Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2010, 13:57   #2321
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarschalk_Zjoekov Bekijk bericht
Weet u, als u het niet belangrijk vindt hoe mensen naar ons kijken dan zit u verkeerd. Want als een bepaalde groep alle andere groepen als achterbakse idioten ziet dan is het toch wel zorgwekkend.
En hieruit kunt het gedraag van die groep bepalen.

Als een groep in u een slechte ziet, zal die groep zich agressief tegenover u gedragen
Dus de mensen(bejaarden, vrouwen, mannen, kinderen, ...)die overvallen werden door (altijd) groepjes allochto(onse)nen(Belgen) hebben het zelf gezocht en dus verdient?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 14:04   #2322
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid

Maarschalk_Zjoekov's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Dus de mensen(bejaarden, vrouwen, mannen, kinderen, ...)die overvallen werden door (altijd) groepjes allochto(onse)nen(Belgen) hebben het zelf gezocht en dus verdient?
neen, omgekeerd...Cdude, je kunt ons gesprek met Alice niet volgen.
Het zijn die jongeren die het zoeken. Ze moeten normaal gestraft worden...niet volgens het Westerse protocollen maar volgens de protocollen van hun geboorteland, ze zullen wel een toontje lager zingen.

Facisme en racisme kan je alleen maar aanpakken door ze te begrijpen.
Maarschalk_Zjoekov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 15:38   #2323
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, omgekeerd...Cdude, je kunt ons gesprek met Alice niet volgen.
Het zijn die jongeren die het zoeken. Ze moeten normaal gestraft worden...niet volgens het Westerse protocollen maar volgens de protocollen van hun geboorteland, ze zullen wel een toontje lager zingen.
Nee, ze moeten niet gestraft worden volgens de 'protocollen' van hun geboorteland (de meesten zijn trouwens hier geboren), ze moeten gestraft worden volgens de wetten van het land waar ze de misdaad begaan hebben, die wetten zijn streng genoeg, maar worden niet toegepast!

Het is een trieste zaak om hier te zien oproepen tot 'sharia', deze wetten gelden bij ons niet, typisch; problemen creëren of gedogen vanuit hun gemeenschap, vervolgens de oplossing bieden; 'méér islam'--> straffen volgens hun eigen wetten - en zo sluipt het islamitisch vergif geruisloos en ongemerkt, steeds meer binnen in onze maatschappij!
Gewoon straffen volgens de heersende wetgeving, de ónze dus en ook 'effectief' uitvoeren!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 15:44   #2324
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, ze moeten niet gestraft worden volgens de 'protocollen' van hun geboorteland (de meesten zijn trouwens hier geboren), ze moeten gestraft worden volgens de wetten van het land waar ze de misdaad begaan hebben, die wetten zijn streng genoeg, maar worden niet toegepast!

Het is een trieste zaak om hier te zien oproepen tot 'sharia', deze wetten gelden bij ons niet, typisch; problemen creëren of gedogen vanuit hun gemeenschap, vervolgens de oplossing bieden; 'méér islam'--> straffen volgens hun eigen wetten - en zo sluipt het islamitisch vergif geruisloos en ongemerkt, steeds meer binnen in onze maatschappij!
Gewoon straffen volgens de heersende wetgeving, de ónze dus en ook 'effectief' uitvoeren!
Ik roep niet tot sharia... Mensen moeten BANG zijn...pas dan zullen ze goed nadenken wat voor gevolgen hun daden met zich meebrengen.

Oud 27 april 2010, 15:49   #2325
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik roep niet tot sharia... Mensen moeten BANG zijn...pas dan zullen ze goed nadenken wat voor gevolgen hun daden met zich meebrengen.
Vragen/oproepen tot 'gestraft worden volgens de wetten van hun geboorteland' is wel degelijk oproepen tot een soort van sharia, of wist U dat niet?

Mensen moeten helemaal niet bang zijn, mensen horen zich gewoon te gedragen uit fatsoen, niet uit angst!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 16:25   #2326
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet u, als u het niet belangrijk vindt hoe mensen naar ons kijken dan zit u verkeerd. Want als een bepaalde groep alle andere groepen als achterbakse idioten ziet dan is het toch wel zorgwekkend.

