Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2010, 22:52   #101
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ja zoiets.

In zoveel landen tegelijk, allemaal toevallige samenloop van omstandigheden?? : http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_C...ses_by_country

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 mei 2010 om 22:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 22:53   #102
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat weet ik nog niet zo zeker. Volgens mij is een en ander gelinkt aan het celibaat en dat heeft wel degelijk met het geloof te maken.
Het is wss wel zo dat sommige priesters gewoon pedo's zijn en anderen zich niet kunnen bedwingen omdat ze nergens seks kunnen hebben. Allebei monsters.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:15   #103
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Misschien heeft meneer Léonard wel een punt. Toen ik op de middelbare school zat ging het 9/10 van de tijd over de Islam. Ik weet dus wel de betekenis van de hijra, maar niet van Pinksteren.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:17   #104
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Misschien heeft meneer Léonard wel een punt. Toen ik op de middelbare school zat ging het 9/10 van de tijd over de Islam. Ik weet dus wel de betekenis van de hijra, maar niet van Pinksteren.
Bij ons ging het over filosofie en over de samenleving.
Oud 16 mei 2010, 23:21   #105
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij ons ging het over filosofie en over de samenleving.
Dat is nog wel leuk, filosofie. Dat kan je ogen openen. Wij werden slechts geïndoctrineerd in links relativiteitsdenken. Zo was de boerka helemaal geen belemmering, en hadden barbaarse gebruiken niets met de religie van doen, maar met ''cultuur''.

In Vlaanderen leren leerlingen nog wat. In Nederland is het onderwijs een broedplaats voor toekomstige PvdA stemmertjes.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:23   #106
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan zal je wel juichen voor Eyck?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:26   #107
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nog wel leuk, filosofie. Dat kan je ogen openen. Wij werden slechts geïndoctrineerd in links relativiteitsdenken. Zo was de boerka helemaal geen belemmering, en hadden barbaarse gebruiken niets met de religie van doen, maar met ''cultuur''.

In Vlaanderen leren leerlingen nog wat. In Nederland is het onderwijs een broedplaats voor toekomstige PvdA stemmertjes.
Wel het niveau in Vlaanderen zakt helaas ook ieder jaar, onze huidige minister is ook geen fan van deftige educatie.

De filosofie die men gaf in mijn school weet ik niet zoveel meer van enkel dat hij vroeg waarom we tegen een raam een raam zeiden en tegen een deur met glas een deur, terwijl beide hetzelfde eruit zagen en zo'n zever.
Oud 16 mei 2010, 23:35   #108
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik weet echt wel wat je wil zeggen. Het is niet mijn schuld dat je me gelijk geeft. Het is alleen zonde dat je zelf niet begrijpt wat je schrijft.
Ja! Dat zal het zijn!

Citaat:
Kijk, hier geef je me weer gelijk dat de overheid inderdaad excessen moet tegengaan. Alleen begrijp je niet dat je hierboven ook hebt toegegeven dat godsdienst tot de excessen behoort.
Waar geef ik dat toe?

Laatst gewijzigd door xrc : 16 mei 2010 om 23:36.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:40   #109
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot het 5de middelbaar ging het bij mij over Maslow, modernistisch gebral en gezwets over hoe racistisch sinterklaas wel is (geen grap!).

Katholicisme is een godsdienst die net erg veel belang hecht aan de interpretaties van de bijbel en dient dus grondig te worden bestudeerd. In die zin kunnen niet-gelovigen (in de zin dat ze niet in een Onveroorzaakte Oorzaak geloven) best naar een katholieke school gaan. Het letterlijk nemen van een geloofsboek kan namelijk tot fundamentalisme leiden en dat is niet naar de geest van de katholieke leer.
Oud 16 mei 2010, 23:43   #110
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja zoiets.
Laat je niet vangen Inno. Pedofilie = katholicisme voor zover antiklerikalistjes �* la "filosoof" het kunnen schelen.
Oud 16 mei 2010, 23:44   #111
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan niet op nadelen van de mei 68 opvoeding wijzen, daarbij vertellen dat het "net hetzelfde is" en dan ontkennen dat de katholieke opvoeding net zo nadelig is voor een kind.
Dus je geeft toe dat een katholieke opvoeding een nadeel is. Mooi. Dan zijn we al ergens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Ja! Dat zal het zijn!
Waar geef ik dat toe?
Ik had je er al eens op gewezen, maar je begrijpt de implicaties niet van wat je zelf schrijft. Hierboven nog eens de uitleg. Je geeft drie standpunten, waarvan minimaal 2 tegenstrijdig zijn.
1 Mei '68 opvoeding is nadelig.
2 Mei 68 opvoeding heeft evenveel invloed op het kind als een katholieke
3 Katholieke opvoeding is niet nadelig.

