Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2010, 20:27   #261
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Mensen die het bestaanrecht van Israel ontkennen hebben ofwel te weinig kennis ofwel meten met twee maten. Een combinatie van beide is ook mogelijk. Jouw post zegt niets.
Ik zal het nog eens uitleggen:

Zelfs al was elke jood, behalve een religieus extremist, een aanhanger van het zionisme (een flagrante leugen, naar gewoonte), dan doet dat helemaal niets af aan wat er wordt gesteld over het imperialistisch en onderdrukkend karakter van de zionistenstaat. Zou het waar zijn, dan zijn dat gewoon ofwel heel onwetende of heel boosaardige mensen.

Uw tweede drogreden is net zo.
Oud 19 mei 2010, 20:29   #262
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Veel discussie is er langs uw kant ook nog niet geweest naast de gebruikelijke oneliners zoals:

- Jij bent een dubbelnick!!!
- Dit is pro-moslim geknuffel!!!
- Irl stel je niks voor!!!
- Wacht maar tot ik voor je neus sta!!!
Je verwart mij met Europhater. Ik heb hier al een dag of 4 niks gepost.

Citaat:
En zo verder. Momenteel beginnen de admins waarschijnlijk al hun servers schoon te maken voor het "knopjesdrukker"-gezaag dat waarschijnlijk ook een hele tijd zal blijven aanslepen.

PS: Door te beweren dat er met iemand niet te discussieren valt, betekend dit niet dat men dit met u wél kan. Hetzelfde geldt voor de liberaal hierboven. Als gij uw kromme pro-zion ideetjes weigert te refreshen, heeft debatteren weinig nut.
Kerel als ik voortdurend forummers zie typen anti-zionistisch dat wil zeggen tegen het bestaansrecht van de staat Israel zijn, maar niet ant-Joods te zijn, is dat hypocriet. Bijna alle Joden zijn voorstander van het bestaansrecht van die staat. Daarnaast zie ik voortdurend gezaag over de verdrijving van Arabieren tijdens de Israelische onafhankelijkheidsoorlog. Ten eerste hebben Arabieren ook Joden verdreven en verdrijving is niks nieuws onder de zon. Moet bijvoorbeeld Polen nu ook Silesie aan Duitsland geven, omdat er Duitsers verdreven zijn bij vaststelling van de grenzen in 1945?

Citaat:
En er vliegt een vogel in de lucht, what's your point?
Alsof eender wie een aanbod zou weigeren waaruit hij, op een wat kritiek na, enkel voordelen kan genieten.
Zie boven.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 20:36   #263
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je verwart mij met Europhater. Ik heb hier al een dag of 4 niks gepost.

Kerel als ik voortdurend forummers zie typen anti-zionistisch dat wil zeggen tegen het bestaansrecht van de staat Israel zijn, maar niet ant-Joods te zijn, is dat hypocriet. Bijna alle Joden zijn voorstander van het bestaansrecht van die staat. Daarnaast zie ik voortdurend gezaag over de verdrijving van Arabieren tijdens de Israelische onafhankelijkheidsoorlog. Ten eerste hebben Arabieren ook Joden verdreven en verdrijving is niks nieuws onder de zon. Moet bijvoorbeeld Polen nu ook Silesie aan Duitsland geven, omdat er Duitsers verdreven zijn bij vaststelling van de grenzen in 1945?

Zie boven.
Ik antwoordde eerst op Europahater, niet zo egoistisch.
Later in mijn post zei ik duidelijk "wat betreft de liberaal", gij dus.

Allez, dus omdat de grote meerderheid aan joden pro-Israël is, wordt het automatisch goedgekeurd? Wat een bullcrap jongen.

Beeld u in, "ik wil een land voor mezelf, en ik ben daar mee akkoord, dus 't is geregeld".

Uw "stelling" bewijst dus niks. Zowat iederéén neemt ieder aanbod aan dat een lange tijd voordelig zal zijn.
Oud 19 mei 2010, 20:39   #264
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ik zal het nog eens uitleggen:

Zelfs al was elke jood, behalve een religieus extremist, een aanhanger van het zionisme (een flagrante leugen, naar gewoonte), dan doet dat helemaal niets af aan wat er wordt gesteld over het imperialistisch en onderdrukkend karakter van de zionistenstaat. Zou het waar zijn, dan zijn dat gewoon ofwel heel onwetende of heel boosaardige mensen.