Als een groep in u een slechte ziet, zal die groep zich agressief tegenover u gedragen
Sorry maar dat is niet mijn probleem; maar van die groep.
Ik denk inderdaad dat we ons minder zorgen moeten maken om wat die groepen denken over ons. We kunnen beter bewaken dat ondanks wat er gedacht wordt, iedereen gerespecteerd wordt, ongeacht origine; dus ook wie toezicht houdt in een zwembad, leraar, buschauffeur, politieagent, welzijnswerker en arts!
Voor sommige groepen ben je hoe dan ook slecht omdat je ongelovig, vrouw of homo bent he?
Wat je moet doen is respect eisen, ongeacht wat gedacht wordt op basis van cultuur of levensovertuiging!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 17:41   #2327
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Met andere woorden, wanneer jij nu maar je best doet, komt het allemaal wel in orde?
Beetje belerend, arrogant en vooral simplistisch niet?
Waar lees je dat?
Neen; dat is niet wat ik vertel.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2010, 17:43   #2328
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Over welke groep heb je het?
Oud 27 april 2010, 18:05   #2329
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Over welke groep heb je het?
Wat denk je zelf?
Wat hangt er groepjes aan elke hoek van de straat, wat valt mensen/meisjes lastig in groep, wat overvalt mensen in groep?

Wedden dat je je er weer gaat uitkletsen met een of andere oogklep onzin?
Oud 27 april 2010, 18:10   #2330
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Wat denk je zelf?
Wat hangt er groepjes aan elke hoek van de straat, wat valt mensen/meisjes lastig in groep, wat overvalt mensen in groep?

Wedden dat je je er weer gaat uitkletsen met een of andere oogklep onzin?
Daarover ging het voor één keer toch niet.

Citaat:

Ik zou willen weten over welke groep Maarschalk_Zjoekov het heeft.
Oud 27 april 2010, 18:17   #2331
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarover ging het voor één keer toch niet.
50€ als we het over dezelfde groep hebben
Oud 28 april 2010, 23:43   #2332
Maarschalk_Zjoekov
Partijlid

Standaard

Citaat:
Kijk, ik zeg niet dat de hele groep slecht is...enkel een deel ervan en bij sommigen groepen is dat de meerderheid.

Noord-Afrikanen, er zijn goede families bij...maar het grappigste is....die families wonen in dorpen waar weinig contact is met andere mensen van hun groep.

Ik zie altijd steeds hetzelfde...in Mechelen, Brussel en Antwerpen...
Die mensen (vooral jongeren) kunnen zich niet gedragen op openbare plaatsen.
En als u begint dat de gewone Europeanen ook zo zijn dan hebt u het mis, ja onze jongeren kunnen het een en het ander doen..maar ze gedragen zich niet als beesten...

Ik vraag mij gewoon af (ik ben zelf een buitenlander) hoe echte Belgen zich voelen. Als ik naar Antwerpen of Brussel of Mechelen ga dan heb ik echt een afkeer van die steden...Hoe voelen echte Belgen zich dan als ik mij zo voel? x10?

Oud 29 april 2010, 02:34   #2333
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen moeten BANG zijn...pas dan zullen ze goed nadenken
Wat een vreemd mensbeeld. Mensen moeten vooral blij en gelukkig zijn. En eigenlijk moeten ze niets.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 29 april 2010 om 02:47.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 05:19   #2334
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Kijk, ik zeg niet dat de hele groep slecht is...enkel een deel ervan en bij sommigen groepen is dat de meerderheid.

Noord-Afrikanen, er zijn goede families bij...maar het grappigste is....die families wonen in dorpen waar weinig contact is met andere mensen van hun groep.

En als u begint dat de gewone Europeanen ook zo zijn dan hebt u het mis, ja onze jongeren kunnen het een en het ander doen..maar ze gedragen zich niet als beesten...

Ik vraag mij gewoon af (ik ben zelf een buitenlander) hoe echte Belgen zich voelen. Als ik naar Antwerpen of Brussel of Mechelen ga dan heb ik echt een afkeer van die steden...Hoe voelen echte Belgen zich dan als ik mij zo voel? x10?
Het is me nu nog niet duidelijk over welke groep je het had.

Ik kan je alvast toevertrouwen dat niet alle "echte Belgen" zich hetzelfde voelen.

Indien jij angstig rondloopt; zou ik je dit aanraden.
http://forum.politics.be/showthread....63#post4714763
Oud 29 april 2010, 08:40   #2335
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen
Anti-haat pilletjes?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2010, 09:18   #2336
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Het is me nu nog niet duidelijk over welke groep je het had.

Ik kan je alvast toevertrouwen dat niet alle "echte Belgen" zich hetzelfde voelen.

Indien jij angstig rondloopt; zou ik je dit aanraden.
http://forum.politics.be/showthread....63#post4714763
Zijn er dan ook: namaak Belgen uit 'China of zo ?

Laatst gewijzigd door bruggeman : 29 april 2010 om 09:27.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 12:34   #2337
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...olenbeek.dhtml

En men verwacht van de burger dat ze met deze mensen samen gaan leven...en men vraagt waarom men vooroordelen krijgt, en men vraagt zich af waarom niemand hen in dienst wil nemen,...

