Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2010, 14:55   #101
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Vetbetaald???? Weet jij hoeveel een burgemeester verdient???
Ik ken kleine gemeenten waar de Burgemeester bijna alles moet doen. Gemeentehuis kuisen, personeel aansturen, als je naar dat gemeentehuis belt, heb je direct de burgemeester aan de lijn.
En als hij thuis komt mag hij burgemeester zijn.

Laatst gewijzigd door giserke : 23 april 2010 om 14:56.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 14:57   #102
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
neen hoor, dat is het officiële standpunt.
De realiteit is helaas wel anders...
Oud 23 april 2010, 14:58   #103
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De realiteit is helaas wel anders...
toch niet.

behalve als je de zeer gekleurde Franstalige pers natuurlijk gelooft.
Oud 23 april 2010, 15:05   #104
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het nochtans ook meegemaakt. Ik was in een tweetalig gezelschap, en ik werd buitengekeken omdat er Frans werd gesproken. Zelfs het feit dat de bestelling in het Nederlands gebeurde, kon niet verhinderen dat ik me niet welkom voelde. Toeval, wellicht, dat het in de Rand gebeurde. En toegegeven, het was in diezelfde Rand dat ik mijn enige negatieve ervaring met een Franstalige heb gehad, omdat ik het aangedurfd om een tweetalige begroeting te gebruiken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 15:10   #105
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De ganse tekst is doorspekt met verwijzingen naar Vlaamse autonomie en naar de verdediging van de Franstaligen. Er wordt niet verwezen naar uitbreiding van de francofonie dan wel naar de Franstaligen in de Rand als gemeenschap: zij moeten voor zichzelf zorgen (door op Franstaligen te stemmen en politieke macht te verwerven), zich identitair afzetten van de Vlamingen (die hen willen assimileren) en enkel kijken naar diegenen die voor hen opkomen: de andere Franstaligen. Dus ja, zij moeten van het Franstalig België "houden", want zo zullen zij blijven bestaan.
In weze is het dus een Franstalig-nationalistische redenering, maar zonder imperialistische doeleinden, zoals jij denkt.

Het is een mogelijke interpretatie, dat heb ik ook gezegd. Maar wanneer men de ganse tekst leest, dan is het niet de meeste waarschijnlijke interpretatie.

Wel dank voor de tekst omdat het echt vragen stelt rond de manier waarop er gehamerd wordt op de "Franstalige identiteit".
zelfs de gewone Franstalige vindt dat gans België maar beter Franstalig moet worden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uit reacties in La Libre
Jamais compris pourquoi les néerlandophones n'ont pas accepté ce que les Irlandais ont fait: employer une langue internationale commune au lieu de leur patois. Pourtant, les Irlandais n'aiment pas du tout les Anglais (un euphémisme) !
De plus, historiquement la Flandre réelle est héritière du Comté de Flandres, vassal du Roi de France, tandis que le Brabant et le Limbourg appartenaient au Saint Empire Germanique. Dernier détail piquant, jusqu'en 1795, la ville de Halle appartenait au Comté du Hainaut !
Oud 23 april 2010, 15:12   #106
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
zelfs de gewone Franstalige vindt dat gans België maar beter Franstalig moet worden:
maar wij, Vlamingen, willen dat niet.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 15:25   #107
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Om dezelfde reden waarom de Franstaligen in 1815 niet hebben aanvaard dat de voertaal van het Koninkrijk der Nederlanden Nederlands werd. We hebben al een taal, waarom zouden we moeten overschakelen op een andere?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 15:48   #108
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joepie! je hebt iemand gevonden die zo dacht!

