Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2010, 10:28   #2801
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat ik in vet zette; wordt dit gekwalificeerd als verplichting; dwang; of toch nog vrije keuze?
Wanneer u de deur niet uitmag, is dit voor u dan uw vrije keuze of dwang?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 10:29   #2802
cheverrant
Partijlid

Standaard Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
In welke wereld leeft u eigenlijk? Verzorgd grijs haar is best mooi, hoor. Ik draag mijn haar nu al 20 jaar hetzelfde, geen kat die er iets van zegt. Dat het hier en daar grijs wordt, wat kan het mij schelen? Dat ik rimpels begin te krijgen, wat kan het mij schelen? Dat ik serieus uitzak, wat kan het mij schelen? Ik voel me goed en de rest van de wereld neemt mij zoals ik ben of draait zijn kop maar om. U verkeert in vreemd gezelschap als uw kennissen en weet ik veel wie zoveel kritiek op uw grijs haar levert. Geen wonder dat u een voorstandster bent van hoofddoeken Een beetje karakter, Artisjok, laat u door de buitenwereld niks aanpraten.
Goed gezegd. Als we het dan toch moeten hebben over winners en losers: kijk eens naar akteurs Richard Gere, Harrison Ford, wijlen Paul Newman en wijlen George Peppard en vele anderen...
Dit gezegd zijnde konstateer ik dat het eigenlijk niets meer te maken heeft met het eigenlijke onderwerp: Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 18:35   #2803
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Goed gezegd. Als we het dan toch moeten hebben over winners en losers: kijk eens naar akteurs Richard Gere, Harrison Ford, wijlen Paul Newman en wijlen George Peppard en vele anderen...
Dit gezegd zijnde konstateer ik dat het eigenlijk niets meer te maken heeft met het eigenlijke onderwerp: Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen
Volledig akkoord, er is hier serieus van het onderwerp afgedwaald. Waarom we iets tegen allochtonen hebben of krijgen? Misschien omdat de mensen gewoon de buik vol hebben van al die grote en kleine problemen en irritaties die allochtonen voortdurend lijken te veroorzaken, van hun voortdurend in het nieuws komen met allerlei incidenten en accidenten. Geen dag gaat er voorbij of er gebeurt wel wat. Dikwijls gewelddadig. Gelukkig niet altijd, vandaag bijvoorbeeld was het "alleen maar" een betoging tegen het boerkaverbod die mijn aandacht trok. Dan heb ik zoiets van : moet dat nu weer, is dat mediageilheid dat altijd weer blijven doorhameren op hun zogenaamde slechte behandeling? Kunnen ze nu eens nooit gewoon tevreden zijn, al was het maar één dag met het feit dat ze hier een goed leven hebben, in ieder geval een vèèl beter leven dan in hun thuislanden - en wie dat ontkent, moet mij even uitleggen waarom ze het zo nodig vonden om naar hier te komen. Als ze het hier slechter vonden, waren ze thuisgebleven!
http://http://www.telegraaf.nl/buite...and,buitenland
De belangrijkste reden is dat op hetzelfde moment de Zinneke Parade door het centrum van de stad trekt, een folkloristische optocht waarvoor 40.000 belangstellenden worden verwacht, aldus een gemeentewoordvoerder donderdag. Ook de angst voor een tegenmanifestatie speelt mee.

De betoging tegen het boerkaverbod was een initiatief van een moslimorganisatie. Zij had moslims uit heel Europa opgeroepen eraan deel te nemen.

Het Belgische parlement heeft onlangs een verbod tegen het dragen van gezichtsbedekkende kleding goedgekeurd, omdat dat de identificatie zou bemoeilijken. De maatregel moet nog door de Senaat worden bekrachtigd. Ook in Frankrijk staat een boerkaverbod op stapel.
Oud 20 mei 2010, 19:11   #2804
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer u de deur niet uitmag, is dit voor u dan uw vrije keuze of dwang?
Wanneer ik de deur niet uitmag, zeg ik "ik ga wel de deur uit" en doe dat ook.
Je weet wel; net als die vrouwen van enkel pagina's geleden; die niet mogen uitgaan met hun vriendinnen dit ook doen.

En? "de deur niet uitmag,evenmin spreekt mijn schoonfamilie me daarop aan of plegen ze overleg hoe me tot de orde te roepen" kwalificeer jij dit als verplichting; dwang; of toch nog vrije keuze?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 19:12   #2805
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Merk op dat jij alleen mannen kan opnoemen.
Oud 20 mei 2010, 20:48   #2806
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet wel; net als die vrouwen van enkel pagina's geleden; die niet mogen uitgaan met hun vriendinnen dit ook doen.

