Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2010, 12:36   #41
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Olijke Bart zoals jij hem wenst te noemen is net heel betrouwbaar. Hij doet wat hij de kiezer belooft. Dit in tegenstelling tot partijen zoals CD&V die de kiezer een splitsing belooft zonder toegevingen en nog geen 3 jaar later alles wil toegeven om Leterme in het zadel te houden.

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 april 2010 om 12:37.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 12:39   #42
BlueThunder
Banneling

Standaard

toch 3 jaar hun zakken gevuld
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 12:39   #43
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb 'het' niet van in de wieg meegekregen; mijn ouders interesseerden zich geen fluit aan politiek.
Maar ik heb in Brussel gewoond, afkomstig zijnde uit een boerengemeente in Vlaanderen ... en ik heb mijn loopbaan lang als ambtenaar van nivo 1 mijn ogen en mijn oren opengehouden. Vooral daar heb ik gezien dat de Vlamingen langs alle kanten, vanuit de vier windrichtingen èn van boven en van beneden, bij dag en bij nacht, bij zonneschijn en bij regen, in alle vier de seizoen ... bestolen, gejost, gesjareld, bedonderd worden.
Het houd niet op he schoofzak....
Ik kan jou perfect volgen in deze.
Het is misschien daarom dat zoon Eyskens ooit op tv zei dat het niet goed is
dat de mensen alles weten.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 13:41   #44
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
toch 3 jaar hun zakken gevuld
Tekenend voor het korte termijndenken dat ze hanteren. Hadden ze het beter gespeeld, dan had het wat langer geduurd, maar dan hadden ze hun zakken nog veel meer jaren kunnen vullen.

Ze hebben hun grootste troef, Leterme, goedkoop uitgespeeld toen hij de derde keer formateur werd, en nu zijn ze opnieuw bezig om zichzelf de vernieling in te rijden. Vorig jaar had ik hun nog nagegeven dat het door de vuile truken van VLD kwam, maar dit keer hebben ze het volledig aan zichzelf te danken. Wil er iemand die mensen uit hun lijden verlossen?
Oud 26 april 2010, 13:59   #45
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zoals ik het had voorspeld. Olijke Bart is weer eens bezig. Nu dreigt hij weer de stekker uit te trekken uit de Vlaamse regering. Onbetrouwbaar rekeltje die hele Olijke Bart. De CD&V en de SPa zijn dus gewaarschuwd met dat soort Vlaamsnationalisten. Niet te vertrouwen, nooit te vertrouwen. In eender welke regering.

Daarom herlaal ik het nog eens: NVA = VB-Light .
VB = de wolf.
NVA = even grote wolf. Niet zo brutaal maar des te meer schijnheilig en achterbaks.
Uit een regering stappen die haar eigen regeerakkoord door het toilet sast, lijkt me net heel betrouwbaar. De manier waarop de traditonele partijen, CD&V en Open VLD aan kop, aan de macht proberen te blijven, is zum kotzen.
Lees anders de laatste alinea van dit stukje nieuws eens: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...V_Partijbureau
Oud 26 april 2010, 14:15   #46
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik ben gewoonweg verbijsterd hoe de grootste partij van Vlaanderen zichzelf deze agenda ,die ze zelf heeft aangebracht,heeft laten ontfutselen en daar nu heel pinnig over doet...

Ook de houding van de CD&V tegenover de O-VLD,(een partij die zelf van ver komt als het gaat over kontdraaierij),is ronduit beschamend.
O-VLD houdt de Cd&V een spiegel voor maar CD&V wil er niet in kijken...

verkiezingsbeloftes....pfffft
kartel.....who cares.....

zielig,zielig

DIEP teleurgesteld hoe de stemmen van dik over het miljoen Vlamingen strategisch onbruikbaar gemaakt zijn door die lui. Ik verwijt dit NIET aan PS,CdH,MR,O-VLD,want die komen hard voor hun belangen op,ik verwijt de Cd&V
zielig dat ge weeral dacht aanspraak te kunnen maken op die miljoen Vlaamse stemmen.

Laatst gewijzigd door jogo : 26 april 2010 om 14:15.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 15:04   #47
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Echte Flaminganten krijg je al mee in de wieg.

Je kan ze dan ook gemakkelijk herkennen.
Op betogingen, op de IJzerbedevaart, langs het parcours van wielerwedstrijden en veldrijden, enz...
En last but not least : Bijéénkomsten van Blood & Honour.....
Mijn ouders zijn opgevoed in een belgisistisch gezin en hebben ons ook zo opgevoed. Een IJzerbedevaart heb ik nooit van dichtbij gezien en ik heb een hekel aan wielerwedstrijden. En wat Blood & Honour betreft : een zielig hoopje neo-nazi's die niks met de Vlaamse zaak te maken hebben.

Waarom ben ik dan toch overtuigd flamingant ?
- de jarenlange minachting van franstaligen voor alles wat Vlaams is (genoeg aan den lijve ondervonden)
- de steeds toenemende, éénzijdige eisen voor steeds meer compensaties en faciliteiten
- de torenhoge transfers
- dat er blijkbaar toegevingen moeten gedaan worden, gewoon om de wet toe te passen
- het profitariaat en clientelisme dat nog steeds schering en inslag is.
- de overtuiging dat het voor beide landsdelen veel beter zal zijn, indien ze voor zichzelf moeten zorgen.

Dat maakt een mens flamingant !
En steeds maar over genocide spreken en hen vergelijken met nazi's, getuigt van een intellectueel onvermogen om een echt debat aan te gaan.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 15:19   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Mijn ouders zijn opgevoed in een belgisistisch gezin en hebben ons ook zo opgevoed. Een IJzerbedevaart heb ik nooit van dichtbij gezien en ik heb een hekel aan wielerwedstrijden. En wat Blood & Honour betreft : een zielig hoopje neo-nazi's die niks met de Vlaamse zaak te maken hebben.

Waarom ben ik dan toch overtuigd flamingant ?
- de jarenlange minachting van franstaligen voor alles wat Vlaams is (genoeg aan den lijve ondervonden)
- de steeds toenemende, éénzijdige eisen voor steeds meer compensaties en faciliteiten
- de torenhoge transfers
- dat er blijkbaar toegevingen moeten gedaan worden, gewoon om de wet toe te passen
- het profitariaat en clientelisme dat nog steeds schering en inslag is.
- de overtuiging dat het voor beide landsdelen veel beter zal zijn, indien ze voor zichzelf moeten zorgen.

Dat maakt een mens flamingant !
En steeds maar over genocide spreken en hen vergelijken met nazi's, getuigt van een intellectueel onvermogen om een echt debat aan te gaan.
Je hebt onze Belgicistische vrienden door zie ik.

Zeer goed, zeer goed.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2010, 17:26   #49
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Uw strijdmakkers van Blood & Honour een zielig hoopje neo-nazi's noemen is ook niet netjes
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be