Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2010, 15:10   #21
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dus jij insinueert dat die Vangheluwe een "linkse mol" is die bovendien ten onrechte bekend heeft en ten onrechte is afgetreden? Idem voor de anderen?

Dat O'Brady ten onrechte beschaamd is?:

http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/h...nd/8572081.stm

Dat het Vaticaan ten onrechte die priesters veroordeelt?:
http://www.timesonline.co.uk/tol/com...cle6953404.ece
Dat Schönborn Grör ten onrechte buitensmeet?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/60823.stm

Je denkt maar.

Er zijn meer brave pastoors dan andere pastoors maar wat gebeurde is véél te ernstig om zomaar af te doen als de "fout" of "kwaadwilligheid" van de atheïsten, de vrijmetselaars, de linksen, de joden, de duivel , de homos en wie vind je nog?

De cover up werd destijds niet voor niets door kardinaal Ratzinger georganizeerd.

http://www.nationmaster.com/encyclop...ionis#See_also
http://www.guardian.co.uk/world/2003...hildprotection
http://image.guardian.co.uk/sys-file...Criminales.pdf

http://www.nationalcatholicreporter....e/bn080703.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimen_sollicitationis

Vind je dit normaal?:
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...erklikte.dhtml

http://www.golias.fr/spip.php?article3904

http://www.golias.fr/spip.php?article3965
http://tempsreel.nouvelobs.com/actua...s-sexuels.html

Mgr.Pican werd door de rechtbank veroordeeld omdat hij de geestelijke René Bissey niet aangaf:
http://www.cef.fr/catho/espacepresse...10907pican.php

René Bissey werd zwaar veroordeeld:
L'abbé René Bissey condamné en octobre 2000 �* 18 ans de prison pour actes de pédophilie commis sur des mineurs de 1987 �* 1996.]

Mgr. Pican werd ook veroordeeld (de eerste veroordeelde bisschop sinds de Franse Revolutie!):

Bertrand Fizel | 05.09.2001
TROIS MOIS d'emprisonnement avec sursis. C'est la peine �* laquelle le tribunal correctionnel de Caen a condamné hier Mgr Pican, évêque de Bayeux-Lisieux, pour non-dénonciation de crimes et d'atteintes sexuelles sur mineur de 15 ans.
http://www.leparisien.fr/faits-diver...2002416137.php

Hou het een beetje waarschijnlijk, hé!!

Hier is de brief aan mgr Pican:

Buiten dat u eens zou moeten proberen inhoudelijk te lezen, kan men er weinig of niets van reactie opplakken.

Maar zal u nog even helpen en lees nu eerst aandachtig hetgeen er staat.

Priesters zijn ook maar mensen en tussen mensen lopen nu eenmaal perverte rond. Waarom zou de RKK van zulks perverte gevrijwaard zijn gebleven. Kijk maar eens naar de rest van de samenleving.

En nu even iets anders, indien er één van de dagen blijkt dat bepaalde hun beschuldigingen gewoon leugens waren in de hoop ook eens de media te kunnen bereiken en zich interessant voor te doen, gaat u dan ook zo tekeer gaan tegen deze leugenaars als nu tegen de RKK?

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 15:32   #22
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Priesters zijn ook maar mensen en tussen mensen lopen nu eenmaal perverte rond. Waarom zou de RKK van zulks perverte gevrijwaard zijn gebleven. Kijk maar eens naar de rest van de samenleving.
Daar gaat het niet om.
Het gaat om het feit dat de kerk als organisatie zich inlaat met criminele bezigheden.
Dat de misdaad begaan wordt door een van haar leden is mss niet tegen te gaan (hoewel het aantal toch precies wat disproportioneel aan het worden is), maar de organisatie moet die leden dan maar de deur wijzen, en niet de slachtoffers.
Tenzij ze niet staan achter de idealen die ze verkondigen.
Oud 30 april 2010, 15:40   #23
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daar gaat het niet over, wel dat de rkk gedurende tientallen jaren de perversiteiten van haar personeel "toegedekt" hield, ipv op te treden en de schuldigen door te verwijzen naar het gerecht.
Zelfs de tot nogtoe "ongeschonden" Léonard zou aan die praktijken hebben meegewerkt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 16:06   #24
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buiten dat u eens zou moeten proberen inhoudelijk te lezen, kan men er weinig of niets van reactie opplakken.

Maar zal u nog even helpen en lees nu eerst aandachtig hetgeen er staat.

En nu even iets anders, indien er één van de dagen blijkt dat bepaalde hun beschuldigingen gewoon leugens waren in de hoop ook eens de media te kunnen bereiken en zich interessant voor te doen, gaat u dan ook zo tekeer gaan tegen deze leugenaars als nu tegen de RKK?
Het enige dat ik jou zie zeggen is "het is niet waar, en daarbij, het is heel normaal dat het gebeurt."

Een kleine tip: als je pedofilie begint goed te praten ben je niet goed bezig.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 18:59   #25
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Het enige dat ik jou zie zeggen is "het is niet waar, en daarbij, het is heel normaal dat het gebeurt."

