Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2010, 09:12   #141
kanselier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Het blijft maar komen over J.L D top politici en zomaar verder.
Voor mij vertegenwoordigd de man niets hij heeft net zoals de rest van de "oude figuren" gefaald. De man kan nog eens niet correct spreken en geeft "no coments" wanneer hij maar wil.
Is dat een democraat die zich moet verstoppen om toch maar te lukken in een bepaalde loodgieterij.
En de vraag die zich stelt is tijdens welke betaalde uren doet hij dit werk en hoeveel is hij nu weeral aan het bijverdienen is?
Het feit dat de Vlamingen daar weinig kommentaar over durven geven geeft aan dan zij lafaards zijn of niet?
De pers inbegrepen, die binnen de vrijheid van de pers het allemaal zou kunnen zeggen zodanig men het kan lezen en zelf niet moet stellen wat allemaal volkomen abnormaal is in dit land in handen van een zekere politieke klasse en...
Maar in dit land kan je zelf als je faalt of je eigen bezig houdt met helikopters nog minister van staat worden. Hoeveel zijn er vandaag geen minister van Staat?
Belachelijk!

Dit geeft de politieke dictatuur duidelijk aan, maar wat wil je als de jongeren dat allemaal aanvaarden en zich door deze altijd maar op de tweede plaats laten zetten.
Aangezien dat postjes en loon het belangrijkste is bij de Belgische politiek, komt het Brussels belangenconflict eraan.
kanselier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 09:13   #142
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan zal het u goed uitkomen dat de splitsing van BHV met een democratische meerderheid zonder toegevingen gestemt wordt.
Mag ik wat dat betreft nog even herinneren aan de reactie van het VB na de veroordeling van de VZW's. Toen wreef men de anderen partijen ook aan dat ze de wet (democratisch) gewijzigd hadden om hun doel te bereiken.

Het wijzigen van de kieswet, en het installeren van iets niet grodwettelijk, om het lang verhoopte doel te breiken lijkt zowat in dezelfde zin te gaan.

Toen was het "not done", nu "democratisch recht". Konsekwentie?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 09:40   #143
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Datis dan een afweging tussen "democraat" en "doe een ander niet aan wat je zelf niet wil aangedaan worden"
Het is juist het omgekeerde, we willen net dat de wet toegpast wordt door ons beiden - Vlamingen en Walen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 09:43   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik wat dat betreft nog even herinneren aan de reactie van het VB na de veroordeling van de VZW's. Toen wreef men de anderen partijen ook aan dat ze de wet (democratisch) gewijzigd hadden om hun doel te bereiken.

Het wijzigen van de kieswet, en het installeren van iets niet grodwettelijk, om het lang verhoopte doel te breiken lijkt zowat in dezelfde zin te gaan.

Toen was het "not done", nu "democratisch recht". Konsekwentie?
Zei het VB toen, de wet mag niet toegepast worden? Neen? Dan is het een slechte vergelijking met de situatie nu.

Tenslotte zeggen de Walen, de wet mag niet toegepast worden tenzij je er ons voor betaald.

Zo werkt een democratie nu eenmaal niet.
Oud 18 april 2010, 09:53   #145
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zei het VB toen, de wet mag niet toegepast worden? Neen? Dan is het een slechte vergelijking met de situatie nu.

Tenslotte zeggen de Walen, de wet mag niet toegepast worden tenzij je er ons voor betaald.

Zo werkt een democratie nu eenmaal niet.
Je moet de zaken niet verdraaien. Lees de topics van toen, en beken dat het VB het toen "not done" vond om veroordeeld te worden na aanpassing van de wet met dat doel. In BHV lijkt het er sterk op dat ook het aanpassen van de kieswet, de aanloop was naar het splitsen van BHV. Die vergelijking zoals ik ze formuleer gaat wel degelijk op. Blijkbaar zit u er verveeld mee en herformuleert u om te ontwijken.