Een internetforum is nooit representatief geweest, hé...
(een geluk, anders zou P.be representatief zijn van de Vlaming... )
Oud 23 april 2010, 16:53   #109
198117cie
Burger

198117cie's schermafbeelding

Standaard politiek zusters

goe bezig die politiek ik woon gans men leven in vilvoorde
wat veeg godv... men klote niet aan die splitsing ze zouden beter voor de veiligheid, werk, goede samenleving, zien dat de zwartwerkers hangen, dat de oostbloklanden niet voor een pinuts werken, dat oostblokkers minder komen stelen in ons land. dat ze dat straatkrapul oppakken en straffen.
of anders wordt het hier een tweede chechenie of een kosovo dat zullen we ééns zien wie met zen groote smoel op straat zal komen als ze naar ulle kloten schieten ge zult meer de walen nodig hebben dan je denk
198117cie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 16:55   #110
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 198117cie Bekijk bericht
goe bezig die politiek ik woon gans men leven in vilvoorde
wat veeg godv... men klote niet aan die splitsing ze zouden beter voor de veiligheid, werk, goede samenleving, zien dat de zwartwerkers hangen, dat de oostbloklanden niet voor een pinuts werken, dat oostblokkers minder komen stelen in ons land. dat ze dat straatkrapul oppakken en straffen.
of anders wordt het hier een tweede chechenie of een kosovo dat zullen we ééns zien wie met zen groote smoel op straat zal komen als ze naar ulle kloten schieten ge zult meer de walen nodig hebben dan je denk
alle sociaal-economische zaken zijn geblokkeerd door tegengestelde meningen tussen vlamingen en franstaligen.
of wist je dat niet?
Oud 23 april 2010, 17:04   #111
198117cie
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
alle sociaal-economische zaken zijn geblokkeerd door tegengestelde meningen tussen vlamingen en franstaligen.
of wist je dat niet?
ja dat weet ik dat neemt niet weg dat ze er moeten voor zorgen dat het eerste doel niet liggen te janken maar de mensen helpen
Oud 23 april 2010, 17:08   #112
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik ken kleine gemeenten waar de Burgemeester bijna alles moet doen. Gemeentehuis kuisen, personeel aansturen, als je naar dat gemeentehuis belt, heb je direct de burgemeester aan de lijn.
En als hij thuis komt mag hij burgemeester zijn.
Inderdaad daarom reageerde ik op iemand die schreef dikbetaald!!!

Een burgemeester wordt betaald ngl de inwoners en soms is dit helemaal niet "vet"

Het burgemeesterschap is eerder een prestigetitan moet leven, lijd je honger, behalve dan als burgemeester van grote steden.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 17:10   #113
Shadowke

Standaard

Citaat:
ja dat weet ik dat neemt niet weg dat ze er moeten voor zorgen dat het eerste doel niet liggen te janken maar de mensen helpen
dat willen de Franstalige partijen niet behalve als het voor hun goed uitkomt.
Oud 23 april 2010, 17:13   #114
198117cie
Burger

Standaard

Citaat:
of wist je dat niet?
Citaat:
dat willen de Franstalige partijen niet behalve als het voor hun goed uitkomt.
idd het is moeilijk overeen komen met des flamentgant
Oud 23 april 2010, 17:15   #115
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zit juist de knoop: men kan niets beslissen want de franstaligen willen alleen maar onderhandelen als Brussel is uitgebreid en de drie burgemeesters zijn benoemd!!!

Dus die kleine groep franstalige Brusselaars gijzelen 10.000.000 Belgen, zowel Walen als Vlamingen!!

EN DAT MOET EINDELIJK EENS STOPPEN!

De Walen liggen niet wakker van BHV en willen ook dat de regering regeert, maar ze hebben jammer genoeg alleen maar politici die naar de pijpen van de Brusselaars dansen!!!

Walen reageren niet zo gemakkelijk, maar als ze reageren is het meestal veel erger dan de Vlamingen, dus , het wordt tijd dat de Walen aan de oren gaan trekken van hun politiekers en eisen dat ook aan hen wordt gedacht en dat heel die BHV-comedie eindelijk moet ophouden!!!

Onvoorstelbaar dat Reynders, Milquet en consoorten altijd de Brusselaars op de eerste plaats stellen!!!

