![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als hij thuis komt mag hij burgemeester zijn. Laatst gewijzigd door giserke : 23 april 2010 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De realiteit is helaas wel anders...
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toch niet.
behalve als je de zeer gekleurde Franstalige pers natuurlijk gelooft.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() Ik heb het nochtans ook meegemaakt. Ik was in een tweetalig gezelschap, en ik werd buitengekeken omdat er Frans werd gesproken. Zelfs het feit dat de bestelling in het Nederlands gebeurde, kon niet verhinderen dat ik me niet welkom voelde. Toeval, wellicht, dat het in de Rand gebeurde. En toegegeven, het was in diezelfde Rand dat ik mijn enige negatieve ervaring met een Franstalige heb gehad, omdat ik het aangedurfd om een tweetalige begroeting te gebruiken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() Om dezelfde reden waarom de Franstaligen in 1815 niet hebben aanvaard dat de voertaal van het Koninkrijk der Nederlanden Nederlands werd. We hebben al een taal, waarom zouden we moeten overschakelen op een andere?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een internetforum is nooit representatief geweest, hé... ![]() (een geluk, anders zou P.be representatief zijn van de Vlaming... ![]()
![]() |
![]() |
#109 |
Burger
|
![]() goe bezig die politiek ik woon gans men leven in vilvoorde
wat veeg godv... men klote niet aan die splitsing ze zouden beter voor de veiligheid, werk, goede samenleving, zien dat de zwartwerkers hangen, dat de oostbloklanden niet voor een pinuts werken, dat oostblokkers minder komen stelen in ons land. dat ze dat straatkrapul oppakken en straffen. of anders wordt het hier een tweede chechenie of een kosovo dat zullen we ééns zien wie met zen groote smoel op straat zal komen als ze naar ulle kloten schieten ge zult meer de walen nodig hebben dan je denk |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
of wist je dat niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Burger
|
![]() ja dat weet ik dat neemt niet weg dat ze er moeten voor zorgen dat het eerste doel niet liggen te janken maar de mensen helpen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een burgemeester wordt betaald ngl de inwoners en soms is dit helemaal niet "vet" Het burgemeesterschap is eerder een prestigetitan moet leven, lijd je honger, behalve dan als burgemeester van grote steden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus die kleine groep franstalige Brusselaars gijzelen 10.000.000 Belgen, zowel Walen als Vlamingen!! EN DAT MOET EINDELIJK EENS STOPPEN! De Walen liggen niet wakker van BHV en willen ook dat de regering regeert, maar ze hebben jammer genoeg alleen maar politici die naar de pijpen van de Brusselaars dansen!!! Walen reageren niet zo gemakkelijk, maar als ze reageren is het meestal veel erger dan de Vlamingen, dus , het wordt tijd dat de Walen aan de oren gaan trekken van hun politiekers en eisen dat ook aan hen wordt gedacht en dat heel die BHV-comedie eindelijk moet ophouden!!! Onvoorstelbaar dat Reynders, Milquet en consoorten altijd de Brusselaars op de eerste plaats stellen!!! Laatst gewijzigd door omaplop : 23 april 2010 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() het probleem is dat zelfs de meest belgistische minnende politicus, die elke avond braaf zijn frietjes met foie gras eet, alleen nog een stemming over BHV ziet als uitweg uit deze impasse.
Als zelfs iets fundamenteels als de grondwet niet kan uitgevoerd worden.... ![]()
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant zien die mensen natuurlijk wel over het hoofd dat Ierland zich - ondanks die cultuurassimilatie - toch afgescheurd heeft van Groot-Brittannië. Idem voor Schotland, waar de voertaal ook het Engels is maar waar toch een sterke wil naar onafhankelijkheid heerst. Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 23 april 2010 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar mijn voorstel: laten we die rand rond Brussel als openlucht opslagplaats van hoog radioactief afval maken, liefst met zachtjes lekkende vaten. De franstaligen (en de vlamingen) gaan dan hun biezen pakken, Brussel is op natuurlijke wijze ingedijkt, en we kunnen daar dan terug zonder probleem Vlaamse grond van maken met vlaamse, lege gemeenten (waar geen kat meer gaat wonen). De interesse van de franstaligen voor de brusselse rand valt dan weg (op een stort kunt ge geen stemmen winnen, he), BHV kan dan al dan niet gesplitst worden, het maakt niks uit, de vlamingen zijn kontent want de olievlek is ingedijkt en er is geen gevaar meer voor een verfransing van de rand en iedereen is kontent zie. Noem het "het cordon sanitaire" rond de hoofdstad ![]() We kunnen er zelfs nog geld mee winnen door andere landen hun hoogaktief afval ook te laten storten. Bovendien is het dan een oplossing van lange adem die niet op een of andere manier rap omgekeerd kan worden. Nog beter dan "in beton gegoten". Dehaene, pas op, hier is de nieuwe loodgieter ![]() |
|
![]() |
![]() |