Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2010, 12:12   #261
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Gezien we toch al mijlenver van het beginonderwerp zijn afgedwaald, @the_dude: als dat het niveau is waarop je wil discussiëren, dan houd je je beter bij K&K. Misschien heb je gelijk en is de kindersterfte weer aan het stijgen bij zwarten in de VS, maar dat heb je op geen enkel manier al kunnen bewijzen, en bij gebrek aan argumenten maar beginnen kakken op je criticasters is idioot.

Soit, nog iemand iets te zeggen over een 1-auto-per-gezienbeleid?
zeg juffrouwtje, ik ben gestart met stellen dat sterfgevallen tijdens geboorte terug aan't stijgen zijn; het zijn diegene die niet open durven te discussiëren die dat vernauwen tot kindsterfte; ik heb heel duidelijk een link gegeven naar de info waarin staat dat sterfgevallen tijdens geboorte stijgen.
Soit, leer lezen.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 13:43   #262
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Ik heb je links met aandacht gelezen, en heb er heel wat verontrustende cijfers gevonden, ja. Maar niet over wat je pretendeerde dat ze zeiden, dat er weer meer sterfgevallen tijdens geboorte zijn (wat op zich een nogal wazige term is, Zwitser verstond die ook meteen als kindersterfte, en ik heb niet gezien dat je hem daarin corrigeerde).
Misschien doordat het eerste artikel inderdaad al enigszins gedateerd is, en er vandaag misschien wel meer kinder- en kraambedsterfte is, maar de gegevens van de studie gaan slechts tot 1991. Hoedanook, je hebt je stelling niet hard kunnen maken met dit artikel, dat over iets compleet anders ging. Daarna beweerde dat de sterfte terug toenam vanaf 1992, wat dus al helemaal niet te bewijzen was met een artikel met statistische gegevens tot 1991.
Het tweede artikel wijst wel op een toename van kraambedsterfte, ondanks de kanttekeningen die erbij worden gemaakt over betere registratie e.d., maar gaat nog slechts over een deel van je stelling. Desalniettemin, deze poging was al heel wat verdienstelijker. Heel erg verontrustende cijfers, maar nog niet wat je zei.

Soit, ik was wat nijdig dat deze thread over mobiliteit werd gekaapt door een onzinnige discussie die niets met het beginonderwerp te maken had, en daardoor wat meer kortaf dan normaal. Wat is jouw excuus om mensen te beledigen?
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 17:31   #263
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Soit, ik was wat nijdig dat deze thread over mobiliteit werd gekaapt door een onzinnige discussie die niets met het beginonderwerp te maken had, en daardoor wat meer kortaf dan normaal. Wat is jouw excuus om mensen te beledigen?
U hebt daar groot gelijk in, en mag gerust wat pissig zijn.

Ik toonde aan dat de denkwijze 1 auto per gezin behalve voor diegene die het kunnen permiteren (dus nogmaals het makkelijke denken waardoor de kloof tussen serieus werkende mensen en de profiteurs bovenaan de sociale ladder enkel groter wordt) al doorgetrokken is tot de gezondheidszorg. Dat anderen dat niet willen zien en liever semantische discussies voeren naast de kwestie ligt niet binnen mijn controle.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2010, 22:50   #264
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De één-kind-politiek in China moeten we best hier in mobiliteit toepassen, of niet? Ik bedoel één auto per gezin is toch meestal voldoende?
Hier hebben we 3 auto's die alle3 dagelijks gebruikt worden.

- Vader gaat werken
- Moeder gaat werken
- Ik doe boodschappen voor grootouders. Ga naar VDAB, gemeentehuis, bilbiotheek, ziekenkas, ...


Auto's verbieden is toch een initiële vrijheid die ons wordt afgenomen.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 3 mei 2010 om 22:51.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 09:45   #265
DriesO
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 januari 2010
Berichten: 28
Standaard wie wil kan zonder auto

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Hier hebben we 3 auto's die alle3 dagelijks gebruikt worden.