Uw tweede drogreden is net zo.
Zionisme is het streven naar een nationaal tehuis van Joden. Israel bestaat sinds 1948, dus er is niks actueels aan. De huidige situatie in het Midden Oosten is het gevolg dat de Arabieren ieder vredesvoorstel afgewezen hebben en beloont hebben met raketten en aanslagen. Camp David was de kans voor de Palestijnen, maar die wezen ze af.
Oud 19 mei 2010, 20:45   #265
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Camp David was de kans voor de Palestijnen, maar die wezen ze af.
En terecht. Het zou hun grootste fout geweest zijn en ze zouden er de grootste slaven door geworden zijn.
Oud 19 mei 2010, 20:51   #266
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik antwoordde eerst op Europahater, niet zo egoistisch.
Later in mijn post zei ik duidelijk "wat betreft de liberaal", gij dus.

Allez, dus omdat de grote meerderheid aan joden pro-Israël is, wordt het automatisch goedgekeurd? Wat een bullcrap jongen.

Beeld u in, "ik wil een land voor mezelf, en ik ben daar mee akkoord, dus 't is geregeld".

Uw "stelling" bewijst dus niks. Zowat iederéén neemt ieder aanbod aan dat een lange tijd voordelig zal zijn.
De Arabieren hebben in 1922 Trans-Jordanie gekregen en later nog eens 45% van het resterende gebied Palestina. De Joden verkregen het recht op een nationaal tehuis in Palestina (het huidige Jordanie, Israel, Westbank en Gazastrook), maar mochten vervolgens niet emigreren naar de gebieden ten oosten van de Jordaan (het huidige Jordanie dus). Na de splitsing van Britse mandaatgebied Palestina in 1922 zijn alle Joden die ten Oosten van de Jordaan woonden vervolgens verdreven. Jij moet eens naar de andere kant van het verhaal kijken.
Oud 19 mei 2010, 20:53   #267
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En terecht. Het zou hun grootste fout geweest zijn en ze zouden er de grootste slaven door geworden zijn.
Dit zegt dus werkelijk alles. De Palestijnen hebben geen staat en destijds bood Israel de Gazastrook, 95% van de Westelijke Jordaanoever inclusief de nederzettingen en Arabische wijken van Jeruzalem.
Oud 19 mei 2010, 20:54   #268
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Zionisme is het streven naar een nationaal tehuis van Joden. Israel bestaat sinds 1948, dus er is niks actueels aan. De huidige situatie in het Midden Oosten is het gevolg dat de Arabieren ieder vredesvoorstel afgewezen hebben en beloont hebben met raketten en aanslagen. Camp David was de kans voor de Palestijnen, maar die wezen ze af.
Weet je nog wat de Goede Europeanen tegen de stoute joden zeiden zo rond de gloriejaren van nazi-Duitsland?

Jawel...

En nu doen de Palestina Komités en andere Intals zoiets dat erg lijkt op dit...

Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 19 mei 2010 om 20:55.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 20:56   #269
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Weet je nog wat de Goede Europeanen tegen de stoute joden zeiden zo rond de gloriejaren van nazi-Duitsland?

Jawel...

En nu doen de Palestina Komités en andere Intals zoiets dat erg lijkt op dit...

Ik geloof dat ik een interpretatiefout maake. Ik dacht de zoveelste vergelijking van Israel en Nazi-Duitsland te zien. Mijn excuses.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 19 mei 2010 om 21:01.
Oud 19 mei 2010, 20:59   #270
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zionisme is het streven naar een nationaal tehuis van Joden. Israel bestaat sinds 1948, dus er is niks actueels aan. af.

Hele topics lang lijkt het of jij wel doorhebt wat het zionisme tegenwoordig inhoudt (alhoewel), en nu ga je een beetje de enge betekenis daarvan aanwenden?

Citaat:
De huidige situatie in het Midden Oosten is het gevolg dat de Arabieren ieder vredesvoorstel afgewezen hebben en beloont hebben met raketten en aanslagen.
Onbegrijpelijk toch na al die veroveringstochten?
Oud 19 mei 2010, 20:59   #271
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dé andere kant van het verhaal is voor mij geen probleem.
EEN andere kant voor u blijkbaar wel. Ik ga het blijven zeggen, als het met u gebeurt zult ge ook vrij radicaal reageren, en ge zou groot gelijk hebben. De Palestijnen tonen aan dat zij niet over hen laten lopen. Ik kan mij trouwens geen akkoord herinneren tussen de joden en de Palestijnen waarin staat dat de Palestijnen toelieten dat de joden zomaar een eigen staat begonnen op te richten in land dat niet van hen was.
Israël is niet meer en niet minder dan een goed gespeelde slachtofferrol, en sterk lobbywerk. Ze hebben zo ook hun sterke kanten
Oud 19 mei 2010, 21:06   #272
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hele topics lang lijkt het of jij wel doorhebt wat het zionisme tegenwoordig inhoudt (alhoewel), en nu ga je een beetje de enge betekenis daarvan aanwenden?
Dat komt, omdat jullie linksen die betekenis daaraan geven, maar feitelijk kant noch wal raakt.