En? "de deur niet uitmag,evenmin spreekt mijn schoonfamilie me daarop aan of plegen ze overleg hoe me tot de orde te roepen" kwalificeer jij dit als verplichting; dwang; of toch nog vrije keuze?
Fijn , vooral blijven doen!
Oud 20 mei 2010, 20:52   #2807
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Jij ben dus een van die vlaamse bekeerlingen? Vreselijk dat je ons volk afvalt. Heeft moeder natuur je niet goed bedeelt? Was het echt nodig om je volk uit te leveren aan de islam?
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2010, 21:02   #2808
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Jij ben dus een van die vlaamse bekeerlingen? Vreselijk dat je ons volk afvalt. Heeft moeder natuur je niet goed bedeelt? Was het echt nodig om je volk uit te leveren aan de islam?
Waarop baseer jij je om deze onzin te schrijven?
Scheelt er iets?
Een beetje in het nauw gedreven omdat je hier dat arrest van de raad van state niet kan geven?
Oud 20 mei 2010, 21:03   #2809
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Fijn , vooral blijven doen!
Het spreekt toch voor zich dat dit "de deur niet uitmag,evenmin spreekt mijn schoonfamilie me daarop aan of plegen ze overleg hoe me tot de orde te roepen" vrije keuze is.
Je hebt altijd de vrije keuze om daar tegenin te gaan.
Oud 21 mei 2010, 09:41   #2810
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
2

Ik ken genoeg moslims die geen hoofddoek dragen ... de paar die het wel doen zijn er niet toe verplicht ... het is meer uit traditie dat zij dit doen " heb het hen eens gevraagd "...
Hen gevraagd? Hoe durf je moslims het woord te geven? Jij ben ook zo'n islamonazi zeker? Alice zal wel het woord voor de moslims voeren. Om hen te bevrijden, weet je wel...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 10:32   #2811
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hen gevraagd? Hoe durf je moslims het woord te geven? Jij ben ook zo'n islamonazi zeker? Alice zal wel het woord voor de moslims voeren. Om hen te bevrijden, weet je wel...
Erger nog;Alice ging het niet alleen aan moslima's vragen, ze gaf ze ook op infoavonden het woord; met en zonder hoofddoek!
Jammer dat ik de reactie van ( uw) moslims niet heb gefilmd, die deelden uw opvattingen dat dit ongehoord was! De hoofddoek was verplicht, vrouwen hoorden thuis en daarmee basta, vrouwen aan het woord laten met een eigen mening was' not done'!
En wanneer je een opmerking hebt;wees dan flink en richt ze tot mij en niet tot andere forumleden, das nogal kinderachtig!
Oud 21 mei 2010, 10:59   #2812
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
2

Ik ken genoeg moslims die geen hoofddoek dragen ... de paar die het wel doen zijn er niet toe verplicht ... het is meer uit traditie dat zij dit doen " heb het hen eens gevraagd "...
Het doet er niet toe welke jij kent of aan dewelke je het gevraagd hebt, er lopen er nu eenmaal rond die verplicht worden het te dragen en daar kan je niet onderruit.

Dit is nu eenmaal geen moslimland en als men hier geen hoofddoeken wil in openbare instellingen dan moet je je daaraan aanpassen of oprotten.
Er zijn zoveel mensen die iets willen doen wat niet mag...oftewel doe je het op een ander oftewel leg je je erbij neer.

Laatst gewijzigd door illwill : 21 mei 2010 om 11:00.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 12:52   #2813
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wanneer je een opmerking hebt;wees dan flink en richt ze tot mij en niet tot andere forumleden, das nogal kinderachtig!
Als ik iets tegen Wisord zeg, heb dan de elementaire beleefdheid om ons gesprek niet te verstoren met scheldwoorden. Ik richtte me niet tot jou.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2010, 15:20   #2814
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spreekt toch voor zich dat dit "de deur niet uitmag,evenmin spreekt mijn schoonfamilie me daarop aan of plegen ze overleg hoe me tot de orde te roepen" vrije keuze is.
Van vrije keuze gesproken, heeft u gisteren Koppen gezien? Het frappante verhaal van een Vlaamse vrouw die zich 7 jaar geleden bekeerde tot de Islam en nu Selwa heet. Ze kleedt zich streng traditioneel, zediger dan een non uit de oude tijd. De reden die ze daarvoor opgeeft is dat ze zich dan zoveel veiliger voelt omdat ze volledig bedekt is en "geen aanleiding" kan geven. Aanleiding tot wat? Haar tweede man de Syriër Mustapha heeft haar bont en blauw geslagen, 5 weken opgesloten en haar dochtertje ontvoerd. Ze heeft het kind niet meer terug gezien. Maar ze voelt zich zoveel "veiliger" omdat ze geen aanleiding geeft tot onkuise gedachten bij mannen ... Moet er geen zand zijn?
Momenteel is ze gehuwd met een Tunesiër die op die manier zonder problemen in België geraakte. Haar eerste man was een gewone Vlaming en de kinderen uit dat huwelijk zijn bij die man, niet bij haar, ze vindt het onbegrijpelijk dat die kinderen niet aan haar zijn toegewezen ...
Zij is uit vrije keuze moslima geworden, het is haar vrije keuze dat ze zich traditioneel kleedt, ja zeker. Maar volgens mij is dit een heel labiele vrouw die een gemakkelijke prooi is voor buitenlandse gelukzoekers. Zulke mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden. Zij denkt dat ze een vrije keuze heeft gemaakt maar het lijkt mij meer met een flinke hersenspoeling te maken te hebben.
http://www.een.be/programmas/koppen/...-20-mei-2010-0
Oud 21 mei 2010, 18:20   #2815
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Van vrije keuze gesproken, heeft u gisteren Koppen gezien?
Neen; ik heb niet gekeken.
Ik hoop dat het je duidelijk ik wiens logica ik volgde. Ik volgde de logica van iemand die beweert dat als een "rasechte Belg" met zijn vrienden pinten gaat pakken; terwijl hij aan zijn "rasechte Belgische vrouw" zegt dat ze niet hetzelfde mag doen met haar vriendinnen; er geen sprake is van dwang; of onderdrukking of iets dergelijks. Neen; die vrouw kan immers altijd zeggen "Ik ga wel".
Dus ze heeft een volkomen vrije keuze; volgens die logica.

Ik probeerde "meten met 2 maten en 2 gewichten" duidelijk te maken.
Oud 21 mei 2010, 18:22   #2816
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Het doet er niet toe welke jij kent of aan dewelke je het gevraagd hebt, er lopen er nu eenmaal rond die verplicht worden het te dragen en daar kan je niet onderruit.
Ja; dat doet er niet toe. We fixeren ons enkel en alleen op degene die verplicht worden en veralgemenen dit.
Oud 21 mei 2010, 21:29   #2817
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als ik iets tegen Wisord zeg, heb dan de elementaire beleefdheid om ons gesprek niet te verstoren met scheldwoorden. Ik richtte me niet tot jou.
Dan kunt u een privébericht sturen; en over elimentaire beleefdheid kunt u niet echt meepraten vrees ik.
Oud 21 mei 2010, 21:31   #2818
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen; ik heb niet gekeken.
Ik hoop dat het je duidelijk ik wiens logica ik volgde. Ik volgde de logica van iemand die beweert dat als een "rasechte Belg" met zijn vrienden pinten gaat pakken; terwijl hij aan zijn "rasechte Belgische vrouw" zegt dat ze niet hetzelfde mag doen met haar vriendinnen; er geen sprake is van dwang; of onderdrukking of iets dergelijks. Neen; die vrouw kan immers altijd zeggen "Ik ga wel".
Dus ze heeft een volkomen vrije keuze; volgens die logica.

Ik probeerde "meten met 2 maten en 2 gewichten" duidelijk te maken.
Vooral blijven proberen, misschien wordt het ooit nog wat
Oud 21 mei 2010, 21:34   #2819
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral blijven proberen, misschien wordt het ooit nog wat
Ja; het is moeilijk mensen te doen inzien dat ze met 2 maten en gewichten meten; terwijl het zo flagrant is.
Maar we geven niet op.
Bedankt voor de aanmoediging.
Oud 21 mei 2010, 21:39   #2820
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja; het is moeilijk mensen te doen inzien dat ze met 2 maten en gewichten meten; terwijl het zo flagrant is.
Maar we geven niet op.
Bedankt voor de aanmoediging.
Vandaar dat het zoveel moeite kost om jou overtuiging aan te tonen, maar blijven proberen hoor, zie wel dat je er geen grijs haar van krijgt!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be