![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou ik nu stemmen voor: | |||
| Groen |
|
7 | 3,06% |
| SP.A |
|
14 | 6,11% |
| CD&V |
|
5 | 2,18% |
| Open VLD |
|
12 | 5,24% |
| Lijst Dedecker |
|
12 | 5,24% |
| NVA |
|
94 | 41,05% |
| VL. Progressieven |
|
0 | 0% |
| Vlaams Belang |
|
49 | 21,40% |
| Ze zijn ongrondwettelijk, ik ga niet stemmen. |
|
21 | 9,17% |
| Andere |
|
15 | 6,55% |
| Aantal stemmers: 229. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#322 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#323 |
|
Europees Commissaris
|
Je opmerking klopt absoluut niet. Mag ik er trouwens je aandacht op vestigen dat ik één van de weinige nationalisten ben die de peilingen tot zijn ware proporties herleid heeft. Ze geven alleen een tendens weer, maar toch ziet het er niet goed uit voor de belgicisten. De N-VA en het VB zullen de verkiezingen winnen, d�*t staat vast. Zondag 6 juni zal een pikzwarte dag worden voor hen. Of je het nu graag hoort of niet. Ze voelen de bui nu al hangen, jammeren zullen ze. That's life, niks aan te doen.
|
|
|
|
|
|
#324 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#325 |
|
Minister
|
Ik twijfel nog tussen m'n kat sturen of een stem voor N-VA.
Welke rol moeten de Vlaamsgezinde partijen nu eigenlijk spelen? Ongrondwettelijke verkiezingen moeten sowieso bestreden worden, maar zullen deze ook bestreden worden indien er een klinkende vooruitgang wordt geboekt? |
|
|
|
|
|
#326 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#327 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, alleen beseffen de Franstaligen nog niet zo goed, dat ze ook een Vlaamse partij nodig hebben om verder te regereren. Dat lijkt voor een Vlaming evident, maar in het franstalig landsgedeelte zijn ze daar precies nog niet van overtuigd. Eigenlijk toont dit perfect aan dat de franstaligen in een ander wereldje leven. |
|
|
|
|
|
#328 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw kat sturen is een stem minder voor de NVA en dus goed voor CD&V, VLD, SPA en groen. 1 stem maakt uiteraard niet zoveel uit, maar laat ons hopen dat niet elke vlaamsgezinde zoals u redeneert. Zoals ik al zei, een Vlaamsgezinde snijdt gewoon in zijn eigen vel door niet te gaan stemmen, ook al heb je principieel gelijk. |
|
|
|
|
|
|
#329 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#330 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#331 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Laat aub uw stem niet verloren gaan en neem het zekere voor het onzekere. |
|
|
|
|
|
|
#332 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#333 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als Belgicist zou ik nogal schrik hebben van Bart De Wever en N-VA. In ieder geval veel meer dan Vlaams Belang en LDD. Hij is tenminste een man van principes en beloftes. Een echte idealist en zoiets verdient simpelweg een electorale beloning. Welke partij stapte uit de federale regering toen bleek dat er geen staatshervorming inzat? |
|
|
|
|
|
|
#335 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alles heeft zijn "top" en Olijke Bart zit er al over. |
|
|
|
|
|
|
#336 |
|
Banneling
|
Hij kan ook niets breken. Hij neemt nooit verantwoordelijkheid. Dat is zoals het VB, die kan ook geen belofte breken, omdat ze heel goed weten dat ze nooit zullen deelnemen in de macht. En als Olijke Bart voor de schijn dan toch deelneemt aan de Vlaamse regering, dan doet hij dat alleen maar om diezelfde Vlaamse regering op gepaste tijd op te blazen en zo stemmen te kunnen binnenrijven. Daarmee heeft hij onlangs nog met zoveel woorden gedreigd. Ik denk nu dat de CD&V eindelijk aan het beseffen is welke giftige adder ze zo lang gekoesterd hebben. Deftig laat besef als ge het mij vraagt.
Laatst gewijzigd door system : 28 april 2010 om 12:09. |
|
|
|
|
|
#337 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
dus volgens jou gaat de NVA minder stemmen halen als vorig jaar?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#338 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die was zo zot van het Vlaams gedachtengoed dat hij een absolute meerderheid voorspelde voor het Vlaams Belang. Die absolute meerderheid is in het echte leven een afstraffing/pandoering geworden zoals we allemaal weten. Betreffende forummer heeft sinds deze verkiezingen reeds 2 keer zijne frak gedraaid. Eerst naar N.VA en nu weer terug naar VB. Kom mij nu niet vertellen dat we een 100 jarige Olijke Bart era gaan krijgen. |
|
|
|
|
|
|
#340 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|