- Vader gaat werken
- Moeder gaat werken
- Ik doe boodschappen voor grootouders. Ga naar VDAB, gemeentehuis, bilbiotheek, ziekenkas, ...
2 werkenden? Kies dan je woonplaats zo dat minstens één iemand per fiets (en/of trein) kan gaan werken. Bij meerdere mogelijkheden kies je de plaats dichtst bij centrumfuncties: stad, gemeentecentrum...
Dan kun je zowat alle boodschappen, VDAB, gemeentehuis, bibliotheek, ziekenkas... per fiets doen.
Als er geen mogelijkheden zijn, heb je gewoon (één van) de werkplekken of je woonplaats verkeerd gekozen

Wij werken 25 kilometer van elkaar. Ik heb onze woonplaats en mijn werk mede zo gekozen zodat we beiden met de fiets kunnen gaan: ik 18 km naar de provinciehoofdplaats, mijn vrouw 7 km naar het aangrenzend provinciestadje.
De 18 km fietsen naar mijn werk duurt 44 minuten, even rap als met de auto. En dat is tijdwinst want ik moet dan na mijn uren niet meer aan beweging/sport doen.

De onthaalmoeder is zo gekozen dat voor mijn vrouw de twee kilometer met de fietskar geen omweg zijn.
We weten nu al dat als onze baby groot is, hij later met de fiets naar school en andere activiteiten kan gaan.

We hebben één auto voor ons gezin. Soms wordt hij weken niet gebruikt...
DriesO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 09:54   #266
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Auto's verbieden is toch een initiële vrijheid die ons wordt afgenomen.
Neen.

Vrijheid =/= materieel bezit
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 10:07   #267
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Hier hebben we 3 auto's die alle3 dagelijks gebruikt worden.

- Vader gaat werken
- Moeder gaat werken
- Ik doe boodschappen voor grootouders. Ga naar VDAB, gemeentehuis, bilbiotheek, ziekenkas, ...


Auto's verbieden is toch een initiële vrijheid die ons wordt afgenomen.
Een luie, verwende dopper dus.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 10:08   #268
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DriesO Bekijk bericht
2 werkenden? Kies dan je woonplaats zo dat minstens één iemand per fiets (en/of trein) kan gaan werken. Bij meerdere mogelijkheden kies je de plaats dichtst bij centrumfuncties: stad, gemeentecentrum...
Dan kun je zowat alle boodschappen, VDAB, gemeentehuis, bibliotheek, ziekenkas... per fiets doen.
Als er geen mogelijkheden zijn, heb je gewoon (één van) de werkplekken of je woonplaats verkeerd gekozen

Wij werken 25 kilometer van elkaar. Ik heb onze woonplaats en mijn werk mede zo gekozen zodat we beiden met de fiets kunnen gaan: ik 18 km naar de provinciehoofdplaats, mijn vrouw 7 km naar het aangrenzend provinciestadje.
De 18 km fietsen naar mijn werk duurt 44 minuten, even rap als met de auto. En dat is tijdwinst want ik moet dan na mijn uren niet meer aan beweging/sport doen.

De onthaalmoeder is zo gekozen dat voor mijn vrouw de twee kilometer met de fietskar geen omweg zijn.
We weten nu al dat als onze baby groot is, hij later met de fiets naar school en andere activiteiten kan gaan.

We hebben één auto voor ons gezin. Soms wordt hij weken niet gebruikt...
The fuck dat ik in een stinkende stad vol uitlaatgassen en stookoliedampen ga wonen. Bovendien is dat allemaal mooi als je beiden een bureauwerkje en regelmatige uren hebt, er zijn ook mensen die echt werken.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 10:37   #269
groentje
Minister-President
 
groentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2002
Locatie: Land van Kokanje
Berichten: 5.318
Standaard

Volstaat ploegenwerk als echt werk? Ik wil mijn woonplaats in de stad niet meer opgeven, op een kwartiertje sta ik op het werk, op een kwartiertje ben ik ook weer terug, ik heb een ruime keuze aan winkels op wandel- of fietsafstand, en ben ik eens iets zwaarder geladen, dan stopt er een tram voor mijn deur. Voor echt grote boodschappen, genre sofa, kan je altijd wel een auto of camionnette huren, vaak zelfs bij de winkels zelf. Of je laat het aan huis leveren, binnen de zone is dat niet eens zo duur.
Ik heb nagenoeg mijn hele leven op het Vlaamse platteland gewoond, al was dat dan op een kwartiertje fietsen van een station en nog minder van de belangrijkste winkels, scholen e.d., maar ik woon nu rustiger dan toen. Want ondanks het verkeer valt er zeer goed te leven in de stad. Nu nog eens die verstokte autodebilisten van het platteland eens overtuigen dat we hun auto's niet willen, dan wordt het nog eens echt stil. Als je ongenuanceerd gedaas wil, kan je het krijgen
__________________
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 10:59   #270
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
er zijn ook mensen die echt werken
Ja de boeren. Maar die hebben niet bepaald een auto nodig om op hun land te geraken toch ?
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 13:04   #271
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Ja de boeren. Maar die hebben niet bepaald een auto nodig om op hun land te geraken toch ?
Dikke traktoren dors- en maaimachines. EN hun vrouwen hebben wel een wagen nodig.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 13:15   #272
DriesO
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 januari 2010
Berichten: 28
Standaard stad kan rustiger zijn dan platteland

