Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 mei 2010, 11:32   #41
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In mijn gezin: 100 prosent misbruik door schijnwerkloosheid.
100%? Jij dus ook? En jij zit bij de N-VA? Schoon volk dat zich presenteert...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 20 mei 2010 om 11:33.
Txiki is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:34   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Cijfers komen gewoon van de RVA.
Schijnwerloze lijkt me diegene die niet in het officiële arbeidscircuit wil meedraaien, geen bijdragen wil betalen, maar wel van de voordelen wil genieten. En in een aantal gevallen ook in het zwart zal werken.
'lijkt me' is geen basis. Ik heb de werking van de RVA aan de lijve meegemaakt sinds de jacht op de werklozen werd geopend en het begrip 'schijnwerkloze' is heel vaag en breed. Er zijn al meerdere rva- en vdab-ambtenaren die me verteld hebben dat ze niet zozeer de schijnwerkloosheid zelf moesten aanpakken maar wel een quotum behalen in het uitsluiten van steuntrekkers. Wat dus iets heel anders is.
Pelgrim is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:35   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat zal niet bijzonder veel voorstellen, de cadeau's aan het patronaat lopen in de miljarden per jaar. 20 000 werklozen schorsen komt hoogstens op 250 miljoen en dat is dan aangenomen dat ze allemaal 1000 per maand krijgen wat lang niet het geval is.
Ik heb het eens nagekeken Bedevaarder,
en het is onmogelijk om elke arbeider, elke bediende en elke ambtenaar in Vlaanderen te belonen met een leuke onafpakbare werklozensteun van 2000 € per kop, omdat er dan niemand meer zou werken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:35   #44
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En bouwde evenmin sociale rechten op en was dus compleet afhankelijk van het loon en het pensioen van je vader.
Klopt, dat is de keuze die zij gemaakt hebben.
schietboog is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:36   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Die 20.000 zijn slechts diegenen die "gepakt" zijn. In realiteit zijn het er waarschijnlijk een pak meer.
"waarschijnlijk" is vaag en "een pak" nog veel vager. Als we aannemen dat het in de realiteit dubbel zoveel is komen we op een half miljard, dat is nog steeds heel weinig in vergelijking met de cadeaus die het grootkapitaal heeft gekregen. Hoe je het ook draait of keert: het grootkapitaal parasiteert meer dan alle 'schijnwerklozen' samen.

Citaat:
er zijn genoeg leegstaande gebouwen in België. Elke werkloze komt daar dagelijks van 9 tot 17u zitten. Indien ze willen, kunnen ze zich daar grondig bijscholen.
bijscholen in wat? Staren naar lege muren?
Pelgrim is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:37   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het eens nagekeken Bedevaarder,
en het is onmogelijk om elke arbeider, elke bediende en elke ambtenaar in Vlaanderen te belonen met een leuke onafpakbare werklozensteun van 2000 € per kop, omdat er dan niemand meer zou werken.
Zo ongeveer niemand krijgt 2000 euro.
Nogal weinig trekken überhaupt meer dan 1000.
En de werkloosheid is niet van die aard dat 'alle' arbeiders en bedienden op de dop zitten.

Flauwekul dus.
Pelgrim is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:37   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'lijkt me' is geen basis. Ik heb de werking van de RVA aan de lijve meegemaakt sinds de jacht op de werklozen werd geopend en het begrip 'schijnwerkloze' is heel vaag en breed. Er zijn al meerdere rva- en vdab-ambtenaren die me verteld hebben dat ze niet zozeer de schijnwerkloosheid zelf moesten aanpakken maar wel een quotum behalen in het uitsluiten van steuntrekkers. Wat dus iets heel anders is.
Het begrip 'werkwillig worden na een schorsing als schijnwerkloze' daarentegen is iets minder vaag en breed.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:38   #48
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Amai, zeer relevante statistieken.
Pelgrim is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:38   #49
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het begrip 'werkwillig worden na een schorsing als schijnwerkloze' daarentegen is iets minder vaag en breed.
Zorg dat er genoeg jobs zijn en dan heb je dat probleem niet.
Pelgrim is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:39   #50
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg Schoofzak:

Citaat:
In mijn gezin: 100 prosent misbruik door schijnwerkloosheid.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:39   #51
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zorg dat de KMO niet doodgeknepen wordt.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:43   #52
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is natuurlijk dat regeringen, op welk niveau ook, nog maar zeer weinig effectieve hefbomen in handen hebben om daadwerkelijk een werkgelegenheidsbeleid en een economisch beleid te voeren. Wat ze vandaag nog kunnen doen, is een beleid voeren dat de uitwassen opvangt van een mondiaal georganiseerde gangsterbende alias managers die louter uit zijn op winstmaximalisatie. Regeringen zijn met handen en voeten daaraan gebonden willen ze überhaupt jobs kunnen aanbieden. Het maakt daarbij heus niet uit welke politieke families een regeringscoalitie vormen. Dit is geen lange termijnpolitiek, maar slechts symptoombestrijdingspolitiek ten dienste van het mondiale kapitaal.

