Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2010, 10:29   #21
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Daar komt het inderdaad op neer.

Absoluut. Maar waarom aan de sukkelaars die zich dat wat goed is voor het milieu niet kunnen permitteren?
Niets zal ooit volmaakt zijn.De overgang naar hernieuwbare energie is noodzaak.Besparen op electriciteitsgevbruik kan idereen overigens ook heel gemakkelijk.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 10:31   #22
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat van dat goed zijn voor het milieu zal wel relatief zijn zeker? Tenslotte komt de energie die erin gestoken is om de zonnepanelen te maken er toch nooit meer uit?

Of zijn de natuurwetten veranderd? Krijgen we nu meer energie terug dan dat er ingestoken is?
Getuigt van heel weinig kennis.Die zonnepanelen produceren op de termijn dat ze werken vanzelfsprekend meer energie dan nodig was om ze aan de oorsprong te produceren.
Oud 1 mei 2010, 10:32   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gezever. Niet alleen heb je geen kaas gegeten van budgetbegeleiding (laat staan collectieve schuldenregeling), maar blijkbaar heb je er ook geen benul van dat het installeren van een verwarmingsinstallatie het werk van een vakman is, van iemand die weet waarmee hij bezig is.
Rustig Rafke, ik heb ogen en oren en zie ook de problemen ik bekijke ze gewoon vanuit een andere hoek.

Ik zeg u als een sociaal geval in een huurwoning geplaatst wordt van 500euro en electrische verwarming van 170euro en het ocmw een budgetbegeleiding doet en die twee netjes preferentieel eerst betaalt, dat die mens absoluut niet geholpen wordt

stel dat het ocmw die mens in een 'sociale woning' van 200euro geplaatst had met een gasverwarming van 50euro en electriciteit 50euro, dan was diezelfde kerel zonder problemen door het leven gegaan...

Dus nee mij overtuig je niet van de eerlijkheid, de correctheid de integriteit van de werking van de OCMW's

Mij overtuig je ook niet van de kwaliteit van de dienstverlening van budgetbegeleiding, als ik zie dat die mensen alsnog GSM's kopen en een 'lopend abonnement' kunnen onderschrijven Een GSM verkopen zou moeten onmogelijk zijn in geval van OCMW begeleiding.

Mij overtuig je evenmin van de efficientie van al die maatregelen. Iemand steunen voor een probleem is UITERAARD op korte termijn goed, maar nu de lange termijn ??? Ga je hem 20jaar lang gratis electriciteit geven ????
Waar is zijn drive om zuingier te worden ??

NEE ECOLOGIE en SOCIALE doelstellingen gaan niet samen, mijn idee blijft staan als een eifeltoren.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 10:33   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Getuigt van heel weinig kennis.Die zonnepanelen produceren op de termijn dat ze werken vanzelfsprekend meer energie dan nodig was om ze aan de oorsprong te produceren.
Ah ok, de perpetuum mobile.

Gratis energie! Juicht Vlaanderen...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 10:34   #25

Karma's schermafbeelding

Standaard

Als je een vergelijking trekt zou je kunnen zeggen:

Als duizend auto's worden verkocht ipv tweeduizend moeten die duizend dubbel zoveel kosten. Waar het op aan komt is dat men gewoon dezelfde winstmarge wil behouden ondanks dat de vraag (naar electriciteit) daalt (doordat er alternatieven worden gezocht).
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 10:35   #26
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:

Bevestigt alleen maar opnieuw uw gebrek aan inzicht.
Oud 1 mei 2010, 10:37   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

zonnepanelen produceren weldegelijk meer energie dan erin gaat, daar kun je nu echt niet aan twijfelen. Waar je wel mag aan twijfelen is zo een beetje het economisch rendement, en is dat nu het beste om te doen tijdens een crisis
Oud 1 mei 2010, 10:37   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bevestigt alleen maar opnieuw uw gebrek aan inzicht.
Leg het maar uit anders als je wil.

Geef uw kosten bate annalyse maar. Ik ben beniewd ofdat de kostprijs om de fabriek te bouwen waar die zonnepanelen gemaakt worden er in verwerkt is. Ik ben benieuwd ofdat de benzine die de arbeiders gebruiken om van en naar het werk te gaan ermee ingerekend zit.
Oud 1 mei 2010, 10:43   #29
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets zal ooit volmaakt zijn.
Niet voor de mensen die het niet te breed hebben, dat klopt.

Citaat:
De overgang naar hernieuwbare energie is noodzaak.Besparen op electriciteitsgevbruik kan idereen overigens ook heel gemakkelijk.
Dat heeft niets te maken met besparen; het heeft te maken met de woekerwinsten die de elektriciteitsmaatschappijen willen behouden en als het even kan nog wat verhogen. Als de overheid de overgang naar hernieuwbare energie zo belangrijk vond, zou ze ervoor zorgen dat dat in de eerste plaats mogelijk gemaakt wordt voor die mensen die zich die overgang niet kunnen veroorloven.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 10:46   #30
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg het maar uit anders als je wil.