Sorry, maar dat is dus tegenstrijdig.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 16 mei 2010 om 23:47.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2010, 23:49   #112
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot het 5de middelbaar ging het bij mij over Maslow, modernistisch gebral en gezwets over hoe racistisch sinterklaas wel is (geen grap!).

Katholicisme is een godsdienst die net erg veel belang hecht aan de interpretaties van de bijbel en dient dus grondig te worden bestudeerd. In die zin kunnen niet-gelovigen (in de zin dat ze niet in een Onveroorzaakte Oorzaak geloven) best naar een katholieke school gaan. Het letterlijk nemen van een geloofsboek kan namelijk tot fundamentalisme leiden en dat is niet naar de geest van de katholieke leer.
Inderdaad, Jezus vraagt dat we kritisch zijn. Er zijn duizenden theologische werken over de bijbel geschreven. Daarnaast hebben we ook de traditie die heel belangrijk is. De Katholieke Kerk kan men zeker niet fundamentalistisch noemen.
Oud 16 mei 2010, 23:51   #113
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had je er al eens op gewezen, maar je begrijpt de implicaties niet van wat je zelf schrijft. Hierboven nog eens de uitleg. Je geeft drie standpunten, waarvan minimaal 2 tegenstrijdig zijn.

1. De mei 68 opvoeding is zeer nadelig.
2. Omdat ze elkaars tegenhangers zijn. De ene wil totale anomie, de andere wil structuur, respect, liefde, moraal, ...
3. Zo is dat.
Oud 17 mei 2010, 06:12   #114
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
1. De mei 68 opvoeding is zeer nadelig.
2. Omdat ze elkaars tegenhangers zijn. De ene wil totale anomie, de andere wil structuur, respect, liefde, moraal, ...
3. Zo is dat.
2 "net hetzelfde". Zijn woorden.
Oud 17 mei 2010, 08:32   #115
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oei..

Uw fout is dat je vertrekt vanuit een positie waaruit invloed op een kind gelijkgesteld wordt aan iets nadelig. Met dat inzicht wil je dan zo goed als alle invloed (toch die invloed die naar conservatisme ruikt) uitschakelen, en wie doet dat beter als de staat.

Bovendien wil ik die nadelige mei '68 opvoeding niet controleren en beknotten via de staat. (Ook dat is tolerantie m'n beste Travis66.) Dat zou namelijk een veel groter kwaad zijn dan de opvoeding op zich. En daar ging de discussie net om.
Oud 17 mei 2010, 08:33   #116
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 "net hetzelfde". Zijn woorden.
Net dezelfde manier van invloed uitoefenen op een kind. Dat klopt.
Oud 17 mei 2010, 12:43   #117
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Net dezelfde manier van invloed uitoefenen op een kind. Dat klopt.
Dat kwam zo niet uit uw post.
Oud 17 mei 2010, 19:07   #118
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kwam zo niet uit uw post.
Als katholiek kan je moeilijk van mij verwachten dat ik een katholieke opvoeding gelijkstel (!!) aan een progressieve vrijheid-blijheid brainwashing.

Laatst gewijzigd door xrc : 17 mei 2010 om 19:07.
Oud 17 mei 2010, 20:35   #119
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Hoe kan men nu keuzes maken als men de inhoud van de keuzemogelijkheden niet degelijk kent. In hun zoektocht hebben jongeren nood aan mensen die staan voor iets en daarvoor durven gaan in plaats van godsdienstleerkrachten die nergens voor staan, zich niet durven uiten als christen en eigenlijk niet weten wat religie is. Van de godsdienstlessen in het katholiek onderwijs wordt echt een allegaartje gemaakt en religie in de echte zin van het wooord komt nauwelijks aan bod. Erg verwarrend voor jongeren die in deze snel veranderende samenlenleving met zoveel worden geconfronteerd dat ze de pas kwijt raken. Depressies en zelfmoord onder jongeren bestond niet 30 jaar geleden, toen op de scholen duidelijkere handvaten werden aangereikt en religie op de kath. scholen nog als zingevend en zinvol werd aangebracht door mensen die durfden getuigen van hun geloof. Ik zie niet in wat er verkeerd is met het aanbieden van de blijde BOODSCHAP van het evangelie
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 21:16   #120
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Bovendien biedt het belangrijke voordelen voor het verdere maatschappelijk leven. Het katholicisme levert een bindmiddel voor een sterke burgermaatschappij (civil society).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be