Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2010, 14:32   #41
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Noch beer, noch vel... vooral angst... veel angst. Uit besef, besef dat la Belziek hier het aflopende vaatje is EN wat er ook uit de bus moge komen DE grote verliezer. Alleen al de opgelopen imago-schade in binnen- en buiteland, voor of tegen, krijg je nooit meer opgelapt. Om nog maar te zwijgen over de verdere radicalisering van tal van Vlamingen...
binnenland, niet buitenland.
in het buitenland trekken ze zich niets meer aan wat er met dit apenland gebeurt.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 14:34   #42
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
binnenland, niet buitenland.
in het buitenland trekken ze zich niets meer aan wat er met dit apenland gebeurt.
Weinig, dat zeg ik niet. Maar ik verbaas er mij toch telkens weer als ik op mijn werk vragen krijgen over de situatie hier en vooral wanneer wij nu eens eindelijk onafhankelijk gaan worden. Trouwens de vragen van de pers aan de EU-commissie niet gezien? Een ware schande hoe de franstalige journalisten daar zowaar zelf aan politiek deden en de Vlamingen wederom letterlijk 'zwart' maakten. La belziek dat vechtend over straat gaat over bhv-perikelen voor het oog van de EU, geloof me, dat doet geen deugd aan 's lands imago.
Oud 17 april 2010, 14:43   #43
Shadowke

Standaard

Citaat:
Weinig, dat zeg ik niet. Maar ik verbaas er mij toch telkens weer als ik op mijn werk vragen krijgen over de situatie hier en vooral wanneer wij nu eens eindelijk onafhankelijk gaan worden. Trouwens de vragen van de pers aan de EU-commissie niet gezien? Een ware schande hoe de franstalige journalisten daar zowaar zelf aan politiek deden en de Vlamingen wederom letterlijk 'zwart' maakten. La belziek dat vechtend over straat gaat over bhv-perikelen voor het oog van de EU, geloof me, dat doet geen deugd aan 's lands imago.
ach dat die Franstaligen doen. ze maken hun eigen pas belachelijk!
de Vlamingen zijn pragmatischer omdat zij deze keer het laatste woord hebben.
Oud 17 april 2010, 14:50   #44
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ach dat die Franstaligen doen. ze maken hun eigen pas belachelijk!
de Vlamingen zijn pragmatischer omdat zij deze keer het laatste woord hebben.
Goh, in onze ogen maken ze hun eigen belachelijk... maar ik heb toch liever geen EU-commissie op mijn dak die mij discriminatie of weet ik veel wat allemaal verwijt. We moeten ook nooit vergeten dat we uiteindelijk in zake de Vlaamse ontvoogding alle steun kunnen gebruiken, ook buitenlandse. Net omdat de diplomatie zo Belgisch is is het dan ook nodig hieraan vanuit Vlaanderen een tegengewicht te verlenen.

Het valt te hopen dat wij deze keer het laatste woord gaan hebben... en dan is het vooral de vraag hoe dat woord gaat klinken en uit hoeveel kelen het gaat komen.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 17 april 2010 om 14:52.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 14:53   #45
Shadowke

Standaard

Citaat:
Goh, in onze ogen maken ze hun eigen belachelijk... maar ik heb toch liever geen EU-commissie op mijn dak die mij discriminatie of weet ik veel wat allemaal verwijt. We moeten ook nooit vergeten dat we uiteindelijk in zake de Vlaamse ontvoogding alle steun kunnen gebruiken, ook buitenlandse. Net omdat de diplomatie zo Belgisch is is het dan ook nodig hieraan vanuit Vlaanderen een tegengewicht te verlenen.

