![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister
|
![]() Nja maar brother paul heeft wel beetje gelijk hier.
Zo had ik gisteren weer een nitwit met een A5 die zich superieur acht; reed 80 om de E19 op te rijden in Kontich maar het ging niet rap genoeg voor meneer dus effe langs links voorbij en dan maar ineens doorsteken tussen de andere autos ZONDER richtingsaanwijzing en schaamte naar het derde baanvak. Lijkt mssch geen verkeersagressie maar in ieder geval zit er al vrij dicht tegen, op zijn minst is het arrogant en onverantwoord rijgedrag.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- arrogant zijn alsook egoïstisch(meestal personen van dure merken BMW en mercedes op kop) - onder invloed van drank of drugs - niet kunnen rijden - angst hebben in het verkeer - kikcken op snelheid ik heb mij nog nooit opgejaard voor iemand die soepel rijd en de reglementen volgt maar ik jaag mij wel op bij de volgende (meestal gekende fenomenen) - het oud omake of opake dat met meer dan 10km/h onder de toegelaten snelheid zit te bollen - mensen die hun pinker opzetten 500 meter voordat ze afdraaien en als ze dan afdraaien dit doen op een manier alsof ze met een bus moeten indraaien - arrogante chauffeurs die vinden dat hun dure wagen voorrang moet krijgen op u - bestuurders die voor u invliegen als ze van een zijstraat uitkomen en dan 50m verder opnieuw moeten afdraaien en dan meestal moeten stoppen hiervoor en u hinderen - mensen die traag rijden onder het reglement en als je ze wilt voorbijsteken gaan versnellen maar waar ik mij het meest in hinder is de achterlijke visie van talrijke gemeente, overheden en verkeersdeskundige ok ik begrijp dat nieuwe wegen geld kosten maar gemeente steken miljoenen euro's in herinrichtingen van de dorpskernen en maken mooie parkjes en dergelijke maar denken totaal niet na over de verkeersdoorstromingen in hun gemeente en toekomstige problemen. Gemeente willen allemaal verkeer weren in hun kernen en in een land waar gewestwegen belangrijke aders zijn verplichten we de mensen die snel 2 gemeenten verder willen zijn de autostrades te nemen met als gevolg dichtslibben van de autostrades en monsterfiles ieder logisch mens ziet dit maar niet diegene die miljoenen euro's geven aan gemeentes voor domme ronde punten, omwegen, verkeerslichten en zomeer gemeentes en de overheid moeten investeren in wegen die lokaal en doorstromend verkeer begeleiden. eventueel lokale wegen afsluiten die op belangrijke gewestwegen uitkomen vooral in de dorpskernen. scholen praktisch afsluiten van gewestwegen kortom zorgen dat de hindernissen op gewestwegen minder worden en sneller het verkeer kunnen begeleiden en eventueel ondertunnelingen in dorpen waar omwegen niet meer kunnen kortom het is allemaal makkelijk en perfect mogelijk met de juiste visie op de juiste plaats neem nu even diepenbeek in limburg 840 000 euro voor een nieuw kruispunt, dit is nu eindelijk af maar doordat de gemeente diepenbeek het spartacusprogramma(sneltram) heeft goedgekeurd moet ditzelfde kruispunt opnieuw hermaakt worden gevolg 840 000 euro belastingsgeld gewoon weggegooid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Lokaal Raadslid
|
![]() @slegie, je hebt groot gelijk.
Ook zoeen voorbeeld van gevaarlijk stadsinrichting is Genk. miljoenen uitgegeven aan een nieuwe herinrichting van de europalaan. Met als resultaat dat het gevaarlijker is geworden om erover te rijden. (ook waarschijnlijk ook voor een deel zal opgebroken worden voor de spartacus tram binnen de komende jaren) en dat het ellendig lang duurt om ergens te geraken omdat het verkeer over de volledige lengte stil staat door al die ronde punten. Waarom kunnen ze hier in vlaanderen of belgie geen fansoenlijk masterplan opstellen om eens een goede doorstroming van verkeer op te stellen ipv alleen maar plakwerkjes. Want zelfs het veel besproken BAM project zou er mooi uitgezien hebben maar bood geen structuele oplossingen voor het echte probleem. En zo staat het land waarschijnlijk vol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister-President
|
![]() Ik ben absoluut geen aggressieveling in het verkeer, maar hoedt u voor de wagens met een nummerplaat met 5 tekens. Die rijden meestal trager, gevaarlijker en dommer dan ik ooit heb meegemaakt.