Geef uw kosten bate annalyse maar. Ik ben beniewd ofdat de kostprijs om de fabriek te bouwen waar die zonnepanelen gemaakt worden er in verwerkt is. Ik ben benieuwd ofdat de benzine die de arbeiders gebruiken om van en naar het werk te gaan ermee ingerekend zit.
Uiteraard Xeno zit die energie in de kostprijs van de panelen, aangezien iedereen betaald is geworden, en iedereen (hopelijk toch) niet met een schuldenberg achterblijft
Dit per definitie van de 'gewone mens' die zonder begroting maar altijd met een positief saldo moet werken tenzij bij het bouwen van een huis
Dit per definitie van de 'privé bedrijven' die altijd rendabel moeten proberen te zijn, of op de fles gaan...
Oud 1 mei 2010, 10:47   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet voor de mensen die het niet te breed hebben, dat klopt.

Dat heeft niets te maken met besparen; het heeft te maken met de woekerwinsten die de elektriciteitsmaatschappijen willen behouden en als het even kan nog wat verhogen. Als de overheid de overgang naar hernieuwbare energie zo belangrijk vond, zou ze ervoor zorgen dat dat in de eerste plaats mogelijk gemaakt wordt voor die mensen die zich die overgang niet kunnen veroorloven.
Die luxe kan de regering, als we die zo eigenlijk wel kunnen noemen, zich niet permiteren.

Belgie opgang houden kost veel geld en de mensen komen op de tweede plaats, als ze geluk hebben.
Oud 1 mei 2010, 10:49   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Uiteraard Xeno zit die energie in de kostprijs van de panelen, aangezien iedereen betaald is geworden, en iedereen (hopelijk toch) niet met een schuldenberg achterblijft
Dit per definitie van de 'gewone mens' die zonder begroting maar altijd met een positief saldo moet werken tenzij bij het bouwen van een huis
Dit per definitie van de 'privé bedrijven' die altijd rendabel moeten proberen te zijn, of op de fles gaan...
Mij mag je uitleggen hoe je ergens meer energie uitkrijgt dan dat je erin stopt. Dan kunnen we met die uitleg naar de universiteiten gaan en enkele natuurwetten aanpassen.
Oud 1 mei 2010, 10:50   #33
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rustig Rafke, ik heb ogen en oren en zie ook de problemen ik bekijke ze gewoon vanuit een andere hoek.
Ja, vanuit de hoek waar een minimum aan kennis van zaken niet te vinden is.

Citaat:
Ik zeg u als een sociaal geval in een huurwoning geplaatst wordt van 500euro en electrische verwarming van 170euro en het ocmw een budgetbegeleiding doet en die twee netjes preferentieel eerst betaalt, dat die mens absoluut niet geholpen wordt

stel dat het ocmw die mens in een 'sociale woning' van 200euro geplaatst had met een gasverwarming van 50euro en electriciteit 50euro, dan was diezelfde kerel zonder problemen door het leven gegaan...
Denk jij werkelijk dat de ocmw's een overaanbod van huizen heeft om "sociale gevallen" in te plaatsen?

Citaat:
Dus nee mij overtuig je niet van de eerlijkheid, de correctheid de integriteit van de werking van de OCMW's
Nee, dat zal wel niet. Iemand die aan zijn oogkleppen vergroeid is, valt nu eenmaal niet te overtuigen.

Citaat:
Mij overtuig je ook niet van de kwaliteit van de dienstverlening van budgetbegeleiding, als ik zie dat die mensen alsnog GSM's kopen en een 'lopend abonnement' kunnen onderschrijven Een GSM verkopen zou moeten onmogelijk zijn in geval van OCMW begeleiding.
Kwatsj. budgetbegeleiding is niet meer dan wat het zegt: begeleiding. Uiteindelijk beslist men nog altijd zelf hoe men zijn geld besteedt. Het ocmw kan hier alleen maar optreden als raadgever. Het zijn trouwens meestal niet de mensen in budgetbegeleiding die de zwaarste problemen hebben.

Citaat:
Mij overtuig je evenmin van de efficientie van al die maatregelen. Iemand steunen voor een probleem is UITERAARD op korte termijn goed, maar nu de lange termijn ??? Ga je hem 20jaar lang gratis electriciteit geven ????
Waar is zijn drive om zuingier te worden ??
Er wordt aan niemand gratis elektriciteit gegeven. Eens te meer geef je blijk van een schrijnend gebrek aan kennis van zaken.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 1 mei 2010, 10:52   #34
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die luxe kan de regering, als we die zo eigenlijk wel kunnen noemen, zich niet permiteren.

Belgie opgang houden kost veel geld en de mensen komen op de tweede plaats, als ze geluk hebben.
Hetgeen mijn punt bevestigt dat het de overheid er helemaal niet om te doen is de overgang naar hernieuwbare energie te maken. Dat levert haar niets op. Haar deelname in de winsten van elektricteitsmaatschappijen levert veel meer op.