Ochja, tzullen wel weer enkele rotte appels zijn...
Ja jongen, Molenbeek is echt een heel goed voorbeeld.
Dat is praktisch een autonome zone, waar het elk voor zich is en de wet van de sterkste geldt. Criminaliteit vloeit ginder zo rijkelijk omdat men weet dat men ermee weg kan komen. Ik ben ook nog geen enkele keer gepakt op wat ik doe, dus ik blijf ermee doorgaan. Maar daarnaast, ik ben als buitenstaander al enkele keren in Molenbeek geweest, en enkel goed behandeld geweest en nooit vies bekeken door iemand van andere afkomst. Wel is merkbaar dat de inwoners écht vanalles moeten doen voor hun geld om rond te komen. Ik kreeg bijvoorbeeld na 2 minuten uit de auto te zijn, direct coke aangeboden. Niet mijn favo drugs, maar was het dat wel geweest waren we beiden geholpen. Ge leeft voor uzelf maar iedereen blijft van elkaar afhangen. Respect dient echter soms wel verdiend te worden maar wordt zowieso wederzijds. De mensen daar zijn erg dankbaar als ge hen helpt en zullen u dan ook onvoorwaardelijk helpen. Een héél andere mentaliteit dan die die heerst in de meer "blanke buurten", waar de helft elkaar bekijkt als uitschot en minderwaardig.

Citaat:

In Parijs, in New York, ... Verdacht veel grootsteden tussen.
Zijn grootsteden niet altijd een broeikas geweest voor criminaliteit? Plus de meeste allochtonen immigreren naar grootsteden, and there you have it. Die jongeren bouwen gewoon verder op wat er al heerst. Bullshit dat énkel zij de vonk waren want het is altijd al hetzelfde spelletje geweest in grootsteden. Ik ken veel autochtonen die maar al te goed hun steentje bijdragen aan straatcriminaliteit, en zij doen het om dezelfde redenen: machtsvertoon, territorium, en overlevingskansen.

Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 30 april 2010 om 12:51.
Bottenskrapet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 18:43   #2338
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Ja jongen, Molenbeek is echt een heel goed voorbeeld.
Dat is praktisch een autonome zone, waar het elk voor zich is en de wet van de sterkste geldt. Criminaliteit vloeit ginder zo rijkelijk omdat men weet dat men ermee weg kan komen. Ik ben ook nog geen enkele keer gepakt op wat ik doe, dus ik blijf ermee doorgaan. Maar daarnaast, ik ben als buitenstaander al enkele keren in Molenbeek geweest, en enkel goed behandeld geweest en nooit vies bekeken door iemand van andere afkomst. Wel is merkbaar dat de inwoners écht vanalles moeten doen voor hun geld om rond te komen. Ik kreeg bijvoorbeeld na 2 minuten uit de auto te zijn, direct coke aangeboden. Niet mijn favo drugs, maar was het dat wel geweest waren we beiden geholpen. Ge leeft voor uzelf maar iedereen blijft van elkaar afhangen. Respect dient echter soms wel verdiend te worden maar wordt zowieso wederzijds. De mensen daar zijn erg dankbaar als ge hen helpt en zullen u dan ook onvoorwaardelijk helpen. Een héél andere mentaliteit dan die die heerst in de meer "blanke buurten", waar de helft elkaar bekijkt als uitschot en minderwaardig.

In Parijs, in New York, ... Verdacht veel grootsteden tussen.
Zijn grootsteden niet altijd een broeikas geweest voor criminaliteit? Plus de meeste allochtonen immigreren naar grootsteden, and there you have it. Die jongeren bouwen gewoon verder op wat er al heerst. Bullshit dat énkel zij de vonk waren want het is altijd al hetzelfde spelletje geweest in grootsteden. Ik ken veel autochtonen die maar al te goed hun steentje bijdragen aan straatcriminaliteit, en zij doen het om dezelfde redenen: machtsvertoon, territorium, en overlevingskansen.
Natuurlijk zijn er altijd armere en rijkere buurten geweest en het is waar dat solidariteit bij de midden en bovenklasse zo goed als verdwenen is, mensen wonen naast mekaar en kennen elkaar amper.
Maar voor de rest ben ik het niet met u eens, mijn broers zaten vroeger ook in een soort jongerenbende die rondhingen met brommers op pleinen en af en toe onderling slaags geraakten maar dat is van een totaal andere orde dan keet in openbare domeinen, zwembaden,vrouwen die lastig gevallen worden omdat ze schaamteloos gekleed gaan,het weigeren van mannelijke werknemers, of weigeren vrouwen als gelijkwaardig te behandelen loverboys, een oververtegenwoordiging in zowat alle vormen van straatcriminaliteit, gevangenis, werkloosheid en schooluitval.
Dit afdoen als "niets nieuws" is onjuist!
Oud 30 april 2010, 18:47   #2339
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Zijn er dan ook: namaak Belgen uit 'China of zo ?
Ik nam de woordenschat over van wie ik citeerde; en omdat er nog wel kan gediscussieerd worden wie er kan beschouwd worden als "echte Belg" plaatste ik het tussen aanhalingstekens.
Oud 1 mei 2010, 10:59   #2340
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik nam de woordenschat over van wie ik citeerde; en omdat er nog wel kan gediscussieerd worden wie er kan beschouwd worden als "echte Belg" plaatste ik het tussen aanhalingstekens.
Wel, leg me maar uit; wat is dan volgens jou een "echte Belg"?
Is dat enkel een kwestie van nationaliteit? Of ook van consensus tegenover waarden en normen die onze cultuur gevormd hebben? Waarop onze wetgeving is gebaseerd? Waarden zoals gelijkheid; van man en vrouw, gelovige en ongelovige, homo en hetero,kinderen geboren uit gelovige of ongelovige ouders, maar ook vrijheid van mening en religie?