Het meest egoïstische zie ik echter elke dag aan het station hier in Puurs. Mensen die totaal niet kunnen parkeren en dus doodleuk vlak tegen de rand van hun parkeervlak staan, schots op hub parkeervlak staan of gewoon 2 parkeervlakken innemen. Een schande is het!
![]() |
#49 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Geen respect hebben voor andere weggebruikers is ook verkeersagressie hoor! Bent u dat die gaat snijden, klemzetten en die dingen? U zal wel de perfecte rijstijl en attitude hebben, maar de anderen zijn fout. Schande is DAT. Laatst gewijzigd door josebi : 24 mei 2010 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij het verkeer hetzelfde, als je er niet meer tegenkunt, ben je te oud en wordt het tijd dat je u een ambtenaren jobke pakt waar je met de fiets naar toe kunt
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Denk je dat je als fietser geen verkeersagressie kan ondergaan? Of begaan, natuurlijk, niet alle fietsers zijn engeltjes.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Burger
|
![]() Is de verkeersagressie dan werkelijk zo omvangrijk?
Ik kan u eerlijk zeggen dat ik als dagelijkse bestuurder weinig of geen getuige ben van verkeersagressie. Ik kan u ook zeggen dat wat veel mensen "verkeersagressie" noemen, eigenlijk geen verkeersagressie is! Iemand die eens tegen mijn bumper aanplakt, iemand die eens agressief oversteekt, of iemand die eens obscene gebaren maakt vanuit zijn auto, kun je volgens mij geen agressie noemen. Zolang het niet overgaat tot slagen en verwondingen, vandalisme of uitgesproken bedreigingen kunnen we hoogstens spreken van "frustratie". Tolerantie is een mes die aan twee kanten snijdt. We moeten evengoed tolerant zijn voor de mensen die gefrustreerd achter het stuur zitten, als zij moeten tolerant zijn voor mensen die iets minder vlot of inzichtelijk zijn in het verkeer. Dat gezegd zijnde kan ik heel goed begrijpen dat het er op drukkere wegen anders aan toe gaat en er inderdaad meer sprake is van echte agressie. Ik woon namelijk niet om te zeggen in een grootstad! Niettegenstaande is het nog altijd zo dat echte agressie, met slagen en verwondingen, nog steeds de krantenkoppen halen, en dat wijst er volgens mij wel op dat dit nog steeds de uitzondering is en niet de regel. Wat ik wel zie is veel mensen die niet "hoffelijk" zijn in het verkeer. Voor velen is ritsen nog steeds in vreemd concept, en staan ze dan ook te porren of elkaar uit te dagen om tussen de file te geraken. Velen geven ook moeilijk voorgang en moeten bijgevolg hard in de rem gaan, wat dan weer tot onaangename gevoelens leidt. Al bij al zou het niet misstaan om de sensibilisering op de weg aan te pakken, en mensen meer aan te sporen om hoffelijk te zijn in het verkeer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Partijlid
|
![]() Volledig mee eens goebezig.
Verkeersfrustratie: praktisch elke dag (komt natuurlijk vooral doordat ik driekwart van mijn dagelijkse traject op Nederlandse autostrade rij ![]() Echt verkeersagressie nog maar ene keer meegemaakt (patser die blijkbaar vond dat ik hem ophield het nodig vond om me dan arrogant voorbij te steken en voor mij op de rem te gaan) en ik rij toch meer dan genoeg op een jaar. Mijn dagelijkse verkeersfrustraties (knooppunt Keerensheide): - Ritspunt waar iedereen als een schaap achterelkaar gaat staan en zo voor file zorgt op de A76; het ergste is dan nog als gij wel de infrastructuur ten volle benut er mensen zijn die u willen gaan afblokken - Enkele meters verder (1-baansoprijstrook komt bij A2, voor de A2'ers wordt deze strook de afrit naar Sittard-Geleen) staat blijkbaar iedereen er op om op de 1e meter van de autobaan van rijbaan te wisselen ipv de af/oprit die minstens 1 kilometer is volledig te benutten en op gepaste snelheid in -en uit te voegen. het triestige is dat het niet enkele individuen zijn die dit niet snappen maar dat echt de overgrote meerderheid dit niet doet. ANWB staat soms zelfs langs de kant met elektronisch bord met 'Volledige invoegstrook benutten' maar nee..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kon nog nét alles dichtsmijten maar moest fiets van me afduwen (zie ook vallen met moto) waardoor ik salto kon vermijden. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 6 juni 2010 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zal nooit iemand klemrijden, snijden of dat soort zaken. Ik zal altijd braafjes aan de regels houden. Maar het feit is wel dat je met die mensen extra moet oppassen want sommigen zijn gewoon een gevaar op de weg. Mensen bijvoorbeeld die op de linkerstrook van de n16 bv 40 km/u rijden (echt al eens meegemaakt). Ik heb niet de perfecte rijstijl. Niemand heeft dat, want niemand is perfect, en ja tot nu toe heb ik nog geen enkele fout begaan, maar wie zegt dat dat zo blijft?
