Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2010, 15:37   #401
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyklon B Bekijk bericht
Hier een grap van National Security Adviser over joden. Wel een domme mop maar allez, ze konden er precies niet mee lachen. Hoe lichtgeraakt. Het werd verwijderd van transscript van het witte huis en ook in videos. Triestig. Maar bestaat nog.

A Taliban militant gets lost and is wandering around the desert looking for water. He finally arrives at a store run by a Jew and asks for water. The Jewish vendor tells him he doesn’t have any water but can gladly sell him a tie. The Taliban, the jokes goes on, begins to curse and yell at the Jewish storeowner. The Jew, unmoved, offers the rude militant an idea: Beyond the hill, there is a restaurant; they can sell you water. The Taliban keeps cursing and finally leaves toward the hill. An hour later he’s back at the tie store. He walks in and tells the merchant: “Your brother tells me I need a tie to get into the restaurant.”

http://blogs.forward.com/the-shmooze/127515/
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 15:42   #402
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een antisemiet staat tegenwoordig gelijk met een vijand van Israel.
Gewoon kritisch zijn tegenover om het even wat joods of israelisch is is al antisemitisch
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 15:48   #403
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Gewoon kritisch zijn tegenover om het even wat joods of israelisch is is al antisemitisch
dat heet "monddood" maken door demonisering.
Allemaal nazipraktijken. Ze hebben dat goed afgeleerd
Oud 26 april 2010, 16:01   #404
Zyklon B
Banneling

Standaard

Zyklon B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 16:17   #405
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
1. Beschuldigen, dat maakt gij ervan. Ik kaart aan. Onderbouwd. Zo zie ik het.
Nee, je kaart niks aan. Dat is juist waar het om gaat. Ik wil best geloven dat in de financiele sector en in de Amerikaanse media er veel Joden topfuncties hebben. Jij grijpt dat echter aan als teken dat zij -omdat ze Joods zijn- uit zijn op wereldmacht en overschat hun invloed enorm. Dat laatste is een trend in de geschiedenis. Telkens als er economische tegenspoed kwam in verschillende Europese landen, waren de Joden degene die de gevolgen ervan ondervonden.

Citaat:
2. Als je consequent zou zijn met uw eigen scheve logica, dan moet je hier en nu met minstens evengrote kracht tientallen forummers aanklagen die aangeven dat de islam uit is op dominantie van het westen, op het invoeren van de sharia, verkrachters zijn, etc etc, met de meest belachelijke argumenten, zonder de minste kennis van zaken en met de grofste haatpraat en vuilste scheldwoorden. Ik zie u -en anderen die elke kritiek op zionisme, joodse suprematie etc direct aanvallen - daar nochtans nooit ofte nimmer tegen reageren. Denkt ge dat gij geloofwaardig overkomt zo?
Ik ben -voor de zoveelste keer-niet verantwoordelijk voor de posts van andere. Ik kijk bovendien als liberaal naar individuen en andere kenmerken zijn voor mij van secundair belang. Elke vorm van discriminatie keur ik dan ook af. Ik post overigens hoofdzakelijk bij staatsinrichting.

Citaat:
3. Valse gronden? Voor de zoveelste keer. Ik kan hier tal van stevig onderbouwde reacties -geen blinde, holle haatpraat- van mij terug oprakelen waar geen enkele inhoudelijke reactie op kwam, noch van u, noch van andere pro zionistische gestapo leden. Integendeel, direct het typische intimideren met slogans en holle verwijten (''conspiracydenken, antisemitisme, nazi, dhimmi , etc , etc). Ik herhaal voor dezoveelste keer, degelijke bronnen (en ook minder degelijke bronnen af en toe, zonder bijbedoelingen), inclusief Israelische pers zoals Ynet, Haaretz etc, veel joodse schrijvers en intellectuelen, universiteitsstudies etc. Ik ben met documentaires van joodse makelij gekomen, met een VPRO docu van de joodse lobby, met Judd, Atzmon, Finkelstein en vele anderen zoals noch zopas Jacques Attali (zie hoger, en leest het nog nekeer goed) enz. Weet gij wel wat er leeft op internationaal vlak? Me dunkt dat men hier (politics.be) zwaar achterloopt over wat kan en niet kan gezegd worden.
Wat jij doet is hetzelfde als Gun, alleen dan net iets minder. Jij verbindt onterecht bepaalde gebeurtenissen met elkaar, waardoor er een complottheorie ontstaat. Ik heb een voorbeeld van Gun nu in mijn hoofd zitten, dus ik zal jullie gedachtegang uitleggen.

Gun beweert dat de Joden de Duitsers in de Eerste Wereldoorlog verraden hebben en dat hun antisemitisme daardoor deels terecht was. Rijke Joden zouden de Britten geld hebben gegeven tijdens de Eerste Wereldoorlog. Groot-Brittanie behoorde toen tot de Geallieerden en het Duitse Keizerrijk tot de Centralen. Rijke Joden hebben de Britten inderdaad geld gegeven....maar in hun strijd tegen het Ottomaanse Rijk (een bondgenoot van het Duitse Keizerrijk).