1 - Waar zou ik ergens gezegd hebben, het is niet waar?

2 - Waar zou ik ergens gezegt hebben dat het normaal is dat zulks gebeurt?

3 - Waar zou ik ergens pedofilie goed praten?

Ik heb gezegt dat er zaken zullen zijn gebeurt maar of alle verhalen waarheid zijn is dan weer iets anders. Of bent u daar zo zeker van?

Wat betreft normaal, wie zou zulk gedrag wel normaal kunnen vinden. Het rare aan het verhaal is en dat is op een andere topic ook al ter sprake gekomen dat deze perverte voor hetgeen ik weet uit 99,99% bestaan uit om het zo maar even te noemen flikkers. Indien men dit vermeld, staat de flikker wereld op z'n achterste poten want, dit gedrag heeft niets met flikkers te maken. Toch zijn het mannen die zich vergrijpen aan jongens, kunt u volgen, mannen en jongens dus beide van hetzelfde geslacht.

Indien de RKK aankaart dat homofilie een ziekte zou zijn worden ze door dezelfde onder vuur genomen die nu de RKK verwijten flikkers het handje boven het hoofd te hebben gehouden. Nu zou men dan de vraag kunnen stellen, stel u voor dat vanaf morgen de RKK overgaat tot alle personen die maar enigzins de neiging zouden hebben zich in te laten met homofilie te verwijderen uit de RKK, welk liedje zou u dan zingen. Waarschijnlijk afgaande op hetgeen nu bezig is ook een hetze maar dan ter meerdere eer en glorie van homofielen want deze zouden door de RKK dan weer worden gediscrimineert. Dus dan zou de RKK weer onverdraagzamheid worden verweten.

Zodat u het even weet, 99,99% van deze verhalen draait rond daden gepleegd door perverte flikkers, nogmaals mannen met jongens. Dus waarschijnlijk personen die geen roeping hadden met betrekking geloof religie maar die er een mogelijkheid in zagen om zich te kunnen wentelen tussen zoveel mogelijk jong mannenvlees.

Is dit de fout van de RKK nee, 't is de fout van perverte die de RKK misbruikte/misbruiken om hun ziekelijke geaardheid te kunnen bevredigen. Het enige dat men de RKK kan verwijten is dat ze zich te tolerant, te verdraagzaam opstellen en zie welk misbruik ervan komt.

Oud 30 april 2010, 19:02   #26
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
daar gaat het niet over, wel dat de rkk gedurende tientallen jaren de perversiteiten van haar personeel "toegedekt" hield, ipv op te treden en de schuldigen door te verwijzen naar het gerecht.
Zelfs de tot nogtoe "ongeschonden" Léonard zou aan die praktijken hebben meegewerkt
Misschien even afwachten of dit wel zo is. Niet vergeten Léonard is in het progressieve wereldje nueenmaal niet geliefd door z'n uitspraken over homofielen. Laat het nu juist deze homofielen zijn die de RKK nu onder het atheistische vuur hebben gebracht.

Dus het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is nietwaar.

Oud 30 april 2010, 19:08   #27
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht

Ik heb gezegt dat er zaken zullen zijn gebeurt maar of alle verhalen waarheid zijn is dan weer iets anders. Of bent u daar zo zeker van?

Wat betreft normaal, wie zou zulk gedrag wel normaal kunnen vinden. Het rare aan het verhaal is en dat is op een andere topic ook al ter sprake gekomen dat deze perverte voor hetgeen ik weet uit 99,99% bestaan uit om het zo maar even te noemen flikkers. Indien men dit vermeld, staat de flikker wereld op z'n achterste poten want, dit gedrag heeft niets met flikkers te maken. Toch zijn het mannen die zich vergrijpen aan jongens, kunt u volgen, mannen en jongens dus beide van hetzelfde geslacht.

Indien de RKK aankaart dat homofilie een ziekte zou zijn worden ze door dezelfde onder vuur genomen die nu de RKK verwijten flikkers het handje boven het hoofd te hebben gehouden. Nu zou men dan de vraag kunnen stellen, stel u voor dat vanaf morgen de RKK overgaat tot alle personen die maar enigzins de neiging zouden hebben zich in te laten met homofilie te verwijderen uit de RKK, welk liedje zou u dan zingen. Waarschijnlijk afgaande op hetgeen nu bezig is ook een hetze maar dan ter meerdere eer en glorie van homofielen want deze zouden door de RKK dan weer worden gediscrimineert. Dus dan zou de RKK weer onverdraagzamheid worden verweten.

Zodat u het even weet, 99,99% van deze verhalen draait rond daden gepleegd door perverte flikkers, nogmaals mannen met jongens. Dus waarschijnlijk personen die geen roeping hadden met betrekking geloof religie maar die er een mogelijkheid in zagen om zich te kunnen wentelen tussen zoveel mogelijk jong mannenvlees.

Is dit de fout van de RKK nee, 't is de fout van perverte die de RKK misbruikte/misbruiken om hun ziekelijke geaardheid te kunnen bevredigen. Het enige dat men de RKK kan verwijten is dat ze zich te tolerant, te verdraagzaam opstellen en zie welk misbruik ervan komt.