![]() |
![]() |
#57 |
Minister-President
|
![]() Automobilist maait jongen (8) omver en pleegt vluchtmisdrijf
zondag 06 juni 2010 Antwerpen.BORGERHOUT - Een achtjarig jongetje uit Borgerhout raakte zwaargewond, toen hij aangereden werd door een automobilist die vluchtmisdrijf pleegde. Enkele uren nadat de man zich bij de politie had gemeld, liep hij alweer vrij rond. De 8-jarige Blanson Castelo speelde met vriendjes voor de deur van de ouderlijke woning aan het Groeningerplein, toen een grijze Peugeot het plein opdraaide. Blanson liep spelend de rijbaan op, en zag de wagen te laat aankomen. De 23-jarige automobilist uit Antwerpen probeerde de jongen nog te ontwijken, maar tevergeefs. Zijn auto knalde tegen het kind aan dat daarbij een dubbele open beenbreuk opliep. De bestuurder reed gewoon verder, zonder zich om het slachtoffertje te bekommeren. Ambulanciers dienden de jongen ter plaatse de eerste zorgen toe en brachten hem in kritieke toestand naar het Paolakinderziekenhuis, waar hij een uren durende operatie onderging. Intussen is het levensgevaar geweken. Even werd gevreesd dat het been van de jongen geamputeerd moest worden, maar dat blijkt toch niet nodig. 'We zijn natuurlijk opgelucht dat Blanson het beter stelt', zegt moeder Blendin. 'Het zag er even heel beroerd uit. Ik ging kapot van de stress toen ik hem op straat zag liggen. Een verschrikkelijk beeld. Maar nu is hij aan de beterhand, godzijdank.' Blendin stem slaat over van verontwaardiging als ze het heeft over de man die haar zoon omverreed. De 23-jarige bestuurder reed door, en gaf zich pas enkele uren later aan bij de politie. Hij is bij het gerecht gekend voor gelijkaardige feiten. Volgens Yannick Van Camp van de Antwerpse politie heeft de rechter het rijbewijs van de man al vier keer ingetrokken. 'Het is onvoorstelbaar dat die man nog mag rondrijden', fulmineert Blendin. 'Al vier keer! Dat is ronduit schandalig. Door dat soort individuen durf ik mijn kinderen niet langer te laten buitenspelen. Dat hebben types als hij op hun geweten.' De bestuurder werd gearresteerd, maar was zaterdag alweer op vrije voeten. Hij verklaarde dat het nooit zijn bedoeling was om vluchtmisdrijf te plegen, hij 'wilde gewoon niet stoppen in Borgerhout'. Daarom zou hij zich pas later aangegeven hebben bij de politie. Zijn rijbewijs is hij wel weer kwijt. http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=G922R5EKN ![]() Zo ne gast had allang definitief, na de tweede keer reeds, opnieuw op rijles gemoeten incluus examen op eigen kosten. Was al geregeld geweest onder de nieuwe regels van Camiel Eurlings, die heropvoedingscursus €700. Moeten ze in Belziek ook invoeren. Maja, zal ook weer communotair probleem worde tuurlijk als ne waal een vlaams kind overrijdt, is de cursus dan int nederlands of frans?? ![]() Van mij mag hij nu voortaan definitief met het OV gaan of fietsen. Echt een kl**te justitie. Heel snel beterschap gewenst aan Blanson. ![]()
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verkeersagressie valt mij op in Antwerpen.. En ni een klein beetje.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() 8 jaar moet al beter weten/ gaan voetballen op't plein. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heb ff op google maps gezien en lijkt me geen plaats om aan 50km voorbij te vliegen. Met kinderen altijd rekening houden en op die leeftijd kunnen ze het wel theoretisch wel weten, maar hebben geen verkeersinzicht. Dus auto altijd fout en zeker die gast die er zelf ferm zijn botten aan geveegd heeft, met zo mentaliteit.
![]() |