![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Banneling
|
![]() ![]() In zoveel landen tegelijk, allemaal toevallige samenloop van omstandigheden?? : http://en.wikipedia.org/wiki/Roman_C...ses_by_country Laatst gewijzigd door filosoof : 16 mei 2010 om 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() Het is wss wel zo dat sommige priesters gewoon pedo's zijn en anderen zich niet kunnen bedwingen omdat ze nergens seks kunnen hebben. Allebei monsters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien heeft meneer Léonard wel een punt. Toen ik op de middelbare school zat ging het 9/10 van de tijd over de Islam. Ik weet dus wel de betekenis van de hijra, maar niet van Pinksteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nog wel leuk, filosofie. Dat kan je ogen openen. Wij werden slechts geïndoctrineerd in links relativiteitsdenken. Zo was de boerka helemaal geen belemmering, en hadden barbaarse gebruiken niets met de religie van doen, maar met ''cultuur''.
In Vlaanderen leren leerlingen nog wat. In Nederland is het onderwijs een broedplaats voor toekomstige PvdA stemmertjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De filosofie die men gaf in mijn school weet ik niet zoveel meer van enkel dat hij vroeg waarom we tegen een raam een raam zeiden en tegen een deur met glas een deur, terwijl beide hetzelfde eruit zagen en zo'n zever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar geef ik dat toe? Laatst gewijzigd door xrc : 16 mei 2010 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Katholicisme is een godsdienst die net erg veel belang hecht aan de interpretaties van de bijbel en dient dus grondig te worden bestudeerd. In die zin kunnen niet-gelovigen (in de zin dat ze niet in een Onveroorzaakte Oorzaak geloven) best naar een katholieke school gaan. Het letterlijk nemen van een geloofsboek kan namelijk tot fundamentalisme leiden en dat is niet naar de geest van de katholieke leer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1 Mei '68 opvoeding is nadelig. 2 Mei 68 opvoeding heeft evenveel invloed op het kind als een katholieke 3 Katholieke opvoeding is niet nadelig. Sorry, maar dat is dus tegenstrijdig. Laatst gewijzigd door Travis66 : 16 mei 2010 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. Omdat ze elkaars tegenhangers zijn. De ene wil totale anomie, de andere wil structuur, respect, liefde, moraal, ... 3. Zo is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Uw fout is dat je vertrekt vanuit een positie waaruit invloed op een kind gelijkgesteld wordt aan iets nadelig. Met dat inzicht wil je dan zo goed als alle invloed (toch die invloed die naar conservatisme ruikt) uitschakelen, en wie doet dat beter als de staat. Bovendien wil ik die nadelige mei '68 opvoeding niet controleren en beknotten via de staat. (Ook dat is tolerantie m'n beste Travis66.) Dat zou namelijk een veel groter kwaad zijn dan de opvoeding op zich. En daar ging de discussie net om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als katholiek kan je moeilijk van mij verwachten dat ik een katholieke opvoeding gelijkstel (!!) aan een progressieve vrijheid-blijheid brainwashing.
Laatst gewijzigd door xrc : 17 mei 2010 om 19:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Gouverneur
|
![]() Hoe kan men nu keuzes maken als men de inhoud van de keuzemogelijkheden niet degelijk kent. In hun zoektocht hebben jongeren nood aan mensen die staan voor iets en daarvoor durven gaan in plaats van godsdienstleerkrachten die nergens voor staan, zich niet durven uiten als christen en eigenlijk niet weten wat religie is. Van de godsdienstlessen in het katholiek onderwijs wordt echt een allegaartje gemaakt en religie in de echte zin van het wooord komt nauwelijks aan bod. Erg verwarrend voor jongeren die in deze snel veranderende samenlenleving met zoveel worden geconfronteerd dat ze de pas kwijt raken. Depressies en zelfmoord onder jongeren bestond niet 30 jaar geleden, toen op de scholen duidelijkere handvaten werden aangereikt en religie op de kath. scholen nog als zingevend en zinvol werd aangebracht door mensen die durfden getuigen van hun geloof. Ik zie niet in wat er verkeerd is met het aanbieden van de blijde BOODSCHAP van het evangelie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Bovendien biedt het belangrijke voordelen voor het verdere maatschappelijk leven. Het katholicisme levert een bindmiddel voor een sterke burgermaatschappij (civil society).
|
![]() |
![]() |