![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee verschillende standpunten, Dewever en Bracke, over het kernthema van de partij ? Dewever wil bij mijn weten nog altijd het liefst een onafhankelijk Vlaanderen, terwijl Bracke absoluut Belgiê wil redden; hoe gaat dit goed aflopen. De N-VA wordt volgens mij stilaan een zeepbel. De VLD wou enkele jaren geleden ook een volkspartij worden en is nadien ook geïmplodeerd. We zullen zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar ondertussen wel 10% minder dan voorheen (bron: Vl. Verkiez. verleden jaar)
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou zoiets niet realistischer zijn moest Vlaanderen zich dan ook tweetalig verklaren, zodat de discussie niet in eerste instantie een taaldiscussie wordt maar bv. een grondgebieddiscussie? En in die laatste discussie lijkt het me dan onnodig dat er een landsdeel grondgebied zou afstaan.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 mei 2010 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS: ik denk dat door de komst van iemand als Bracke veel N-VA-ers alsnog op het VB gaan stemmen (of verschillend zullen stemmen op kamer en senaat) . Ik ben vroeger jarenlang lid geweest van de Volksunie en daardoor durf ik dat toch wel zeggen. Een groot aantal leden van de N-VA wil niets minder dan het einde van België en zullen zeker niet op figuren als Bracke stemmen. Ze zullen opnieuw gaan nadenken. Laatst gewijzigd door Pericles : 12 mei 2010 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Burgemeester
|
![]() Bollen op uw kop gevallen en blijven botsen, toen de vlamingen tweetaligheid wilden,voor gans het land, waren de walen daar vierkant tegen, nu zouden wij tweetalig moeten worden, en de walen dan niet,
even ernstig blijven, hé, |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 |
Schepen
|
![]() Je kan ook met z'n allen lid worden van N-VA en de partijlijn veranderen...
En Bracke niet meer aan de bestuurstafel plaatsen...(dat vond ik absurd van de N-VA om de tafelspringer Siegfried op het podium te plaatsen samen met het partijbestuur) Leuk voor de NV-A militant die jaren voor de partij heeft gewerkt, zowel met de papborstel als met de pen, die hoopte om ook eens een plaatsje te krijgen op de lijst, die NV-A militant ziet dan met lede ogen aan dat onze nieuwbakken vlinderdasflamingant, die NOOIT iets heeft gedaan noch iets betekend heeft voor de Vlaamse Beweging, zich nu profileert als het groot Vlaams orakel en zijn stempel met onuitwisbare inkt drukt op een partij/beweging waar hij sinds enkele dagen maar deel van uit maakt. Laatst gewijzigd door onnoembaar : 12 mei 2010 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Vreemdeling
|
![]() Een absoluut feit is in elk geval dat zolang het VB groeide en groot werd de communautaire thema's veel minder dominant waren in het publiek debat. Sinds het VB op de terugweg is lijkt het alsof er nog maar 1 thema is in het publiek debat.
Conclusie: het VB is een objectieve partner van de Belgicisten. Een groeiend, groot VB is de absolute garantie dat andere Vlaamse partijen zich wat verder houden van het communautaire omdat men - zeer begrijpelijk - niet wenst geïdentificeerd te worden met die ongemanierde haters van alles wat niet Vlaemsch/Arisch is... Dus: hoe minder VB, hoe meer staatshervorming Laatst gewijzigd door Bill Clinton : 12 mei 2010 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de walen in hun huis doen is hun zaak trouwens. Ik vermoed dat het voorstel dat ik doe het internationale begrip voor Vllanderen zou vergroten. Velen hebben een taalminderheid op hun grondgebied. Erken ze en bescherm ze maar laat ze niet losscheuring eisen. Daar kan de internationale gemeenschap begrip voor opbrengen. Het zou tot chaos leiden. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 mei 2010 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bill Clinton, is dat die aartsleugenaar niet? Laat ik het zo zeggen, als De Gucht Clinton tegenkomt dan valt De Gucht op zijn knieen en zegt hij, "meester'! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Vreemdeling
|
![]() liegen over seks lijkt me geen probleem te zijn vergeleken met de leugens waarmee het VB al die jaren de onderkant van de maatschappij overtuigde om op haar te stemmen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Vlaams Belangers hebben mij nooit een verwijt gemaakt ten aanzien van mijn semitisch voorkomen. Maar is het niet vooral de macht van links binnen de media die van het VB fascistoïde melaatsen hebben gemaakt?En bepaald hebben wat politiek-correct is en wat niet?En elke partij de banvloek vreesde van deze machtsfactor? Niet alleen het VB maar bijna iedereen die ook maar durft zich te keren tegen de multiculturele maatschappij krijgt een swastika-stempel op het voorhoofd.Of het nu Urbanus is of Arno.En dan ook nog heeft deze linkse machtsfactor in de media veel aanhangers bij extreem-linkse groeperingen, die met geweld alles bestrijden wat "racistisch" is. En BDW is zo dapper niet.(Een doodsbedreiging van Francofonen tot daar toe...) De Wever wilt die nazi-stempel niet en zwijgt.Want anders geen Woestijnvisjes meer voor Bart!Maar eenmaal als de N-VA echt de touwtjes in handen heeft zullen zij deels het programma van het VB uitvoeren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BDW verwoordde het schitterend gisteren in Terzake : "het N-VA heeft een wit konijn, het VB heeft twee zwarte schapen". (wat mij betreft, nu al DE quote van deze verkiezingscampagne)
![]() |
![]() |
#159 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien is Bracke wel een mol die n-va moet helpen splitsen in de rekkelijken en de strengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() denk ik niet,......................maar het zou wat zijn, natuurlijk........