Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2010, 00:42   #2441
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Welke realiteit je probeert weer kan ik niet weten; dat kan ik enkel proberen af te leiden uit wat je hier schrijft.

Gezien het onderwerp van de draad; vermoed ik dat je probeert om een realiteit weer te geven die verklaart waarom er meer mensen iets zouden krijgen tegen allochtonen.
Ik vermoed dus dat je een realiteit probeert weer te geven die de allochtonen in een slecht; negatief daglicht plaatst.

De allochtonen hebben niemand nodig om hen in een negatief daglicht te plaatsen. Zij doen dat al zéér goed zelf!
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 00:45   #2442
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dus uit het feit dat jij (of was het toch je dochter?) recentelijk een keer 'aandacht' krijgt van 4 jonge mannen, zou ik de conclusie moeten trekken dat 'mensen' iets zouden krijgen tegen 'allochtonen'.

Incidentenrethoriek.
Ach, jij zit hier steeds allochtonen te verdedigen, enkel en alleen omdat zij van die strontmuziek maken waar jij toevallig fan van bent. Maar word wakker, dat maakt nog lang geen leuke jongens van hen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 05:38   #2443
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat een totale onzin!
realiteit wordt bepaalt door wat controleerbaar is, meetbare feiten!
Zeggen dat iemand de realiteit manipuleert om mensen in een slecht daglicht te zetten is de werkelijkheid ontkennen!
Ik schreef niet dat illwill de realiteit manipuleert. Waar lees jij dat?
Dit schrijf ik wel.

"Natuurlijk zijn het nog feiten.
Jij stelde dat dit de realtiet is :
"Als je hoe de realiteit ziet? Wat bedoel je precies hiermee? Deze lijst van feiten zijn geen fabeltjes en zijn dus de realiteit."

Ik stel dat dit een realiteit is en leg uit waarom.
"Deze feiten zijn een realiteit.
Deze feiten werden eerst door een dagblad uit meerdere feiten geselecteerd.
Daarop koos jij deze feiten uit de meerdere feiten van een dagblad."

Wat jij verder schreef; is dat een voorbeeld van meetbare feiten?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 07:23   #2444
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Gelieve het nodige te doen als moderator.

*Moderator vraagt*: Zo beter?
Het gaat de goede kant op.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 07:24   #2445
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke realiteit je probeert weer kan ik niet weten; dat kan ik enkel proberen af te leiden uit wat je hier schrijft.

Gezien het onderwerp van de draad; vermoed ik dat je probeert om een realiteit weer te geven die verklaart waarom er meer mensen iets zouden krijgen tegen allochtonen.
Ik vermoed dus dat je een realiteit probeert weer te geven die de allochtonen in een slecht; negatief daglicht plaatst.
Idd, en daar zorgen ze zelf voor, niet ik.
Oud 4 mei 2010, 07:27   #2446
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus uit het feit dat jij (of was het toch je dochter?) recentelijk een keer 'aandacht' krijgt van 4 jonge mannen, zou ik de conclusie moeten trekken dat 'mensen' iets zouden krijgen tegen 'allochtonen'.

Incidentenrethoriek.
Waarom mag jij dan wel de conclusie trekken dat men voor moslims is omwille van enkele nr`s waarvan je niet kan uitmaken wie ze effectief goed vind?
Oud 4 mei 2010, 09:00   #2447
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De allochtonen hebben niemand nodig om hen in een negatief daglicht te plaatsen. Zij doen dat al zéér goed zelf!
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 10:43   #2448
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kijk, dit bedoel ik dus!
Iemand probeert de realiteit weer te geven, probeert te verklaren waarom mensen iets krijgen tegen sommige allochtonen en waarom probeert iemand dit?
Omdat die realiteit sommige allochtonen in een negatief daglicht zet!
Dan zeg je met zoveel woorden" jij probeert allochtonen in een negatief daglicht te stellen" ik heb geen zin in gekronkel en gedraai; dat is wat je insinueert Arti, dat mensen dit doen met de bedoeling allochtonen negatief voor te stellen!
Eigenlijk zeg je dat ook de media dit doet, door te selecteren uit feiten om vervolgens te bepalen wat nieuws en en wat niet! Wil je daarmee zeggen dat ook de media dit doet om allochtonen in een negatief daglicht te stellen?
Dat mag je best vinden, maar wees er eerlijk over en verstop je niet in eindeloos herhalen van eigen of andere citaten!

Laat ik even een aantal duidelijke vragen stellen" moeten mensen zwijgen over negatieve ervaringen met sommige allochtonen omdat ze anders in een negatief daglicht komen te staan?"
Of ben je het ermee eens dat niet wie erover praat maar wie zich zo gedraagt verantwoordelijk is voor negatieve beeldvorming over groepen?
Dan is de oorzaak niet de beeldvorming die ontstaat omdat er over gepraat of geschreven wordt wordt maar wel omdat zo gehandelt wordt, het accent ligt dus op het gedrag van de groep, en niet bij media die hierover bericht of forummers die hun mening geven, is dat duidelijk voor jou en kun je dit aanvaarden?
Mooi zo, scheelt drie bladzijden rondjesdraaien!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 10:52   #2449
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Incidentenrethoriek.
Kom je wel eens vanachter je Begonia?
Die ervaring deel ik met bijzonder veel vrouwen, al of niet vergezeld van hun dochters, het gaat dus niet over een keer aandacht als geinsoleerd feit maar over het systhematisch lastig vallen van meisjes en vrouwen,maar kijk hier even naar Eber dan zie je waar dit vandaan komt, wij zijn beesten zonder schaamte!
http://www.dailymotion.com/video/xd3...ne-taouil-news.
Zolang figuren zoals deze imam, lid van moslimraad en mediawoordvoerder voor radicale organisaties dit kan en mag verkondigen uit naam van vrijheid van religie, is een logisch gevolg dat jongeren vrouwen die niet volgens de Islamitische voorschriften zichzelf kleden, maar "zonder schaamte of dringende reden" over straat lopen te maken krijgen met agressie en beledigingen!
Je moet toch eens verder kijken dan lokale rapmuziek hoor!
Oud 4 mei 2010, 11:13   #2450
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik schreef niet dat illwill de realiteit manipuleert. Waar lees jij dat?
Dit schrijf ik wel.

"Natuurlijk zijn het nog feiten.
Jij stelde dat dit de realtiet is :
"Als je hoe de realiteit ziet? Wat bedoel je precies hiermee? Deze lijst van feiten zijn geen fabeltjes en zijn dus de realiteit."

Ik stel dat dit een realiteit is en leg uit waarom.
"Deze feiten zijn een realiteit.
Deze feiten werden eerst door een dagblad uit meerdere feiten geselecteerd.
Daarop koos jij deze feiten uit de meerdere feiten van een dagblad."

Wat jij verder schreef; is dat een voorbeeld van meetbare feiten?
Als ik de realiteit niet manipuleer...

Citaat:
Wat doe ik dan verkeerd?

Ik manipuleer geen feiten, ik geef gewoon een opsomming van bepaalde feiten? Als deze realiteit, welke dus correct is en niet gemanipuleerd is, maar welke de allochtonen in een negatief daglicht plaatsen...wie heeft er dan schuld aan volgens jou? Ik die ze enkel weergeef, of zij welke ze creeeren?

Als jij dus vind dat het plaatsen van een niet gemanipuleerde, correcte realiteit niet mag, dan ben je voor sensuur en doofpot.

Kortom, je weet zelf goed genoeg dat het zo is, je ziet het maar ontkent de feiten. Simpelweg...je liegt erover. Dan heb ik nog maar 1 vraag. Waarom doe je dat?

Laatst gewijzigd door illwill : 4 mei 2010 om 11:20.
Oud 4 mei 2010, 11:16   #2451
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die ervaring deel ik met bijzonder veel vrouwen, al of niet vergezeld van hun dochters, het gaat dus niet over een keer aandacht als geinsoleerd feit maar over het systhematisch lastig vallen van meisjes en vrouwen,maar kijk hier even naar Eber dan zie je waar dit vandaan komt, wij zijn beesten zonder schaamte!
...
Je moet toch eens verder kijken dan lokale rapmuziek hoor!
Waar 'het' vandaan komt?

Laten we eeens verder kijken inderdaad:

Jim en MTV? In Belgie pompen deze stations geen Nederlandse rap (helemaal geen Nederlandstalige muziek eigenlijk zoals het een goed Vlaams station met blanke DJ's betaamt, maar dat terzijde). Wel héél veel korte broekjes/jurkjes, en wild om zich heen loerende hitsige vrouwtjes in de clips. Beesten zonder schaamte?

(Waarbij ik niet uitsluit dat de grootaandeelhouders in het MiddenOosten zitten. Heeft 'islam' het toch weer gedaan.)

U leeft in een samenleving waar de vrouw 24 uur per dag expliciet wordt gevisualiseerd als sex-object met toestemming/medewerking van de door u gekozen autochtone machthebbers.
Deal with it, en kom hier niet huilen over een handjevol mannen die hongerig naar uw dochter kijken.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2010, 11:16   #2452
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, dit bedoel ik dus!
Iemand probeert de realiteit weer te geven, probeert te verklaren waarom mensen iets krijgen tegen sommige allochtonen en waarom probeert iemand dit?
Omdat die realiteit sommige allochtonen in een negatief daglicht zet!
Dan zeg je met zoveel woorden" jij probeert allochtonen in een negatief daglicht te stellen" ik heb geen zin in gekronkel en gedraai; dat is wat je insinueert Arti, dat mensen dit doen met de bedoeling allochtonen negatief voor te stellen!
Eigenlijk zeg je dat ook de media dit doet, door te selecteren uit feiten om vervolgens te bepalen wat nieuws en en wat niet! Wil je daarmee zeggen dat ook de media dit doet om allochtonen in een negatief daglicht te stellen?
Dat mag je best vinden, maar wees er eerlijk over en verstop je niet in eindeloos herhalen van eigen of andere citaten!

Laat ik even een aantal duidelijke vragen stellen" moeten mensen zwijgen over negatieve ervaringen met sommige allochtonen omdat ze anders in een negatief daglicht komen te staan?"
Of ben je het ermee eens dat niet wie erover praat maar wie zich zo gedraagt verantwoordelijk is voor negatieve beeldvorming over groepen?
Dan is de oorzaak niet de beeldvorming die ontstaat omdat er over gepraat of geschreven wordt wordt maar wel omdat zo gehandelt wordt, het accent ligt dus op het gedrag van de groep, en niet bij media die hierover bericht of forummers die hun mening geven, is dat duidelijk voor jou en kun je dit aanvaarden?
Mooi zo, scheelt drie bladzijden rondjesdraaien!
Dankjewel. Maar ik vrees dat wij voor deze mensen dan weer rasisten zijn, zonder dat ze weten welke nationaliteit jij of ik heb.
Oud 4 mei 2010, 11:18   #2453
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar 'het' vandaan komt?

Jim en MTV? In Belgie pompen deze stations geen Nederlandse rap (helemaal geen Nederlandstalige muziek eigenlijk zoals het een goed Vlaams station met blanke DJ's betaamt, maar dat terzijde). Wel héél veel korte broekjes/jurkjes, en wild om zich heen loerende hitsige vrouwtjes in de clips. Beesten zonder schaamte?

(Waarbij ik niet uitsluit dat de grootaandeelhouders in het MiddenOosten zitten. Heeft 'islam' het toch weer gedaan.)

