ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 12 april 2010 om 17:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |