Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2010, 11:59   #1581
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zoals we weken lang hebben kunnen volgen op tv hoe ze de binnenkomers aanpakken in Australië, zo moet het zijn! Anders krijg je wat wij hier hebben.
We hebben dan ook wekenlang gezien hoe douane- en immigratiebeambten daar met hoofddoeken en tulbans rondliepen, maar ik neem aan dat je dat toevallig gemist hebt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 16:24   #1582
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zou je 't dan eerlijk vinden, op vele plaatsen gewoon geweigerd te worden, geen onderhoud te krijgen met de directeur Human Resources indien je een job zoekt,geen huis te kunnen huren? Bedreigd te worden door het Malinees Belang, uit het land gezet te worden en naar Europa gestuurd te worden?
Vooroordelen tot regel verheffen, astemblieft toch zeg, waar ben jij mee bezig?
Filosoof, neem de boot tot in Tanger met uw familie, en ga dan direct naar het plaatselijk gemeentehuis, om achter een uitkering en een woning te vragen. Vertel ons daarna uw ervaringen eens. Veel plezier, en bij voorbaat bedankt !
NB : als het alles lukt, zoals ik hoop voor jullie, dan kom ik ook af ! Aan ons de couscous, de zon en de stranden van Marrokko, op de kosten van de Marrokkaanse belastingbetaler ! Daar blijf ik dan mijn hele leven! Joepie !!!
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 16:28   #1583
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou je 't dan eerlijk vinden, op vele plaatsen gewoon geweigerd te worden, geen onderhoud te krijgen met de directeur Human Resources indien je een job zoekt,geen huis te kunnen huren? Bedreigd te worden door het Malinees Belang, uit het land gezet te worden en naar Europa gestuurd te worden?
Vooroordelen tot regel verheffen, astemblieft toch zeg, waar ben jij mee bezig?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Filosoof, neem de boot tot in Tanger met uw familie, en ga dan direct naar het plaatselijk gemeentehuis, om achter een uitkering en een woning te vragen. Vertel ons daarna uw ervaringen eens. Veel plezier, en bij voorbaat bedankt !
NB : als het alles lukt, zoals ik hoop voor jullie, dan kom ik ook af ! Aan ons de couscous, de zon en de stranden van Marrokko, op de kosten van de Marrokkaanse belastingbetaler ! Daar blijf ik dan mijn hele leven! Joepie !!!
Je antwoord heeft minder dan bitter weinig met mijn post te maken.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 16:50   #1584
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Indien je in "Timbouctou" of zo zou aankomen met je familie, geen geld en bestaansmiddelen hebben enz.... zouden ze eens met je lachen en kun je een stamp onder je kont krijgen! Of niet soms? Zou het plaatselijke "ocmw" je daar steunen? Och ja... ze kennen dat daar niet.
Je verdraait de feiten zo dat ze eventjes passen in je kraam!
Zoals we weken lang hebben kunnen volgen op tv hoe ze de binnenkomers aanpakken in Australië, zo moet het zijn! Anders krijg je wat wij hier hebben.
Vooroordelen, racisme, achteruitstelling, discriminatie... met dat soort woordenschat voortdurend rond te strooien en te doen alsof die begrippen uit het niets zijn opgeduikt zullen ze er niet komen.
Ik vermoed dat men in Mali geen OCMW kent maar de gastvrijheid (ook tegenover onbekenden) is in Afrika wel uitgebreid. Dat heel wat blanke Australiërs een fameus meerderwaardigheidscomplex ten toon spreiden is ondertussen wel geweten, oa als men weet wat ze de aborigenes aandeden en waarvoor de eerste minister enkele jaren geleden zijn excuses aanbood:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/7241965.stm

Respect voor die man!
Citaat:
met dat soort woordenschat voortdurend rond te strooien en te doen alsof die begrippen uit het niets zijn opgeduikt zullen ze er niet komen.
Vooroordelen, racisme, achteruitstelling, discriminatie zijn geen gedragingen die ik uitvind of die navolging verdienen. De slachtoffers ervoor met de vinger wijzen is gewoon afwentelen van schuld.
Vind jij dan dat vooroordelen, racisme, achteruitstelling, discriminatie moeten vergoelijkt, geminimalizeerd of aangemoedigd worden? Zou jij dat aan je kinderen of leerlingen leren?

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2010 om 16:53.
Oud 11 mei 2010, 16:59   #1585
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat men in Mali geen OCMW kent maar de gastvrijheid (ook tegenover onbekenden) is in Afrika wel uitgebreid. Dat heel wat blanke Australiërs een fameus meerderwaardigheidscomplex ten toon spreiden is ondertussen wel geweten, oa als men weet wat ze de aborigenes aandeden en waarvoor de eerste minister enkele jaren geleden zijn excuses aanbood:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/7241965.stm

Respect voor die man!
Moesten de moslims die in ons land onze wetgeving laken, ook hun excuses aanbieden, zou ik daar ook respect voor opbrengen.

Citaat:
Vooroordelen, racisme, achteruitstelling, discriminatie zijn geen gedragingen die ik uitvind of die navolging verdienen. De slachtoffers ervoor met de vinger wijzen is gewoon afwentelen van schuld.
Vind jij dan dat vooroordelen, racisme, achteruitstelling, discriminatie moeten vergoelijkt, geminimalizeerd of aangemoedigd worden? Zou jij dat aan je kinderen of leerlingen leren?
Wie waren de racisten in Australië? De blanke Australiërs of de Aboriginals? De oorspronkelijke bevolking of de nieuwkomers?

Trek dat eens door naar België, gij met al uw "respect".

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 17:05   #1586
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Moesten de moslims die in ons land onze wetgeving laken, ook hun excuses aanbieden, zou ik daar ook respect voor opbrengen.
Citaat:
Wie waren de racisten in Australië? De blanke Australiërs of de Aboriginals? De oorspronkelijke bevolking of de nieuwkomers?

Paulus.
De racisten waren en zijn degenen die de geweren en de politie hadden (en hebben) degenen die de bedrijven bezaten (en bezitten) en die de wetten stemden (en stemmen) Dus degenen die de macht hadden (en hebben)
Trek dat door naar België.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2010 om 17:11.
Oud 11 mei 2010, 17:16   #1587
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De racisten waren en zijn degenen die de geweren en de politie hadden (en hebben) degenen die de bedrijven bezaten (en bezitten) en die de wetten stemden (en stemmen) Dus degenen die de macht hadden (en hebben)
Trek dat door naar België.
Tiens,...

... u heeft wel een heel uitzondelijke visie van wat een racist is vrees ik. Ik denk niet dat u ook maar één verklarend woordenboek of encyclopedie zult vinden die de betekensis die u daaraan geeft zal ondersteunen.

Ik heb al heel wat onzin gehoord over het begrip "racisme", maar dit slaat echt alles.

Paulus.
Oud 11 mei 2010, 18:25   #1588
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat een gezever, dat hij zijn mandaat als vakbondsafgevaardigde en zijn bekendheid via de TV gebruikt om een politieke loopbaan uit te bouwen is voor elke normale mens zonneklaar, het is niet verboden hé, het is wel de waarheid.
Dat is al iets anders dan wat je eerder vertelde.
http://forum.politics.be/showthread....88#post4742688
Toon nu eindelijk eens aan dat "hij zijn politieke carrière aan het voorbereiden was".
Je beschuldigingen en laster zijn wel zeer goedkoop.

Citaat:
Wel, wat de lijst voor de syndicale verkiezingen betreft : er was toen ik nog in Brussel werkte op een gegeven moment sprake van reorganisatie in de periode rond de syndicale verkiezingen ; de kandidantenlijst stond toen bol van nietsnutten en plantrekkers.
Er was er ooit ene die de directie redelijk vervelend vond, altijd zeveren over onbenulligheden enz... De directie gaf hem een grote promotie (van bediende naar midden kader). Plots was hij geen délégé meer; de problemen van de gewone man konden hem plots niet veel meer schelen (eigenlijk om te lachen, hij liet zich omkopen voor de schamele som van 800 euro bruto de maand).
Dat kan best; wat bewijs je daar mee.

Maar het is je onderwijl duidelijk dat een vakbondsafgevaardigde niet de bescherming heeft; zoals jij dacht?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 18:30   #1589
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Maak toch maar eens de optelsom van wat je wel en wat je niet doet ... je zal aardig verschieten hoe "braaf" je bent.
En ... eerst nadenken over een bevel is nog altijd niet negeren van een bevel.
Als ik de rekening krijg van de gas of de electriek ... dan betaal ik die gewoon. Ondertussen informeer ik me of het op een ander niet goedkoper kan ... maar we dwalen af.
Ik heb niet gesteld dat het ging over "geen enkel bevel opvolgen; geen enkele regel volgen"
Citaat:
Daar kan ik enkel maar volmondig mee eens zijn ... maar ... gaat het daarover?
Ja, voor mij gaat het daarover.
"Jantje onderdanig maken zodat jantje later als hij groot is braaf jaknikt wanneer hij een bevel krijgt . Lig ,apport, zit !!"
Ik kan me niet inbeelden dat je daar voorstander van bent.
Oud 11 mei 2010, 18:33   #1590
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja ... leer je de jongeren nu na te denken over hun meningen/beslissingen of niet?
Ja natuurlijk; maar dat geeft leerlingen toch niet het recht te bepalen wat een andere leerlinge al dan niet mag/moet dragen.
Oud 11 mei 2010, 18:44   #1591
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Tiens,...

... u heeft wel een heel uitzondelijke visie van wat een racist is vrees ik. Ik denk niet dat u ook maar één verklarend woordenboek of encyclopedie zult vinden die de betekensis die u daaraan geeft zal ondersteunen.

Ik heb al heel wat onzin gehoord over het begrip "racisme", maar dit slaat echt alles.

Paulus.
Je vraag was :
Citaat:

Paulus.
D�*�*r kreeg je antwoord op. Geen spelletjes met mij.

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2010 om 18:49.
Oud 11 mei 2010, 18:51   #1592
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vraag was :
Citaat:
Wie waren de racisten
D�*�*r kreeg je antwoord op. Geen spelletjes met mij.
Inderdaad. En je antwoordde totaal ongefundeerd.

Waarom zouden de blanke Australiërs die lak hadden aan de gewoonten en gebruiken van de aboriginals, meer racist zijn dan,...

.... de moslims die hier lak hebben aan de gewoonten en gebruiken van de Vlamingen in wetten en regels gestemd?

Omdat ze wapens hebben?

Dat is niet ernstig meer.

Paulus.
Oud 11 mei 2010, 19:12   #1593
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor mij betekent "opgaan in een groter geheel" ook niet : "er allemaal hetzelfde uitzien". Dat is geen integratie maar uniformiteit.
Dan moet je niet afkomen met een uitleg zoals :
"Dat groter geheel draagt geen hoofddeksel tijden de lessen. Je kan niet in dat groter geheel opgaan als je wel een hoofddeksel draagt. Dan maak je geen geheel, maar een verschil."

Citaat:
Maar wel: zich allemaal aan dezelfde regelgeving onderwerpen. Daar dient de regelgeving ook voor. Het is haar bestaansreden.
Ik dacht toch dat de regelgeving de bedoeling had om iets te regelen. Ik wist niet dat het doel was "iets om zich aan te kunnen onderwerpen".
Ik weet het, het nut van sommige regels is onbestaande.
Citaat:
Mag ik u vragen wat "opgaan in een groter geheel" dan wél voor u mag betekenen?

Paulus.
Voor mij betekent het samenleven.
"Integratie moet niet betekenen dat men zijn wortels ontkent. Het gaat niet om het uitwissen van de verschillen, maar om het respecteren ervan. Het is de weigering van het in zichzelf gekeerd zijn. Het is de openheid. Het is de vermenging van culturen." citaat van Michel Magits
Oud 11 mei 2010, 19:20   #1594
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus mogen zij de betsaande regelgeving laken?

Ik hoop dat het niet dat is wat je bedoelt.

Paulus.
Natuurlijk mogen zij dat ook.
Iedereen in onze samenleving mag regelgeving laken.
Oud 11 mei 2010, 19:35   #1595
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. En je antwoordde totaal ongefundeerd.

Waarom zouden de blanke Australiërs die lak hadden aan de gewoonten en gebruiken van de aboriginals, meer racist zijn dan,...

.... de moslims die hier lak hebben aan de gewoonten en gebruiken van de Vlamingen in wetten en regels gestemd?

