![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het wijzigen van de kieswet, en het installeren van iets niet grodwettelijk, om het lang verhoopte doel te breiken lijkt zowat in dezelfde zin te gaan. Toen was het "not done", nu "democratisch recht". Konsekwentie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenslotte zeggen de Walen, de wet mag niet toegepast worden tenzij je er ons voor betaald. Zo werkt een democratie nu eenmaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar leest u dat de walen zeggen dat de wet niet mag toegepast worden? Ik denk dat u nu wat aan het liegen bent. De vlamingen eisen de splitsing, en de walen willen compensaties omdat vlaanderen de status quo van hertoginnedal hiermee eenzijdig opzegt. Dat is anders dan de grondwet niet willen respecteren, zoals u (en de meeste nationalisten) ons wil laten geloven. Het is eigenlijk een teken aan de wand, dat dergelijke dossiers altijd halve waarheden en hele leugens moeten bevatten. Nationalisten denken dat alle vlamingen dommekloten zijn, en dat het blijven herhalen van leugens die zal omvormen tot de waarheid. Een vlaming met nog één werkende hersencel gelooft dat niet. Een democratie werkt bij meerderheid, maar goede omgang binnen een democratie vereist respect voor afgesloten akkoorden, of heronderhandelen van ALLE elementen als men een akkoord wil opzeggen. Men kan niet de boter en het geld betaald voor de boter hebben. Laatst gewijzigd door spherelike : 18 april 2010 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We zijn anders goed bezig, met dat te bewerkstelligen door éénzijdig terug te komen op gemaakte afspraken zonder te willen praten over compensaties. Laatst gewijzigd door spherelike : 18 april 2010 om 09:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moeten in een democratie geen compenstaties gegeven worden aan de minderheid - en zeker geen Vlaams grondgebied. En de Vlamingen kunnen wel het geld en de boter hebben, het is namelijk Vlaams geld en Vlaamse boter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De minderheid in dit land voor zolang het nog zal bestaan. En vinden ze dat niet goed, laat ons dan scheiden of accepteer de democratie. Ik persoonlijk heb liefst dat er geen akkoord komt en ook geen stemming, ik wil de rechtbanken hun uitspraken horen over de ongrondwettelijke verkiezingen. De Walen mogen kiezen, buigen of barsten. Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 april 2010 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een democratisch volk dat zichzelf respecteerd komt zijn akkoorden na. Als nationalisten zich willen degraderen tot akkoordbrekers, is dat hun zaak. Ze bewijzen daarmee alleen hun gebrek aan loyauteit, terwijl ze de anderen dat net verwijten. Ik hoop dat je met die laatste zin ook akkoord bent, als je ooit zelf opgelicht wordt. Stupiedere degradatie kan eigenlijk nog moeilijker. Zelfs de meest primitieve stammen kennen afspraken en akkoorden. U degradeert uzelf hiermee tot ongekende diepten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wij waren (volgens nationalisten) tweede rangsburgers, en nu gaan we hen hetzelfde lappen. Rijp voor een psychiatrisch onderzoek, als je het mij vraagt. primitieve reakties, van primitieve lieden. Een bijbelse of koran aanpak, oog om oog, tand om tand. Goe bezig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaming heeft alleen een verplichte layauteit aan de democratie, dat is alles. De Walen kunnen kiezen, tweede viool spelen in een democratisch Belgie of we stoppen ermee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schijnt mij eerder op gezond verstand te wijzen, dan op wat anders. Het zijn uiteindelijk de walen, die hun eigen economisch kerkhof hebben gecreeerd. Een griekse enclave aan de noordzee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom zou de democratie stoppen met een akkoord? Zolang een democtatisch verkozen meerderhied een akkoord maakt en goedkeurt is de democratie niet in gevaar. Als ze dan nog de gemaakte afspraken blijven honoreren, dan zijn we goed bezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is onthutsend van u zulke zaken te horen zeggen eigenlijjk. Niemand kan afspraken maken waarin mijn democratische basisrechten opgeschort worden. Op geen enkele wijze ben ik daar aan gebonden, begrijp je dat? Toch wel, het is daar dat de spreekwoorden: "een koekje van eigen deeg geven" en, "van het zelfde laken een broek passen", vandaan komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn waalse collega's, werken net zo hard als de vlaamse, betalen evenveel belastingen en hebben dus evenveel rechten. Waarom lult u niet over het onderhouden van limburgers, of niet werkende antwerpse dokwerkers ? Mensen die kunstmatige groepen creeeren, en hun studie stoppen op het moment dat die dienstig is voor hun doel, zijn totaal ongeloofwaardig. Gezond verstand kijkt naar mensen. En een werkende waal heeft net zoveel rechten en plichten als een werkende vlaming. Dat vlaanderen (voorlopig) nog meer werkgelegenheid heeft en daardoor in de solidariteit het meest bijdraagt, zo ons moeten verheugen, en komt grotendeels door zijn betere ligging, met havens en grote luchthaven. Een indivduele waal kan het ook niet verhelpen, dat er geen werk is. Die hoeft dus ook niet gestraft te worden, laat staan gedegradeerd naar tweederangsburger. Je moet al erg getwist zijn, om een voordeel van meer tewerkstelling, en meer bijdragen om te zetten tot een nadeel . Ik ken net zo min de doorsnee limburger, west-vlaming of antwerpenaar, als ik de individuele waal. maar blijbaar zijn er mensen die perfect kunnen uitmaken waar de profiteurs zitten, in wallonie, en niet in vlaanderen, waar nu ook het ene bedrijf na het andere sluit. Dus werklozen zijn proffiteurs? Laatst gewijzigd door spherelike : 18 april 2010 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat echt onthutsend is, dat u (uiteraard met andere bedoelingen zoals alle nationalisten) een ontstaan probleem in het princiepe van gelijkheid, opblaast tot absurde proporties. Volgens mij voelen de nationalisten nu al nattigheid, als dit passeert, zonder dat belgie daar last van heeft, zijn ze gezien voor jaren. Zelf hebben ze geen project, en leven enkel van conflict. Conflict gedaan, maar binnen een jaar verkiezingen, dus geen item meer. Het moet mislukken, om het eigen voortbestaan te garanderen. Vlaanderen is bijzaak voor die mannen. Woont u in BHV? Zelfs dan is uw basisrecht niet geschonden. Volgens mij heb u niet de intentie om op een waals politieker te stemmen, dus bent u in geen enkel geval benadeelt. Toon uw persoonlijk nadeel aan, en we kunnen verder praten, zonder het theaterdrama dat u er van maakt. wat spreekwoorden betreft, als die een vrijgeleide zijn voor onbehoorlijk gedrag, dan zijn we ver gekomen. Laatst gewijzigd door spherelike : 18 april 2010 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overgrote hoop zijn trouwens ambtenaren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|