Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2010, 17:18   #81
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Het aantal Vlamingen dat voor de splitsing van het land is, neemt snel toe. Het is eerder de schroom die men laat vallen dan de weerzin. Dat laatste is de Vlamingen aangepraat door belgicistische bangmakerij.
Ik geloof er niets van. Toen ik het middagnieuws bekeek deze middag, wensen de mensen dat men gedane zaak maakt met BHV en de economische problemen aanpakt in ons land. De man in de straat begrijpt heel de hetze en energie die men in BHV steekt volstrekt niet. En hij heeft daar ook geen enkel begrip voor.

Men zou hem misschien eens beter moeten uitleggen dat het de extremisten aan Waalse en aan Vlaamse kant zijn, die de hele tijd roet in het eten komen gooien.

Laatst gewijzigd door system : 23 april 2010 om 17:19.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 17:33   #82
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik geloof er niets van. Toen ik het middagnieuws bekeek deze middag, wensen de mensen dat men gedane zaak maakt met BHV en de economische problemen aanpakt in ons land. De man in de straat begrijpt heel de hetze en energie die men in BHV steekt volstrekt niet. En hij heeft daar ook geen enkel begrip voor.

Men zou hem misschien eens beter moeten uitleggen dat het de extremisten aan Waalse en aan Vlaamse kant zijn, die de hele tijd roet in het eten komen gooien.
Al 40% van de Vlamingen stemmen voor separatistische partijen (VB, N-VA en LDD). Aan die 40% kan u al politici �* la Luc Van Den Brande, Willy De Waele, Johan Sauwens of Kris Peeters toevoegen, die ook voor de splitsing van het land zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 17:55   #83
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Al 40% van de Vlamingen stemmen voor separatistische partijen (VB, N-VA en LDD). Aan die 40% kan u al politici �* la Luc Van Den Brande, Willy De Waele, Johan Sauwens of Kris Peeters toevoegen, die ook voor de splitsing van het land zijn.
70 % van de NVA- kiezers wensen geen splitsing van België volgens de laatste Dimarsopeiling. De LDD is op stervensna dood. Haalt vermoedelijk de kiesdrempel niet meer of met wat geluk nauwelijks, en hun slagzin is: met België als het kan, zonder België als het moet. En 28% van de kiezers van het VB zijn voor de monarchie. En wat de NVA wint, verliest het VB.

Dus toch maar relativeren allemaal.
Oud 23 april 2010, 18:10   #84
de kleine
Lokaal Raadslid

de kleine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
70 % van de NVA- kiezers wensen geen splitsing van België volgens de laatste Dimarsopeiling. De LDD is op stervensna dood. Haalt vermoedelijk de kiesdrempel niet meer of met wat geluk nauwelijks, en hun slagzin is: met België als het kan, zonder België als het moet. En 28% van de kiezers van het VB zijn voor de monarchie. En wat de NVA wint, verliest het VB.

Dus toch maar relativeren allemaal.
Cijfertjes. Kan je alles mee aantonen. Ik vind ook dat je tegelijkertijd moet afkomen met cijfers waarin je toont dat het Vlaams-Nationalisme in élke partij zit.

CD&V, Open VLD, S.P.a en zelfs GROEN! hebben allemaal Nationalisten in hun rangen. En bij de CD&V en Open VLD zijn dat er redelijk wat.
de kleine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 18:31   #85
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mij lijkt eerder dat het de belgicistische 'extremisten' zijn, voor wie niets te gek lijkt om stemmingen en andere, noodzakelijke maatregelen te voorkomen. Stel je voor, zeg, dat Vlamingen en Walen de waarheid zien over België en het voorgoed vaarwel zeggen.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 21:17   #86
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel je voor, zeg, dat Vlamingen en Walen de waarheid zien over België en het voorgoed vaarwel zeggen.
Ja zoals ik pas na zoveel jaar al in Oost-Limburg te wonen. Maar beter laat dan nooit.
Oud 23 april 2010, 21:21   #87
respublica
Minister

Standaard

Citaat:

Die reportage zie ik als pure propaganda: je gaat me toch niet zeggen dat men werkelijk géén enkele mens kon vinden die wél beseft dat BHV een belangrijk (symbolisch) probleem is?

Waarschijnlijk heeft men een bepaalde vraagstelling gehanteerd, een andere geliefde methode. BV: "vindt u het een goede zaak dat de regering viel over BHV?" Zelfs Vlaamsgezinden zullen antwoorden van niet en zeggen dat andere dossiers belangrijker zijn.

Laatst gewijzigd door respublica : 23 april 2010 om 21:23.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 21:28   #88
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Die reportage zie ik als pure propaganda: je gaat me toch niet zeggen dat men werkelijk géén enkele mens kon vinden die wél beseft dat BHV een belangrijk (symbolisch) probleem is?

