Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2010, 23:49   #241
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Leeft u in een parallell universum ofzo?
Zou u misdaad plegen moest u zich gediscrimineerd voelen?
En waar zijn die zogenaamde religieuze protesten?
Que ?! , nu lijkt het wel dat u de hele tijd op Xanadu hebt gewoond.

Citaat:
Ik kom geregeld in Borgerhout. Nergens in de stad vindt ge meer politie op straat. Als je wil mag je eens meewandelen. Wel niet opkijken van de frequente paspoortcontroles die je daar soms moet ondergaan. De weekendavonden zijn soms ambetant.
Bedankt voor de invitatie, maar in de jaren '80 woonde ik in hartje Seefhoek en toen was al die politie op straat nog niet nodig en kon je daar nog op gelijk welk uur veilig rondstappen of fietsen, maar, en u raad het al, toen woonde er nog geen allochtoon-mohammedaanse meerderheid...

Citaat:
Nee ik ben geen racist.
Gezien u reeds voor de derde keer die meegegeven links, die de overeenkomsten tussen de islam en het nazisme uitspellen bewust negeert, is die geetaleerde kramphouding niet echt bevorderlijk voor uw geloofwaardigheid, maar dat wist u zelf ook al wel.
Tot zover u die links blijft negeren, blijft u imo idd een collabo-fascist

't Ja, als je al zelfs de comments van kameraad Lucas liever straal negeert.. but never mind de bollocks, dear FA, dan maar zo.
Het ga je goed.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2010, 23:50   #242
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dus als ik het goed begrijp: een Moslim die werkt, een huis heeft, inkomens heeft, maar die een misdrijf pleegt, da's dan geen probleem?
Zeg ik dat dan ergens ?
En neen, een serieus werkende buitenlands burger, van welke religie dan ook, mag voor mijn part, als ie wettelijk uit de schreef gaat, op dezelfde wijze behandeld worden als nen autochtoon, no prob, maar gepatenteerde buiten-Europese misdadigers, beroepsprofiteurs en illegalen zouden ipso facto naar hun thuisland dienen te vertrekken.
Het zal alvast een hoop fysiek-psychisch leed en de medisch-economische kost ervan schelen, doordat er dan simpelweg minder misdaadslachtoffers zullen zijn en hebben serieuze kandidaat-immigranten eveneens een betere kans om zich hier te vestigen.
Een harde aanpak blijkt dus noodzakelijk te zijn, net terwille van die goedmenende nieuwkomers.

En trouwens, hoe denk je dat jij zal behandeld worden door de lokale autoriteiten, wanneer je als buitenlander een misdaad pleegt in bv een moslimland waar u op vakantie bent of voor een of andere reden quasi-permanent verblijft ?
Gaat u daar ook zo kunnen rekenen op allerhande verzachtende omstandigheden met een oneindig 'begrip' voor uw culturele achtergrond, denkt u ?

Citaat:
Indien ik het slecht begrijp: een Moslim heeft geen vrijheid van meningsuiting (ik citeer u : "wat van hunne religieuze zak komen maken")? Geldt dat ook voor bij voorbeeld Scientology?
Zolang scientologen zich niet op dezelfde wijze verhoudingsgewijs te kijk zetten, zoals moslims dat doen in Europese misdaadstatistieken en hun maar al te groot aandeel mbt sociale onrust all over the place, en zolang ze hun creationistische geloofsdiscussies niet larderen met fysieke dreigingen of repressailles, massale rellen, bomaanslagen, mag iedereen zijn mening loud & clear verkondigen.

En trouwens, het creationisme is een afgeleide van het christendom en dus helemaal niet de maatschappij-ontwrichtende onderwerpingsleer, zoals de islam dat voorstaat.
Dat zou u als vrijdenker toch ook wel kunnen begrijpen ?

Citaat:
Wat doe je met "autochtone" leefloners die misdrijven plegen?

Citaat:
Wat met Moslims die hier geboren zijn uit ouders die hier geboren zijn? Wat met bekeerde Belgen?
Indien iemand 2 nationaliteiten bezit, kan de autoriteiten van het land waar ie een serieus misdrijf heeft begaan ev beslissen, om die ongedaan te maken en de persoon uit te wijzen naar het land van de overblijvende nationaliteit.
Die uitwijzing geldt dan gelijk voor de hele grondgebied van de EU.
Betrokken persoon is dan nog steeds vrij, om zijn geluk te beproeven in de rest van de wereld.