Laatst gewijzigd door omaplop : 23 april 2010 om 17:16.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 17:26   #116
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

het probleem is dat zelfs de meest belgistische minnende politicus, die elke avond braaf zijn frietjes met foie gras eet, alleen nog een stemming over BHV ziet als uitweg uit deze impasse.

Als zelfs iets fundamenteels als de grondwet niet kan uitgevoerd worden....
Oud 23 april 2010, 17:41   #117
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn zelfs Vlamingen die betreuren dat Vlaanderen niet verfranst geweest is, omdat we dan tot een grote internationale cultuur behoord zouden hebben - en omdat er dan geen Vlaams-nationalisme geweest zou zijn, uiteraard. Wim Delvoye bijvoorbeeld heeft ooit zo'n uitspraak gedaan...

Langs de andere kant zien die mensen natuurlijk wel over het hoofd dat Ierland zich - ondanks die cultuurassimilatie - toch afgescheurd heeft van Groot-Brittannië. Idem voor Schotland, waar de voertaal ook het Engels is maar waar toch een sterke wil naar onafhankelijkheid heerst.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 23 april 2010 om 17:44.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 18:01   #118
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Er zijn zelfs Vlamingen die betreuren dat Vlaanderen niet verfranst geweest is, omdat we dan tot een grote internationale cultuur behoord zouden hebben - en omdat er dan geen Vlaams-nationalisme geweest zou zijn, uiteraard. Wim Delvoye bijvoorbeeld heeft ooit zo'n uitspraak gedaan...

Langs de andere kant zien die mensen natuurlijk wel over het hoofd dat Ierland zich - ondanks die cultuurassimilatie - toch afgescheurd heeft van Groot-Brittannië. Idem voor Schotland, waar de voertaal ook het Engels is maar waar toch een sterke wil naar onafhankelijkheid heerst.
Delvoye? Is dat niet die varkensverkrachter?
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 18:05   #119
Shadowke

Standaard

Citaat:
idd het is moeilijk overeen komen met des flamentgant
het is meer omgekeerd: met de franstaligen.

u bent duidelijk een franstalige die de schuld wilt steken op de vlamingen.
bedankt om uw echte gezicht te laten zien.
Oud 23 april 2010, 18:13   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Ik heb het nochtans ook meegemaakt. Ik was in een tweetalig gezelschap, en ik werd buitengekeken omdat er Frans werd gesproken. Zelfs het feit dat de bestelling in het Nederlands gebeurde, kon niet verhinderen dat ik me niet welkom voelde. Toeval, wellicht, dat het in de Rand gebeurde. En toegegeven, het was in diezelfde Rand dat ik mijn enige negatieve ervaring met een Franstalige heb gehad, omdat ik het aangedurfd om een tweetalige begroeting te gebruiken.
Ik heb daar gelijkaardige dingen meegemaakt. Niet in Brussel. Die rand is blijkbaar geen leuke plek.

Vandaar mijn voorstel: laten we die rand rond Brussel als openlucht opslagplaats van hoog radioactief afval maken, liefst met zachtjes lekkende vaten. De franstaligen (en de vlamingen) gaan dan hun biezen pakken, Brussel is op natuurlijke wijze ingedijkt, en we kunnen daar dan terug zonder probleem Vlaamse grond van maken met vlaamse, lege gemeenten (waar geen kat meer gaat wonen).

De interesse van de franstaligen voor de brusselse rand valt dan weg (op een stort kunt ge geen stemmen winnen, he), BHV kan dan al dan niet gesplitst worden, het maakt niks uit, de vlamingen zijn kontent want de olievlek is ingedijkt en er is geen gevaar meer voor een verfransing van de rand en iedereen is kontent zie.

Noem het "het cordon sanitaire" rond de hoofdstad

We kunnen er zelfs nog geld mee winnen door andere landen hun hoogaktief afval ook te laten storten. Bovendien is het dan een oplossing van lange adem die niet op een of andere manier rap omgekeerd kan worden. Nog beter dan "in beton gegoten".

Dehaene, pas op, hier is de nieuwe loodgieter
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be