Oud 30 april 2010, 19:17   #28
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Erlich ik raad je aan eens een basiscursus geschiedenis en psychologie aan te schaffen. Dan winst je bvb misschien dat de kerk gigantische invloed had op iemands leven op quasi alle aspecten en dat in ongenade vallen (door het imago vand e kerk te bezoedelen bvb)...
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 20:14   #29
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pakte jongens omdat meisjes een te groot taboe zijn voor een pastoor.

Deze had geen problem : meisje of jongen , hij kroop erop:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...misbruik.dhtml

Deze van 't zelfde:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ieuwmoer.dhtml

Nog één:
http://www.la-mire.net/silence-du-pa...-par-un-pretre

Gezonde jonge mensen tot celibaat dwingen is geen goed idee, d�*t wisten ze in de bijbel ook al.(1Tim4:1-3 indien mijn geheugen juist is)

hier:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/1tim/4.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2010 om 20:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 21:04   #30
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1.
Citaat:
Dus sta me toe bij verhalen van 20,30,40 jaar geleden vragen te stellen.
2.
Citaat:
priesters zijn ook maar mensen en tussen mensen lopen nu eenmaal perverte rond
3.
Citaat:
Uw pastoor zal op weinig bijval kunnen rekenen u daarentegen, op groot applaus bij hetgeen zich noemt atheisten.
Neen, gegarandeerd dat een deel van die verhalen niet waar is. Net zoals al de andere aanklachten van pedofilie soms ook door alternatieve motieven worden ingediend.
Maar aangezien dit geldt voor alle klachten is de onderlinge verhouding nog steeds correct. En die geeft duidelijk aan dat de kerk een hoger percentage bevatten en dat ze die mensen hun gang laten gaan.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 30 april 2010 om 21:07.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 22:47   #31
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien even afwachten of dit wel zo is.
Eerst stond ik nogal argwanend tegenover dat verhaal maar na het zien van de bewijzen gisteren op VTM (zwart op wit) ben ik ervan overtuigt dat hij het zaakje in de doofpot probeerde te steken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 23:33   #32
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Er is een pedofilieschandaal in de VS. duizenden kinderen zouden het slachtoffer geweest zijn en sommigen hebben die zaken verzwegen. Dus in navolging van sommige mensen hier, moeten we wereldwijd de scouts afschaffen. Trouwens onlangs een dokter die 102 kinderen misbruikt had, weg met de geneeskunde!

Nee, de werkelijkheid is iets genuanceerder. Overal is er krapuul te vinden en hopelijk worden ze ook gevonden en bestraft.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2010, 23:57   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Er is een pedofilieschandaal in de VS. duizenden kinderen zouden het slachtoffer geweest zijn en sommigen hebben die zaken verzwegen. Dus in navolging van sommige mensen hier, moeten we wereldwijd de scouts afschaffen. Trouwens onlangs een dokter die 102 kinderen misbruikt had, weg met de geneeskunde!

Nee, de werkelijkheid is iets genuanceerder. Overal is er krapuul te vinden en hopelijk worden ze ook gevonden en bestraft.
waarom heeft de rkk dan jarenlang de misdaden van haar personeel toegedekt, want dat is de bottomline van deze draad.

Citaat:
Oud 30 april 2010, 23:58   #34
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom heeft de rkk dan jarenlang de misdaden van haar personeel toegedekt, want dat is de bottomline van deze draad.
Sommigen binnen de RKK hebben dat gedaan. Het instituut niet. Hopelijk worden die bepaalde mensen dan ook veroordeeld.
Oud 1 mei 2010, 00:25   #35
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Sommigen binnen de RKK hebben dat gedaan. Het instituut niet. Hopelijk worden die bepaalde mensen dan ook veroordeeld.
Hoeveel schandalen moeten er nog uitkomen vooraleer je dat "instituut" in vraag gaat stellen ??

Citaat:
Oud 1 mei 2010, 00:27   #36
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel schandalen moeten er nog uitkomen vooraleer je dat "instituut" in vraag gaat stellen ??
Als iedere priester een pedofiel is of iemand die meegeholpen heeft.
Oud 1 mei 2010, 00:48   #37
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Eerst stond ik nogal argwanend tegenover dat verhaal maar na het zien van de bewijzen gisteren op VTM (zwart op wit) ben ik ervan overtuigt dat hij het zaakje in de doofpot probeerde te steken.
En het is hem nog gelukt ook. Ik vind trouwens dat Léonard zich opvallend stil houdt.

Citaat:
Oud 1 mei 2010, 06:19   #38
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar volgt dan steeds oorverdovende stilte op ...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 09:07   #39
Albrecht
Banneling

Standaard

Wat als het nu om een eenmalig feit ging? Wat als hij dacht dat therapie kon helpen?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 09:40   #40
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Wat als het nu om een eenmalig feit ging? Wat als hij dacht dat therapie kon helpen?
Welke therapie dan? De "it wasn't me" spectrale ginseng of de "head in the sand" oorkaars cursus?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be