Bekeerde Belgen, n'importe quelle religion, worden dan bij bewezen misdrijf gewoon berechtigd zoals de strafwet daarin voorziet.

Citaat:
De Chinese mafia is uiterst actief in ons land, maar zij hebben een enorm groot voordeel: hun criminaliteit is kwasi onzichtbaar, behalve voor diegenen die ermee bezig zijn. Het gaat namelijk om mensenhandel, mensensmokkel, economische exploitatie in de achterkamertjes (keuken van de restaurants, naaiateliers, enz.). Maar het is waar dat hun buurten meestal veilig zijn, tenminste voor de niet-Chinees...
Over Matonge (ik vermoed dat jij naar "Afrikaanse wijken" verwijst), juist dit, een aantal namen : Black Wolf, Black Demolition, Black Pit, Black Staff, Black Face.
Ik zal dan nog niet spreken over de Joodse/Russische mafia in Antwerpen, hé.
Om toch eventjes autochtoon te blijven, de Hell Angels zijn uiteraard totaal onbekend hier in België, en er is geen proces Habran bezig.

Maar ik herken het, de criminaliteit van de Noord-Afrikanen is inderdaad veel zichtbaarder. Behalve uiteraard wanneer onze Congolese vrienden midden de Rue Neuve op elkaar beginnen te schieten.

Nu gaat je zeggen: voila, bewijs dat multicul niet werkt! Zie eens hoeveel "etnische" criminaliteit er bestaat. Maar zo'n opmerking zou uiteraard betekenen dat er géén criminaliteit zou zijn in een (onbestaande) monocultuur, quod non. Het enig verschil zou zijn dat er misschien ANDERE vormen van criminaliteit zouden bestaan, maar zelfs dat betwijfel ik.
Kijk Atilla, vanaf eind '70 tot begin de jaren '90 was ik werkzaam in populaire discotheken in en om het Antwerpse nachtleven, dus weet ik ook wel een beetje waarover je spreekt en er is idd wel een en ander veranderd ondertussen.

In die tijd kende ik tal van hier reeds jaren verblijvende buitenlandse halfzware en zware jongens, die elk op hun werkterrein met harde hand de etnische plak zwaaiden, maar daarbij iedereen die er niks mee te maken had ongemoeid lieten en zich al helemaal niet in jeugdbendes organiseerden die zoals vandaag de dag, aan de lopende band onschuldigen gingen molesteren.

Ook de jonge Marokkanen die voor '85 in A'pen centrum uitgingen, waren op 2 handen en 2 voeten te tellen, ik kende ze bijna allemaal bij naam en had een goede omgang met ze, idem met de aldaar uitgaande m/v Afrikanen, Jamaicanen, Aziaten, Latino's, Joden, Irakezen, Iraniers, Syriers, Oostblokkers van her en der en tal van andere nationaliteiten, meestal met het Engels als voertaal.
Ik meen me zelfs vaag te herinneren, dat ik toen nog een fervent voorstander was van het vreemdelingenstemrecht en nog op de sossen stemde, dus je ziet, ik was al multi-cultureel geschoold toen de meesten hier nog Donkey Kong op de pc van thuis speelden en van die grammaticale uitdrukking voor dat wereldcentrisch begrip nog nooit hadden gehoord.
So don't worry, jullie multi-indigestie komt ook nog wel.

Anyway, in die fijne werk- en uitgangsperiode waren de multi-culturele partyplaces avant la lettre bij uitstek in A'pen gevestigd, waar al die individuen met uiterst verschillende culturele achtergronden ongedwongen met elkaar omgingen, zoals de vermaarde Royal Inn eind '70, half '80 de Funk You en begin '90 de Reeves, waarbij uiteraard al eens gevochten werd, maar dat lag dan meestal aan een overgebruik van alcohol of royaal geïnhaleerde poeders, dit meestal in combinatie met de al dan niet bewuste inbreng van ee aanwezige schone, maar zoiets gebeurt wel in elk nachtleven, maar verder ondervond de 'gewone' passage daar weinig tot geen hinder van.