Het valt te hopen dat wij deze keer het laatste woord gaan hebben... en dan is het vooral de vraag hoe dat woord gaat klinken en uit hoeveel kelen het gaat komen.
ivm onze ontvooding?
duitsland, nederland, usa, china, groot-brittanië, luxemburg, ...
Oud 17 april 2010, 17:14   #46
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VVB K&M zal, naar ik heb horen zeggen, een bus inleggen. Ik zal daar later ook meer info over verspreiden.
Samen met Diest
Oud 17 april 2010, 17:34   #47
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Noch beer, noch vel... vooral angst... veel angst. Uit besef, besef dat la Belziek hier het aflopende vaatje is EN wat er ook uit de bus moge komen DE grote verliezer. Alleen al de opgelopen imago-schade in binnen- en buiteland, voor of tegen, krijg je nooit meer opgelapt. Om nog maar te zwijgen over de verdere radicalisering van tal van Vlamingen...
Dat laatste zal vooral gebeuren in de Rand, wat ik hier al beschreven heb:

http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=61
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 23:17   #48
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Zou ik me vragen mogen stellen over de 'spoed' in 'spoedbetoging'? Ik meen me iets te herinneren over de Volksunie of zoiets... Een soortement partij die collaboreerde met het FDF om de splitsing van BHV te bewerkstelligen. Dat laatste gebeurde in 1977 (een goed wijnjaar overigens). De Volksunie slaagde er 33 jaar geleden niet in BHV te splitsen. Zal dat donderdag ook gezegd worden? En nu is het plots 'spoed'? Laat me niet lachen

Laatst gewijzigd door Julianus : 17 april 2010 om 23:18.
Julianus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2010, 23:34   #49
Óglaigh na hÉireann
Vreemdeling

Óglaigh na hÉireann's schermafbeelding

Standaard

VOLK WORD STAAT ! ! !

EINDIG DE TIJD VAN UW BESCHAMENDE HORIGHEID

http://www.youtube.com/watch?v=e2HnOBT_R7Y
Oud 17 april 2010, 23:47   #50
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel-Halle-Vilvoorde: Ontwerptekst (NL) (Not. 5/27 - 301)
-----------------------------------------------------------------

Sedert 1970 kende ons land vijf opeenvolgende staatshervormingen, erop gericht om het bestuur
efficiënter en transparanter te maken. De instellingen zijn dan ook constant in evolutie. Thans
is het nodig om ook voor wat het kies- en gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde een
definitieve en pacificerende oplossing te vinden. De voorgestelde oplossing betreft een stelselmatige
aanpak van de problematiek binnen een ruimer kader. Hierbij dient tegemoet gekomen te worden aan de
bezwaren van het toenmalige Arbitragehof tegen de kiesregeling, zoals we die thans nog kennen
(Arrest nr. 73/2003 van 26 mei 2003)

Daarbij wordt uitgegaan van enkele basisprincipes:

A) DE AANPASSING VAN DE GRENZEN VAN HET HUIDIGE KIES- EN GERECHTELIJKE ARRONDISSEMENT B-H-V AAN DE FEDERALE REALITEIT
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit impliceert een verticale splitsing van het kies- en gerechtelijke arrondissement B-H-V, waarbij een kieskring
Vlaams-Brabant en Waals-Brabant ontstaat;
Als dusdanig zal het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, gelet op het specifieke karakter ervan, van beide kieskringen
deel uitmaken;
Eenzelfde regeling wordt getroffen voor de zes Randgemeenten;
Deze maatregel zal gelden:
- Vanaf 2011 voor wat de Kamer van Volksvertegenwoordigers betreft
- Vanaf de eerstvolgende verkiezingen na 2011 voor wat de Senaat en het Europese niveau betreft
Het gerechtelijke arrondissement BHV wordt op dezelfde wijze gesplitst en wel binnen een termijn, uiterlijk
6 maanden na de volgende Senaatsverkiezingen

B) DE BELANGEN WAARBORGEN VAN VLAMINGEN EN WALEN BINNEN HET FEDERALE KADER
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Parallel met de splitsing van het kies- en gerechtelijk arrondissement is het nodig om de gewettigde belangen
van beide grote taalgroepen te garanderen.

