Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2010, 14:33   #161
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Het was gelukkig geen duel, maar de verschillen werden wel benadrukt

Wat is jullie indruk?
Mijn indruk was dat De Winter niet kan debatteren want hij kan niet luisteren.
Het Weverke vertelde wat volgens hem de verschillen waren tussen de twee partijen, reden van het feit dat het onmogelijk is om samen te werken, maar De Winter gaat daar niet op in. Hij begint dan doodgewoon zijn liedje te zingen, het liedje van zijn programma .... en daarna is hij verwonderd dat de andere niet mee wil.

De Winter is ook arrogant. Ik zou niet voor die mens willen werken, of er zaken mee doen.

Het Weverke is veel meer to the point.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 14:36   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
een discussie lijkt hier erg moeikijk!

BDW verdedigde zij strategie: confederalisme staat in programma van CD&V en VLD dus kunnen we met die partijen ons doel (gedeeltelijk) bereiken.

FDW volgt een andere weg; VB-NVA-JMDD moeten samen het been stijf houden en duidelijke eisen stellen nl de resoluties van het VL parlement. en daar niet over onderhandelen

Zo heb ik het toch begrepen. Beide zijn verdedigbaar.

Ik vond het wel een beetje vreemd dat BDW er prat lijkt op te gaan dat hij niet over het vreemdelingenprobleem wil praten (of zoiets in die aard).
Het vreemdelingenprobleem lijkt me het grootste probleem van heel West-Europa. zeker voor onze kinderen en kleinkinderen.
Dat is een manifeste leugen.
Het Weverke heeft enkele malen opgesomd wat het probleem was van deze regering, en de snel-belg-wet-problematiek was daar iedere keer bij.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 12 mei 2010, 15:38   #163
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Kom kom kom, om een land te splitsen een gewone Vlaamse meerderheid? Niet beginnen zeveren hé. Je moet minstens een 2/3 meerderheid hebben.
Indien Vlaanderen zijn onafhankelijkheid zou uitroepen, zal zulks dienen te gebeuren in het Vlaams Parlement, niet in het federale. En in het Vlaams Parlement zijn de regels over dubbele of grondwettelijke meerderheden en dergelijke niet nodig. Daar volstaat een gewone meerderheid.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 16:25   #164
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Indien Vlaanderen zijn onafhankelijkheid zou uitroepen, zal zulks dienen te gebeuren in het Vlaams Parlement, niet in het federale. En in het Vlaams Parlement zijn de regels over dubbele of grondwettelijke meerderheden en dergelijke niet nodig. Daar volstaat een gewone meerderheid.
Dit zal zeer zeker in het federaal parlement moeten gebeuren, want we hebben het over het opheffen van het federaal beleidsniveau. Dit zal moeten resulteren dat federale parlementairen een motie voor het splitsen zullen moeten indienen, waarna geen enkele wet meer kan worden goedgekeurd worden, en zelfs ontslag nemen als federaal parlementair (na een resem van internationale verplichtingen).
Bovendien zullen de Vlaamse parlementairen het bevel moeten geven aan de federale administraties, dat die moeten worden gesplitst. (De Vlaamse regering heeft geen bevoegdheid over federale ambtenaren.)
Hun job zal ook zijn, de internationale bevoegdheden overhevelen aan de gewestregering.
Ook iets waartoe het Vlaams parlement geen bevoegdheid over heeft.

Zo simpel zal het allemaal niet verlopen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 17:22   #165
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dit zal zeer zeker in het federaal parlement moeten gebeuren, want we hebben het over het opheffen van het federaal beleidsniveau. Dit zal moeten resulteren dat federale parlementairen een motie voor het splitsen zullen moeten indienen, waarna geen enkele wet meer kan worden goedgekeurd worden, en zelfs ontslag nemen als federaal parlementair (na een resem van internationale verplichtingen).
Bovendien zullen de Vlaamse parlementairen het bevel moeten geven aan de federale administraties, dat die moeten worden gesplitst. (De Vlaamse regering heeft geen bevoegdheid over federale ambtenaren.)
Hun job zal ook zijn, de internationale bevoegdheden overhevelen aan de gewestregering.
Ook iets waartoe het Vlaams parlement geen bevoegdheid over heeft.