Citaat:
4. ''Aloude antisemitische propaganda'' Kijk, er is genoeg ECHTE antisemitische troep op het web, en die zul je mij niet zien bovenhalen. Het gaat in mijn geval in het merendeel over schrijfsels en stukjes van de laatste paar jaren, geschreven door niet zionistische joden die er ook genoeg van hebben dat een kleine groep zionisten de ganse joodse bevolkingsgroep kaapt en er zich handig achter verschuilt en de wereldvrede bedreigt. DAT is waar het mij om te doen is, maar dat WILT gij niet zien. Gij zijt gewoon bezeten om anderen van antisemitisme te beschuldigen. Dit kan niet meer onwetendheid zijn, daar zitten andere bedoelingen achter.
Jij weet donders goed dat je je op glad ijs begeeft en een ban krijgt als je dat post. Overigens is het weer zo'n loze bewering dat 'zionisten' 'de' wereldvrede zouden bedreigen. Er heeft nooit wereldvrede bestaan en de Palestijnen en de Arabische buurlanden van Israel hebben een zeer groot aandeel in het Israelisch-Palestijns conflict. Jij focust je blind op een marginale groep Joden op een wereldbevolking van 6 miljard mensen.

Citaat:
5. Last but not least. En antwoord daar aub eens degelijk op: elke keer u of een ander mij vraagt om iets te staven (zoals hoger in deze draad), dan staan jij en een meute anderen direct klaar om mijn verantwoording zelf al te gebruiken tegen mij. Zelfs al zijn die antwoorden perfect mainstream etc. Het feit dat ik verantwoording geef wordt op zichzelf al aanzien als antisemitisch door u en uw vriend grievous, die klaar staat om ergens een gaatje te vinden om klacht in te dienen en er mij in te luizen. Zodoende smoort u en hij elke kritiek in de kiem. Intimidatie en verhinderen van recht op vrije meningsuiting.
Ik ben als liberaal vanzelfsprekend voorstander van de vrijheid van meningsuiting en kan veel hebben. Het heeft er echter alle schijn van dat jij de gefrustreerde Duitser uit de jaren '30 bent die gaat afgeven op de Joden. Bovendien worden -en ik kan dat niet genoeg herhalen-jouw post enkel ondersteund door rechts-extremisten. Zelfs een buitengewoon anti-Israelische forummer als Jaani moet niks van jouw ideeen hebben.

Citaat:
6. Bottom line: het is dus duidelijk dat elke vorm van kritiek op zionisme, israel, etc totaal niet mogelijk is. Daar werkt gij verschrikkelijk hard aan mee om dit zo te houden. Denkt gij dat dit gezond is? U wilt zich voordoen als een intellectueel, maar uw kritiek en verwijten zijn totaal ongeloofwaardig. U werkt echt extremisme zelf in de hand.
Niet mogelijk is?? Zelfs de post van Gun, ERLICH en een forummer met de naam Zyklon B worden gedoogd hier!

Citaat:
PS. Ik heb u hier tal van pure leugens en zionistische / liberale propaganda zien plaatsen, zoals het belachelijk verspreiden van de leugens over Ahmadinejad....
Iran, het land waar er geen homo's zouden zijn, zoals in de Verenigde Statenach man...

Citaat:
Zijt gij en een paar anderen hier rechter die oordeelt over wie antisemiet is, wat antisemitisme is, maar een andere kant opkijkt bij de flagrante anti islam haat die hier gespuwd wordt? Totaal ongeloofwaardig.
Er is een verschil tussen kritiek geven op een land of godsdienst en pagina's vol posten met complotten waarin Joden betrokken zouden zijn.

Citaat:
En weeral zo'n stromansargument, en weeral die verwijtjes en klisjeekes bij gebrek aan echte inhoud. Zionisten zijn geen extremisten? Hebt ge Europahater al tekeer zien gaan? Grievous?
Nog altijd inhoudelijker dan jouw kansloze bewering over 'tientallen zionistische agenten die het forum zouden overspoelen'. Bovendien heb ik al vroeg aangegeven dat Europahater een dubbelnick was en gezegd dat hij provocerend bezig was.

Citaat:
Ik verkeer in de angelsaksische wereld en hier is het al lang aanvaard en besproken in de pers en op de TV dat het overgrote deel in joodse handen is. Enkel hier kan dit blijkbaar niet gezegd worden.

Dan is het aan u van dat aan te tonen en mij daarvan te overtuigen, met inhoudelijke argumenten en geen constante aantijgingen en dreigementen.
Zie boven.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 16:21   #406
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Op kosten/levens van een ander ==> wel iets tegen in te brengen.
Dan kun je ongeveer elke staat zijn bestaansrecht gaan ontkennen.
Oud 26 april 2010, 16:23   #407
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Nazisme = o.a. het streven naar een eigen onafhankelijke staat door de Duitsers. Ook niks tegen in te brengen?
Duitsland was al een staat sinds 1871.
Oud 26 april 2010, 16:23   #408
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Rechtsonder die vogel? :

"But don't u guys always say never again?"
"We'll make an exeption"

Een goei , mocht het niet de trieste waarheid zijn.