Zo rond halfweg '90 was de fun daar nog ver te zoeken in de buurt, dank zij de intocht aldaar van Marokkaanse bendes uit het hele land tot vanuit Noord-Frankrijk toe en toegerust met een acute gevechtsdrang, die dan op hun beurt het vliegend pak kregen, door de snelle opkomst van nog gewelddadiger Albanezen, die dan het failliete multi-plaatje compleet mocht maken.
's Avonds kun je daar nu de verdwaalde autochtonen nog op 2 handen en voeten tellen en zelfs dat niet meer...

Aldus, als de toen nog 'relatieve' straatveiligheid en sociale levenskwaliteit van die periode op amper 20-25 jaar zo uit de klauwen is gelopen door een overload van de Europese immigratiecapaciteit en het gebrek aan een adequaat werkende politiek en dito gerecht, dan kun je wel nagaan hoe exponentieel die misdaadcurve zal toenemen bij de volgende 20 jaar en de daarop volgende, als we tegen dan nog niet in een of ander plaatselijk slagveld in Eurabie wonen natuurlijk.

Ten slotte, een ongebreidelde instroming van dit soort 'immigranten' en hun aanzuigeffect op ander geweldadig tuig of sociale profiteurs van waar dan ook ter wereld, hebben de Europese steden en hun randgemeenten echt niet vandoen, al zijn onze politiekers (en hun stemmers) eveneens medeplichtig aan het laten ontstaan en instandhouden van dit soort rotte toestanden and counting, die een zichtbaar desastreuze impact hebben op het sociaal-maatschappelijk weefsel hier en in de rest van Europa.

Maar wellicht ziet u dat enigszins anders en maakt u liever geen sociaal onderscheid tussen de goedmenenden en de criminele personen die hier als immigrant verblijven, zelfs aan 'vrome' individuen die vanuit hun onveranderbare en absoluut ondemocratische ideologische context, u zelf elk recht ontzeggen dat u hen als vanzelfsprekend toekent, simpelweg wegens het niet-delen van diezelfde ideologie, dat weet iedereen zoal stilaan.
Wat is de, wellicht goed bedoelde, logica daarvan ?
Oud 23 april 2010, 00:46   #243
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Geen probleem met die stelling, maar eh.., waar zijn de moslims in dit verhaal ?
De moslims in dit verhaal zijn de Italianen, Ieren, Chinezen en Joden van toen. Jouw analyse over de hedendaagse VS klopt gewoon niet.

Citaat:
Zijn die daar ook net zo enthousiast over als u ?
Geef me gerust de link naar de post waarin enthousiast ben over wat dan ook, zeker de Islam. Veel zoekplezier!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 08:50   #244
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wellicht ziet u dat enigszins anders en maakt u liever geen sociaal onderscheid tussen de goedmenenden en de criminele personen die hier als immigrant verblijven, zelfs aan 'vrome' individuen die vanuit hun onveranderbare en absoluut ondemocratische ideologische context, u zelf elk recht ontzeggen dat u hen als vanzelfsprekend toekent, simpelweg wegens het niet-delen van diezelfde ideologie, dat weet iedereen zoal stilaan.
Wat is de, wellicht goed bedoelde, logica daarvan ?
Mijn logica is vrij eenvoudig: "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety" (Benjamin Franklin). Hij had het al toen goed begrepen, hoewel hij waarschijnlijk zeer goed wist wat de keerzijde van de medaille was... Maar hij was bereid de prijs te betalen omdat het omgekeerde nog veel erger zou zijn.

(maar bon, hier glijden wij meer dan serieus off topic )
Oud 23 april 2010, 11:30   #245
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de invitatie, maar in de jaren '80 woonde ik in hartje Seefhoek en toen was al die politie op straat nog niet nodig en kon je daar nog op gelijk welk uur veilig rondstappen of fietsen, maar, en u raad het al, toen woonde er nog geen allochtoon-mohammedaanse meerderheid...
Nu kan je daar ook op gelijk welk uur veilig rondstappen. Ik ga er zelfs geregeld uit (Poolplanet, De Roma, etc). Alleen de politie is soms ambetant.

Citaat:
't Ja, als je al zelfs de comments van kameraad Lucas liever straal negeert.. but never mind de bollocks, dear FA, dan maar zo.
Het ga je goed.
Tja ik zet liever een stapje in de werkelijkheid (Borgerhout) ipv klakkeloos te geloven wat sommige media schrijven (No go zones en andere bullshit).