Wat doe je dan met mensen die zeggen dat vrouwen zonder grondige reden de deur niet uit mogen, vrouwen niet thuis horen op de arbeidsmarkt, vrouwen zichzelf horen te bedekken en wie dit in vraag stelt indirect oorlog voert tegen islam?
Wat doe je met gezagdragers binnen islam die het hebben over "haramkinderen" omdat ze geboren werden buiten het Islamitisch huwelijk?
Wat indien die gezagsdragers een beeld ophangen van onze cultuur die vrouwen als beesten over straat doen lopen, zonder schaamte? Terwijl fatsoen betekent dat je je moeder, zusters, tantes, echtgenotes binnenhoudt, steeds bedekt voor vreemde ogen?
Wat indien iemand onze cultuur afschildert als "materieel" waarbij vrouwen moeten de kost verdienen, moeten werken, haar waarde binnen het huwelijk gelijk wordt gestelt aan wat zij opbrengt?

En erop wijst dat dit fout is omdat mannen vrouwen horen te onderhouden? Omdat ze "waardevol" zijn en geen aanleiding mogen geven tot chaos, zina?

Vind u niet dat iemand die deze praat verkoopt mensenrechten, vrouwen en zelfs de rechten van het kind schendt?
-Haramkinderen bestaan niet, alle kinderen hebben gelijke rechten vanaf geboorte, ongeacht wie hun ouders zijn. Kinderen op deze wijze stigmatiseren, uitsluiten als "haram" is een schending van de kinderrrechten.
- Vrouwen mogen maar moeten niet onderhouden worden. Vrouwen hebben volgens de wet het recht tot toegang tot de arbeidsmarkt,niemand mag hen dit verbieden, ook hun echtgenoot niet. Wanneer dit wel zo zou zijn is studeren voor meisjes zinloos, eenmaal getrouwd verliezen ze de mogelijkheid om moeder te zijn en een loopbaan te ontwikkelen. Studeren is dan voor meisjes totaal onbelangrijk, tenzij in het kader van kennis doorgeven binnen opvoeding, maar wanneer enkel je identiteit als moslim voorop staat is dit opvoeden tot goede moslim waarbij bedekte vrouwen verplicht zijn. Het is dus belangrijker dat je met een hoofddoek naar school gaat dan dat je verder studeert.

-Wanneer vrouwen enkel het huis mogen verlaten met en grondige reden, ontzeg je hen een fundamenteel recht, toegang tot publieke ruimtes. Nergens zegt de wet dat dit voor vrouwen enkel mag met grondige reden! Dit opleggen als correct gedrag voor vrouwenmaakt van mannen monsters en van vrouwen horigen.
En het verklaart waarom jongeren vrouwen die zonder grondige reden op straat lopen, amper gekleed en dus schaamteloos,steeds agressiever lastig vallen. Volgens hun normen en waarden, uitgedragen door gezagsvolle figuren, zijn die vrouwen beesten waarbij hoogstens een haramkind te verwekken is, een situatie die veel voorkomt !
Vertel me eens Artisjok, zijn dit Belgen? Waaruit blijkt dat deze mensen de waarden en normen waarop onze wetgeving is gebaseerd delen, of zelfs maar respecteren?

- Wat wanneer deze "Belgen" zeggen" heel Europa moet islamitisch worden"?
Omdat zelfs de kuffar moslim geworden is? Natuurlijk bestaat de vrijheid om dit te zeggen! Wij kennen immers vrijheid van mening en religie, maar wordt dit niet misbruikt wanneer je uit naam van geloof dit gedachtengoed voorhoudt als "juist?"
Want dat is niet te verenigen met respect voor onze wetten, democratie, gelijkheid, vrijheid van geloof...
Ik zou voorzichtig zijn met uw antwoord want ja; een "bron" kan ik u echt geven!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be