Waar leest u dat de walen zeggen dat de wet niet mag toegepast worden? Ik denk dat u nu wat aan het liegen bent. De vlamingen eisen de splitsing, en de walen willen compensaties omdat vlaanderen de status quo van hertoginnedal hiermee eenzijdig opzegt. Dat is anders dan de grondwet niet willen respecteren, zoals u (en de meeste nationalisten) ons wil laten geloven.
Het is eigenlijk een teken aan de wand, dat dergelijke dossiers altijd halve waarheden en hele leugens moeten bevatten. Nationalisten denken dat alle vlamingen dommekloten zijn, en dat het blijven herhalen van leugens die zal omvormen tot de waarheid. Een vlaming met nog één werkende hersencel gelooft dat niet.

Een democratie werkt bij meerderheid, maar goede omgang binnen een democratie vereist respect voor afgesloten akkoorden, of heronderhandelen van ALLE elementen als men een akkoord wil opzeggen. Men kan niet de boter en het geld betaald voor de boter hebben.

Laatst gewijzigd door spherelike : 18 april 2010 om 09:54.
Oud 18 april 2010, 09:57   #146
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is juist het omgekeerde, we willen net dat de wet toegpast wordt door ons beiden - Vlamingen en Walen.
Willen we ook dat toekomstige akkoorden vastgelegd worden in grendelwetten, waar farnstaligen over alles mee beslissen, en alles kunnen blokkeren?

We zijn anders goed bezig, met dat te bewerkstelligen door éénzijdig terug te komen op gemaakte afspraken zonder te willen praten over compensaties.

Laatst gewijzigd door spherelike : 18 april 2010 om 09:59.
Oud 18 april 2010, 09:59   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet de zaken niet verdraaien. Lees de topics van toen, en beken dat het VB het toen "not done" vond om veroordeeld te worden na aanpassing van de wet met dat doel. In BHV lijkt het er sterk op dat ook het aanpassen van de kieswet, de aanloop was naar het splitsen van BHV. Die vergelijking zoals ik ze formuleer gaat wel degelijk op. Blijkbaar zit u er verveeld mee en herformuleert u om te ontwijken.

Waar leest u dat de walen zeggen dat de wet niet mag toegepast worden? Ik denk dat u nu wat aan het liegen bent. De vlamingen eisen de splitsing, en de walen willen compensaties omdat vlaanderen de status quo van hertoginnedal hiermee eenzijdig opzegt. Dat is anders dan de grondwet niet willen respecteren, zoals u (en de meeste nationalisten) ons wil laten geloven.
Het is eigenlijk een teken aan de wand, dat dergelijke dossiers altijd halve waarheden en hele leugens moeten bevatten. Nationalisten denken dat alle vlamingen dommekloten zijn, en dat het blijven herhalen van leugens die zal omvormen tot de waarheid. Een vlaming met nog één werkende hersencel gelooft dat niet.

Een democratie werkt bij meerderheid, maar goede omgang binnen een democratie vereist respect voor afgesloten akkoorden, of heronderhandelen van ALLE elementen als men een akkoord wil opzeggen. Men kan niet de boter en het geld betaald voor de boter hebben.
De Vlamingen eisen geen splitsing, ze hebben dat bij democratische meerderheid beslist in de commissie en men gaat dit ook zo stemmen in het parlement.

Er moeten in een democratie geen compenstaties gegeven worden aan de minderheid - en zeker geen Vlaams grondgebied.

En de Vlamingen kunnen wel het geld en de boter hebben, het is namelijk Vlaams geld en Vlaamse boter.
Oud 18 april 2010, 10:01   #148
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Willen we ook dat toekomstige akkoorden vastgelegd worden in grendelwetten, waar farnstaligen over alles mee beslissen, en alles kunnen blokkeren?

We zijn anders goed bezig, met dat te bewerkstelligen door éénzijdig terug te komen op gemaakte afspraken zonder te willen praten over compensaties.
En we gaan daar mee verder totdat Belgie barst of de Walen eindelijk hun plaats begrepen hebben, namelijk die van tweede viool.

De minderheid in dit land voor zolang het nog zal bestaan. En vinden ze dat niet goed, laat ons dan scheiden of accepteer de democratie.

Ik persoonlijk heb liefst dat er geen akkoord komt en ook geen stemming, ik wil de rechtbanken hun uitspraken horen over de ongrondwettelijke verkiezingen.