PS: De invitatie staat nog steeds open hoor.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 april 2010 om 11:30.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 11:36   #246
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Nu kan je daar ook op gelijk welk uur veilig rondstappen. Ik ga er zelfs geregeld uit (Poolplanet, De Roma, etc). Alleen de politie is soms ambetant.

Tja ik zet liever een stapje in de werkelijkheid (Borgerhout) ipv klakkeloos te geloven wat sommige media schrijven (No go zones en andere bullshit).

Daar is het niet veilig. De islamieten lopen daar rond alsof dit hun eigendom is. Je moet op je spullen letten of ze zijn ermee weg. Rondhangjongeren en bovendien duwpartijen met dreigementen. Ik kan je alleen geloven als je een bekeerling bent. Anders NO WAY !
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 11:57   #247
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Daar is het niet veilig. De islamieten lopen daar rond alsof dit hun eigendom is. Je moet op je spullen letten of ze zijn ermee weg. Rondhangjongeren en bovendien duwpartijen met dreigementen. Ik kan je alleen geloven als je een bekeerling bent. Anders NO WAY !
Ik ben overtuigd atheïst. Als het dat is wat je bedoelt.

Ps: Het zijn alleen mensen die er nooit komen en de berichten in de kranten lezen die denken dat het er onveilig is.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 april 2010 om 12:01.
Oud 23 april 2010, 13:30   #248
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ps: Het zijn alleen mensen die er nooit komen en de berichten in de kranten lezen die denken dat het er onveilig is.
Nee hoor ...er zijn ook mensen die hun hele leven er hebben gewoond, vrienden hebben wonen er regelmatig doorheen bewegen die dat WETEN uit eigen ervaring.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 16:11   #249
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Nee hoor ...er zijn ook mensen die hun hele leven er hebben gewoond, vrienden hebben wonen er regelmatig doorheen bewegen die dat WETEN uit eigen ervaring.
Mijn grootmoeder heeft er gewoond en die had inderdaad schrik van al die "vreemde" mensen. Het feit dat haar nooit iets is overkomen of dat ze nooit iets gezien heeft kon haar niet op andere gedachten brengen want die vreemde mensen die "keken" naar haar.
Een aantal vrienden zijn er nu gaan wonen en hebben geen problemen.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 april 2010 om 16:12.
Oud 23 april 2010, 20:42   #250
Diego Raga

Standaard

Citaat:

Zoals ik reeds schreef, dear Angel, never mind the bollocks.
Oud 23 april 2010, 20:47   #251
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De moslims in dit verhaal zijn de Italianen, Ieren, Chinezen en Joden van toen. Jouw analyse over de hedendaagse VS klopt gewoon niet.
Ah, een analogie die er geen is, gezien er dus geen echte moslims voorkomen in jou verhaal.
Tot nader bericht is er van de bevolkingsgroepen die je daar opsomt geen frapante oververtegenwoordiging in de misdaadcijfers of de sociale zekerheid hier in Europa, en in de VS zal dat niet veel anders zijn, vermoed ik.
Die niet-islamitische en toch vrij goed geintegreerde bevolkingsgroepen zijn ginder en hier ook niet zo shariagezind als echte moslims dat meestal zijn, dus uw argument is er in feite geen.
Oud 23 april 2010, 20:53   #252
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mijn logica is vrij eenvoudig: "They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety" (Benjamin Franklin). Hij had het al toen goed begrepen, hoewel hij waarschijnlijk zeer goed wist wat de keerzijde van de medaille was... Maar hij was bereid de prijs te betalen omdat het omgekeerde nog veel erger zou zijn.

(maar bon, hier glijden wij meer dan serieus off topic )
Ja, Benjamin had goed spreken, maar wel driewerf helaas voor de Native Americans, u weet wel, die gevederde autochtonen, die er noch de safety noch de liberty hebben overgehouden aan de Amerikaanse Ummah euh.. Dream, maar wel een knoert van een maatschappelijk-culturele kater.

Maar das volgens Ben en U dus een heel mooie prijs om te betalen, voor een toekomstige status van het Goddelijke Dhimmieschap in een door ene Mohammed _of was het nu Allah?_ uitgetekende maatschappijvorm, waar niets dan de enige en onversneden Sharia van toepassing zal zijn voor een rechtvaardige rechts- en ordehandhaving, de enige die naam waardig.
Ik kijk er alvast halsreikend naar uit. U toch ook ?

