![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2321 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2322 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Het zijn die jongeren die het zoeken. Ze moeten normaal gestraft worden...niet volgens het Westerse protocollen maar volgens de protocollen van hun geboorteland, ze zullen wel een toontje lager zingen.
|
|
|
|
#2323 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is een trieste zaak om hier te zien oproepen tot 'sharia', deze wetten gelden bij ons niet, typisch; problemen creëren of gedogen vanuit hun gemeenschap, vervolgens de oplossing bieden; 'méér islam'--> straffen volgens hun eigen wetten - en zo sluipt het islamitisch vergif geruisloos en ongemerkt, steeds meer binnen in onze maatschappij! Gewoon straffen volgens de heersende wetgeving, de ónze dus en ook 'effectief' uitvoeren!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#2324 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#2325 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mensen moeten helemaal niet bang zijn, mensen horen zich gewoon te gedragen uit fatsoen, niet uit angst!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#2326 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk inderdaad dat we ons minder zorgen moeten maken om wat die groepen denken over ons. We kunnen beter bewaken dat ondanks wat er gedacht wordt, iedereen gerespecteerd wordt, ongeacht origine; dus ook wie toezicht houdt in een zwembad, leraar, buschauffeur, politieagent, welzijnswerker en arts! Voor sommige groepen ben je hoe dan ook slecht omdat je ongelovig, vrouw of homo bent he? Wat je moet doen is respect eisen, ongeacht wat gedacht wordt op basis van cultuur of levensovertuiging! |
|
|
|
|
|
|
#2327 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2328 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2329 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2330 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2331 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2332 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Noord-Afrikanen, er zijn goede families bij...maar het grappigste is....die families wonen in dorpen waar weinig contact is met andere mensen van hun groep. Ik zie altijd steeds hetzelfde...in Mechelen, Brussel en Antwerpen... Die mensen (vooral jongeren) kunnen zich niet gedragen op openbare plaatsen. En als u begint dat de gewone Europeanen ook zo zijn dan hebt u het mis, ja onze jongeren kunnen het een en het ander doen..maar ze gedragen zich niet als beesten... Ik vraag mij gewoon af (ik ben zelf een buitenlander) hoe echte Belgen zich voelen. Als ik naar Antwerpen of Brussel of Mechelen ga dan heb ik echt een afkeer van die steden...Hoe voelen echte Belgen zich dan als ik mij zo voel? x10?
|
|
|
|
#2333 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Wat een vreemd mensbeeld. Mensen moeten vooral blij en gelukkig zijn. En eigenlijk moeten ze niets.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 29 april 2010 om 02:47. |
|
|
|
|
|
#2334 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Ik kan je alvast toevertrouwen dat niet alle "echte Belgen" zich hetzelfde voelen. Indien jij angstig rondloopt; zou ik je dit aanraden. http://forum.politics.be/showthread....63#post4714763 |
||
|
|
|
|
|
#2335 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2336 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door bruggeman : 29 april 2010 om 09:27. |
|
|
|
|
|
|
#2337 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Dat is praktisch een autonome zone, waar het elk voor zich is en de wet van de sterkste geldt. Criminaliteit vloeit ginder zo rijkelijk omdat men weet dat men ermee weg kan komen. Ik ben ook nog geen enkele keer gepakt op wat ik doe, dus ik blijf ermee doorgaan. Maar daarnaast, ik ben als buitenstaander al enkele keren in Molenbeek geweest, en enkel goed behandeld geweest en nooit vies bekeken door iemand van andere afkomst. Wel is merkbaar dat de inwoners écht vanalles moeten doen voor hun geld om rond te komen. Ik kreeg bijvoorbeeld na 2 minuten uit de auto te zijn, direct coke aangeboden. Niet mijn favo drugs, maar was het dat wel geweest waren we beiden geholpen. Ge leeft voor uzelf maar iedereen blijft van elkaar afhangen. Respect dient echter soms wel verdiend te worden maar wordt zowieso wederzijds. De mensen daar zijn erg dankbaar als ge hen helpt en zullen u dan ook onvoorwaardelijk helpen. Een héél andere mentaliteit dan die die heerst in de meer "blanke buurten", waar de helft elkaar bekijkt als uitschot en minderwaardig. Citaat:
Zijn grootsteden niet altijd een broeikas geweest voor criminaliteit? Plus de meeste allochtonen immigreren naar grootsteden, and there you have it. Die jongeren bouwen gewoon verder op wat er al heerst. Bullshit dat énkel zij de vonk waren want het is altijd al hetzelfde spelletje geweest in grootsteden. Ik ken veel autochtonen die maar al te goed hun steentje bijdragen aan straatcriminaliteit, en zij doen het om dezelfde redenen: machtsvertoon, territorium, en overlevingskansen.