Volgende maatregelen dienen hiertoe bij te dragen:

- Een uitdovend inschrijvingsrecht in Halle-Vilvoorde; het komt niet aan de Koninklijke Opdrachtgever, maar
wel aan de federale regering toe om hier de nadere modaliteiten van vast te leggen;
- Voorgaande maatregel wordt gekoppeld aan de gewaarborgde vertegenwoordiging van de Nederlandstalige taalgroep
in het federale Parlement, die o.a. door een bijzondere apparentering kan worden verkregen;
- Constitutieve autonomie voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, dat een volwaardige entiteit vormt binnen het federale kader;
- Een grondige herfinanciering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, ten bate van de twee grote gemeenschappen;
- Om dat doel te bereiken zullen de Gemeenschappen financieel verder geresponsabiliseerd worden;
- De oprichting van een Overlegorgaan tussen Brussel en de arrondissementen Halle-Vilvoorde en Nijvel, waarvan
de samenstelling bepaalt dient te worden door de gemeenschaps- en gewestregeringen;
- Het in overweging nemen van de ratificatie van het Minderhedenverdrag, evenwel aangepast aan de specifieke,
Belgische realiteit;
- De rechtstreekse verkiezing van de burgemeesters in de faciliteitengemeenten rond Brussel, waarbij de Vlaamse
en de federale regering een structuur in het leven dienen te roepen die controle uitoefent op het naleven der
taalwetgeving aldaar;
- Deze maatregel zal in principe gelden vanaf de volgende gemeenteraadsverkiezingen;
- De modernisering van de Senaat, waarbij de klemtoon komt te liggen op de ontmoetingsplaats die deze Hoge Vergadering
dient te zijn tussen de twee grote gemeenschappen van ons land die elkaar daar als gelijkwaardige partners ontmoeten;
- Een realistische evaluatie van de taalwetgeving in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;
- Het oprichten van een werkgroep om een aangepast en eigentijds statuut te verlenen aan de faciliteitengemeenten,
inzonderheid de faciliteitengemeenten rond het Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Deze lijst dient niet als exhaustief beschouwd te worden, maar vormt slechts een werkkader waarbinnen de federale regering,
binnen een vast te leggen termijn, gelast wordt met het leggen van concrete uitvoeringsbesluiten

C) EEN VERDERE STAATSHERVORMING
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Om de federale staat beter te doen functioneren dient de onafgewerkte staatshervorming verder voltooid te worden en wel in
een richting waarbij het zwaartepunt verder verschuift naar de deelstaten

Te dien einde:
- Wordt gedurende deze legislatuurperiode het akkoord dat de "Raad der Wijzen" op 25 februari 2008 sloot in het Parlement gestemd
- Zal een deel van de Kamerleden rechtstreeks door de deelstaatsparlementen worden aangeduid; de piste van een federale kieskring
staat, ofschoon ze een interessante denkoefening vormt, haaks op de uniciteit van ons federalisme
- Dient uiterlijk in de volgende legislatuurperiode de financieringswet te worden bijgesteld, opdat elk onderscheiden niveau,
zowel de federatie als de gefedereerde entiteiten, hun taken ten volle kunnen uitoefenen

Bovendien zal:
- Art. 195 van de Grondwet herzien worden
- Er gestreefd worden naar een zo groot mogelijke congruentie tussen de verkiezingen voor de gefedereerde entiteiten en de federatie
- De BWHI tijdens de volgende legislatuur zo herzien worden dat (1) de gefedereerde entiteiten mede bevoegd worden voor de herziening
van de Grondwet (2) de gefedereerde entiteiten elk een Constitutioneel Handvest opstellen (3) Substantiële delen van het arbeidsmarktbeleid,
van de gezondheidszorg (minus de financiering), van het toezicht op de politie, van bepaalde aspecten van justitie alsook van het buitenlands
beleid naar de gefedereerde entiteiten overgeheveld worden
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 08:14   #51
Shadowke

