![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Soit, leer lezen.
![]() |
![]() |
#262 |
Minister-President
|
![]() Ik heb je links met aandacht gelezen, en heb er heel wat verontrustende cijfers gevonden, ja. Maar niet over wat je pretendeerde dat ze zeiden, dat er weer meer sterfgevallen tijdens geboorte zijn (wat op zich een nogal wazige term is, Zwitser verstond die ook meteen als kindersterfte, en ik heb niet gezien dat je hem daarin corrigeerde).
Misschien doordat het eerste artikel inderdaad al enigszins gedateerd is, en er vandaag misschien wel meer kinder- en kraambedsterfte is, maar de gegevens van de studie gaan slechts tot 1991. Hoedanook, je hebt je stelling niet hard kunnen maken met dit artikel, dat over iets compleet anders ging. Daarna beweerde dat de sterfte terug toenam vanaf 1992, wat dus al helemaal niet te bewijzen was met een artikel met statistische gegevens tot 1991. Het tweede artikel wijst wel op een toename van kraambedsterfte, ondanks de kanttekeningen die erbij worden gemaakt over betere registratie e.d., maar gaat nog slechts over een deel van je stelling. Desalniettemin, deze poging was al heel wat verdienstelijker. Heel erg verontrustende cijfers, maar nog niet wat je zei. Soit, ik was wat nijdig dat deze thread over mobiliteit werd gekaapt door een onzinnige discussie die niets met het beginonderwerp te maken had, en daardoor wat meer kortaf dan normaal. Wat is jouw excuus om mensen te beledigen?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik toonde aan dat de denkwijze 1 auto per gezin behalve voor diegene die het kunnen permiteren (dus nogmaals het makkelijke denken waardoor de kloof tussen serieus werkende mensen en de profiteurs bovenaan de sociale ladder enkel groter wordt) al doorgetrokken is tot de gezondheidszorg. Dat anderen dat niet willen zien en liever semantische discussies voeren naast de kwestie ligt niet binnen mijn controle.
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() - Vader gaat werken - Moeder gaat werken - Ik doe boodschappen voor grootouders. Ga naar VDAB, gemeentehuis, bilbiotheek, ziekenkas, ... Auto's verbieden is toch een initiële vrijheid die ons wordt afgenomen. ![]() Laatst gewijzigd door bgf324 : 3 mei 2010 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dan kun je zowat alle boodschappen, VDAB, gemeentehuis, bibliotheek, ziekenkas... per fiets doen. Als er geen mogelijkheden zijn, heb je gewoon (één van) de werkplekken of je woonplaats verkeerd gekozen ![]() Wij werken 25 kilometer van elkaar. Ik heb onze woonplaats en mijn werk mede zo gekozen zodat we beiden met de fiets kunnen gaan: ik 18 km naar de provinciehoofdplaats, mijn vrouw 7 km naar het aangrenzend provinciestadje. De 18 km fietsen naar mijn werk duurt 44 minuten, even rap als met de auto. En dat is tijdwinst want ik moet dan na mijn uren niet meer aan beweging/sport doen. De onthaalmoeder is zo gekozen dat voor mijn vrouw de twee kilometer met de fietskar geen omweg zijn. We weten nu al dat als onze baby groot is, hij later met de fiets naar school en andere activiteiten kan gaan. We hebben één auto voor ons gezin. Soms wordt hij weken niet gebruikt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vrijheid =/= materieel bezit
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#269 |
Minister-President
|
![]() Volstaat ploegenwerk als echt werk? Ik wil mijn woonplaats in de stad niet meer opgeven, op een kwartiertje sta ik op het werk, op een kwartiertje ben ik ook weer terug, ik heb een ruime keuze aan winkels op wandel- of fietsafstand, en ben ik eens iets zwaarder geladen, dan stopt er een tram voor mijn deur. Voor echt grote boodschappen, genre sofa, kan je altijd wel een auto of camionnette huren, vaak zelfs bij de winkels zelf. Of je laat het aan huis leveren, binnen de zone is dat niet eens zo duur.