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
The fuck dat ik in een stinkende stad vol uitlaatgassen en stookoliedampen ga wonen.
Nu woon ik dus op het platteland, 18 km van mijn werk in de stad. Als ik vergelijk, moet ik zeggen dat we veel rustiger woonden in de stad. Het was een rustige straat in de zone-30 (Gent is trouwens grotendeels zone-30 in de woonstraten).

Nu, op het "platteland", hebben we veel meer last van (auto)lawaai omdat hier 90 km/u mag gereden worden (buiten de bebouwde kom).
Het stinkt er ook meer omdat hier van die dioxinevuurtjes worden gestookt.
DriesO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 14:59   #273
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DriesO Bekijk bericht
Nu woon ik dus op het platteland, 18 km van mijn werk in de stad. Als ik vergelijk, moet ik zeggen dat we veel rustiger woonden in de stad. Het was een rustige straat in de zone-30 (Gent is trouwens grotendeels zone-30 in de woonstraten).

Nu, op het "platteland", hebben we veel meer last van (auto)lawaai omdat hier 90 km/u mag gereden worden (buiten de bebouwde kom).
Het stinkt er ook meer omdat hier van die dioxinevuurtjes worden gestookt.
Ik heb helemaal geen verkeer omdat ik gekozen heb om in een doodlopende straat te gaan wonen.
Verbranden uw buren plastieke flessen de hele dag? Ik ben er niet zeker van dat dioxine stinkt.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 06:11   #274
andy666
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 september 2007
Berichten: 61
Standaard

tot voor kort hadden wij 1 auto voor een gezin van 4 (vrouw, 2 kinderen en ikzelf).

mijn vrouw gebruikt de wagen om te gaan werken, boodschappen te doen, kinderen naar school te brengen,...


ikzelf ging zoveel mogelijk werken met de fiets of met de motor (als ik overuren moest doen of als ik een pak vroeger moest beginnen)


helaas, dankzij onze minister van defensie mag ik vanaf 2 juli naar een nieuwe kazerne verhuizen die 65km van mijn woonplaats ligt. dus met de fiets is geen optie meer. met het openbaar vervoer (bus-trein-trein-bus) zou ik in totaal iets van een 2u onderweg zijn voor een enkel trajectje, dus dat is ook al uitgesloten. noodgedwongen moeten wij dus een tweede auto aanschaffen...

als de '1 auto per gezin' echt werkelijk moet worden dan zullen er toch eerst een paar andere zaken moeten opgelost worden:

- werk in eigen streek
- degenlijk openbaar vervoer dat op elkaar aansluit (in mijn voorbeeldtraject van 2u verlies ik al 45 minuten door steeds te moeten wachten op de nodige aansluitingen!!!)
andy666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 06:49   #275
andy666
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 september 2007
Berichten: 61
Standaard

tot voor kort hadden wij 1 auto voor een gezin van 4 (vrouw, 2 kinderen en ikzelf).

mijn vrouw gebruikt de wagen om te gaan werken, boodschappen te doen, kinderen naar school te brengen,...


ikzelf ging zoveel mogelijk werken met de fiets of met de motor (als ik overuren moest doen of als ik een pak vroeger moest beginnen)


helaas, dankzij onze minister van defensie mag ik vanaf 2 juli naar een nieuwe kazerne verhuizen die 65km van mijn woonplaats ligt. dus met de fiets is geen optie meer. met het openbaar vervoer (bus-trein-trein-bus) zou ik in totaal iets van een 2u onderweg zijn voor een enkel trajectje, dus dat is ook al uitgesloten. noodgedwongen moeten wij dus een tweede auto aanschaffen...

als de '1 auto per gezin' echt werkelijk moet worden dan zullen er toch eerst een paar andere zaken moeten opgelost worden:

- werk in eigen streek
- degenlijk openbaar vervoer dat op elkaar aansluit (in mijn voorbeeldtraject van 2u verlies ik al 45 minuten door steeds te moeten wachten op de nodige aansluitingen!!!)
andy666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 06:49   #276
andy666
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 25 september 2007
Berichten: 61
Standaard

tot voor kort hadden wij 1 auto voor een gezin van 4 (vrouw, 2 kinderen en ikzelf).

mijn vrouw gebruikt de wagen om te gaan werken, boodschappen te doen, kinderen naar school te brengen,...


ikzelf ging zoveel mogelijk werken met de fiets of met de motor (als ik overuren moest doen of als ik een pak vroeger moest beginnen)


helaas, dankzij onze minister van defensie mag ik vanaf 2 juli naar een nieuwe kazerne verhuizen die 65km van mijn woonplaats ligt. dus met de fiets is geen optie meer. met het openbaar vervoer (bus-trein-trein-bus) zou ik in totaal iets van een 2u onderweg zijn voor een enkel trajectje, dus dat is ook al uitgesloten. noodgedwongen moeten wij dus een tweede auto aanschaffen...

als de '1 auto per gezin' echt werkelijk moet worden dan zullen er toch eerst een paar andere zaken moeten opgelost worden:

- werk in eigen streek
- degenlijk openbaar vervoer dat op elkaar aansluit (in mijn voorbeeldtraject van 2u verlies ik al 45 minuten door steeds te moeten wachten op de nodige aansluitingen!!!)
andy666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 08:46   #277
DriesO
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 januari 2010
Berichten: 28
Standaard straffe gast fietst 144 km per dag naar werk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy666 Bekijk bericht
helaas, dankzij onze minister van defensie mag ik vanaf 2 juli naar een nieuwe kazerne verhuizen die 65km van mijn woonplaats ligt. dus met de fiets is geen optie meer
Ik begrijp je volledig. Toch wil ik even hulde brengen aan volgende straffe collega van jou.
Eigenlijk maakt hij al die mensen, voor wie 5 km met de fiets al te ver is, belachelijk

Citaat:
Wie is de strafste fietspendelaar van Vlaanderen? Dat wilde het consumentenprogramma 'Peeters en Pichal' weten. Dat bleek Peter Van der Haegen uit Lummen te zijn. Dag in, dag uit fietst hij naar de kazerne in Neder-Over-Heembeek en terug, of zo'n 144 kilometer.

'Vroeger werkte ik dichter bij huis, maar door overplaatsing had ik geen keus', vertelt Peter Van der Haegen (44) uit Lummen. Hij werkt als militair in Neder-Over-Heembeek. Per dag legt hij 144 kilometer op de fiets af. 'Ik ben principieel tegen in de file staan, daar doe ik niet aan mee. Dus kan ik kiezen tussen het openbaar vervoer of de fiets. Fietsen doe ik graag, dus waarom niet naar mijn werk? Het is nog gezond ook.'

'Ik doe het elke dag, van zodra de temperatuur boven de zes graden kom. Dit jaar was dat pas begin april. Dat gaat dan door tot oktober of november. Veel mensen geloofden me in het begin niet, sommigen verklaren me voor gek. Maar ze zien dat ik het volhoud.'
[...]
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=NE1S2QEC
DriesO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:45   #278
Socialisme=diefstal
Burger
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 199
Standaard

Tijd om de groene jongens nog eens flink in het rood te laten gaan:

Ik heb mezelf net een leuke oldtimer gekocht, met een enorme motor die bijna 30 liter/100 km erdoor jaagt. Nu wachten op het zonnetje om er eens mee naar de kust te rijden...

BTW: nu al aan auto nummer 4 en er komen er nog.
Socialisme=diefstal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 11:53   #279
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Socialisme=diefstal Bekijk bericht
Tijd om de groene jongens nog eens flink in het rood te laten gaan:

Ik heb mezelf net een leuke oldtimer gekocht, met een enorme motor die bijna 30 liter/100 km erdoor jaagt. Nu wachten op het zonnetje om er eens mee naar de kust te rijden...

BTW: nu al aan auto nummer 4 en er komen er nog.
Maar 30? Ik heb een Chevy gehad die 35 l verbruikte.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2010, 14:38   #280
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
De één-kind-politiek in China moeten we best hier in mobiliteit toepassen, of niet? Ik bedoel één auto per gezin is toch meestal voldoende?
Waarom toch die haat voor democratie en vrijheid?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be