![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
het fdf is zijn kartelpartner en een vlaminghatende partij. het verband is snel gemaakt. als je dat niet wilt inzien, betekent dat je geen benul kent van de Franstalige partijen Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 april 2010 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha ja! Natúúrlijk! KBC moest gestraft worden, parce-que trop flamand! A bas la Flandre, vive la Belgique!
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() Scherp gezien, Shadowke!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
je bent duidelijk ook een hater van alles wat Vlaams is! Laatst gewijzigd door Shadowke : 15 april 2010 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zoals u wellicht zelf kon voorspellen complete onzin. Het is weer één van die kaakslagmythes. De federale staat heeft minstens 3,5€ miljard euro gepompt in KBC en was bereid om met nog meer over te brug te komen maar dat zagen sommigen in de Vlaamse regering en binnen KBC wellicht niet zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Slachtoffer spelen is een rol die sommige VL graag spelen. BDW kan dat ook goed. Hij gooit een knuppel in het hoenderhok en kijkt dan verbaasd, gespeeld onschuldig rond van oe, heb ik iets verkeerd gezegd misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat wordt ook bevestigd door ooggetuigen. En nu hebben we toevallig een ooggetuige van de beeldenstorm in Antwerpen, een grote stad, zeker in die tijd. Een Engelsman, Richard Clough, die er toevallig vertoefde in 1566, geeft ons een beschrijving van de Antwerpse beeldenstorm. Hij schreef een brief over dit weinig fraai spectakel aan Sir Thomas Gresham. Dit is wat hij ons weet te vertellen over het aantal amokmakers: .../... "Het verwonderlijkst is echter dat ze zo weinig in aantal waren, want ik zag er in sommige kerken niet meer dan 10 of 20 die braken. Meestal kwajongens en ander gespuis; er stonden wel veel toekijkers en misschien wel aanstichters bij." Nogmaals, ge zoudt er beter aan doen u wat meer te informeren of beter inhoudelijk te leren lezen, in plaats van prietpraat te vertellen. Laatst gewijzigd door system : 15 april 2010 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In begin 2009 pompte de Vlaamse regering geld in KBC, nadat de Franstaligen in de federale regering nog eens geld investeren in een Vlaamse bank niet meer zagen: zitten.http://www.tijd.be/nieuws/ondernemin...133407-433.art Conclusie: mijn punt, dat het KBC-dossier bewijst dat Franstaligen alleen van solidariteit houden als het van Noord naar Zuid gaat, blijft stand houden. (Ik drukte me wel wat ongenuanceerd uit.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Holala...! Die K, dat schijnt onze francophones al even zenuwachtig te maken als de leeuwenvlag. Maar jongen toch! KBC had net zogoed haar "Vlaemsche" naam in Wallonië kunnen gebruiken. Wat ze destijds ook heeft gedaan voor haar dochterbank KBLux in het Groothertogdom. Figurez-vous KBC �* Wallobrux! Nochtans, in "Bruxelles" moeten jullie toch wel pijn aan de oogjes krijgen, vermits die "Vlaemsche" bank in la capitale wel degelijk als KBC naar buiten treedt. Pénible, n'est-ce pas?
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
De jeugd gebruikt hem nu echter volop in sms etc qui wordt ki enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franstaligen (en overigens niet alleen de Franstaligen in de federale regering) hadden er geen probleem mee om nog eens geld te pompen in KBC maar uiteraard niet tegen dezelfde voorwaarden als de eerste keer wat niet meer dan logisch was. KBC is dan maar naar de Vlaamse regering gegaan omdat die goedkoper waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat het reformatorisch christendom betreft. Vele mensen zochten inderdaad naar een hernieuwde uitgezuiverd christendom, een zuivere godsdienstbeleving. Maar dat impliceerde niet per se dat men luthers werd of calvinist of anabaptist. Wel dat men nieuwsgierig was wat deze mensen zoal te vertellen hadden. De meeste mensen in onze streken bleven echter katholiek. En niet alleen bij ons. Want ook de latere 'generaliteitslanden' of 'staatslanden' waren, niettegenstaande de bloedige oorlogen en arrogantie van de protestanten, 'paaps' gebleven en waren dus niet overgegaan tot de nieuwe leringen. Dus zo'n succes was het protestantisme als godsdienstige leer in de Nederlanden nu ook weer niet. Maar, de protestanten hadden wel de politieke en economische macht in het noorden. En die macht gebruikten en misbruikten de 'niet-paapsen' tegenover de katholieken wanneer hun dat goed uitkwam in de nieuwe Republiek. En dit gedurende een behoorlijke lange tijd. Wat zeg ik, gedurende ééuwen! Laatst gewijzigd door system : 15 april 2010 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() jouw manier van geschiedschrijving is ronduit pervers te noemen.
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Mijn geschiedschrijving berust op feiten. En als u iets opmerkt dat niet correct is, dan moet u me daar op wijzen, historische feiten in de hand. En indien u dit niet kunt, dan moet u zwijgen.
Laatst gewijzigd door system : 15 april 2010 om 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
ben je in die tijd geboren of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Ik vermeld regelmatig mijn bronnen. Ik kan natuurlijk niet voor elke zin een bron vermelden. Indien ge zelf nu eens u de moeite zoudt getroosten om wat te lezen over die periode, dan zoudt ge tot dezelfde conclusie moeten komen. Het zou u wellicht niet aanstaan, maar alla, dat is de prijs die ge betaalt als ge naar de waarheid zoekt.
|
![]() |
![]() |