Citaat:
Onbegrijpelijk toch na al die veroveringstochten?
De oorlogen van 1948, 1967 en 1973 door de Arabieren gestart dan wel oorlogshandelingen verricht (1967)?
Oud 19 mei 2010, 21:10   #273
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
EEN andere kant voor u blijkbaar wel. Ik ga het blijven zeggen, als het met u gebeurt zult ge ook vrij radicaal reageren, en ge zou groot gelijk hebben. De Palestijnen tonen aan dat zij niet over hen laten lopen. Ik kan mij trouwens geen akkoord herinneren tussen de joden en de Palestijnen waarin staat dat de Palestijnen toelieten dat de joden zomaar een eigen staat begonnen op te richten in land dat niet van hen was.
Israël is niet meer en niet minder dan een goed gespeelde slachtofferrol, en sterk lobbywerk. Ze hebben zo ook hun sterke kanten
Jouw fout en dat van alle zelfbenoemde anti-zionisten is dat de Joden het land van de Palestijnen gestolen zouden hebben. Niets is minder waar. De Britten hebben de Arabieren en de Joden een staat gegeven.
Oud 19 mei 2010, 21:10   #274
David Hasselhoff
Banneling

Standaard

Zionisme oprichten tot Joodse staat, klopt volledig.

Wel erbij vermelden Groot Israel, en degene die er nog resten, door tyrannie, whatever it takes wegpesten of uitroeien.
David Hasselhoff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 21:53   #275
Europahater
Banneling

Standaard

Israël bestaat al eeuwen. Palestina een paar honderd jaar. Het is mij reeds duidelijk wie hier EERST was....
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 21:56   #276
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat ik een interpretatiefout maake. Ik dacht de zoveelste vergelijking van Israel en Nazi-Duitsland te zien. Mijn excuses.
Nee, er wordt een andere soort vergelijking gemaakt.

Tussen de antisemieten toen: "Juden nach Palestina!"
en de antisemieten nu: "Juden aus Palestina!"

Tevens een vergelijking tussen Intal/Oxfam/Palestinacomité
"Kauf nicht aus Israel" met de "Kauf nicht bei Juden" van toen.
Die stonden ook als idioten voor de Delhaize zich aan te stellen als politiek correcte mensapen.
Oud 19 mei 2010, 22:03   #277
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer erd Palestina dan gesticht?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2010, 22:15   #278
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wanneer werd Palestina dan gesticht?
Goeie vraag. Ik vrees dat je geen antwoord zult krijgen.

Ik heb al minstens 5 vragen gesteld maar niet één antwoord.
Ik denk dat ze het eigenlijk niet zo goed weten.

Met "ze" bedoel ik zij die eigenlijk geen bal geven om het welzijn van de Palestijnen maar vooral de destructie van de staat Israel voorop stellen (*)

(*) slechts weinigen van deze Rechtvaardige Strijders van de Haat zijn zo eerlijk dat toe te geven, maar het komt er grosso modo wel op neer dat de Palestijnen zowel door de Arabische wereld als door Europese helden vooral GEBRUIKT worden in hun strijd tegen Israel en daarom vooral in hun slachtoffer positie moéten blijven. Zowel de Moedige Vlaamse Helden als de Arabische wereld hebben daar belang bij. Helaas. Zielig voor de Pallies, en vervelend voor Israel. Maar om dat laatste is het hen juist te doen.
Een pure 'die hard' Palestina Komité militant vertelde me dit letterlijk.
Oud 20 mei 2010, 08:45   #279
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

DAS OBERKOMMANDO DER WEHRMACHT GIBT BEKANNT:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
slechts weinigen van deze Rechtvaardige Strijders van de Haat zijn zo eerlijk dat toe te geven, maar het komt er grosso modo wel op neer dat de Palestijnen zowel door de Arabische wereld als door Europese helden vooral GEBRUIKT worden in hun strijd tegen Israel en daarom vooral in hun slachtoffer positie moéten blijven. Zowel de Moedige Vlaamse Helden als de Arabische wereld hebben daar belang bij. Helaas. Zielig voor de Pallies, en vervelend voor Israel. Maar om dat laatste is het hen juist te doen.
Een pure 'die hard' Palestina Komité militant vertelde me dit letterlijk.
ENDE DER HASBARA-MELDUNG

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 20 mei 2010 om 08:46.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 09:06   #280
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Israël bestaat al eeuwen. Palestina een paar honderd jaar. Het is mij reeds duidelijk wie hier EERST was....
Citaat:
Op 14 mei 1948, aan de vooravond van het vertrek der Britten, riepen de Joden van Palestina de onafhankelijke staat Israël uit. In de weken en maanden van oorlog die daarop volgden, vertrok het merendeel der Arabieren uit het Joodse gedeelte al dan niet gedwongen.
Mij ook

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be