De Walen mogen kiezen, buigen of barsten.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 18 april 2010 om 10:02.
Oud 18 april 2010, 10:07   #149
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Vlamingen eisen geen splitsing, ze hebben dat bij democratische meerderheid beslist in de commissie en men gaat dit ook zo stemmen in het parlement.

Er moeten in een democratie geen compenstaties gegeven worden aan de minderheid - en zeker geen Vlaams grondgebied.

En de Vlamingen kunnen wel het geld en de boter hebben, het is namelijk Vlaams geld en Vlaamse boter.
Ja, dat hebben ze IN COMMISSIE gestemd, NOG NIET in de plenaire vergadering van de kamer, en nog niet in de senaat. Dus uwe glazen bol laat zien wat u wilt zien.

Een democratisch volk dat zichzelf respecteerd komt zijn akkoorden na. Als nationalisten zich willen degraderen tot akkoordbrekers, is dat hun zaak. Ze bewijzen daarmee alleen hun gebrek aan loyauteit, terwijl ze de anderen dat net verwijten.

Ik hoop dat je met die laatste zin ook akkoord bent, als je ooit zelf opgelicht wordt. Stupiedere degradatie kan eigenlijk nog moeilijker. Zelfs de meest primitieve stammen kennen afspraken en akkoorden. U degradeert uzelf hiermee tot ongekende diepten.
Oud 18 april 2010, 10:10   #150
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En we gaan daar mee verder totdat Belgie barst of de Walen eindelijk hun plaats begrepen hebben, namelijk die van tweede viool.

De minderheid in dit land voor zolang het nog zal bestaan. En vinden ze dat niet goed, laat ons dan scheiden of accepteer de democratie.

Ik persoonlijk heb liefst dat er geen akkoord komt en ook geen stemming, ik wil de rechtbanken hun uitspraken horen over de ongrondwettelijke verkiezingen.

De Walen mogen kiezen, buigen of barsten.
Het onvermijdelijke slachtoffer-dader syndroom?

Wij waren (volgens nationalisten) tweede rangsburgers, en nu gaan we hen hetzelfde lappen. Rijp voor een psychiatrisch onderzoek, als je het mij vraagt.
primitieve reakties, van primitieve lieden.

Een bijbelse of koran aanpak, oog om oog, tand om tand. Goe bezig
Oud 18 april 2010, 10:35   #151
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat hebben ze IN COMMISSIE gestemd, NOG NIET in de plenaire vergadering van de kamer, en nog niet in de senaat. Dus uwe glazen bol laat zien wat u wilt zien.

Een democratisch volk dat zichzelf respecteerd komt zijn akkoorden na. Als nationalisten zich willen degraderen tot akkoordbrekers, is dat hun zaak. Ze bewijzen daarmee alleen hun gebrek aan loyauteit, terwijl ze de anderen dat net verwijten.

Ik hoop dat je met die laatste zin ook akkoord bent, als je ooit zelf opgelicht wordt. Stupiedere degradatie kan eigenlijk nog moeilijker. Zelfs de meest primitieve stammen kennen afspraken en akkoorden. U degradeert uzelf hiermee tot ongekende diepten.
Niet als dit akkoord de democratie afschaft.

De Vlaming heeft alleen een verplichte layauteit aan de democratie, dat is alles.
De Walen kunnen kiezen, tweede viool spelen in een democratisch Belgie of we stoppen ermee.
Oud 18 april 2010, 10:38   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wij waren (volgens nationalisten) tweede rangsburgers, en nu gaan we hen hetzelfde lappen. Rijp voor een psychiatrisch onderzoek, als je het mij vraagt.

Een tijdje geleden klonk u zo:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
Datis dan een afweging tussen "democraat" en "doe een ander niet aan wat je zelf niet wil aangedaan worden"
Een boodschap die u beter aan de Walen zou geven.
Oud 18 april 2010, 11:27   #153
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De walen kunnen ook aan het werk schieten, zodat ze de vlamingen niet meer nodig hebben. Maar zolang ze dit vertikken, zie ik niet in, waarom de vlamingen, de walen moeten onderhouden.
Schijnt mij eerder op gezond verstand te wijzen, dan op wat anders. Het zijn uiteindelijk de walen, die hun eigen economisch kerkhof hebben gecreeerd. Een griekse enclave aan de noordzee.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 13:25   #154
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet als dit akkoord de democratie afschaft.