Zo simpel zal het allemaal niet verlopen.
Korter samengevat, en voor één keer de woorden van vroeger van De Winter gebruikend:

het Belang zal in één federale regering stappen: de laatste.

Het beeld van die uitspraak is juist. Dat het het Belang zou zijn die het licht uit zal doen in de federale Kamers, of mee uit zal doen, dat is nog heel iets anders.

Oud 12 mei 2010, 17:29   #166
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Korter samengevat, en voor één keer de woorden van vroeger van De Winter gebruikend:

Inderdaad Schooffie.
Welk een contrast toch met de NVA.

De NVA zal in álle regeringen stappen om (volgens Bracke en BDW) het land te redden.

We kennen natuurlijk allemaal het verhaal van de NVA die niet in de Vlaamse regering zou stappen als...en geen federale regering zou mandateren als...en maar dat was maar om te lachen hé want ze deden het toch zonder verpinken...Filip daarentegen: die meent het en is van plan om woord te houden...de snoodaard.
Ik begrijp het hoor: met mensen zoals FDW die hun woord houden kun je eigenlijk geen zaakjes doen hé in de politiek.

Citaat:
Het beeld van die uitspraak is juist. Dat het het Belang zou zijn die het licht uit zal doen in de federale Kamers, of mee uit zal doen, dat is nog heel iets anders.
We zullen zien zei de blinde...
Oud 12 mei 2010, 17:32   #167
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hebt U daar een betrouwbare bron van ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 17:32   #168
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik denk dat het "licht" van het Vlaams Belang allang zal uit zijn voor de laatste Federale Regering gevormd zal zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 17:37   #169
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk dat het "licht" van het Vlaams Belang allang zal uit zijn voor de laatste Federale Regering gevormd zal zijn.
Het begint anders wel al aardig te schemeren daar in het VB-kot.

Laatst gewijzigd door system : 12 mei 2010 om 17:38.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 17:42   #170
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;4746469]
Citaat:

Inderdaad Schooffie.
Welk een contrast toch met de NVA.

De NVA zal in álle regeringen stappen om (volgens Bracke en BDW) het land te redden.

We kennen natuurlijk allemaal het verhaal van de NVA die niet in de Vlaamse regering zou stappen als...en geen federale regering zou mandateren als...en maar dat was maar om te lachen hé want ze deden het toch zonder verpinken...Filip daarentegen: die meent het en is van plan om woord te houden...de snoodaard.
Ik begrijp het hoor: met mensen zoals FDW die hun woord houden kun je eigenlijk geen zaakjes doen hé in de politiek.

We zullen zien zei de blinde...
Juist.
Tenminste het gedeelte "we kennen het allemaal". En vanaf dan beginnen de eigen interpretasies.

Doen jullie, Belangers, rustig voort, vaar jullie eigen koers ....
Wij zullen van onze kant hetzelfde doen.

In het verleden hebben jullie al heel veel stemmen, en dus zetels, behaald.
In de toekomst zullen we nog wel zien.

En wie wat bereikt heeft, of zal bereiken, daar gaan we niet gauw over akkoord komen. Maar dat is ook helemaal niet nodig.

Oud 12 mei 2010, 18:51   #171
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fieseler
Dus als de NVA niet in de regering stapt is België verloren?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 12 mei 2010 om 18:52.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 19:29   #172
born2bewild
Banneling

Standaard

karolien met de dikke...lippen mag krijsen zo hard ze kan...en toch geen response zoals hier

raar he
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 19:30   #173
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
laat ons hopen
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 19:35   #174
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en die voorganger stelt zich nu zelfs niet meer verkiesbaar. Hoe gaat het VB dat nu opvangen ??

BDW verwoordde het schitterend gisteren in Terzake : "het N-VA heeft een wit konijn, het VB heeft twee zwarte schapen". (wat mij betreft, nu al DE quote van deze verkiezingscampagne)
Voor mij was de voorganger van Valkeniers een betere voorzitter (voor anderen misschien niet hé).

