![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1301 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1302 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
ok je weet dus niet wat je wil en bent een beetje labiel
is nikske hoor maar dan is dat ook duidelijk he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 augustus 2007 om 11:21. |
|
|
|
|
|
#1303 | |
|
Minister
|
Citaat:
Trouwens, jij zegt ook zaken die indruisen tegen het beleid van de Open VLD. |
|
|
|
|
|
|
#1304 |
|
Minister
|
En voor alle duidelijkheid, ik ben niet tegen sociale woningen, ik ben er wel tegen dat er hele wijken opgezet worden. Men zou veel beter gewone huizen in de rij als sociale woning verhuren.
Ik begrijp bovendien heel goed dat niet iedereen zich goed kan voelen in een sociale woning in de huidige vorm. |
|
|
|
|
|
#1305 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1306 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
En dan zijn ze verwondert dat er niemand geen huis meer wil verhuren! Vroeger was huur betalen een erezaak, nu is het prioriteit 578, eerst drank en sigaretten, dan de cafees afschuimen en eten voor de 15 honden genre pittbull kopen. Laatst gewijzigd door janPieter : 30 augustus 2007 om 21:31. |
|
|
|
|
|
|
#1307 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Spreek eens echte mensentaal. |
|
|
|
|
|
|
#1308 |
|
Banneling
|
Ik heb nog een contractverbreking moeten betalen aan het immobilieën-verhuurkantoor, met mijn laatste spaargeld, van 25.OOOBF, (wat ik deed omdat ik toch de huur van 13.500BF niet zou kunnen betalen in de toekomst en dus vroegtijdig mijn contract opgezegd heb, toen ik werkloos en dakloos werd).
Meneer de dokter-eigenaar was niet bereid in overweging te nemen, dat ik daar zes jaar gewoond had en mijn huur immer stipt betaalde, en dat de wettelijke opzegperiode maar net een paar weken verstreken was toen ik werkloos en insolvent werd...en dakloos. . |
|
|
|
|
|
#1309 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1310 |
|
Banneling
|
Om de boete van de contractbreuk bij het dakloos worden te vermijden, heb ik nog nieuwe huurders aangebracht.
Maar de nieuwe huurders die ik aanbracht, werden door het verhuurkantoor afgewezen... Betaal eens een contractbreuk en word dakloos |
|
|
|
|
|
#1311 |
|
Banneling
|
OP dat moment (1995) waren er in Gent 3500 wachtenden voor mij, voor een sociale woning.
Nu zijn dat er 9.800. Een hele verbetering in de sociale sector... |
|
|
|
|
|
#1312 |
|
Banneling
|
Ik heb eigenlijk van niemand hulp gekregen en ben toch niet dakloos geworden.
Ik moet wél de hele tijd verhuizen. En altijd duurder en kleiner. |
|
|
|
|
|
#1313 |
|
Banneling
|
Ik mag me gelukkig prijzen dat ik weer iets nog meer onbetaalbaars gevonden heb.
|
|
|
|
|
|
#1314 |
|
Staatssecretaris
|
Vlaanderen heeft zovele mythische bossen. Probeer het daar eens.
|
|
|
|
|
|
#1315 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er wordt daar mythisch gejaagd. Laatst gewijzigd door eno2 : 14 september 2009 om 09:25. |
|
|
|
|
|
|
#1316 |
|
Banneling
|
De klusjesdienst van het OCMW komt me wel helpen verhuizen, om een verhuiskamion uit te sparen, maar een huursubsidie om in in weeral duurdere en kleinere privé-studiootje te gaan, neen, daar kan na eenentwintintig jaar
overleven onder de armoedegrens (met perioden van adresloosheid) nog altijd geen sprake van zijn. |
|
|
|
|
|
#1317 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niet iedere dakloze heeft de nodige reserves om een vakantie-appartement te huren op de zeedijk, zolas ik. |
|
|
|
|
|
|
#1318 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je geen onderdak hebt, noch kan betalen, moet je vier jaar wachten. En als je een goed en goedkoop onderdak hebt, wordt je van de lijst geschrapt als je een toewijzing weigert. Voor wat jobs betreft, ik heb nog nooit één job geweigerd. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 mei 2010 om 10:42. |
|
|
|
|
|
|
#1319 | |
|
Minister
|
Citaat:
Even kort on topic: tja tegenwoordig bestaat het recht van een dak boven je hoofd alleen nog maar op een oud stukje papier ergens weggestoken in een overheidsbib. Huren of kopen gelijk; het is meer en meer luxe aan het worden. en de miserie moet dan nog echt beginnen op de koop toe.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
|
#1320 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je krijgt OCMW dus betaal je max 200 eur en wat verwacht je van een sociale woning dat jij , een alleenstaande man, 2 slaapkamers krijg? Voor je kat in onder te brengen? Sorry mr eigen schuld , dikke bult. |
|
|
|
|