Btw, Native Europeans, klinkt dat veelbelovend in uw oren ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 23 april 2010 om 20:57.
Oud 23 april 2010, 21:10   #253
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, Benjamin had goed spreken, maar wel driewerf helaas voor de Native Americans, u weet wel, die gevederde autochtonen, die er noch de safety noch de liberty hebben overgehouden aan de Amerikaanse Ummah euh.. Dream, maar wel een knoert van een maatschappelijk-culturele kater.

Maar das volgens Ben en U dus een heel mooie prijs om te betalen, voor een toekomstige status van het Goddelijke Dhimmieschap in een door ene Mohammed _of was het nu Allah?_ uitgetekende maatschappijvorm, waar niets dan de enige en onversneden Sharia van toepassing zal zijn voor een rechtvaardige rechts- en ordehandhaving, de enige die naam waardig.
Ik kijk er alvast halsreikend naar uit. U toch ook ?

Btw, Native Europeans, klinkt dat veelbelovend in uw oren ?
Jij geeft een voorbeeld van een multiculturele maatschappij waarin 1 van de culturen niet direct geloofde in een maatschappij waar culturen kunnen samenleven en dus de ambitie had om die andere cultuur te verdrijven.

Het probleem is niet het samenleven van meerdere culturen; het probleem is de onwil om samen te leven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 22:18   #254
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij geeft een voorbeeld van een multiculturele maatschappij waarin 1 van de culturen niet direct geloofde in een maatschappij waar culturen kunnen samenleven en dus de ambitie had om die andere cultuur te verdrijven.

Het probleem is niet het samenleven van meerdere culturen; het probleem is de onwil om samen te leven.
Allé nog iets dat jij blijkbaar nog niet blijkt te weten:
in de Islam gelooft men niet direct in een maatschappij waar culturen kunnen samenleven, voor Moslims is iedereen geschapen door hun Allah. Diegenen die "anders" geloven hebben "gewoon het licht nog niet gezien".

Als jij met je multiculturele droom de Islam in de armen wil sluiten, dan sluit je net een cultuur in de armen dat niet op dezelfde wijze in de multiculturaliteit gelooft zoals jij dat doet
Zelfmoord kan je het ook noemen.

Maar ja, tegen een artisjokje praten is zoals praten tegen een gelovige: ene oor in, andere oor uit, en intussen niet eens langs de hersenen gepasseerd

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 23 april 2010 om 22:19.
Seppe Cools is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2010, 23:20   #255
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seppe Cools Bekijk bericht
in de Islam gelooft men niet direct in een maatschappij waar culturen kunnen samenleven, voor Moslims is iedereen geschapen door hun Allah. Diegenen die "anders" geloven hebben "gewoon het licht nog niet gezien".

Als jij met je multiculturele droom de Islam in de armen wil sluiten, dan sluit je net een cultuur in de armen dat niet op dezelfde wijze in de multiculturaliteit gelooft zoals jij dat doet
Ik heb dat dus ook nooit begrepen. Waarom faciliteren multiculturalisten een politiek-religieuze ideologie die met hart en ziel monocultureel is? Een ideologie die zodra het de kans schoon ziet onmiddellijk de multikul ten faveure van zichzelf zal afschaffen. Dan ben je ofwel stekeblind, ofwel te kwader trouw, ofwel heb je last van zelfdestructieve waanbeelden. Nu zou me dat verder een rotzorg zijn geweest, ware het niet dat die multikuladepten mij mee willen nemen in hun collectieve zucht naar zelfdestructie. En daar pas ik dus voor. En u, en vele anderen ook gelukkig.

Citaat:
Maar ja, tegen een artisjokje praten is zoals praten tegen een gelovige: ene oor in, andere oor uit, en intussen niet eens langs de hersenen gepasseerd
Ik ben dus niet de enige die heeft geconstateerd dat de multiculturele waanvoorstellingen en dogma's zoals gepropageerd door bijvoorbeeld A. bijkans religieuze ondertonen hebben ontwikkeld.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 05:46   #256
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Dit "Diegenen die "anders" geloven hebben "gewoon het licht nog niet gezien"." geldt voor alle godsdiensten; en blijkbaar ook voor de jouwe.

Dit betekent niet dat geen enkele Moslim de wil heeft om samen te leven met andere religies, levensovertuiging/ andere culturen.