Omdat ze wapens hebben?

Dat is niet ernstig meer.

Paulus.
Macht en machtsbruik vanwege Anglosaxische kolonizators in Australië. Idd niet serieus, maar racisten zijn geen serieuze mensen, kolonizators ook niet, dat weet ik al lang.
Oud 11 mei 2010, 19:51   #1596
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan moet je niet afkomen met een uitleg zoals :
"Dat groter geheel draagt geen hoofddeksel tijden de lessen. Je kan niet in dat groter geheel opgaan als je wel een hoofddeksel draagt. Dan maak je geen geheel, maar een verschil."
Dat mag ik wel, want dat is ook zo. Wat niet zo is, is de uitleg die jij eraan geeft van "er allemaal hetzelfde uitzien"

Citaat:
Ik dacht toch dat de regelgeving de bedoeling had om iets te regelen.
Inderdaad.

Citaat:
Ik wist niet dat het doel was "iets om zich aan te kunnen onderwerpen".
Dan weet je het nu. Dat "iets" is de regel. Daar dienen regels voor.

Citaat:
Voor mij betekent het samenleven.
Dat is geen integratie. Mensen kunnen ook samenleven zonder te integreren.

Citaat:
"Integratie moet niet betekenen dat men zijn wortels ontkent. Het gaat niet om het uitwissen van de verschillen, maar om het respecteren ervan. Het is de weigering van het in zichzelf gekeerd zijn. Het is de openheid. Het is de vermenging van culturen." citaat van Michel Magits
Kan best zijn, maar dat is niet de betekenis van integratie. Dat is een persoonlijke invulling ervan.

Enfin.

Waar het om gaat is dat jij niet langer kunt zeggen dat je geen gefundeerde uitleg hebt gekregen.

Dat heb je wel.

Als je natuurlijk eigen betekenissen geeft aan termen die in werkelijkheid wat anders betekenen, blijven we naast elkaar praten.

En neem me niet kwalijk, maar wat jij doet is een schoolvoorbeeld van het niet willen begrijpen.

Een bekend filosoof zei ooit eens dat er twee soorten dwazen bestaan. Zij die niet kunnen en zij die niet willen begrijpen.

Had hij jou gelezen, had hij er waarschijnlijk een derde soort aan toegevoegd.

Zij die niet willen kunnen begrijpen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 mei 2010 om 19:52.
Oud 11 mei 2010, 19:53   #1597
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Natuurlijk mogen zij dat ook.
Iedereen in onze samenleving mag regelgeving laken.
Neen dat mag niet, daarom zijn er consequenties mee verbonden.

Zoals het ontslag van de twee moslimleraressen.

Paulus.
Oud 11 mei 2010, 19:57   #1598
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Macht en machtsbruik vanwege Anglosaxische kolonizators in Australië. Idd niet serieus, maar racisten zijn geen serieuze mensen, kolonizators ook niet, dat weet ik al lang.
Ja ja dat weten we al. Je blijft het dan ook als een mantra herhalen...

Maar kun je nu ook eens inhoudelijk reageren door op mijn vraag te beantwoorden.

Ik herhaal ze even:

Misschien komen we dan wat voorruit.

Paulus.
Oud 11 mei 2010, 20:10   #1599
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja ja dat weten we al. Je blijft het dan ook als een mantra herhalen...

Maar kun je nu ook eens inhoudelijk reageren door op mijn vraag te beantwoorden.

Ik herhaal ze even:

Misschien komen we dan wat voorruit.

Paulus.
Omdat die "colons" daar (en elders) de macht hebben. Machtsverhoudingen en macht in verkeerde handen. Begreep je dat niet? Wat begreep je daar niet aan?
Welke uitleg heb jij?

Wat sleur jij daar de moslims hier erbij? Een obsessie of wat?

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 mei 2010 om 20:39.
Oud 11 mei 2010, 20:14   #1600
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Een bekend filosoof zei ooit eens dat er twee soorten dwazen bestaan. Zij die niet kunnen en zij die niet willen begrijpen.

Had hij jou gelezen, had hij er waarschijnlijk een derde soort aan toegevoegd.

Zij die niet willen kunnen begrijpen.

aulus.
En tot welke soort behoor jij?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be