Ik heb nagenoeg mijn hele leven op het Vlaamse platteland gewoond, al was dat dan op een kwartiertje fietsen van een station en nog minder van de belangrijkste winkels, scholen e.d., maar ik woon nu rustiger dan toen. Want ondanks het verkeer valt er zeer goed te leven in de stad. Nu nog eens die verstokte autodebilisten van het platteland eens overtuigen dat we hun auto's niet willen, dan wordt het nog eens echt stil. Als je ongenuanceerd gedaas wil, kan je het krijgen ![]()
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#271 |
Europees Commissaris
|
![]() Dikke traktoren dors- en maaimachines. EN hun vrouwen hebben wel een wagen nodig.
![]() |
#272 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Nu, op het "platteland", hebben we veel meer last van (auto)lawaai omdat hier 90 km/u mag gereden worden (buiten de bebouwde kom). Het stinkt er ook meer omdat hier van die dioxinevuurtjes worden gestookt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verbranden uw buren plastieke flessen de hele dag? Ik ben er niet zeker van dat dioxine stinkt.
![]() |
![]() |
#274 |
Vreemdeling
|
![]() tot voor kort hadden wij 1 auto voor een gezin van 4 (vrouw, 2 kinderen en ikzelf).
mijn vrouw gebruikt de wagen om te gaan werken, boodschappen te doen, kinderen naar school te brengen,... ikzelf ging zoveel mogelijk werken met de fiets of met de motor (als ik overuren moest doen of als ik een pak vroeger moest beginnen) helaas, dankzij onze minister van defensie mag ik vanaf 2 juli naar een nieuwe kazerne verhuizen die 65km van mijn woonplaats ligt. dus met de fiets is geen optie meer. met het openbaar vervoer (bus-trein-trein-bus) zou ik in totaal iets van een 2u onderweg zijn voor een enkel trajectje, dus dat is ook al uitgesloten. noodgedwongen moeten wij dus een tweede auto aanschaffen... als de '1 auto per gezin' echt werkelijk moet worden dan zullen er toch eerst een paar andere zaken moeten opgelost worden: - werk in eigen streek - degenlijk openbaar vervoer dat op elkaar aansluit (in mijn voorbeeldtraject van 2u verlies ik al 45 minuten door steeds te moeten wachten op de nodige aansluitingen!!!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Vreemdeling
|
![]() tot voor kort hadden wij 1 auto voor een gezin van 4 (vrouw, 2 kinderen en ikzelf).
mijn vrouw gebruikt de wagen om te gaan werken, boodschappen te doen, kinderen naar school te brengen,... ikzelf ging zoveel mogelijk werken met de fiets of met de motor (als ik overuren moest doen of als ik een pak vroeger moest beginnen) helaas, dankzij onze minister van defensie mag ik vanaf 2 juli naar een nieuwe kazerne verhuizen die 65km van mijn woonplaats ligt. dus met de fiets is geen optie meer. met het openbaar vervoer (bus-trein-trein-bus) zou ik in totaal iets van een 2u onderweg zijn voor een enkel trajectje, dus dat is ook al uitgesloten. noodgedwongen moeten wij dus een tweede auto aanschaffen... als de '1 auto per gezin' echt werkelijk moet worden dan zullen er toch eerst een paar andere zaken moeten opgelost worden: - werk in eigen streek - degenlijk openbaar vervoer dat op elkaar aansluit (in mijn voorbeeldtraject van 2u verlies ik al 45 minuten door steeds te moeten wachten op de nodige aansluitingen!!!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk maakt hij al die mensen, voor wie 5 km met de fiets al te ver is, belachelijk ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Burger
|
![]() Tijd om de groene jongens nog eens flink in het rood te laten gaan:
Ik heb mezelf net een leuke oldtimer gekocht, met een enorme motor die bijna 30 liter/100 km erdoor jaagt. Nu wachten op het zonnetje om er eens mee naar de kust te rijden... BTW: nu al aan auto nummer 4 en er komen er nog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#280 |
Perm. Vertegenwoordiger VN