Standaard

blijven dromen BWarrior.
Oud 18 april 2010, 08:54   #52
Luc Bekaert
Gouverneur

Luc Bekaert's schermafbeelding

Standaard

Waar heb je deze interessante nota vandaan Belgische Krijger ?
Als dat het akkoord is , zal er veel volk zijn donderdag in Vilvoorde ....
Eigenlijk zou de betoging beter doorgaan in een "randgemeente"

Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 18 april 2010 om 09:22.
Luc Bekaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 09:08   #53
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Waar heb je deze interessante nota vandaan Belgische Krijger ?
Dat zou ik ook wel willen weten.

Laatst gewijzigd door stab : 18 april 2010 om 09:12.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 09:23   #54
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Een goed evaluatie-moment .
je komt op straat om druk uit te oefenen, niet om te evalueren.
Akkoord of geen akkoord het heeft geen enkele zin om na het debat in het parlement in de namiddag, 'savonds druk te gaan uit oefenen.
Ik vraag me echt af welke slimmerik dat heeft kunnen bedenken.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 09:26   #55
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
....en het vertrek van buitenlandse ondernemingen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 09:44   #56
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julianus Bekijk bericht
Zou ik me vragen mogen stellen over de 'spoed' in 'spoedbetoging'? Ik meen me iets te herinneren over de Volksunie of zoiets... Een soortement partij die collaboreerde met het FDF om de splitsing van BHV te bewerkstelligen. Dat laatste gebeurde in 1977 (een goed wijnjaar overigens). De Volksunie slaagde er 33 jaar geleden niet in BHV te splitsen. Zal dat donderdag ook gezegd worden? En nu is het plots 'spoed'? Laat me niet lachen
O ja, ik stap mee met een spandoek waarop "WIJ AANVAARDEN INSCHRIJVINGSRECHTEN VOOR FRANSTALIGEN IN BRUSSEL" te lezen valt...
Julianus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 09:54   #57
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
....en het vertrek van buitenlandse ondernemingen.
Waarom zouden ze, het is hier geen burgeroorlog hé. Ondernemingen zijn hier om de centrale ligging ,omdat ze hier gekwalificeerd personeel vinden en/of omdat hier hun afzetmarkt is. Aan dit alles verandert niets . De problemen tussen Vlamingen en Walen kan een buitenlandse onderneming geen reet schelen. Wat een gezever zeg.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 10:04   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waarom zouden ze, het is hier geen burgeroorlog hé. Ondernemingen zijn hier om de centrale ligging ,omdat ze hier gekwalificeerd personeel vinden en/of omdat hier hun afzetmarkt is. Aan dit alles verandert niets . De problemen tussen Vlamingen en Walen kan een buitenlandse onderneming geen reet schelen. Wat een gezever zeg.
Wees bang domme Vlaming, Vlaanderen zonder Belgie zal volledig verwoest worden en helemaal braak liggen waarop nog enkele volledig verwilderde Vlamingen overleven op de wortels die hier en daar nog groeien.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 11:08   #59
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wees bang domme Vlaming, Vlaanderen zonder Belgie zal volledig verwoest worden en helemaal braak liggen waarop nog enkele volledig verwilderde Vlamingen overleven op de wortels die hier en daar nog groeien.
Juist. Daarom moeten de Vlamingen nu toegeven. Want als de Vlamingen niet toegeven, blazen de Walen België op en dan is VL BXL kwijt.
Oud 18 april 2010, 11:12   #60
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Sommigen hopen daar volgens mij wel heimelijk op. Dat is de wraak die de Vlamingen volgens hen verdienen omdat ze hun mooie België kapot gemaakt hebben. 'België kapot? Wel, dan moet Vlaanderen ook maar kapot', denken ze wellicht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be