De Vlaming heeft alleen een verplichte layauteit aan de democratie, dat is alles.
De Walen kunnen kiezen, tweede viool spelen in een democratisch Belgie of we stoppen ermee.
Waarom zou de democratie stoppen met een akkoord? Zolang een democtatisch verkozen meerderhied een akkoord maakt en goedkeurt is de democratie niet in gevaar. Als ze dan nog de gemaakte afspraken blijven honoreren, dan zijn we goed bezig.
Oud 18 april 2010, 13:27   #155
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een tijdje geleden klonk u zo:

Een boodschap die u beter aan de Walen zou geven.
u hebt waarschijlijk een stuk niet gelezen. Er stond ook iets in de zin van: "het gedrag van anderen is NOOIT een excuus om het eigen gedrag te verantwoorden"
Oud 18 april 2010, 13:37   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou de democratie stoppen met een akkoord? Zolang een democtatisch verkozen meerderhied een akkoord maakt en goedkeurt is de democratie niet in gevaar. Als ze dan nog de gemaakte afspraken blijven honoreren, dan zijn we goed bezig.
Neen, als de democratie wordt afgeschaft gelden er geen regels of afspraken meer.

Het is onthutsend van u zulke zaken te horen zeggen eigenlijjk.

Niemand kan afspraken maken waarin mijn democratische basisrechten opgeschort worden. Op geen enkele wijze ben ik daar aan gebonden, begrijp je dat?

Citaat:
u hebt waarschijlijk een stuk niet gelezen. Er stond ook iets in de zin van: "het gedrag van anderen is NOOIT een excuus om het eigen gedrag te verantwoorden"
Toch wel, het is daar dat de spreekwoorden: "een koekje van eigen deeg geven" en, "van het zelfde laken een broek passen", vandaan komen.
Oud 18 april 2010, 13:38   #157
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De walen kunnen ook aan het werk schieten, zodat ze de vlamingen niet meer nodig hebben. Maar zolang ze dit vertikken, zie ik niet in, waarom de vlamingen, de walen moeten onderhouden.
Schijnt mij eerder op gezond verstand te wijzen, dan op wat anders. Het zijn uiteindelijk de walen, die hun eigen economisch kerkhof hebben gecreeerd. Een griekse enclave aan de noordzee.
Tuurlijk, bol van de gemeenplaatsen en de veralgemeningen.
Mijn waalse collega's, werken net zo hard als de vlaamse, betalen evenveel belastingen en hebben dus evenveel rechten.

Waarom lult u niet over het onderhouden van limburgers, of niet werkende antwerpse dokwerkers ?

Mensen die kunstmatige groepen creeeren, en hun studie stoppen op het moment dat die dienstig is voor hun doel, zijn totaal ongeloofwaardig.

Gezond verstand kijkt naar mensen. En een werkende waal heeft net zoveel rechten en plichten als een werkende vlaming. Dat vlaanderen (voorlopig) nog meer werkgelegenheid heeft en daardoor in de solidariteit het meest bijdraagt, zo ons moeten verheugen, en komt grotendeels door zijn betere ligging, met havens en grote luchthaven. Een indivduele waal kan het ook niet verhelpen, dat er geen werk is. Die hoeft dus ook niet gestraft te worden, laat staan gedegradeerd naar tweederangsburger.

Je moet al erg getwist zijn, om een voordeel van meer tewerkstelling, en meer bijdragen om te zetten tot een nadeel .

Ik ken net zo min de doorsnee limburger, west-vlaming of antwerpenaar, als ik de individuele waal. maar blijbaar zijn er mensen die perfect kunnen uitmaken waar de profiteurs zitten, in wallonie, en niet in vlaanderen, waar nu ook het ene bedrijf na het andere sluit. Dus werklozen zijn proffiteurs?

Laatst gewijzigd door spherelike : 18 april 2010 om 13:51.
Oud 18 april 2010, 13:48   #158
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, als de democratie wordt afgeschaft gelden er geen regels of afspraken meer.

Het is onthutsend van u zulke zaken te horen zeggen eigenlijjk.