Laatst gewijzigd door Txiki : 20 mei 2010 om 11:44.
Txiki is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:51   #53
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zullen we even beslissen om er 5000 te kreëren bij de nmbs ?

Misschien wel in Noord-Korea, maar niet in Vlaanderen hoor.
Je roept in de woestijn.

De schoofzak is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:53   #54
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg Schoofzak:

Oh maar ik ben een heel simpele geest.

Als er één werkloze is in een gezin, en als die werkloze eigentlijk feitelijk niet werkwillend is, dus schijnwerkloze, dan is er 100 prosent misbruik door schijnwerkloosheid in mijn gezin.

Ik weet wel dat die ene schijnwerkloze tegenover de wereldbevolking niet echt zal doorwegen, maar swat.

De schoofzak is offline  
Oud 20 mei 2010, 11:57   #55
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh maar ik ben een heel simpele geest.

Als er één werkloze is in een gezin, en als die werkloze eigentlijk feitelijk niet werkwillend is, dus schijnwerkloze, dan is er 100 prosent misbruik door schijnwerkloosheid in mijn gezin.

Ik weet wel dat die ene schijnwerkloze tegenover de wereldbevolking niet echt zal doorwegen, maar swat.
Als ik die redenering moet volgen, is er dus 100% misbruik door schijnwerkloosheid in heel Vlaanderen, heel België, heel Europa, alé, in heel de wereld? Consequent blijven denken, he Schoofzak.
Txiki is offline  
Oud 20 mei 2010, 12:38   #56
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Zorg dat de KMO niet doodgeknepen wordt.
Zolang het kapitalisme bestaat worden kmo's sowieso doodgeknepen. Concurrentie noemt men dat.
Pelgrim is offline  
Oud 20 mei 2010, 12:39   #57
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zullen we even beslissen om er 5000 te kreëren bij de nmbs ?

Misschien wel in Noord-Korea, maar niet in Vlaanderen hoor.
Je roept in de woestijn.
Vertel jij me eens hoe je jobs gaat bijscheppen?
Pelgrim is offline  
Oud 20 mei 2010, 15:53   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik die redenering moet volgen, is er dus 100% misbruik door schijnwerkloosheid in heel Vlaanderen, heel België, heel Europa, alé, in heel de wereld? Consequent blijven denken, he Schoofzak.
Nogmaals mijn simpele geest:
Als er 5 werklozen zijn, waarvan 1 schijnheiligaard, dan is er 20 prosent misbruik.

Als er in een gezin 2 werklozen zijn, waarvan 1 schijnheiligaard, dan is er in dat gezin kwa misbruik 50 prosent. 't Zit hem in de formulering natuurlijk, maar ik dacht van het in mijn eerste post daarover toch goed (ietwat agressief voorbeeld uitgekozen natuurlijk) geformuleerd te hebben.

Overigens:

Voorts nog even herhalen,

diksit Luc Broes:
VB-NVA-LDD moeten samen meer stemmenhalen.
En de CD&V moet een pak slagen krijgen omdat ze tegen beter weten in steeds haar Vlaamse kiezers opoffert op het Belgisch altaar.

De schoofzak is offline  
Oud 20 mei 2010, 15:57   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang het kapitalisme bestaat worden kmo's sowieso doodgeknepen. Concurrentie noemt men dat.
Zes maanden wachten op een Lada, lange rijen wachten voor een gewoon droog brood ... dan gaat zonder konkurrensie.

Een Vlaamse arbeider die prijs/kwaliteit een Toyotaatje of een Mazdaatje verkiest boven een Golf, dat is konkurrensie.

enz.

De schoofzak is offline  
Oud 20 mei 2010, 16:01   #60
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel jij me eens hoe je jobs gaat bijscheppen?
Lees daarvoor het programma van de NVA.

Samengevat:

Sossenkreet: Wij gaan voor jobs, jobs, jobs.
Antwoord: In het non-beleid van nu, kan je daar nikske, nikske, nikske aan doen.

De schoofzak is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be