Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: OVERLEEFT BELGIË DEZE CRISIS?
NEEN, OP 1 MEI 2010 BESTAAT BELGIË ALS STAAT NIET MEER EN IS DE VLAAMSE REPUBLIEK EEN FEIT 3 4,92%
NEEN, BINNEN TWEE WEKEN IS VLAANDEREN SOEVEREIN, MET EEN EIGEN GRONDWET BINNEN EEN BELGISCHE CONFEDERATIE 2 3,28%
NEEN, WE GAAN NU ZEER SNEL NAAR EEN SCENARIO DAT UITERLIJK VOOR DE LENTE (21 JUNI) NAAR DE OPSPLITSING BELGIË IN TWEE ONAFHANKELIJKE STATEN LEIDT 6 9,84%
JA, MAAR OF HET DE VOLGENDE VERKIEZINGEN OVERLEEFT, IS NOG MAAR TEN ZEERSTE DE VRAAG 13 21,31%
JA, ER WORDT ALSNOG EEN AKKOORD BEREIKT/EEN DIKTAAT DOOR DE VLAAMSE STROT GERAMD (schrappen wat niet past) 26 42,62%
JA, ALLES WORDT UITEINDELIJK OP DE LANGE BAAN GESCHOVEN, er komt geen splitsing van BHV, geen staatshervorming 11 18,03%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2010, 22:54   #21
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Om de hogere belangen (job van eerste minister, vorst en kerk) heeft de CVP altijd al toegegeven. Ze zullen dus weer toegeven.
Komende donderdag weten we iets meer.
En de O.-VLD is al aan het "draaien"
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 23:04   #22
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zelfs de Waalse kranten beginnen zich zorgen te maken maar jij blijft maar verder het licht van de zon ontkennen.

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...KnackMix-NL-nl
Zo gaat dat nu eenmaal als alle argumenten zijn opgebruikt...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 23:08   #23
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Komende donderdag weten we iets meer.
En de O.-VLD is al aan het "draaien"
Er zal niet véél draaien bijzijn aangezien ieder maneuver in deze kwestie de eerstvolgende verkiezing ofwel beloond,ofwel vernietigend zal worden afgestraft....

Damocles én zijn zwaard...

En véél ruimte tot schipperen hebben de heren zichzelf niet gegeven,noch in Vlaanderen,noch in wallonie...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 23:42   #24
jbl
Lokaal Raadslid

Standaard

Alé daar gaan we weer voor de zoveelste keer de laatste drie jaar, vlaams nationalisten die roepen en tieren dat het land gaat ophouden te bestaan. Sta mij toch toe vast te stellen dat om vlaams nationalist te zijn enige vorm van zelfkastijding blijkbaar toch noodzakkelijk is.
Ik stel vast daar voor de meerderheid van de mensen die ik in het dagelijkse leven tegenkom deze crisis hen geen fluit meer kan schelen velen zijn het gehakketak kotsmoe en zijn zeker niet geïnteresseerd in een onafhankelijk vlaanderen.
Ik ben die vlaamse LEUGENS kostbeu, de voorbije drie jaar werden onderhandelingen of akkoorden steeds opgeblazen door vlaamse partijen (NVA, nu VLD), en dit enkel uit profileringsdrang.
Net vandaag komt trouwens de vlaamse regering haar wanbegroting voorstellen, er is geen geld punt uit en is nu iedereen echt het wanbestuur aldaar vergeten rond dossiers zoals de Lange Wapper, de jobkorting, het economische beleid, het schandalige beheer van onze infrastructuur, de kinderachtige VIA plannen.... Maar neen Muyters komt fier vertellen dat de regering keihard verder werkt, trouwens keihard werken dat hoor je steeds in die vlaamse regering, ook blijkbaar iets typisch vlaamsch, hard werken op 't veld,in de modder, tussen de bieten....
Neen neen Leterme was er in geslaagd de gemeenschappen terug te verenigen (het samenwerkingsfederalisme) en er lagen goede plannen op tafel, het Europese voorzitterschap was een uitdaging voor België. Ik begrijp dat dit Belgisch reveil bij sommigen toch wat een verrassing was maar het is de realiteit, België zal blijven bestaan en als er tegen begin van volgende week een oplossing is kan er verder gewerkt worden aan een samenwerkingsfederalisme, tenminste een positieve boodschap want dat vlaams gemekker het komt mij oren uit.
Trouwens besef ook eens dat wij in een Europees kader leven, stel U eens voor, het uiteenspatten van het centrum van Europa een ondenkbaar scenario. Een scenario dat er ongetwijfeld toe zal leiden dat vlaanderen in een isolement beland waarvan de gevolgen op maatschappelijk en economisch vlak niet te overzien zijn.
Dus ja België overleeft deze crisis.

