![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het Frankrijk van 1830 was nog een constitutionele monarchie, niet eens een republiek. Ik heb het je al gezegd, ken je Franse geschiedenis. |
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wéét U ook nog welke haatcommentaren er naar één bevolkingsgroep werden gericht door die lezers van het Le soir forum... Net alsof die uitzending door Vlamingen zélf was gemaakt.... Dat was dus zowat het mooiste staaltje van hypocritie vanwege het zuidelijk landsgedeelte dat ik heb meegemaakt.... Het énige positieve voor ons Vlamingen was dan wel die massale paniek.. En maar kakelen en verontwaardigd zijn tegenover die Vlaamstalige fascisten uit het noorden... Grote hilariteit alom in Vlaanderen bij het lezen van al die hysterische commentaartjes die je in één dag meer vertelden wat de waalse mentaliteit en hun standpunt ten opzichte van Vlaanderen dan wel precies is... Zij zagen al bijna hun spaarvarken aan de horizon verdwijnen.... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 16 april 2010 om 01:34. |
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik leid dat af aan uw antwoord. een paar maanden geleden verklaarde U immers dat U nog nooit in Liège geweest was. Proficiat ! Laatst gewijzigd door Henri1 : 16 april 2010 om 07:19. |
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Europees Commissaris
|
Allicht niet. Men laat niet in zijn kaarten kijken. Na de 'affaire' rond de reportage 'bye-bye Belgium', waarvan wordt vermoed dat het idee en de financiering ervan afkomstig waren uit Parijs, is met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat het Elysee een begerig oogje laat vallen op de romaanse districten van de Nederlanden.
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dat is op het niveau van de NWO zulle.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Kijk nu eens naar de voorpagina van La Dernière Heure!?!?
De anti-Vlaamse krant krijgt blijkbaar schrik ![]() |
|
|
|
|
|
#228 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Walen hoeven Vlaanderen niet te beschadigen.
Dat doen de Vloms rakkertjes veel beter zelf, en met verve. |
|
|
|
|
|
#229 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ja hé. Beter dat die Walen onmiddellijk scheiden van die Vloms rakkertjes, niet?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#230 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Hangen er in Brussel al veel belgische vodden op de balkonnen?
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Minister-President
|
Is er ook koffietafel mee boterkoeken nu?
|
|
|
#234 | |
|
Burger
|
Citaat:
trouwens het was ook parijs die zijn legers dreigde te sturen toen het noorden gehakt maakte van de rebellen. doet mij trouwens denk aan iets met 1939. iets waar ik dan weer niet mee wil worden geassocieerd. |
|
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn er in de buurt waar ik woon, en in de wijken waar ik regelmatig kom, géén bijgekomen. Ik heb het gevoel dat er vooral verslagenheid heerst. Af en toe ontmoet ik wel iemand die zijn afkeer voor alles wat Vlaams is nauwelijks nog onder controle krijgt, maar ik ontmoet de laatste tijd veel vaker Franstaligen die zich erg hoffelijk en voorkomend gedragen, en oprecht geïnteresseerd lijken in het sttandpunt van 'de Vlamingen'. Ik denk dat de woede van veel Franstaligen zich tegen de eigen politiekers begint te richten. In het Enseignement de la Communauté française de Belgique vallen de besparingsplannen van mevrouw Simonet (CdH) niet bepaald in goede aarde. De namen Reynders en Maingain worden uitgesproken met amper verholen misprijzen (en dat is een eufemisme). Over Daerden heb ik nog geen positief woord gehoord. Mijn leerlingen heb ik de voorbije dagen o.a. de tekst van de Vlaamse Leeuw voorgeschoteld, alsmede een zo objectief mogelijke, maar helaas wel een beetje beknopte Geschiedenis van België (waar ze - op enkele vage cliché's na - eigenlijk helemaal niets van afweten). We hadden het ook over het gebruik/de betekenis van het scheldwoord 'sale flamand', over BHV, over de verhouding 60/40 en 50/50, over de manipulatie door diverse media, over 'democratie', 'racisme', 'fascisme', over 'demonisering', over wederzijds respect, over integratie, over burgerzin, over het forum van Le Soir, over de betekenis van het woord 'vaderland', over 'discriminatie', over stemrecht en stemplicht, ... Eén leerlinge zei me: "meneer, het is eigenlijk spijtig dat u hier op school zo'n beperkt publiek bereikt." (Ik mag ook wel eens stoefen, hé Dat was in de zesde klas, bij de groep leerlingen die binnenkort ook zal (moeten) stemmen. Nog vragen?
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U bent lang niet de enige dus,Maingain heeft Vlaamse roots nét als ons Lauretteke... Géén al te beste referentie voor U dus... |
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Een leerproces wat na 180 jaar nog immer niet voltooid is.
|
|
|
#240 |
|
Europees Commissaris
|
Meestal komt het neer op Beulemans.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 1 mei 2010 om 16:02. |
|
|
|