![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Amai Cijnskiesrecht noem jij tegenwoordig al democratie... ik begin zo stilletjes aan je voorliefde voor die totaal uitgeleefde staat te begrijpen.
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 23 april 2010 om 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vertel mij ook eens hoezo BHV al een flou gebied is sinds de oprichting van België. Ik zeg niet dat je stellingname niet wil aanvaarden, maar je mag het me toch eens een beetje beter uitleggen... Nuja, tegenbos en DS, die ik iedere maand veel centjes geef begrijp ik al lang niet meer. Zij schrijven niet meer echt uit aloude avv-vvk overtuiging. Misschien zijn er nog enkele crisiskes nodig vooralleer je wel zo ver kunt geraken om van de staatsgrens taalgrens te maken... of nog enkele gesprekken met Bart Staes?
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() Bart Staes is te emotioneel, onze Oostendse aanwinst heeft op dat vlak minstens zoveel invloed.
De onwettigheid van de verkiezingen is dat in de laatste verandering van de kiesomschrijvingen in de wet is ingeschreven dat die gelijkvallen met de provincies, behalve de oude provincie Brabant. Dat is beoordeeld als onwettig, omdat het een ongelijkheid betekent ten opzichte van de andere kiesomschrijvingen. Een andere wettige oplossing dan de splitsing is er niet. België is geëvolueerd van een eentalig Frans land naar een tweetalig gebied, waarbij in de jaren '50 een definitieve taalgrens werd getrokken, met Brussel als enige uitzondering. BHV, en vooral de faciliteitengemeenten, zijn plaatsen waar de grens echter niet zo duidelijk is. Inderdaad, omdat de Franstaligen weigerden om de band tussen Brussel en West-Brabant te knippen, maar de Vlaamse politici hebben dat wel steeds aanvaard. Nu niet meer, zij willen BHV splitsen. Goed, maar dat is een verandering, en wie iets wenst, zorgt ervoor dat de ander dat kan slikken. We kunnen ook eens proberen met een talentelling om de taalgrens eventueel te corrigeren. Ik denk dat we met politieke onderhandelingen minder risico lopen om grondgebied kwijt te raken. Over DS, zij zijn inderdaad niet meer flamingant dan de andere kranten. En dat is ondertussen toch al weer meer dan ik flamingant ben.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, het idee is gewoon omgedraaid om te snappen waar het zou moeten haperen...
Dus voila, eerste hapering: taalfaciliteiten. Filo, normaal ben jij hier de progressieve (zeker in de sociale , multicul discussies) en voila hier ben ik blijkbaar te progresseif
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 23 april 2010 om 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Waalse en vlaamse regering zijn te duur en overbodig , weg ermee alsook geen koningshuis . Kijk naar Frankrijk daar zijn maar 16 ministers .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dus La Belgique terug eengemaakt, waar elke stem evenveel waard is en het land in de praktijk dus door de Vlamingen bestuurd wordt (wegens numerieke meerderheid). Veel succes om dat aan de waalse man te brengen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat maakt het dan nog uit "walen of vlamingen zijn met meer" , het is dan aan de politieker om stemmen te halen zowel bij nederlandstalige als franstalige belgen . Bart dezever zal dan wegkwijnen onder zijn zever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de franstalige partijen willen niet terug naar een unitair België, alsook geen tweetalig België.
leer de politieke geschiedenis van België en kom daarna nog eens terug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Bart Dezever' had bij de onderhandelingen van BHV niets te zeggen. En toch ligt de regering van Leterme op apegapen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat partijen willen kan mij niet schelen , het volk heeft recht op een eigen mening . Syndicalisten werken dichter samen dan politiekers mss kunnen zij hun leren hoe het moet ![]() Ga een eigen mening vormen en kom nog eens terug ..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() U zegt dat allemaal wel, maar ondertussen houden de Vlaamse partijen het tegen. Als het inderdaad zo is dat de Franstalige partijen tegen een nationale kieskring zijn, laat hen dan uit hun kot komen door het voorstel op tafel te leggen. Als ze daardoor zelf de stekker uit België willen trekken, daar moet u toch alleen maar gelukkig van worden?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone Laatst gewijzigd door groentje : 23 april 2010 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=137587
Doe je erom of ben jij werkelijk zo doordrongen van jouw eigen ideeën dat je totaal niet meer weet wat er allemaal gebeurt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wist ik wel maar ben jij daar zo door verschoten ??? Onze politiekers doen niet anders dan zeveren en elkaar messen in de rug steken ... en dat alleen om hun postjes veilig te stellen en ons zand in de ogen te strooien.... "ik heb dit argument al meermaals gepost ." Hoeveel van die pipo's hebben meerdere postjes ? Hoeveel hebben naast hun "politieke roeping" nog een 2de vet betaalde job . Corrupte ***** zijn het . En dan moet ik daar een keuze uit gaan maken ??? Weg met die waalse en vlaamse regering !! En verbieden om buiten hun politiek mandaat nog een 2de job te doen "hier heb je normaal gezien geen tijd voor en heb je die wel dan doe je jou taak niet naar behoren". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
en als de Franstaligen zelf de stekker eruit willen trekken, mogen ze dat gerust. en ze mogen het hele FDF, Reynders, Oncelinx, Moureaux, Piquet, ed hebben. iedereen die voor een communautaire vrede is, mag blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Ik doelde op het voorstel een nationale kieskring in te stellen als compensatie voor de splitsing van BHV, voor alle zetels of slechts gedeeltelijk. Zonder grendels, natuurlijk.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar is het niemand opgevallen dat de Franstaligen nog met geen woord reppen over zo'n 'federale' kieskring �* la Verhofstad? Omdat het ze helemaal niet te doen is om stemmen of zetels, maar om de 'keten' waarmee men Vlaanderen de territoriale uniformiteit niet gunt. |
|
![]() |
![]() |