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 30 april 2010 om 12:51. |
||
|
|
|
|
|
#2338 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar voor de rest ben ik het niet met u eens, mijn broers zaten vroeger ook in een soort jongerenbende die rondhingen met brommers op pleinen en af en toe onderling slaags geraakten maar dat is van een totaal andere orde dan keet in openbare domeinen, zwembaden,vrouwen die lastig gevallen worden omdat ze schaamteloos gekleed gaan,het weigeren van mannelijke werknemers, of weigeren vrouwen als gelijkwaardig te behandelen loverboys, een oververtegenwoordiging in zowat alle vormen van straatcriminaliteit, gevangenis, werkloosheid en schooluitval. Dit afdoen als "niets nieuws" is onjuist! |
|
|
|
|
|
|
#2339 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2340 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is dat enkel een kwestie van nationaliteit? Of ook van consensus tegenover waarden en normen die onze cultuur gevormd hebben? Waarop onze wetgeving is gebaseerd? Waarden zoals gelijkheid; van man en vrouw, gelovige en ongelovige, homo en hetero,kinderen geboren uit gelovige of ongelovige ouders, maar ook vrijheid van mening en religie? Wat doe je dan met mensen die zeggen dat vrouwen zonder grondige reden de deur niet uit mogen, vrouwen niet thuis horen op de arbeidsmarkt, vrouwen zichzelf horen te bedekken en wie dit in vraag stelt indirect oorlog voert tegen islam? Wat doe je met gezagdragers binnen islam die het hebben over "haramkinderen" omdat ze geboren werden buiten het Islamitisch huwelijk? Wat indien die gezagsdragers een beeld ophangen van onze cultuur die vrouwen als beesten over straat doen lopen, zonder schaamte? Terwijl fatsoen betekent dat je je moeder, zusters, tantes, echtgenotes binnenhoudt, steeds bedekt voor vreemde ogen? Wat indien iemand onze cultuur afschildert als "materieel" waarbij vrouwen moeten de kost verdienen, moeten werken, haar waarde binnen het huwelijk gelijk wordt gestelt aan wat zij opbrengt? En erop wijst dat dit fout is omdat mannen vrouwen horen te onderhouden? Omdat ze "waardevol" zijn en geen aanleiding mogen geven tot chaos, zina? Vind u niet dat iemand die deze praat verkoopt mensenrechten, vrouwen en zelfs de rechten van het kind schendt? -Haramkinderen bestaan niet, alle kinderen hebben gelijke rechten vanaf geboorte, ongeacht wie hun ouders zijn. Kinderen op deze wijze stigmatiseren, uitsluiten als "haram" is een schending van de kinderrrechten. - Vrouwen mogen maar moeten niet onderhouden worden. Vrouwen hebben volgens de wet het recht tot toegang tot de arbeidsmarkt,niemand mag hen dit verbieden, ook hun echtgenoot niet. Wanneer dit wel zo zou zijn is studeren voor meisjes zinloos, eenmaal getrouwd verliezen ze de mogelijkheid om moeder te zijn en een loopbaan te ontwikkelen. Studeren is dan voor meisjes totaal onbelangrijk, tenzij in het kader van kennis doorgeven binnen opvoeding, maar wanneer enkel je identiteit als moslim voorop staat is dit opvoeden tot goede moslim waarbij bedekte vrouwen verplicht zijn. Het is dus belangrijker dat je met een hoofddoek naar school gaat dan dat je verder studeert. -Wanneer vrouwen enkel het huis mogen verlaten met en grondige reden, ontzeg je hen een fundamenteel recht, toegang tot publieke ruimtes. Nergens zegt de wet dat dit voor vrouwen enkel mag met grondige reden! Dit opleggen als correct gedrag voor vrouwenmaakt van mannen monsters en van vrouwen horigen. En het verklaart waarom jongeren vrouwen die zonder grondige reden op straat lopen, amper gekleed en dus schaamteloos,steeds agressiever lastig vallen. Volgens hun normen en waarden, uitgedragen door gezagsvolle figuren, zijn die vrouwen beesten waarbij hoogstens een haramkind te verwekken is, een situatie die veel voorkomt ! Vertel me eens Artisjok, zijn dit Belgen? Waaruit blijkt dat deze mensen de waarden en normen waarop onze wetgeving is gebaseerd delen, of zelfs maar respecteren? - Wat wanneer deze "Belgen" zeggen" heel Europa moet islamitisch worden"? Omdat zelfs de kuffar moslim geworden is? Natuurlijk bestaat de vrijheid om dit te zeggen! Wij kennen immers vrijheid van mening en religie, maar wordt dit niet misbruikt wanneer je uit naam van geloof dit gedachtengoed voorhoudt als "juist?" Want dat is niet te verenigen met respect voor onze wetten, democratie, gelijkheid, vrijheid van geloof... Ik zou voorzichtig zijn met uw antwoord want ja; een "bron" kan ik u echt geven! |
|
|
|
|