U leeft in een samenleving waar de vrouw 24 uur per dag expliciet wordt gevisualiseerd als sex-object met toestemming/medewerking van de door u gekozen autochtone machthebbers.
Deal with it, en kom hier niet huilen over een handjevol mannen die hongerig naar uw dochter kijken.
Heeft geen hol met samenleving te maken maar met hormonen.
Biologie heet dat.
Oud 4 mei 2010, 11:24   #2454
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Waarom mag jij dan wel de conclusie trekken dat men voor moslims is omwille van enkele nr`s waarvan je niet kan uitmaken wie ze effectief goed vind?
Dit was mijn post:

Citaat:
De feiten.

De vijf populairste platen uit ons Nederlandse cultuurgebied.

1) Yes-R & Soesi B - Hey Schatje (8 miljoen maal bekeken) ISLAM?
http://www.youtube.com/watch?v=229IVeufaSU
2) Jeroen van der Boom - Jij bent zo (6,6 miljoen maal bekeken)
http://www.youtube.com/watch?v=nDCQtHygN1A
3) Darryl ft Ali B, Soumia & Rio – Eeyeeyo (6,2 miljoen maal bekeken) ISLAM?
http://www.youtube.com/watch?v=b_4LmwmQqrA
4) Yes-R - Uit Elkaar (5,8 miljoen maal bekeken) ISLAM?
http://www.youtube.com/watch?v=91k_lJeeYxk
5) Yes-R ft Sjaak - Dubbel O (5,8 miljoen maal bekeken) ISLAM?
http://www.youtube.com/watch?v=SuFa49ofn_c

Blijkbaar zijn 'islamieten' behoorlijk succesvol én populair in onze cultuur.

Het is eerder de witte 'niet-islamitische' Vlaamse cultuur die weinig te bieden heeft momenteel. English please.
En dit was mijn (voorzichtige) conclusie: 'Blijkbaar zijn 'islamieten' behoorlijk succesvol én populair in onze cultuur.'

Geen anekdotisch gezwets, zoals van sommigen in deze draad, maar droge cijfers.

Ter aanvulling: Het lijkt erop dat onze Nederlandse muziekcultuur de komende tijd nog meer zal worden bepaald door migranten. En dat deze cultuur populairder en populairder wordt onder 'de mensen' zoals bedoeld in de topictitel.
Oud 4 mei 2010, 11:28   #2455
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit was mijn post:

En dit was mijn (voorzichtige) conclusie: 'Blijkbaar zijn 'islamieten' behoorlijk succesvol én populair in onze cultuur.'

Geen anekdotisch gezwets, zoals van sommigen in deze draad, maar droge cijfers.

Ter aanvulling: Het lijkt erop dat onze Nederlandse muziekcultuur de komende tijd nog meer zal worden bepaald door migranten. En dat deze cultuur populairder en populairder wordt onder 'de mensen' zoals bedoeld in de topictitel.
Hoe weet jij dat ze bijzonder succesvol zijn in onze cultuur? En wat heeft dat met het onderwerp te maken?
Wat je blijkbaar vergeet is dat het aantal hits op u-tube bv een heel groot verschil is met aantal verkochte cd's. Iemand kan een clip 10x bekijken, en het nog niet goed genoeg vinden om er een cd van te kopen. Er kunnen mensen zijn die uit nieuwsgierigheid eens wat clipjes bekijken op u-tube...wil dat zeggen dat ze het goed vinden? Wie bekijkt deze filmpjes? Zelfs daar heb je geen flauw idee van.
Graag even de info waaruit jij afleid dat onze cultuur ze goed vind.

Ik denk dat jij opnieuw 2 dingen door mekaar haalt. Er is hier niemand die alle allochtonen slecht vind. Je hebt dus enkel mensen welke iets hebben tegen criminele allochtonen, en muziek gemaakt door allochtonen slecht, niet slecht of goed vinden. Beide hebben niets met elkaar te maken.