Laatst gewijzigd door jbl : 24 april 2010 om 00:11.
jbl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 00:35   #25
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop alvast vurig dat het België dat ik nu heb leren kennen de crisis niet overleeft.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 00:49   #26
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik hoop alvast vurig dat het België dat ik nu heb leren kennen de crisis niet overleeft.
Idem, of we snijden de kanker eruit, of de boel (België) sterft.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 00:59   #27
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Idem, of we snijden de kanker eruit, of de boel (België) sterft.
Ik ben misschien pessimistischer dan u, maar ik begin te vrezen dat de kanker al zo ver uitgezaaid is dat het voor snijden ruim te laat is.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 01:15   #28
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Slechts 18% hier denkt dat België deze crisis niet overleeft.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 01:17   #29
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ja, maar toch wel nuanceren, hé. De meerderheid (allé, 9 man!!!) vindt dat we een akkoord door de strot worden geramd. Lijkt me geen al te positieve insteek voor een verderzetting van het roemruchte koninkrijk.
Oud 24 april 2010, 01:24   #30
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ja, maar toch wel nuanceren, hé. De meerderheid (allé, 9 man!!!) vindt dat we een akkoord door de strot worden geramd. Lijkt me geen al te positieve insteek voor een verderzetting van het roemruchte koninkrijk.
Er staat "akkoord gesloten" of "door de strot geramd". Ik merk dat de meerderheid hier nu blijkbaar gelooft dat er een akkoord - of hoe ze dat ook mogen noemen - komt, iets wat men enkele dagen geleden niet dacht.
Oud 24 april 2010, 01:41   #31
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als de verkiezingen een grote winst voor de NVA betekenen, zou dat voor de Franstaligen een flinke brok om te slikken zijn. Zij zwichten niet snel, omdat ze een goed verhaal hebben en geen onredelijke eisen stellen; de Franstaligen weten dit.

De bal ligt dus bij de Franstaligen, of ze zwichten of niet.
Blijkens een peiling van Vers L'Avenir is 31,8% van de Vlamingen en 12,2% van de Walen een splitsing van België (de Brusselaars werden jammer genoeg niet geconsulteerd; peiling IVOX voor Corelio-groep d.d. 22.04.10). 66,3 % verkiest een onderhandelde oplossing van BHV (in Wallonië 88%). Peilingen zeggen natuurlijk niet alles, maar om hier nu uit op te maken dat er in België, of zelfs in Vlaanderen, een breed draagvlak bestaat voor de "harde lijn" is onmogelijk.
Oud 24 april 2010, 09:36   #32
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Neen, het is gewoon het zoveelste bewijs dat je polls op niets trekken, je groepeert het zo dat jouw voorkeur groter lijkt dan het is, als je toch opties wou groeperen dan ware lange baan/strot egramd gecombineerd logischer geweest. Ik benv an mening dat België op zich niet bestaat, het bestaat in naam etc maar gewoon de recente gebeurtenissen op zich toont aan hoe verdeeld de Nederlands- en franstaligen zijn.

Mijn optie is strot geramd vermits men door de knie zal gaan voor het "splitsen is slecht voor economie", niet tegenstaande dat het de absurde eisen zoals "Uitbreiding van Brussel of geen legale verkiezingen" zijn die tot deze situatie geleid hebben. Als men een inschrijvingsrecht voorziet zoals men het nu voorstelt ga ik alvast een klacht indienen vermits we dan nog steeds een ongrondwettelijke situatie hebben, namelijk dat deze Franstaligen in een ander gebied kunnen stemmen iets wat anderen niet kunnen.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 09:39   #33
grievous
Banneling

Standaard

Dit draagt bij tot de uiteindelijke verdwijning van belgië maar helaas zullen de vlamingen weer te braaf zijn.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 09:51   #34
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Dit draagt bij tot de uiteindelijke verdwijning van belgië maar helaas zullen de vlamingen weer te braaf zijn.
De meeste Vlamingen zijn gewend te buigen voor koning en kardinaal.
Al 3 jaar zien we de praktijk van 'lijmen Albert"
In Nederland zou zoiets niet mogelijk zijn.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 10:56   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik denk het niet...gij draait nog rapper dan alexander
Ge zijt een slecht vel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 10:59   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet gestemd, en ik zal niet rap stemmen op pruts-polls.

Ik denk niet dat B. door deze krisis opgedoekt zal geraken.

Ik hoop van wel, ik zou graag zien van wel enz. , maar zo optimist ben ik dus niet.
Het is nog niet la lutte finale.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 11:25   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JA, ALLES WORDT UITEINDELIJK OP DE LANGE BAAN GESCHOVEN, er komt geen splitsing van BHV, geen staatshervorming
Deze optie lijkt mij de meest waarschijnlijke. En de Belg zal dat gewoontegetrouw braafjes slikken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 12:10   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Deze optie lijkt mij de meest waarschijnlijke. En de Belg zal dat gewoontegetrouw braafjes slikken.
De Belg is inderdaad een van de grootste lapzwanzen allertijden.

Onnozelaars die niet eens hun eigen identiteit (willen) kennen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 april 2010 om 12:11.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 13:20   #39
BlueThunder
Banneling

Standaard

uiteraard overleven we die.... luister en kiek maar even, zelfs al komt die stemming, ze is niets waard

Bracke op vrijdag 23/04: Wilfried Martens en Willy Claes

http://www.canvas.be/canvasactua/cat...ke-op-vrijdag/

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 24 april 2010 om 13:20.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 13:23   #40
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overleeft België deze crisis?
Waarschijnlijk wel. Staatsregimes overleven veelal zichzelf (i.e. ver achterlopen op de maatschappelijke realiteit). Het vereist meestal externe druk zoals een revolutie, straatgeweld of een oorlog om naar een nieuw staatsbestel te gaan. Het francofone Belgie heeft bovendien veel ervaring in het overleven van een "regimecrisis" of dissidentie.

Zoals ik op dit forum al een paar jaar geleden suggereerde, kan bijvoorbeeld een crisis op de financiele markten zoiets veroorzaken, namelijk indien beleggers niet meer geloven dat Belgie zijn schulden op obligaties kan/zal aflossen door interne onenigheid. Gevolg: stijgende rente (zoals in Griekenland), zware besparingen in de uitgaven, en het uiteenvallen van de bestaansreden van Belgie: de financiele transfers van Noord naar Zuid. Een Griekenland aan de Noordzee heeft heel weinig kans om te overleven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be