![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Af en toe is er zo'n blaaske dat denkt dat hij sneller, beter en wat nog maar rijdt en dus overal voorrang moet krijgen. Ik wuif daar meestal eens vriendelijk naar met een brede glimlach terwijl ze rood aanlopend tegelijk op hun claxon staan te duwen, met hun lichten flikkeren en op drie centimeter van mijn bumper komen plakken. Ik schep daar immens veel plezier in, en hoop dat er ooit zo eens eentje ontploft in duizend stukskes woede en venijn
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geloof het of niet, maar de verkeersagressie heb ik allemaal op de autostrade beleefd; |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=Blue Sky;4685170]Hoe komt het volgens u dat er zoveel verkeersagressie is?
Omdat politie en gerecht veel van de zaken vertikaal klasseren. Daders wanen zich onaantastbaar. Ben zelf ook slachtoffer geweest 4 jaar geleden en reeds bij het verhoor werd ik meer als dader dan als slachtoffer behandeld. Dader was een lokale melkboer...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
U houdt van de geur van asfalt in the morning?
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bane, ik rij nogal ostentatief links met aangepaste zware voet. En de meeste rotte streken heb ik beleefd op de snelweg. Meestal kiekens die hun remmen voor uw neus dichtgooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn zo van die zaken die toch deftig op de zenuwen kunnen werken.
Bv aan de lichten waar de mensen moeten afslaan...en eindeloos staan te wachten en ieder ander die daar achter staat te tam of te dom of stom is om eens aan zijn stuur te draaien en er "naast" te rijden zodat de rest kan volgen. Gemiddeld kunnen er 4 auto's door een groen licht op die manier. Als het wat tegenzit heb je zo 20 keer groen gezien alvorens je kan passeren. Een miljoen keren heb ik dat al opgemerkt.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie de straat kent weet hoe doenbaar dat is. Laatst gewijzigd door filosoof : 23 april 2010 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat je moet kruisen op een kruispunt als er geen markering is!!
Veel mensen kruisen dus niet als ze naar links afslaan en dat zorgt voor gevaarlijke situaties! Meer dan ééns heb je zo een pummel voor je die links af moet en neus aan neus staat met een andere pummel die ook naar links moet.... en dan zien ze het verkeer niet aankomen dat van achter de ander pummel aangereden komt dat rechtdoor moet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Klopt. Zet een hoop kippen in een hok waar ze vrijwel geen plaats hebben. Ze pikken elkaar dood. Mensen zijn niet meer dan dieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...lation_density Pikken Maltezen elkaar dan dood? België staat maar op 33ste plaats hier. Macau, Monaco, Singapore, Hong Kong, Gibraltar en Vaticaanstad zijn stadstaten en tellen dus al niet mee. Of denk je dat stadsbewoners minder agressief zijn van nature en die reflex niet hebben? Mogelijk. 't Kan ook dat mensen die verhuizen van lage bevolkingsdichtheid naar grote bevolkingsdichtheid anders reageren dan zij die opgroeiden in hoge bevolkingsdichtheid, maar wie groeide op in 't Vaticaan? ![]() Malta, Bangladesh, Bahrain, Malediven, Bermuda, Guernsey, Jersey staan in de top van die lijst. Bermuda heeft nogal zware misdaadcijfers, idd. Laatst gewijzigd door filosoof : 23 april 2010 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens mag dan geen zenuwen krijgen? Nee afslaan naar links lukt niet goed tegenwoordig valt me op.
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 23 april 2010 om 20:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moeten we voor die mensen eens een pijltje op de grond tekenen dat ze weten waar ze moeten gaan staan en hoe de achterliggers weten hoe er rond kunnen rijden. Dat zal het zijn...te weinig markeringen. Men weet het gewoon niet meer. De helft van de files zouden er mee opgelost zijn.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mensen die rechtsdoor tussenvoegen, en dan op de remmen gaan mensen die gasgeven zodat je ze niet kunt voorbijsteken, en ondertussen heb je zo een slak voor uw neus dat je uw remmen mag dichtgooien mensen die tussenvoegen en uw remafstand verkorten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verkeersagressie is iets dat we zelf als mens kweken en toelaten. Zoals je zelf zegt; de stress die we ons aanmeten is van zodanige hoogte dat er vaak niet meer met om te gaan valt en daardoor verliezen we onszelf het vaakst op plekken waar het niet zou mogen. En ik steek hier graag ook hand in eigen broekzak want ik betrap mezelf soms ook eens op die ongepaste emoties/handelingen. We kunnen niets meer hebben van elkaar, we kunnen onze problemen niet laten waar ze moeten zijn en nemen ze mee tussen werk en thuis aldus ook in de wagen. Iedereen weet het maar ondertussen lost ook niemand het probleem op he en dat is nog erger dan de feiten zelf. Beetje meer hoffelijkheid en empatisch vermogen en het is zo opgelost, kwestie van (goede) wil die te vaak ontbreekt.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |