Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2010, 15:43   #1481
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat ik draag of ben is niet aan de orde.

Ook jij: verwijder die oogkleppen! Eer migrant blijft een migrant of die nu een hoofddoek draagt of niet.

Ik hoef niet in een slachtofferrol te kruipen om te weten hoe mensen iemand met een hoofddoek aanzien. Wat een ander denkt boeit me niet, iedereen heeft recht op een eigen mening. De bedoeling van een hoofddoek is helemaal niet om u te onderscheiden van iemand die er geen draagt. Zou nogal egoïstisch zijn? Men draagt de hoofddoek uit geloofsovertuiging waar en wanneer men wilt. Men leeft nog steeds in een land waar iedereen recht heeft om zn religie te beleven hoe hij het wilt. Als ik een keppeltje wil dragen of een hoofddoek dan doe ik dat toch gewoon. Dat verandert heus niks aan mn denkwijze of ideeën. Ik zie niet in wrm een hoofddoek de integratie zou belemmeren.
De hoofddoek op zich is maar een lapje stof, is niet belangrijk. Indien meer mensen steeds een muts of hoed zouden beginnen dragen zou dat toch ook geen effect hebben op de reacties van de mensen!
Een hoofddoek is echter een symbool van de islam! En daar moeten de mensen niet van weten! Het is zoals met alle andere godsdiensten die we hier aanvaarden, geen probleem mee, of je nu Jood, Hindoe enz bent! Maar weeral: de islam is geen godsdienst zoals een andere. Het is een "aanvalsgodsdienst" die zichzelf wil en moet opdringen aan het dagelijks leven van de mensen! Het is een "godsdienst" die dagelijks in het nieuws komt met weer zoveel slachtoffers alhier en aldaar! Hoeveel waren er vandaag weer? Op negen plaatsen tegelijk hebben ze weer ergens hun beste kant laten zien; dertien doden en veertig gewonden enz En zo gaat het bijna dagelijks verder! Waar halen die lieden de pretentie te beweren dat ze gewoon zijn zoals alle anderen? Godsdienstvrijheid ook voor hen! Om wat te doen... Met je hoofddoekje op loop je dan te koop als lid van die club.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 15:50   #1482
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De dictatuur van de meerderheid, jouw meerderheid.

Respect voor de rechten vh individu, aub!
Zeer diepgaande analyse.

"Respect voor de rechten vh individu, aub!" Dat zal bvb Dutroux ook wel zeggen.
Waarschijnlijk een spreuk die boven elk bed in de moslimlanden hangt...
Oud 10 mei 2010, 15:55   #1483
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat sommige politieagenten dan denken dat je per definitie een verdachte bent; en je voortdurend gecontroleerd wordt.
Dat sommige werkgevers weigeren om je in dienst te nemen.
Dat sommige eigenaars je dan geen huis willen verhuren.
.....
En dat is héél erg en héél vervelend, en ik meen dat, maar...
dat hebben ze te danken aan de reputatie die een aantal (en geen klein aantal) leden van hun groep heeft opgebouwd! U moet zich tot die lieden richten en hen uitleggen wat een miserie ze jullie bezorgen! Niet wij.
- over het aantal lieden van een bepaalde groep die de gevangenissen grotendeels vullen...
- over de slechte ervaringen die veel werkgevers al hebben gehad met het in dienst nemen van leden van een bepaalde groep... en ze vertellen dat verder uiteraard
- over de manier waarop sommige eigenaars hun verhuurde huizen achteraf terugvonden die ze aan leden van bepaalde groepen hadden verhuurd
Tja.... onze fout allemaal, duidelijk.
Oud 10 mei 2010, 15:59   #1484
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tyson jamal Bekijk bericht
Wat is er mis met het feit dat moslima's ervoor kiezen om een bepaalde religie te beleven en te belijden.Het is een fundamentele universele recht v/d mens waarvan het zelfs 1 van de basisfundamenten zijn in een democratise rechtstaat als belgie.
En hoeveel blz werden reeds aan die vraag gewijd?
Oud 10 mei 2010, 16:01   #1485
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tyson jamal Bekijk bericht
idem het dragen van een hoofddoek !
Idem: hoeveel blz werden daarover al volgeklad?
Dat is echt een specialiteit van een bepaalde groep, om zonder rekening te houden met alles wat reeds herhaaldelijk werd gezegd of geschreven... doodleuk weer vanaf nul proberen te starten!
Als ze dat spelletje maar lang genoeg volhouden zullen ze uiteindelijk hun zin krijgen of zo, is het dat?
Oud 10 mei 2010, 16:01   #1486
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zeer diepgaande analyse.

"Respect voor de rechten vh individu, aub!" Dat zal bvb Dutroux ook wel zeggen.
Waarschijnlijk een spreuk die boven elk bed in de moslimlanden hangt...
Je moest je schamen dgl. vergelijking als antwoord te durven posten.

Mja, je argumenten zijn op, ik begrijp dat je bitsig wordt.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 16:07   #1487
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ok, maar stel dat jij in bijv. Turkije zou wonen i.p.v. Spanje (want ik kan me voorstellen dat hoewel er estrangero op je papieren staat, dat je er misschien niet 'vreemd' uitziet). Zou jij het dan normaal vinden dat je kinderen en kleinkinderen nog steeds scheef bekeken worden, gewoon omdat ze er anders uitzien? En dat gebeurt hier dus wel degelijk: een aantal vrienden van Marokkaanse origine (nochtans perfect geïntegreerd, tweede generatie en Antwerpser dan ikzelf) werden meermaals geweigerd aan de deur van discotheken en hadden meer moeite met het vinden van een job (ondanks schitterende resultaten op school). En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het traditionele tegenargument is dan dat zij maar moeten boeten voor het gedrag van anderen. Ik vind dat een onnozel argument, want dan moeten we zelfstandigen ook preventief gaan beboeten omdat sommigen frauderen.
Moeten boeten door andersmans schuld, dat is heel vervelend, maar dat is altijd zo, en voor alles! Niet alleen voor jullie!
Wanneer ik de boek opvlieg en moet betalen omdat ik aan 56 heb gereden ipv aan 50, zelfs op een lege baan, dan heb ik dat ook te danken aan de lieden die het te bont en echt gevaarlijk maken in het verkeer!
Oud 10 mei 2010, 16:14   #1488
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat is héél erg en héél vervelend, en ik meen dat, maar...
dat hebben ze te danken aan de reputatie die een aantal (en geen klein aantal) leden van hun groep heeft opgebouwd! U moet zich tot die lieden richten en hen uitleggen wat een miserie ze jullie bezorgen! Niet wij.
- over het aantal lieden van een bepaalde groep die de gevangenissen grotendeels vullen...
- over de slechte ervaringen die veel werkgevers al hebben gehad met het in dienst nemen van leden van een bepaalde groep... en ze vertellen dat verder uiteraard
- over de manier waarop sommige eigenaars hun verhuurde huizen achteraf terugvonden die ze aan leden van bepaalde groepen hadden verhuurd
Tja.... onze fout allemaal, duidelijk.
Ook niet de fout van de mensen die het slachtoffer zijn van jullie kortzichtige racistische veralgemeningen.

Jullie kortzichtige veralgemeningen, daar zijn jullie wél verantwoordelijk voor.
Oud 10 mei 2010, 16:14   #1489
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moest je schamen dgl. vergelijking als antwoord te durven posten.

Mja, je argumenten zijn op, ik begrijp dat je bitsig wordt.
Ik word niet bitsig, en om aan te tonen dat 1+1= 2 moet je niet eens "argumenten" hebben, alleen wat gezond verstand. Twee blokjes naast elkaar leggen...
Argumenten die niet passen in het kraam van deze of gene worden niet aanvaard als geldige argumenten. Men ontkent gewoon.
Oud 10 mei 2010, 16:16   #1490
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook niet de fout van de mensen die het slachtoffer zijn van jullie kortzichtige racistische veralgemeningen.

Jullie kortzichtige veralgemeningen, daar zijn jullie wél verantwoordelijk voor.
En aangezien jij gaat bepalen wat "kortzichtige racistische argumenten" zijn, ttz alle argumenten waarin we niet je mening delen, tja...
Er zijn dus wel degelijk mensen die door "kortzichtige racistische argumenten" van leden van hun eigen groep of hun eigen godsdienst slachtoffer worden.
De islam en de koran bvb.

Laatst gewijzigd door andev : 10 mei 2010 om 16:18.
Oud 10 mei 2010, 16:17   #1491
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Katholieke scholen zijn een openbare plek en ook religieus en bovendien door de overheid gesubsidieerd..... deze vergelijking gaat wel op .
Niet dus
Oud 10 mei 2010, 16:18   #1492
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
En dat krapuul dat onze jobs naar de klote wil helpen ??? Veeeel erger ...http://www.youtube.com/watch?v=BNcemLgK3D8
Het crapuul zijn de aandeelhouders, de bestuurders en hun kapos, de CEO's en de Dewinters, de Dedeckers etc.
Oud 10 mei 2010, 16:36   #1493
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was dus precies mijn punt. De jongens (intussen mannen) waarover ik het heb zijn geen moslims, hebben verder gestudeerd, dragen dezelfde kleren en eten hetzelfde eten als ik, spreken plat Antwerps en mooi Nederlands wanneer dat hoort en beoefenen jobs die eerder een hoog aanzien hebben. Denk je dat de flik die hen tegenhoudt omdat ze krullen hebben en bruin zijn dat eerst vraagt? Of de portier aan de discotheek? Of de werkgever die een Arabische naam op een sollicitatieformulier leest? Maar dat gebeurt dus nog steeds.
En dat hebben ze te danken aan...?
Oud 10 mei 2010, 16:43   #1494
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat hebben ze te danken aan...?
Verschillende factoren. Het gedrag van een deel van die groep heeft zeker niet geholpen. Dat dat de enige oorzaak zou zijn is zever, want toen de eerste gastarbeiders hier aankwamen werden die ook met de nek aangekeken. Gewoon alledaags racisme, niks meer, niks minder. Uit al jouw posts in deze draad (en in andere) blijkt een stuitend gebrek aan historisch inzicht. Ik ben toch nog altijd benieuwd welke vakken jij in het GO hebt gegeven.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 16:46   #1495
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het crapuul zijn de aandeelhouders, de bestuurders en hun kapos, de CEO's en de Dewinters, de Dedeckers etc.
Dewinter ?
Verklaar u nader.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 16:50   #1496
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dewinter ?
Verklaar u nader.
Zie de anti-vakbondstandpunten vh blok, de slogans als "Werken baat, staken schaadt" etc.
Dan weet je wel voor wie het blok werkt.
Oud 10 mei 2010, 16:54   #1497
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie is "Wij"? Sinds wanneer vertegenwoordig jij de autochtonen? Ik kan u verzekeren dat er wel degelijk mensen zijn die open staan voor een multiculturele samenleving, mensen met een open geest weliswaar.

Draag jij als belg een hoofddoek in Marokko? Idd, neen want daar zijn ze gastvrij en nemen ze jou en mij zoals we zijn. Int vervolg draag jij maar een jellaba in Marokko, als je u toch zo druk maakt om de beleefdheidsregels. De hoofddoek verbieden is gewoon een aanval op de vrijheid van de religie.

Net als jij vind dat een hoofddoek indruist tegen de beleefdheidsregels, vin ik dat een hoofddoekenverbod in druist tegen de grondwet, tegen het pedagogisch project en tegen het Europees verdrag voor de rechten van de mens.
Zeg meiske, die zinloze discussie is hier al honderdmaal gevoerd, lees eens wat daarover geschreven is; je zult geen weldenkend mens overtuigen.

En als het je hier zo niet bevalt, keer dan terug naar huis!
Oud 10 mei 2010, 16:54   #1498
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Verschillende factoren. Het gedrag van een deel van die groep heeft zeker niet geholpen. Dat dat de enige oorzaak zou zijn is zever, want toen de eerste gastarbeiders hier aankwamen werden die ook met de nek aangekeken. Gewoon alledaags racisme, niks meer, niks minder.
Het is jaren hetelfde geweest met de italianen, de Polen, de Spanjaarden hier, maar na WO 2 was er meestal geen partij om dat politiek uit te buiten zoals het blok.
Citaat:
Uit al jouw posts in deze draad (en in andere) blijkt een stuitend gebrek aan historisch inzicht. Ik ben toch nog altijd benieuwd welke vakken jij in het GO hebt gegeven.
Gaf hij turnen of handenarbeid misschien?
Oud 10 mei 2010, 17:00   #1499
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een christelijke of atheïstische in Vlaanderen opgevoedde adoptieCongolees of -Chinees met Vlaamse achter- en voornaam wordt helaas door veel mensen als "allochtoon" beschouwd in Vlaanderen.
"Allochtoon" hoeft toch niet een scheldwoord of zo te zijn!
Stel dat mijn buurman een Chinees is, stel dat we beiden heel goed kunnen met elkaar opschieten, samenkomen, babbelen over alles en nog wat... dat is dan gewoon mijn buurman. En ja, hij is Chinees en blijft Chinees, ik zal hem geen "allochtoon" noemen, misschien wel "de Chinees van hiernaast", zoals ik, vriendschappelijk, "den dikke" of "de lange " zou zeggen ! Allochtonen die gekend, aanvaard, ingeburgerd enz enz zijn, dat zijn geen "allochtonen=scheldwoord"! Daarom is dat "Belg-en-niets-anders" zijn van bvb een zwarte Afrikaan, of een gele Chinees enz een onnozel iets, enkel goed om te foefelen met statistieken als het sommigen goed uitkomt! Er is niets verkeerd aan om Chinees, Marokkaan, Afrikaan te zijn! Blijf die mensen dan gewoon een Belgische Chinees enz noemen! Duidelijk!
Wat verkeerd is, is het gedrag en de redenen waardoor sommigen "allochtonen" zelf van het begrip allochtoon bijna een scheldwoord hebben gemaakt! Zij zijn daar zelf verantwoordelijk voor...
Mijn zogezegde Chinese buurman, die blijft gewoon gans zijn leven Chinees, leeft mee met de Belgen alsof hij zelf Belg was, dat is alles..
Oud 10 mei 2010, 17:00   #1500
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in wrm een hoofddoek de integratie zou belemmeren.
Ik zou nog meer zeggen: hoe meer hoofddoeken er zijn, en hoe meer mensen de ideologie kennen die deze voorschrijft en waar deze de vlag van zijn, hoe minder mensen er ook zijn die jullie integratie überhaupt nog ergens voor nodig vinden. Tenzij jullie reïntegratie in de landen die door de mohammedanerij in zulke paradijzen zijn herschapen dat jullie hierheen moesten komen om ons even paradijselijk te leren leven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be