![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mensen verwijten ons - en dat is het ergste - geslotenheid boven dit alles! Waar slaat dit alles nu op? Gesloten is men hier zéker, ja, jegens de eigen cultuur! Trouwens, het Duitse taalgebied kenmerkt zich dan weer wel door meer zelfrespect, maar ook Duitstalige Belgen verwijten zichzelf 'geslotenheid' terwijl ze hun moedertaal te zelden respecteren. De Franstaligen denken terecht: „Wat is dit hier? Waarom hoor ik geen Nederlandse muziek? Dit moet wel een arme taal zijn zeg! Zelfs Finnen die met maar 3 miljoen zijn respecteren hun taal meer! Oh, kon ik deze arme mensen maar bevrijden door hen op te nemen in onze superieure Franse cultuur!“
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 12 mei 2010 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
|
![]() -1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel wel mijn beste, dat getuigd eerder van een verregaande arrogantie én een gebrek aan respect voor de bevolking in die streek waar zij zich als vakantiegangers bevinden.... Citaat:
Dat is ook de taal van de minderheid in Nederland,nét zoals het frans in den belziek nét zo goed een minderheidstaaltje is... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#528 |
|
![]() Getuig eens van respect voor uw taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier stem ik volledig mee in. Geert Bourgeois, een slappe naieve man, was toentertijd (zijn tijd als minister van cultuur) volstrekt niet opgewassen tegen de grote commerciele belangen van de media-industrie en totaal onkundig van de Nederlandse (muziek) cultuur zelf (Dat krijg je vanzelf als je jezelf beperkt tot de VRT). Vooral het tweede valt hem te verwijten! De (Angelsaksische) media industrie buiten de deur zetten bij de met Vlaams belastinggeld betaalde tv en radio was een (te) grote krachttoer geweest waar de NVA toen zeker te klein voor was geweest. De belangen van deze media insdustrie worden normaal gesproken uitstekend begartigd door liberalen (zoals verwacht) en christendemocraten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele reden om de Nederlandstalige belastingbetaler voor auteursrechten te laten betalen van anderstalige programma's. Er zijn voldoende anderstalige tv en radiostations die zonder Vlaams belastinggeld kunnen voorzien in anderstalige programma's. Platenbazen treft geen enkele blaam. Zij moeten winst maken en zullen dat proberen te doen met producten met de laagste marginale kosten. Een Engelstalige 'brand' bijvoorbeeld heeft al zoveel FP en Free Marketing in de markt dat verspreiding van dit product voor een platenmaatschappij weinig meer inhoudt dan zorgen dat het op tijd geleverd wordt. Het is de Vlaamse overheid zelf die heeft besloten dat Vlaanderen een 'token' wingewest voor de Angelsaksisch gerichte media industrie behoort te zijn. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 mei 2010 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het een beetje jammer dat zoveel Vlaamse en Nederlandse films op DVD worden uitgebracht zonder aandacht voor potentiële 'buitenlandse' markten. Op nogal wat exemplaren in m'n collectie is de enige beschikbare ondertiteling "Nederlands voor doven en slechthorenden". Ik begrijp niet goed waarom niet minstens ook Engelse en Franse ondertiteling wordt meegeleverd.
De komst van migranten uit alle delen van de wereld naar onze gewesten is een kans om onze taal en cultuur nog verder te verspreiden. Ik hoop dat er binnenkort ook Vlaamse/Nederlandse films op DVD worden uitgebracht met pakweg Turkse, Indonesische, Arabische, Hongaarse, Griekse, Portugese, ... ondertiteling.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Minister-President
|
![]() Amaai, Djimi, zo vroeg op een vrije dag!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op vrije dagen ben ik bij voorkeur vroeg op, ja.
Op werkdagen durf ik er al eens een ander gedacht op nahouden. ![]() Ik heb blijkbaar weinig problemen met inburgering ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, misstanden moeten gekritiseerd worden. De waarheid is hard voor hen die haar niet kunnen verdragen.
Je vraagt nu dus om toestemming achteraf? |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als U zo overtuigt achter uw uitspraak staat lijkt het me logisch dat je geen bezwaar hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar even. |
|
![]() |
![]() |