(bron van al die cartoons mogelijk? )
Oud 26 april 2010, 16:27   #409
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
het enige dat op wereldschaal momenteel ietwat gelijkt op het naziregime is het regime in Israel. Logisch dat zij weinig anders doen dan met het vingertje wijzen, naar zichzelf kijken is immers te pijnlijk.
Dan ben je selectief blind. Landen als Noord-Korea, Iran en Saudi-Arabie kun je het best ermee vergelijken. Israel is geen perfect land, maar staat nog altijd verder dan gematigd-Islamitische landen als Tunesie en Turkije.
Oud 26 april 2010, 16:30   #410
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dan ben je selectief blind. Landen als Noord-Korea, Iran en Saudi-Arabie kun je het best ermee vergelijken. Israel is geen perfect land, maar staat nog altijd verder dan gematigd-Islamitische landen als Tunesie en Turkije.
Die ook genocide plegen op een bevolkingsgroep?
Oud 26 april 2010, 16:37   #411
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die ook genocide plegen op een bevolkingsgroep?
1) Weet je uberhaupt wat de term 'genocide' inhoudt?
2) Israel pleegt geen genocide en heeft dat ook nooit gedaan.
3) Ja, de Turken hebben genocide gepleegd op de Armenen (de Armeense genocide).
Oud 26 april 2010, 16:49   #412
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alst daarop aankomt kun je wel enge interpretaties gebruiken, hé.
RodeLantaarn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 16:52   #413
Zyklon B
Banneling

Standaard

Wat vinden de NL liberalen van:

de apartheid
illegale bezettingen
etnische zuivering
illegale landgrab en bulldozerderij

oorlogsmisdaden waaronder:
op ambulances schieten
witte fosfor
water en voedselvoorzieningen platbombarderen
alsook scholen

Wie dat onder de noemer plaatst van verdediging is ziek in zen hoofd voor zon paar flutbommen. Dat valt gemakkelijk te verdedigen zonder zelfs schade toe te brengen, maar dat willen ze niet.
Zyklon B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 16:54   #414
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Weet je uberhaupt wat de term 'genocide' inhoudt?
3) Ja, de Turken hebben genocide gepleegd op de Armenen (de Armeense genocide).
Een "trage" genocide, is nog steeds genocide.
Het blokkeren van voedingsmiddelen, handel , medicijnen, ...
Het doden zonder proces al dan niet met "collateral damage" , collectieve straffen.
Vernietigen van landbouw(gronden), wateropvang, ...

De lijst is eindeloos oh ja, allemaal zéér koosher onder het mom van "zelfverdediging" uiteraard
Oud 26 april 2010, 16:56   #415
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Het blokkeren van voedingsmiddelen, handel , medicijnen, ...
Het doden zonder proces al dan niet met "collateral damage" , collectieve straffen.
Vernietigen van landbouw(gronden), wateropvang, ...

De lijst is eindeloos oh ja, allemaal zéér koosher onder het mom van "zelfverdediging" uiteraard
Bewuste onrechtstreekse moord staat blijkbaar niet in hun woordenboek, of moet minstens kunnen volgens hen.

Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 26 april 2010 om 16:57.
Oud 26 april 2010, 17:06   #416
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht

Alst daarop aankomt kun je wel enge interpretaties gebruiken, hé.
Jij weet simpelweg niet wat genocide inhoudt, dus ga eerst een standaardwerk lezen alvorens je grove beschuldigingen uit. Je kunt hoogstens beweren dat voor de oprichting van Israel tussen 1929 en 1948 zowel Arabieren als Joden (pogingen tot) etnische zuivering hebben gedaan.
Oud 26 april 2010, 17:18   #417
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:

Geldt ook voor hen.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 17:20   #418
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Jij weet simpelweg niet wat genocide inhoudt, dus ga eerst een standaardwerk lezen alvorens je grove beschuldigingen uit. Je kunt hoogstens beweren dat voor de oprichting van Israel tussen 1929 en 1948 zowel Arabieren als Joden (pogingen tot) etnische zuivering hebben gedaan.
Welaan dan, wat is er nazistisch aan om die etnische zuivering aan te klagen?
Oud 26 april 2010, 17:31   #419
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal je verbazen maar TOCH beweer ik dat de Joden(= staat Israel) van 48 tot op heden nog stééds aan de gang zijn met het etnische "wegzuiveren" van Arabieren/Palestijnen.
Weliswaar op een democratische manier, zoals steeds onder de neus wordt gewreven.

Laatst gewijzigd door Cdude : 26 april 2010 om 17:33.
Oud 26 april 2010, 18:01   #420
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Het ene heeft met het andere niets te maken.En een homogeen volksgebied nastreven,is de logica zelve.
Niet dus : dat heet lijfeigenschap, dat was een systeem waarbij een heer
een gebied bezat met de mensen erin (zijn eigen volk) en die mensen mochten niet weg van hun grond : ze waren eraan verbonden.

intussen zijn wij vrij en we zouden wel dom zijn om terug het systeem van gebondenheid aan onze "eigen bodem" in te voeren.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be