Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2010, 14:07   #1321
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; die vraag stelt zich niet. Ieder bepaalt voor zichzelf wat hij/zij wil dragen. Dit hoeft niet nuttig te zijn. Van een das; deux-piece; tattoo; piercing;... zie ik ook het nut niet in; maar niemand die een verbod wil.

Wanneer je iets wil verbieden; stelt zich de vraag wat het nut (doel) is van dit verbod.
Je bent toch geen voorstander van nutteloze verboden of regelneverij?
Jij bent voor PVDA, niet? Hoe staan zij achter een hoofddoekenverbod?
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 14:17   #1322
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Voor de PVDA is te ongenuanceerd gesteld.
Ik heb een voordrachtakte (peterschap) getekend; ik pleit ervoor om voor de PVDA te stemmen; zeker als men anders toch niet stemt.

Ik zal bij deze verkiezingen voor de PVDA stemmen; tenzij ik nog om één of andere reden verander van idee.

Ik weet niet hoe zij tegenover het hoofddoekenverbod staan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 14:20   #1323
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Wie niet wil luisteren moet voelen!!
Het vb zal ook mogen voelen straks dan ...maar die vlieger, dat je niet luistert, gaat niet op zeker voor jou?
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 14:26   #1324
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik heb een voordrachtakte (peterschap) getekend; ik pleit ervoor om voor de PVDA te stemmen; zeker als men anders toch niet stemt.

Ik zal bij deze verkiezingen voor de PVDA stemmen; tenzij ik nog om één of andere reden verander van idee.

Bepaalde argumenten van jou staan me wel aan vandaar mn vraag over de hoofddoekkwestie.

Als pvda'er en marxist leef je vaak volgens het motto: religie is opium voor het volk, dat betekend niet ze onverdraagzaam moeten zijn tegenover religieuzen, maar wel dat ze religie moeten bestrijden, wanneer het een onderdrukkende functie heeft. (Niet allemaal natuurlijk)

Tja al die partijen tegenwoordig. Als moslima ben je bijna genoodzaakt om op groen te stemmen :moe:
Oud 9 mei 2010, 14:26   #1325
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil het zeer graag weten; maar tot nu toe kon niemand dit vertellen.

Ik zie niet direct enig nut in het uitdoen van je schoenen voor je een moskee binnengaat. Misschien hygiëne (bij hun manier van bidden)? Vertel dus maar; wat is het nut?
Nu ben je het jezelf wel heel gemakkelijk aan het maken! Als je geen kruistocht wil opstarten omdat men zijn schoenen moet afdoen in de moskee, waarom dan wel omdat men hier in het niet-islamitische België niet wil dat men overal met een hoofddoek rondloopt?
Wat is het nut van een vrouw in een boerka te stoppen? Omdat één of andere idioot dat ooit op papier heeft gezet en gedaan alsof het de wil van Allah was! Toch gemakkelijk zo'n buikspreekpop die alles beveelt wat sommige lieden willen!
We hebben dat ook eeuwen meegemaakt, maar nu is het nog folklore! Wanneer ook bij de moslims?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 14:27   #1326
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ad...ek-blijft.html
Advocate Zohra Othman :: “Discussie over hoofddoek blijft”

Heb het even gaan opzoeken en dit gevonden ...
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2010, 14:33   #1327
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Jantje onderdanig maken zodat jantje later als hij groot is braaf jaknikt wanneer hij een bevel krijgt . Lig ,apport, zit !!
Neen hoor, Jantje zal later meebeslissen wat beleefd is en wat niet, wat zin heeft en wat niet, wat volksverlakkerij is en wat niet en daarna handelen en eisen dat anderen dat ook doen! Jantje zal niet afkomen met de wil van één of andere "god" die de mensen hebben uitgevonden!
En dat Jantje in bepaalde omstandigheden ja zal knikken bij een bevel, dat hoort er ook bij, want stel je voor dat iedereen zomaar zijn goesting zou doen zonder met een ander rekening te houden en de orde in de maatschappij te respecteren! Jantje zal wellicht ook opvoeding genoeg hebben om zijn schoenen in een moskee af te doen om andere lieden te plezieren, maar dat moet wederkerig zijn natuurlijk: hier loopt men dan niet overal rond met een hoofddoekje wanneer wij dat niet willen!
Oud 9 mei 2010, 14:47   #1328
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
http://www.pvda.be/nieuws/artikel/ad...ek-blijft.html
Advocate Zohra Othman :: “Discussie over hoofddoek blijft”

Heb het even gaan opzoeken en dit gevonden ...
Thx.. Ik lees wat ik dacht over heel dat gebeuren.
Oud 9 mei 2010, 14:47   #1329
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij opteert dus voor het verbod als pestmaatregel; maar dat wist ik dus al.

Ik had graag geweten wat het nut is van dit verbod. Wat is de meerwaarde?
Is dat nu een nieuw voortdurend te gebruiken "multiculwoordje" naast "discriminatie" en "racisme"? Als ze op een ander hun zin niet krijgen in alles wat ze eisen zijn het "pestmaatregelen"?
De wereld zit vol met "pestmaatregelen"... zei die kleine die zijn bord moest leeg eten van z'n papa!
Oud 9 mei 2010, 14:48   #1330
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij opteert dus voor het verbod als pestmaatregel; maar dat wist ik dus al.

Ik had graag geweten wat het nut is van dit verbod. Wat is de meerwaarde?
Dezelfde als de meerwaarde van het moeten je schoenen uitdoen in de moskee!
Oud 9 mei 2010, 14:50   #1331
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Meen je dit? Pleit je er voor om onze kinderen op te voeden tot makke schapen die meelopen met de kudde?
Ze moeten alvast geen bijna ongeletterde en onopgevoede "jongeren" worden zoals we er nu weten rondlopen! En dat zijn ook geen "makke schapen" maar vernielzuchtige idioten! Is dat beter voor de maatschappij?
Oud 9 mei 2010, 14:54   #1332
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Neen hoor, Jantje zal later meebeslissen wat beleefd is en wat niet, wat zin heeft en wat niet, wat volksverlakkerij is en wat niet en daarna handelen en eisen dat anderen dat ook doen! Jantje zal niet afkomen met de wil van één of andere "god" die de mensen hebben uitgevonden!
En dat Jantje in bepaalde omstandigheden ja zal knikken bij een bevel, dat hoort er ook bij, want stel je voor dat iedereen zomaar zijn goesting zou doen zonder met een ander rekening te houden en de orde in de maatschappij te respecteren! Jantje zal wellicht ook opvoeding genoeg hebben om zijn schoenen in een moskee af te doen om andere lieden te plezieren, maar dat moet wederkerig zijn natuurlijk: hier loopt men dan niet overal rond met een hoofddoekje wanneer wij dat niet willen!
Waar mensen zich toch mee bezig houden. Je zou u beter concentreren op de criminelen en extremisten ipv de 'paar' vrouwen die er voor kiezen een hoofddoek te dragen. Er bestaat nog altijd zoiets als godsdienstvrijheid en rechten van de mens.

Btw: Treedt jij met uw modderige schoenen een huis binnen dat volledig bekleedt is met een tapijt? Wel, zo is dat ook in de moskee. Puur uit respect!
Oud 9 mei 2010, 14:57   #1333
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dezelfde als de meerwaarde van het moeten je schoenen uitdoen in de moskee!
Appelen met peren vergelijken dus.
Oud 9 mei 2010, 14:57   #1334
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
U begreep niet dat Islam een erkende religie is en jantje zijn petje niet tot een erkende religie in België behoort?

Hoe is een debat mogelijk met mensen die zulk soort argumenten gebruiken? Het is toch duidelijk dat het absurd is, om zich te moeien, wanneer men niet eens de kern van het probleem kent?
Vergissingen moeten kunnen rechtgezet worden! De islam heeft ondertussen al overal genoeg bewezen dat ze de naam "godsdienst" niet waard is! Het is een totalitaire agressieve levensvorm die een gevaar betekent voor de maatschappij! Kijk maar hoe het er aan toe toegaat in de landen waar die islam thuishoort! Hoeveel moorden, ontploffingen, onthoofdingen enz heeft die de laatste dagen weer op zijn actief?
Was daar niet een hooggeplaatste in Saoudie-Arabië die eindelijk begrepen heeft dat de moslims beter weer naar moslimlanden zouden trekken, want hier staan de mensen al een stukje verder? Te vroeg om van de 7de eeuw in de 21st te duiken!
Oud 9 mei 2010, 15:03   #1335
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vermits de juiste africhting zal hij een slaafje 1ste klas zijn ... jaknikken en buigen voor uw overste ..... zoals de dokwerkers in het filmke riepen "we zijn de klok 60 jaar terug aan het draaien !

http://www.youtube.com/watch?v=BNcemLgK3D8
Zou je niet beter eens gaan kijken wat voor sukkels en slaven (letterlijk en figuurlijk ( als er nog echte slaven rondlopen is het wel in bepaalde islamlanden!) de gewone bevolking van de islamlanden is?
De gedachtenpolitie, de Taliban, de sharia... Kopje en handjes af als je niet doet wat de machthebbers willen, stenigingen, zuur in het gezicht enz enz enz
En jij denkt of probeert ons wijs te maken dat we hier de klok 60 jaar gaan terugdraaien als we jullie wensen niet overnemen???
Niet eens grappig...
Oud 9 mei 2010, 15:04   #1336
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Vergissingen moeten kunnen rechtgezet worden! De islam heeft ondertussen al overal genoeg bewezen dat ze de naam "godsdienst" niet waard is! Het is een totalitaire agressieve levensvorm die een gevaar betekent voor de maatschappij! Kijk maar hoe het er aan toe toegaat in de landen waar die islam thuishoort! Hoeveel moorden, ontploffingen, onthoofdingen enz heeft die de laatste dagen weer op zijn actief?
Was daar niet een hooggeplaatste in Saoudie-Arabië die eindelijk begrepen heeft dat de moslims beter weer naar moslimlanden zouden trekken, want hier staan de mensen al een stukje verder? Te vroeg om van de 7de eeuw in de 21st te duiken!
Idd, de moslims. Ik zie moordenaars, verkrachters, terroristen etc. niet als vertegenwoordigers van de islam. Ze zijn die naam niet waardig.

Wat is een islamitisch land? Een islamitisch land is een land waar de sharia van toepassing is. In mijn ogen, héél weinig landen.

Binnen de islam heb je vele geleerden. Ben geen voorstander van geleerden die jij aanhaalt. Dat zijn de salafies onder ons. Je haalt em nu wel aan en geeft hem gelijk. Maar blijf je hem gelijk geven als ik jou vertel dat ze een vrouw vele zaken verbieden. Bv auto rijden is daar taboe. Neen dank u, geef mij maar een gematigd islam.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 mei 2010 om 15:07.
Oud 9 mei 2010, 15:09   #1337
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen; die vraag stelt zich niet. Ieder bepaalt voor zichzelf wat hij/zij wil dragen. Dit hoeft niet nuttig te zijn. Van een das; deux-piece; tattoo; piercing;... zie ik ook het nut niet in; maar niemand die een verbod wil.

Wanneer je iets wil verbieden; stelt zich de vraag wat het nut (doel) is van dit verbod.
Je bent toch geen voorstander van nutteloze verboden of regelneverij?
Neen, iedereen bepaalt niet wat hij/zij wil dragen of niet dragen! Onherkenbaar rondlopen alsof het karnaval is is verboden buiten de karnavalperiode en dit voor iedereen, niet alleen voor moslims! Op veel plaatsen en gelegenheden is er een "kledingcode" en wie een beetje opvoeding heeft zal zich daaraan houden: op een chique feest kom je niet in korte broek en met een zotskap, in bepaalde plaatsen draag je geen hoofddeksel enz
Moslims die niet zonder kunnen leven horen hier niet thuis, zo simpel is het.
Wat is het doel van de hoofddoekjes? Tonen dat de islam hier aanwezig is met één van zijn achterlijke kenmerken? En stop met dat islamgedoe een "godsdienst" te noemen. Het is die naam niet waard.
Oud 9 mei 2010, 15:14   #1338
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En met mensen als jij moet je in discussie treden? Best wel lachwekkend of zal ik zeggen eerder zielig. Je zou een award moeten krijgen voor "meest achterlijke argumenten" man.

Als leerkracht kan ik jou vertellen dat ik niks tegen een pet heb. Mijn autochtone en allochtone leerlingen mogen deze dragen wanneer ik toezicht heb en tijdens mijn lessen. Wat is de meerwaarde van een verbod op hoofddeksels? Ik zie er het nu niet van in.
Ben jij één van die "moderne" leerkrachten waar de leerlingen alles mogen doen wat ze willen? Proficiat, het is nog niet erg genoeg in het onderwijs tegenwoordig...
Wanneer je toezicht hebt, ok... maar ook tijdens je lessen? En je directie is daar mee akkoord? Wil dat eens uittesten wanneer je inspectie krijgt, of ga je dan op je buik kruipen?
Of is het "een graptje"?
Oud 9 mei 2010, 15:16   #1339
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is straf dat jij voor een partij zou stemmen waarvan je niet eens weet wat ze van het hoofddoekenverbod denken! Pas op dat je per ongeluk geen bolletje kleurt bij het VB bvb...
Hier klopt iets niet!
Oud 9 mei 2010, 15:23   #1340
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ben jij één van die "moderne" leerkrachten waar de leerlingen alles mogen doen wat ze willen? Proficiat, het is nog niet erg genoeg in het onderwijs tegenwoordig...
Wanneer je toezicht hebt, ok... maar ook tijdens je lessen? En je directie is daar mee akkoord? Wil dat eens uittesten wanneer je inspectie krijgt, of ga je dan op je buik kruipen?
Of is het "een graptje"?
Wat jij modern noemt. Tijdens de lessen mag het ook ja. Ik vrees geen inspectie, ik doe alles volgens het boekje. De inspectie zou ik gerust doorverwijzen naar de directeur van de school. Die staat nl. voor een tolerante samenleving binnen de school. Een school waar er geen onderscheid wordt gemaakt tussen allochtoon en autochtoon. Daar kun jij, beste VB'er wat van leren hé. Dat is wat wij onze kinderen bijbrengen nl. respect hebben voor ieder zn overtuiging en ideeën.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 mei 2010 om 15:25.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be