Ik wens geen enkele religie in de armen te sluiten.

Citaat:
Moet dit blijk geven van je hoogstaande kennis/ (wetenschappelijk onderbouwde) argumenten?

Laatst gewijzigd door artisjok : 24 april 2010 om 05:49.
Oud 24 april 2010, 13:06   #257
Seppe Cools
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dit betekent niet dat geen enkele Moslim de wil heeft om samen te leven met andere religies, levensovertuiging/ andere culturen.
Elke "invasive" religion heeft hier ook geen andere keuze in hé in de eerste jaren.
In die periode zitten wij nu. Zij moeten eerst groeien en genoeg baby's kweken.
Die fase is zich momenteel volop aan het ontwikkelen.
De volgende stap is het overnemen van elk stukje België in de naam van Islam. Tegen dat ze daar mee bezig zijn, en tegen dat jij het beseft dat je fout zat, dan is het al te laat.

Ik voorspel de toekomst op basis van het verleden. Zoiets noemt intelligentie.

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 24 april 2010 om 13:07.
Seppe Cools is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 13:10   #258
Wisord
Banneling

Standaard

Kapitalisme en corrupte politiekers leiden tot armoede . Armoede leid tot criminaliteit en bende vorming . Bende vorming leid tot mafia wat ons weer tot het kapitalisme brengt . Onze "democratie"

Laatst gewijzigd door Wisord : 24 april 2010 om 13:11.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2010, 13:24   #259
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Elke "invasive" religion heeft hier ook geen andere keuze in hé in de eerste jaren.
In die periode zitten wij nu. Zij moeten eerst groeien en genoeg baby's kweken.
Die fase is zich momenteel volop aan het ontwikkelen.
De volgende stap is het overnemen van elk stukje België in de naam van Islam. Tegen dat ze daar mee bezig zijn, en tegen dat jij het beseft dat je fout zat, dan is het al te laat.

Ik voorspel de toekomst op basis van het verleden. Zoiets noemt intelligentie.
Waarmee je nogmaals bevestigt :
Dit "Diegenen die "anders" geloven hebben "gewoon het licht nog niet gezien"." geldt voor alle godsdiensten; en blijkbaar ook voor de jouwe.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=256
Oud 24 april 2010, 14:00   #260
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarmee je nogmaals bevestigt :
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=256
Amai, weer veel gedraai en gekronkel!
Kijk, het is iedereen denk ik duidelijk dat u gewoon weinig over islam weet, die ideologie sluit gelijkheid, vrijheid, rechten van andersgelovigen, recht op ongeloof niet direct in de armen, integendeel!
Wanneer je de leer op zich beschouwt staat dit voor alles waar u tegen zou zijn, uitsluiting, ongelijkheid, discriminatie, en onderwerping.
Vreemd genoeg vindt u blijkbaar dat je ook op mensen die grondig verschillen van mening wanneer het over de basis gaat waarop we hier de samenleving hebben opgebouwd toch steeds die eigenschappen die er duidelijk niet zijn moeten toedichten, uit een soort blindheid die echt langzamerhand lachwekkend wordt.
Betekent dit dan dat je iedere moslim als een gevaar moet zien? Uiteraard niet, juist omdat velen de leer niet invullen zoals dit volgens de regels zou moeten, maar desondanks worden vooral binnen die groepen bijvoorbeeld vrouwen onderdrukt, minderheden rechten ontzegt, en blijken zelfs "progressieve moslims" vaak die rechten toch in vraag te stellen.
Een goed voorbeeld zijn allochtone politici, zij behoren tot een partij, maar reageren niet vanuit dit gedachtengoed maar vanuit hun religieuze en culturele indentiteit!
Daar komen hun stemmen vandaan dus tegen de haren instrijken en de leer werkelijk in vraag stellen zul je hen niet zien doen! Wanneer hen dit niet lukt, wat dan te verwachten van de brave gelovigen en rustig naast ons leven?
Wat u doet is constant de realiteit aanpassen tot ze in uw visie past, en daar heeft zowat het halve forum genoeg van vrees ik, vandaar dat u regelmatig en steeds vaker de wind van voren krijgt; op dit forum en door steeds meer forumleden, maar toch stelt u zichzelf geen enkele vraag?

Knap hoor, die blindheid!
.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be