Dewever is zich volgens mij aan het vastrijden, binnen zijn partij zijn er teveel verschillende meningen over essentiële zaken. Implosiegevaar dreigt.

Laatst gewijzigd door Pericles : 12 mei 2010 om 19:38.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 21:25   #175
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het begint anders wel al aardig te schemeren daar in het VB-kot.
x2
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 21:35   #176
Fieseler

Standaard

[quote=De schoofzak;4746490]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Juist.
Tenminste het gedeelte "we kennen het allemaal". En vanaf dan beginnen de eigen interpretasies.

Doen jullie, Belangers, rustig voort, vaar jullie eigen koers ....
Wij zullen van onze kant hetzelfde doen.

In het verleden hebben jullie al heel veel stemmen, en dus zetels, behaald.
In de toekomst zullen we nog wel zien.

En wie wat bereikt heeft, of zal bereiken, daar gaan we niet gauw over akkoord komen. Maar dat is ook helemaal niet nodig.
Hiermee kan ik perfect leven Schoofie.

Let op! Ik wens u en de NVA het allergrootste succes toe bij de volgende verkiezingen.
Hoe raar het ook lijkt vanuit het standpunt van deze Vlaams Nationalist die door uw partij uit de democratische spel wordt geweerd is dit mijn mening: van alle andere partijen dan het VB heb ik het meeste affiniteit met de NVA.
Dus: way to go Niveanenvriend!!! Way to go!!!!
Oud 12 mei 2010, 21:38   #177
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Ik kan uw logica even niet volgen maar wat het redden van België betreft vraag je het beter aan de politici die deze week, bij het startschot van hun campagne, verklaard hebben te gaan voor het "redden van België".
Oud 12 mei 2010, 21:45   #178
ilfalco
Minister-President

Standaard Dedecker goes ISLAM

foutje

Laatst gewijzigd door ilfalco : 12 mei 2010 om 21:45.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 21:51   #179
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voor mij was de voorganger van Valkeniers een betere voorzitter (voor anderen misschien niet hé).
Mediatiek gezien ben ik het hiermee eens.
Vergeet echter niet dat hij is binnengehaald om over de partijgrenzen heen aan verbreding te doen. In hoeverre hij daar is in geslaagd zal de toekomst uitwijzen. De vraag is of de interne strubbelingen in zijn partij op zijn conto kan worden geschreven of op het conto van de vorige voorzitter.

Citaat:
Dewever is zich volgens mij aan het vastrijden, binnen zijn partij zijn er teveel verschillende meningen over essentiële zaken. Implosiegevaar dreigt.
Op dit ogenblik denk ik niet dat er bij de NVA een probleem is omdat er volgende verkiezingen vele nieuwe mandaten in het verschiet liggen.
Echter: we zullen zien of de NVA even sterk zal omgaan met de eerste electorale tegenslag als het VB.
Vergeet niet dat tegen die tijd ook bij de NVA elke dissidentie zal uitvergroot worden door de anti Vlaamse regimepers.
Oud 12 mei 2010, 23:51   #180
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Clinton Bekijk bericht
Niemand heeft er blijkbaar een probleem mee dat FDW al DERTIG jaar kopstuk is van die partij..
Ik denk dat er bij VB'ers een overweldigende meerderheid Dewinter graag nog een tijd ziet verder doen. Me dunkt dat adviezen van buitenstaanders die - wat het VB ook doet - er toch niks mee willen te maken hebben niet echt oprecht zijn

Ja, het moet wel pijn doen als je Dewinter niet kan uitstaan dat hij ondanks alle beschimpingen en bedreigingen aan zijn adres er nog steeds staat.

Troost u met de gedachte dat ik me minstens even hard als u zich aan Dewinter ergert, erger aan politici die u waarschijnlijk wél genegen bent. En die mensen krijgen dan ook nog de kans om hun wanbeleid in de praktijk te brengen..
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be