Citaat:
Oud 1 mei 2010, 10:52   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...citeitsprijzen

De rijke (groot)verbruikers met hun buitenverlichting en grote kastelen met zonnepanelen op betalen minder en de gewone mens in een klein rijhuisje of appartement die in geen zonnepanelen kan investeren gaat er mogen voor opdraaien. Eandis verwacht binnenkort al prijsstijgingen van 20 % en dat enkel nog maar om te bruske grote prijsstijgingen in de toekomst te vermijden (20 % is namelijk niets). Welkom in Guatemala. Het water stroomt weer naar de zee.
Niet meer dan normaal dat de armen eindelijk eens wat beginnen terug te betalen. De rijkeren in onze maatschappij betalen al jaar en dag voor de armeren onder de vorm van 'progressieve' belastingen en vele andere bijdragen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 10:54   #36
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, vanuit de hoek waar een minimum aan kennis van zaken niet te vinden is.

Denk jij werkelijk dat de ocmw's een overaanbod van huizen heeft om "sociale gevallen" in te plaatsen?

Nee, dat zal wel niet. Iemand die aan zijn oogkleppen vergroeid is, valt nu eenmaal niet te overtuigen.

Kwatsj. budgetbegeleiding is niet meer dan wat het zegt: begeleiding. Uiteindelijk beslist men nog altijd zelf hoe men zijn geld besteedt. Het ocmw kan hier alleen maar optreden als raadgever. Het zijn trouwens meestal niet de mensen in budgetbegeleiding die de zwaarste problemen hebben.

Er wordt aan niemand gratis elektriciteit gegeven. Eens te meer geef je blijk van een schrijnend gebrek aan kennis van zaken.
Rafke gij was wel aan het zagen dat uw lieve sociale gevallen moeten een sociaal tarief hebben.

Weet je in het slechtste geval maak je een deal onder elkaar, en verkoop je zelfs uw goedkope electriciteit door aan iemand die er meer moet voor betalen...

Dus elk verschil in tarief geeft aanleiding tot wantoestanden. Als jullie sociale incestfamilie oogkleppen hebben, dan ben ik niet blind en doof.
Oud 1 mei 2010, 10:58   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rafke gij was wel aan het zagen dat uw lieve sociale gevallen moeten een sociaal tarief hebben.
Een sociaal tarief is een tarief; het is niet gratis. dat sociaal tarief is overigens aan nogal wat voorwaarden verbonden.

Citaat:
Oud 1 mei 2010, 10:58   #38
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...citeitsprijzen

De rijke (groot)verbruikers met hun buitenverlichting en grote kastelen met zonnepanelen op betalen minder en de gewone mens in een klein rijhuisje of appartement die in geen zonnepanelen kan investeren gaat er mogen voor opdraaien. Eandis verwacht binnenkort al prijsstijgingen van 20 % en dat enkel nog maar om te bruske grote prijsstijgingen in de toekomst te vermijden (20 % is namelijk niets). Welkom in Guatemala. Het water stroomt weer naar de zee.
Heb jij in het Zoute, Schilde, Lasne, Sint Martens Latem, Tervuren .....al veel grote villas's met zonnepanelen gezien? Ik niet hoor. Echt rijke mensen plaatsen geen lelijke zonnepanelen op hun huis,...waarom zouden ze, zelfs als de energieprijs verdrieubbeld maakt dat toch niks uit.
Het is de middenklasse die zonnepanelen laat plaatsen. Dus je redenering klopt niet.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 11:00   #39
cheverrant
Partijlid

Standaard

Belg zijnde woon ik al sinds enkele jaren in de Filipijnen. De elekriciteit is hier ten eerste niet goedkoop (weliswaar goedkoper dan in Belgie maar slechts gering goedkoper) en ten tweede wordt de toevoer wekelijke (soms dagelijks) onderbroken omdat de infrastraktuur verouderd is en niet kan voldoen aan de vraag tot gebruik. De mensen (als ze al werken) verdienen hier zo'n tien keer minder dan in Belgie. De prijs voor elektriciteit is evenwel bijna hetzelfde als in Belgie... Wie strijkt de winsten hier op ?
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2010, 11:17   #40
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Belg zijnde woon ik al sinds enkele jaren in de Filipijnen. De elekriciteit is hier ten eerste niet goedkoop (weliswaar goedkoper dan in Belgie maar slechts gering goedkoper) en ten tweede wordt de toevoer wekelijke (soms dagelijks) onderbroken omdat de infrastraktuur verouderd is en niet kan voldoen aan de vraag tot gebruik. De mensen (als ze al werken) verdienen hier zo'n tien keer minder dan in Belgie. De prijs voor elektriciteit is evenwel bijna hetzelfde als in Belgie... Wie strijkt de winsten hier op ?
Geen idee ? Een buitenlandse energiemaatschappij die geweld niet schuwt en een monopolie gekregen heeft van de overheid misschien (zoals onder meer een Spaanse energiereus in Guatemala) ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be