![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Burger
|
Ik snap niet dat de nvalovers hier hun partij niet wat beter kennen of volgen. Binnen de Vlaamse Regering worden ze gewoon weggeduwd door de - moet ik toegeven 2 professionelere partijen - ongehoord dat nvakabinetsmedewerkers zelfs geen interkabinettenvergaderingen durven leiden (uit pure onkunde) - Vlaanderen en bij uitbreiding België is dus zeker niet beter in handen van mensen die de capaciteiten er niet voor hebben.....of gaat Siegfried Bracke nu een wettekst schrijven ? Veel succes dan....
|
|
|
|
|
#202 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
wedden dat 99,99% van de Amerikanen net als 99,99% van de Vlamingen die man niet kennen?
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
en ook in W-VL zei Bourgeois: ik moest er wel op kop gaan staan in een poging om iemand anders te kunnen lanceren. |
|
|
|
|
|
#204 |
|
|
x2
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#206 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Met als gevolg dat NVA uit de besprekingen gewipt wordt en niet tot de regering zal mogen toetreden. Wat heb je nu bereikt met je keihard toeslaan? noppes |
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Wat ben jij een grapjas |
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
|
Citaat:
Hij ziet de spookskes voor zijn oogskens dansen |
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
(Even terzijde: ik zou het wel sympathiek vinden mochten "les Belges" binnen die "Francofonie" een beetje positieve reclame beginnen maken voor les Flamands met hun boeiende culture en hun leuke néerlandais.) Nu, gelukkig zijn niet alle toeristen even naïef. Ik zie er in Brugge toch regelmatig rondlopen met een taalgidsje "Nederlands", en op de trein was ik al getuige van de vertederende pogingen van een jong Spaans koppeltje om de moeilijke uitspraak van zinnetjes als "Goeie dag, mevrouw" en "Dank u wel, meneer" onder de knie te krijgen.
-> "Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety" (Benjamin Franklin) -> “Power tends to corrupt and absolute power corrupts absolutely” (Lord Acton) -> "NUTS!" (General McAuliffe) -> "Fight The Power!" (Public Enemy) -> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro) |
|
|
|
|
|
#212 | |
|
|
Citaat:
Ze zeggen zelf tegen buitenlanders dat Nedrlands een moeilijke taal is voor bijv. de uitspraak. Onzin: elke taal heeft zijn problemen. NL is niet moeilijker dan een andere taal. EN is bijv. in het begin wel wat makkelijker, maar later dan weer moeilijker. |
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De jongen durfde haar niet tegen te spreken.
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Ferm argument. Ik weet waar Mexico ligt. Mexicanen weten niet waar B ligt. Wat zegt dat over mij en wat zegt dat over Mexicanen? Ik zeg gewoon in het buitenland dat ik Dutch ben.Zo.Probleem opgelost. Liever dat, dan de schaamte te ondergaan van de Belgische realiteit.(alhoewel,voor die kilometer afstand dat ik van NL woon is het maar een kleine aanpassing van de realiteit en kan er beter mee leven dan voor Belg door te gaan) ik:I'm Dutch ! Mexicaan:Oh nice, I like Netherlands.Good soccerteam,nice girls,good marihuana! ik:Yes , very true. Mexicaan: Lucky you! ik:hmmm Laatst gewijzigd door onnoembaar : 13 mei 2010 om 09:52. |
|
|
|
|
|
#215 | |
|
|
Citaat:
Het zou erg zijn dat je niet weet waar het ligt. BE, Estland, Cyprus daarentegen... |
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Doch is dit het argument dat ik altijd te horen krijg van franstaligen op mijn werk te Brussel. Dus wat is dan volgens jou de reden dat franstaligen geen NL praten?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
|
|
|
|
#217 | |
|
|
Citaat:
men wil wel een taal leren als dat echt voordeel biedt. Friezen leren NL want dan hebben ze toegang tot een grotere cultuur en in Nederland kunnen je enkel iemand zijn als je NL kent. Vroeger leerden VL gezwind FR want het was een veel rijkere cultuur en bood kans op mooi werk, nu is dat eerder EN Voor FR biedt NL weinig extra. Ze moeten het niet doen om voor de VL tv, radio, literatuuur, enz... enkel om economische redenen is het interessant en dan nog. Ik ken 2 Waalse jongeren. Via hun VL moeder hebben ze heel goed NL geleerd; allebei unief maar... ze hebben werk in Wallonië en hebben NOOIT NL nodig voor hun job. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voorbeeld: de vorige regering (of wat er voor door moest gaan), moest het al doen met een minderheid aan Vlaamse kant. (zelfs al verklaarde niet zo lang daarvoor, enen Herman van Rampui, dat zoiets moest bestreden worden te land, ter zee en in de lucht). Met een beetje vooruitgang in de V-partijen tezamen, kunnen ze kiezen: een monsterkoalisie �* la A., vol met tegenstrijdigheden van groene kommunisten tot de blauwen van de openVLD (jonge briesenden gelijk kleine Kroo en oudtante Thyssen, de nieuwbakken sossen met De Bruyne adem in hun nek ...), tezamen dan weer met 'alle hens aan dek' in Walenland (om aan de totale 50 prosent te komen): we wensen hen veel suk6. Veel suk6 vooral bij de voorafgaandelijke afspraken omtrent B-HV. Want ze liegen dat ze zwart zien dat ze dicht bij een akkoord stonden. Geen frankfoon slikt de niet-uitbreiding van Brussel in, en geen Vlaming zal hen die grond in hun mond steken ...). Niemand in de Vlaamse regering en het Vlaams parlement gaat bevoegdheden (in de fasiliteitengemeenten) afstaan aan het federale; geen frankofoon die daarmee akkoord gaat gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat gaat de N-VA dan doen ? De Walen duizend jaar aan een stuk overzagen ? |
|