Niemand kan afspraken maken waarin mijn democratische basisrechten opgeschort worden. Op geen enkele wijze ben ik daar aan gebonden, begrijp je dat?

Toch wel, het is daar dat de spreekwoorden: "een koekje van eigen deeg geven" en, "van het zelfde laken een broek passen", vandaan komen.
En sinds wanneer is de democratie afgeschaft? sinds de democratische stemming van een gewijzigde kieswet?

Wat echt onthutsend is, dat u (uiteraard met andere bedoelingen zoals alle nationalisten) een ontstaan probleem in het princiepe van gelijkheid, opblaast tot absurde proporties.

Volgens mij voelen de nationalisten nu al nattigheid, als dit passeert, zonder dat belgie daar last van heeft, zijn ze gezien voor jaren. Zelf hebben ze geen project, en leven enkel van conflict.
Conflict gedaan, maar binnen een jaar verkiezingen, dus geen item meer.
Het moet mislukken, om het eigen voortbestaan te garanderen. Vlaanderen is bijzaak voor die mannen.

Woont u in BHV? Zelfs dan is uw basisrecht niet geschonden. Volgens mij heb u niet de intentie om op een waals politieker te stemmen, dus bent u in geen enkel geval benadeelt. Toon uw persoonlijk nadeel aan, en we kunnen verder praten, zonder het theaterdrama dat u er van maakt.

wat spreekwoorden betreft, als die een vrijgeleide zijn voor onbehoorlijk gedrag, dan zijn we ver gekomen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 18 april 2010 om 13:49.
Oud 18 april 2010, 14:01   #159
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, bol van de gemeenplaatsen en de veralgemeningen.
Mijn waalse collega's, werken net zo hard als de vlaamse, betalen evenveel belastingen en hebben dus evenveel rechten.
Alleen werken ze wel met minder, en hebben ze veel grotere syndicale tenen.
De overgrote hoop zijn trouwens ambtenaren.
Citaat:
Waarom lult u niet over het onderhouden van limburgers, of niet werkende antwerpse dokwerkers ?

Mensen die kunstmatige groepen creeeren, en hun studie stoppen op het moment dat die dienstig is voor hun doel, zijn totaal ongeloofwaardig.
Er zijn nu eenmaal grenzen. Waarom zou ik in het andere geval, mij beperken tot Belgie ? Waarom beperken de Walen zich niet tot Wallonie, maar tot Belgie ?
Citaat:
Gezong verstand kijkt naar mensen. En een werkende waal heeft net zoveel rechten en plichten als een werkende vlaming. Dat vlaanderen (voorlopig) nog meer werkgelegenheid heeft en daardoor in de solidariteit het meest bijdraagt, zo ons moeten verheugen, en komt grotendeels door zijn betere ligging, met havens en grote luchthaven. Een indivduele waal kan het ook niet verhelpen, dat er geen werk is. Die hoeft dus ook niet gestraft te worden, laat staan gedegradeerd naar tweederangsburger.
Dat de individuele Waal eens wat aan zelfkritiek doet. Lange syndicale tenen, samen met een socialistisch pamperbeleid, is nu eenmaal nefast.
Citaat:
Je moet al erg getwist zijn, om een voordeel van meer tewerkstelling, en meer bijdragen om te zetten tot een nadeel .

Ik ken net zo min de doorsnee limburger, west-vlaming of antwerpenaar, als ik de individuele waal. maar blijbaar zijn er mensen die perfect kunnen uimaken waar de profiteurs zitten, in wallonie, en niet in vlaanderen, waar nu ook het ene bedrijf na het andere sluit. Dus werklozen zijn proffiteurs?
In een maatschappij waar op alle niveau's, ook voor laaggeschoolden, nog een massa knelpuntberoepen bestaan, stel ik mij toch ook de vraag of langdurig werklozen geen profiteurs zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2010, 14:26   #160
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

wat spreekwoorden betreft, als die een vrijgeleide zijn voor onbehoorlijk gedrag, dan zijn we ver gekomen.
Ja, we zijn inderdaad ver gekomen. Een democratische meerderheid die haar meerderheid gebruikt is onbehoorlijk gedrag...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be