![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1202 |
Banneling
|
![]() Nochthans zijn er ook wetten die bepaalde sektes verbieden ? En wat is een erkende godsdienst meer als een sekte die veel succes geboekt heeft ? Het christendom in zijn begindagen, onder de leiding van Jezus, en de islam in zijn begin, toen de arabieren de profeet uitlachten, wegjaagden en zelfs wilden vermoorden, waren niet meer dan sektes.
Als men bepaalde sektes verbied omdat die een gevaar zijn voor hun volgelingen en de rest van de maatschappij, moet dat met godsdiensten ook kunnen gebeuren vind ik. Anders is er discriminatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1203 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1204 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vandaar mijn vraag : Hoe kan je verschillende stromingen hebben binnen de Islam als er maar 1 interpretatie is? Citaat:
Ik vraag me af of dit in deze discussie nodig is; vandaar dat ik vraag "Ontken je nu dat sommigen pleiten voor een hoofddoekverbod? " In post 1109 vond je wel dat dit een inperking was "Natuurlijk worden er, met zo'n verbod, wel degelijk 'onze' vrijheden ingeperkt," http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1109 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Opdat Jefke zou weten dat de rechter de baas is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1207 |
Banneling
|
![]() -Te Deum
-Verplichte aanwezigheid bij sommige missen voor miliciens indertijd. -Overfinanciering van de RKK (toegekend op basis van bevolkingscijfer ipv aantal gelovigen) tov andere erkende godsdiensten (toegekend op basis van aantal gelovigen) En d�*t zou bedreigd worden door hoofddoekjes? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 24 april 2010 om 14:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1208 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Wees gerust, het is allemaal 'positief' hoor!) Let wel; als die gasten zich niet aan de regels van 'mijn' huis houden en 'hun' regels hier willen komen opleggen, vliegen ze er bij mij onverbiddelijk uit, en vice versa, dat gebeurt dan ook niet, wij houden ons allemaal aan de elementaire regels van beleefdheid en respecteren elkaars eigenheid in elkanders thuis/huis! Citaat:
Over verscheidene zaken zijn ze het oneens-->vandaar het onderling uitmoorden, over enkele zaken zijn ze het dan weer wel eens, waaronder 1 ding; 'de wereld voor allah', ook de manier waaróp dat moet gebeuren durven ze het al eens oneens zijn, maar dat dát doel bereikt moet worden, staat vast. Laat nou nét dat ene het meest gevaarlijke zijn voor de vrije westerse wereld, laat nou net dát ene zijn waar velen zich bezorgd om maken, de rest (van hun "interpretaties" laat me koud, ze doen maar, zolang ze 'onze' verworven vrijheden maar niet bedreigen en willen vervangen door hún wetten en regeltjes!) Citaat:
Waar wil je nou heen arti? Ik erken noch ontken iets, ik kan enkel voor mezelf spreken en ja, hoe meer regels, ge- en verboden, hoe meer ook 'onze' vrijheden ingeperkt worden, met dank aan...de eeuwige eisers, degenen die jou, mij of anderen diezelfde vrijheden die ze voor zichzelf opeisen, niet gunnen! Neem de goede raad aan van andere forummers en verdiep je eerst eens in die ideologie die je zo fanatiek loopt te verdedigen!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1210 |
Banneling
|
![]() Ja, ik weet dat wel natuurlijk. Maar is het niet zo dat wetten kunnen aangepast/ veranderd/ afgeschaft worden indien de situatie veranderd is. Als men 50 jaar geleden geen graten zag dat hier een paar moslims rondliepen was dat omdat die twee man en een paardenkop geen enkel gevaar vertegenwoordigden. Maar vandaag is dat anders : deze religie is een belangrijke bron van fysiek geweld geworden, dagelijks worden haatpreken afgestoken tegen niet-moslims, en dit in erkende moskee's enz . Er dreigt gevaar, zoveel is duidelijk. Dus mischien kan men wel eens overwegen om paal en perk te stellen aan die godsdienst, net zoals in Saudi-Arabië andere godsdiensten dan de islam verboden zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1211 | |
Banneling
|
![]() Dat schreef je wel!
In post #1152 spreek je over "verschillende stromingen"; en je herhaalt dit enkele keren In post #1140 "De koran daarentegen, beweert van zichzelf het enige, echte woord van god/allah te zijn, het 'onveranderbare' woord van god/allah, de 'wetten' van allah die via een engel neergedwarreld zijn naar de moh. Géén interpretatie mogelijk. Hoe kan je verschillende stromingen hebben binnen de Islam als er maar 1 interpretatie is? Citaat:
"Natuurlijk worden er, met zo'n verbod, wel degelijk 'onze' vrijheden ingeperkt," post 1109 http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1109 En dan later net het tegengestelde "overigens is - of zie ik - een hoofddoekverbod niet als een inperking van 'onze' verworven vrijheden," post 1188 Maar dat zal weer zijn omdat ik het niet goed begrijp zeker? Of dingen door elkaar haal? http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1184 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij gaan ze ook niet vertellen hoe de kledingvoorschriften in hun kerken/moskeen moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1215 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien was het wel eens nuttig om terug nonnen voor de klas te zetten. Gewoon om eens te testen hoelang het recht op vrije meningsuiting stand zou houden. Citaat:
Aantonen dat ge Gods wetten boven de wereldlijke plaatst past niet in een rechtszaal. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1217 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet toch ongelooflijk die oude tijd missen dat ge met alle geweld terug meer invloed van godsdiensten wilt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1219 |
Banneling
|
![]() Hoe middelleeuws, kledingstukken verbieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straffer dat schreef hij of kunt ge niet lezen ? Of is kritiek geven op democratische besluitvorming ook al verboden ? Met het niet navolgen ervan hebt ge nochtans minder problemen. |
|
![]() |
![]() |