![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen zou ik nu stemmen voor: | |||
| Groen |
|
7 | 3,06% |
| SP.A |
|
14 | 6,11% |
| CD&V |
|
5 | 2,18% |
| Open VLD |
|
12 | 5,24% |
| Lijst Dedecker |
|
12 | 5,24% |
| NVA |
|
94 | 41,05% |
| VL. Progressieven |
|
0 | 0% |
| Vlaams Belang |
|
49 | 21,40% |
| Ze zijn ongrondwettelijk, ik ga niet stemmen. |
|
21 | 9,17% |
| Andere |
|
15 | 6,55% |
| Aantal stemmers: 229. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 |
|
Minister-President
|
Wie is 'men'? Kan je dat iets concreter stellen. Wat die clown aan dotaties krijgt is een naaldenkop in vergelijking met wat we maandelijks naar Wallonië versluizen.
|
|
|
#382 |
|
Minister-President
|
Moest die enquête kloppen, dan zou NVA en VB samen 68 procent halen, dat lijkt mij wel leuk.
|
|
|
|
|
|
#383 |
|
Vreemdeling
|
ja, maar FDF is nog erger dan VB
Die zouden zelfs van Vlaanderen Franstalige grondgebied willen maken remember uitspraak FDF: Vlaamse regering is een bende nazi's Het zou veel beter gaan als men FDF het zwijgen oplegt |
|
|
|
|
|
#384 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik zie dat er hier enkele VB'ers zijn die nu opeens N-VA stemmen.
Kunnen die mij dat eens uitleggen aub? Toch niet om dat kinderachtige gedoe in de partij? Ik ben het Belgische geklungel meer dan beu, wie denkt dat de N-VA dat gaat veranderen snapt het echt niet. Het enige dat fundamenteel iets kan veranderen aan de Belgische grap is een monsteroverwinning voor het Vlaams Belang. |
|
|
|
|
|
#385 |
|
Vreemdeling
|
Ik stem niet voor NVA
Nooit niet, die hebben een grote mond op het moment voor de verkiezingen, maar van het moment dat de buit binnen is verdraaien ze hun woorden Enkel VB Staat voor de vlaming NVA Staat voor Vlaming eerst en nadien eigen belang |
|
|
|
|
|
#386 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
een stem die bovenop die stuwing bijkomt, vanuit een derde partij, geldt voor een ekstra forsing van plus 10 prosent. een suppelementaire stem voor de nva, komend vanuit het Belang, geldt voor een ekstra forsing van plus 5 prosent. Ben je flamingant, dan kan je je stem in waarde verhogen: als je vroeger (en eventueel bij de verkiezingen binnen 4 jaar dan terug) Belang stemde, en nu (alleen bij deze verkiezingen): 5 prosent bonus. Doen !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Volgende voorbeeld verduidelijkt: Partij A: 10 stemmen Partij B: 5 stemmen Partij C: 1 stem blanco: 4 stemmen Partij A: 10/16 = 62.5% (=12.5/20) Partij B: 5/16 = 31.25% (=6.25/20) Partij C: 1/16 = 6.25% (=1.25/20) Dus gaan in feite 2.5 blanco stemmen naar partij A, 1.25 naar partij B en 0.25 naar partij C. Enkel de grote partijen hebben er dus baat bij om blanco te stemmen. Stel dat alle blanco stemmen naar partij C gegaan waren, dan had partij A maar 50% van de zetels met hetzelfde stemmenaantal. |
|
|
|
|
|
|
#389 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik wacht toch met spanning op de eerste echte polls.
Die internetpolls lijken mij veel te gemakkelijk te manipuleren. Ik wil gerust geloven dat NV-A vooruit gaat, maar 54% zoals bij standaard.be te zien is ? Dat lijkt mij toch wel wat overdreven. Op die peiling haalt Vlaams Belang overigens maar rond de 3%, hier is het rond de 21%... Bovendien zou volgens deze peiling 10% niet gaan stemmen, een mogelijkheid die daar niet geboden wordt. En tenslotte, als iemand niet gaat stemmen, wordt die stem toch niet meegeteld, dus kun je die 10% niet zomaar vergelijken met de stemmen van andere partijen. Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 28 april 2010 om 13:04. |
|
|
|
|
|
#390 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#391 |
|
Vreemdeling
|
Kijk die pols zijn ongeloofwaardig
Het is nog altijd aan de kiezer zelf te bepalen voor wie hij stemt Maar NVA en VB gaan vooruit dat staat nu al vast |
|
|
|
|
|
#392 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#393 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Trouwens goed oppassen voor een zogenaamde "overwinnings-nederlaag" .. nl :dat het reëel behaalde resultaat , ondanks de vooruitgang , afgemeten wordt aan de peilings-prognoses die de partij de hemel in prijzen . Andere partijen hebben dit pijnlijke lot al ondergaan en de media hebben hen daarna de grond ingeboord .....voorzichtig zijn dus .
|
|
|
|
#394 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#395 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zie je nu mensen? Overtuigde Belgicisten hebben het meer voor de N-VA.
Eens te meer een reden om VB te stemen. |
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U wint elke week de Lotto, mag ik aannemen?
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En door sereen , zonder provocatie het programma mee te geven , zoals hij al deed: laat ons België omvormen tot een confederatie; en laten de vlaamse partijen wat dit betreft aan hetzelfde zeel trekken ...Maar ik denk dat wij Bart DW hierin geen lessen moeten geven ...
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 28 april 2010 om 13:41. |
|
|
|
|
|
|
#400 |
|
Europees Commissaris
|
Overtuigde Vlamingen stemmen VB of N-VA. Indien je van mening bent dat alleen het VB het alleenrecht op Vlaams-nationale stemmen kan opeisen heb je niks van Vlaamse onafhankelijkheid begrepen.
Laatst gewijzigd door robert t : 28 april 2010 om 13:43. |
|
|
|