Waarschijnlijk heeft men een bepaalde vraagstelling gehanteerd, een andere geliefde methode. BV: "vindt u het een goede zaak dat de regering viel over BHV?" Zelfs Vlaamsgezinden zullen antwoorden van niet en zeggen dat andere dossiers belangrijker zijn.
Heel die zaak BHV is gewoon een schande. Heel die verspilling van tijd en politieke energie aan BHV terwijl we in een economische crisis leven. Nogmaals, Decroo heeft gelijk. Komt er geen onderhandelde oplossing binnen een korte termijn, goed, dan splitsen we BHV maar meerderheid tegen minderheid. Niet dat dit de verfransing zal tegenhouden van de Rand, maar het is het principe dat telt.

Laatst gewijzigd door system : 23 april 2010 om 21:30.
Oud 23 april 2010, 21:30   #89
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe archaïsch heel dat Vlaamsnationalisme nog steeds is. Uw dierbaar kruis wordt anders deftig op de proef gesteld in Brugge voor het ogenblik.
Was die bisschop geen supporter van de Volksunie in de tijd?
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 21:32   #90
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Tot ze een oplossing voor Bruxelles moeten zoeken; dan beginnen ze meteen ruzie te maken over of en hoe.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 21:39   #91
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dubbelnick.
Ik twijfelde er even aan, maar zn woordgebruik en zinsbouw komen me niet bekend voor. Zou best eens nieuw kunnen zijn.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 22:12   #92
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij lijkt eerder dat het de belgicistische 'extremisten' zijn, voor wie niets te gek lijkt om stemmingen en andere, noodzakelijke maatregelen te voorkomen. Stel je voor, zeg, dat Vlamingen en Walen de waarheid zien over België en het voorgoed vaarwel zeggen.
Je hebt een enorm vertekend beeld van de situatie.
Het overgrote deel van de Belgen heeft totaal geen probleem met elkaar.

Je mag de politieke twist niet extrapoleren naar de bevolking.
Oud 23 april 2010, 22:25   #93
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

²
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 22:35   #94
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het overgrote deel van de Belgen bestuurt dit land ook niet he kameraadje...
Oud 23 april 2010, 22:43   #95
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof er niets van. Toen ik het middagnieuws bekeek deze middag, wensen de mensen dat men gedane zaak maakt met BHV en de economische problemen aanpakt in ons land.
Voila, BHV splitsen en dan de economische problemen aanpakken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 23:08   #96
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Het overgrote deel van de Belgen bestuurt dit land ook niet he kameraadje...
Exactly.
Oud 24 april 2010, 18:06   #97
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat weerspreek ik.

De situatie wordt gegijzeld en bewust gefrustreerd door de kliek in Laken en door 'kringen' rond het hof. Zij hebben immers alles te verliezen.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2010, 07:13   #98
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VerenigdeNederlanden Bekijk bericht
ja ik snap dat nog niet alle vlamingen een splitsing zullen willen. het is echter als de franstaligen zo dwars blijven liggen dan zal dat wel eens kunnen veranderen.
wat ik zoal meekrijg via de belgische media willen de franstaligen ondertussen alles en wat krijgen de vlamingen er voor terug 3 x niks ja een erkening waar ze gewoon recht op hebben zonder toegevingen!

nog even en er komt straks een franstalige buurman naast u wonen en hij wil perse een corridor hebben door uw tuin naar de andere buurman omdat die frans/tweetalig is en hij zich daar wel goed bij voelt. gaat u dat ook zo toelaten over u grond?? en dat u er dan niks meer over te zeggen heeft? zo zie ik t met die corridor die de franstaligen willen in ruil voor splitsing want daar gaat het toch op aankomen.
In al zijn eenvoud , een knap gevonden vergelijking.
Oud 25 april 2010, 10:22   #99
Alboreto

Standaard

Citaat:
De situatie wordt gegijzeld en bewust gefrustreerd door de kliek in Laken en door 'kringen' rond het hof. Zij hebben immers alles te verliezen.
Dat is een populistische uitspraak een politieker waardig, maar die kant noch wal raakt.

De situatie is naar een oplossing aan het evolueren die door het overgrote deel van de bevolking wel degelijk wordt gedragen.
Oud 25 april 2010, 10:26   #100
Shadowke

Standaard

Citaat:
Dat is een populistische uitspraak een politieker waardig, maar die kant noch wal raakt.

De situatie is naar een oplossing aan het evolueren die door het overgrote deel van de bevolking wel degelijk wordt gedragen.
een oplossing die zeer nadelig is voor Vlaanderen als er een oplossing komt.
niet dus!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be