Laatst gewijzigd door illwill : 4 mei 2010 om 11:33.
Oud 4 mei 2010, 11:32   #2456
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ach, jij zit hier steeds allochtonen te verdedigen, enkel en alleen omdat zij van die strontmuziek maken waar jij toevallig fan van bent. Maar word wakker, dat maakt nog lang geen leuke jongens van hen.
Waar jij of ik fan van zijn doet helemaal niet terzake.

Ik stel droog vast dat 'de mensen' blijkbaar massaal voor deze muziek hebben gekozen. (mind you, ondanks dat de Vlaamse media Engelstalig gericht zijn)
De populairste muziek in ons taalgebied wordt buitenproportioneel vaak door 'islamieten' geproduceerd. Zo simpel is het.

En dat maakt 'ze' eigenlijk wel leukere mensen ja.
Oud 4 mei 2010, 11:34   #2457
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik stel droog vast dat 'de mensen' blijkbaar massaal voor deze muziek hebben gekozen. (mind you, ondanks dat de Vlaamse media Engelstalig gericht zijn)
De populairste muziek in ons taalgebied wordt buitenproportioneel vaak door 'islamieten' geproduceerd. Zo simpel is het.

Simpel misschien wel, maar het is spijtig genoeg voor jou niet de waarheid.
Wat dit betekent is dat er veel mensen zijn die geen geld willen uitgeven aan de platen van deze kerels. En wie deze mensen zijn weet jij niet.

Laatst gewijzigd door illwill : 4 mei 2010 om 11:35.
Oud 4 mei 2010, 12:07   #2458
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar 'het' vandaan komt?

Daar gaan we weer, het bekende excuusparcours! Wel origineel dat je daar nu rappers bijsleurt, kijk jongen, aan je televisie zit een knop, niemand zegt dat jij naar die naakte wijven in clips moet kijken he?
En ik weet niet waar jij mee optrekt, maar in mijn omgeving beschouwt niemand vrouwen als sexobjecten, evenmin zou dit te wijten zijn aan autochtone machthebbers of zelfs maar in de verte een reden zijn waarom figuren zoals een Nourdine Taouil aanzetten tot haat tegenover vrouwen die gekleed lopen zoals ze dit zelf willen!
Blijkbaar heb jij daar nogal wat moeite mee, je deelt dus eigenlijk dat gedachtengoed van Taouil, onze samenleving is de schuld want die reduceert vrouwen tot sexobjecten, bedankt dit even duidelijk weer te geven, knul!
Wat Taouil doet heeft niets te maken met het bestaan van gore clips of MTV wijsneus, maar wel met een gedachtengoed wat vrouwen verantwoordelijk maakt voor het seksueel gedrag van mannen( wat jij indirect trouwens ook doet!) en hen daarbij verplicht die guillotine van vrouwenrechten nog op je hoofd te dragen ook!
Of dacht jij echt dat die klootzakjes die vrouwen lastig vallen dit doen vanwege MTV ?
Woeha!
Oud 4 mei 2010, 12:12   #2459
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Laatst gewijzigd door alice : 4 mei 2010 om 12:13.
Oud 4 mei 2010, 12:12   #2460
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is totale onzin, er is en markt voor rap , zeker weten maar dat maakt die muziek nog niet polulair, en zoals reeds gezegd is het niet omdat dit bekeken wordt op internet dat de makers ook maar iets betekenen, of dat die muziek iets zegt over al of niet maatschappelijk succevol zijn! De populairste muziek is alvast niet rap, de meeste mensen luisteren niet naar dat soort crap en al zeker niet wanneer dit gemompeld wordt door een of andere (werkloze?) moslim die denkt daardoor ook maar iets te betekenen!
Maar wel schattig dat iemand zo naief is dit te denken!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be