![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch is dat wat Wallonie zal doen, of het nu aan Vlaanderen die vergunning geeft of aan een ander land, het zal aan iemand die vergunningen moeten geven, nee?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deel van de werkloosheid in Wallonië is dus zelfs een direct gevolg van deze manier van werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nuja, dat klinkt maar logisch. Het is dus eigenlijk misdadig om de bestaande situatie te laten voortduren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n 30 jaar geleden was het voor de bedrijven gezonder om de productie verdeeld te houden over Vlaanderen en Wallonië. Want als zij hun productie in slechts één gewest hielden en hun verkoop over heel België kregen zij een boete. Het was een onderdeel van de wafelijzerpolitiek. Je kan het verlies van economie na het opdelen van de bevoegdheden niet zomaar Wallonië in de schoenen schuiven. Vlaanderen is daarvoor ook een deel verantwoordelijk en heeft zelfs economisch voordeel gehaald uit die achteruitgang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor mij is het spannender, ik moet telkens afwachten of ze deze keer voor "de wet" gaan of voor "begrip" en "uitzonderingen" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Winst of verlies, een eigen identiteit staat daar boven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik bepaal mijn vrienden, mijn standpunten en mijn opinies onafhankelijk, zonder mij vast te pinnen in een ideologie die mij mijn princiepes zou doen verloochenen naargelang het uitkomt of niet. Ik ben democraat, altijd, en niet enkel als het goed uitkomt. Ik ben opgevoed door mijn ouders met de wijsheid, dat wat anderen doen NOOIT een excuus kan inhouden om zelf over de schreef te gaan. Met de wijsheid dat je nooit anderen moet aandoen, wat je zelf niet wil aangedaan worden. Met de wijsheid om steeds te trachten me in de anderen in te leven, en zo te proberen begrijpen waarom er een meningsverschil is. Met de wijsheid dat je minstens twee klokken en klepels moet horen, alvorens te oordelen laat staan te veroordelen. Met de wijsheid dat "gelijk" bijna nooit het exclusieve bezit is van één partij, met..... U begrijpt dat ik me dus niet snel zal bekeren tot het huidige nationalisme. Of ik daarmee geen vlaming ban zoals sommigen beweren weet ik niet. Als de huidig actiemiddelen een voorafspiegeling zijn van de toekomstige vlaams staat, dan hoeft die voor mij niet. Als die daarentegen na onderzoek haalbaar en leefbaar zou zijn en op eigen kracht en eigen waarde met respect en begrip voor iedereen tot stand zou komen ipv nu louter als "afzetten tegen" andere mensen, dan zal ik daar geen probleem mee hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zo ja.
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus als wij éénzijdig, door wetswijzigingen in een situatie komen waar we inderdaad over de democtarische meerderheid beschikken, maar ook éénzijdig de status quo afgesproken op hertoginne dal doorbreken, dan lijk onderhandelen mij de aangawezen manier. Ik wil ookniet dat iemand anders zijn afspraken met mij niet nakomt, en toch de prijs die toen betaals werd ook niet wil teruggeven. Dat is nu net het simplisme dat ik nationalisten verwijt. De ene keer de letter van de wet, en goed fatsoen en respect, wat ze dan als het hen weer goed uitkomt compleetoverboord gooien. Laatst gewijzigd door spherelike : 18 april 2010 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Europees Commissaris
|
![]() Welk merk glazen bol? of enige argumentatie? of is het puur geloof?
Laatst gewijzigd door spherelike : 18 april 2010 om 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |