![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Fulmineren en met camionetten nepgeld naar strepy rijden, om een goed onderhandelingsklimaat te creeren? RIZIV onderzoeken selectief publiceren, net die posten waar wallonie het meest uitgeeft, en daarmee de mensen proberen wijs te maken dat de walen verspillen en verzwijgen dat de uiteindelijke kost per kop geliijk is? Gaat men met dat verleden naar onderhandelingen om een confederatie te starten? Gade gij ook eerst uwe gebuur wat uitmaken voor al wat lelijk is, om dan het dispuut over die boom, die muur, die ... met kans op succes te kunnen afronden? Ik schat de doorsnee vlaming slimmer in dan dat, om de toekomst van hun land in handen van dergelijke mensen te leggen. Alleen dommekloten geloven dat de schuld voor het dispuut enkel bij de anderen ligt. Laatst gewijzigd door spherelike : 23 mei 2010 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() de wanregering die de afgelopen drie jaar ons land heeft mismeesterd is dankzij de NVA aan de macht gekomen. JA
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() Ga je je buur uitschelden voor nazi, je publiek vertellen dat de buur op een boot gezet moet worden en deze tot zinken gebracht worden, ga je elke week geld nemen van je buur door een oude overeenkomst, je garage op zijne grond uitbreiden en dan de grond proberen te krigjen van de gemeente,... en dan verbaasd zijn als hij zegt dat jullie 2 eens moeten klappen?
Als je denkt dat door valse spelletjes te spelen en met modder te gooien de NV-A van, ik zeg maar wat, 23% zakt naar 8% ben je toch uiterst naïef. En welk punt? Dat meen je toch niet hoop ik... Laatst gewijzigd door Gwyndion : 23 mei 2010 om 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() De huidige regering niet. Ze regeren met een minderheid in Vlaanderen
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je dan toch die toer op gaat, dan gaan de scheldpartijen van de vlaamse "verantwoordelijke" politici steeds over "de walen", "de francofonen", waar de waalse "schelders" zich blijkbaar richten tot bepaalde partijen en hun politici, die aan de basis liggen. Dus zonder meer een pluspunt voor de walen, die al iets minder dommekloot zijn in hun schelden. KIjk, van mij heeft er nog niemand iets genomen, mijn waalse collega's betalen evenveel bijdragen en taksen als ik. Waarom zou ik me bestolen moeten voelen? Omdat ik die lijn op de kaart niet relevant vind om daarmee iets te bewijzen? Omdat je volgens mij net zoveel verschillen tussen de provincies en gemeenten binnen vlaanderen kan aantonen. Jullie stoppen doelbewust bij dat kunstmatig opgedeeld grondgebied, terwijl ik naar mensen kijk, en dat maakt een heel verschil. Men zou een wet moeten uitvaardigen, dat iedere duitennationalist verplicht een waalse steuntrekker toegewezen krijgt, die hij dan hoogstpersoonlijk mag gaan vertellen wat er met zijn uitkering gaat gebeuren als hun programma gerealiseerd wordt. Iets moeilijker dan het over "de walen" te heben hé, maar wel de consekwentie van jullie credo. Veltel mij nu eindelijk eens, waarom ik me met gelijk wie binnen vlaanderen die ik niet ken meer verbonden zou moeten voelen, dan met mijn waalse collega waar ik 40 u per week mee doorbreng? En waarom dan weer minder verbonden met mijn vlaamse collega die wegens betalbare bouwgrond net in wallonie woont. Welk absurd mechanisme kan je bedenken om zoiets aanvaarbaar te maken? Laatst gewijzigd door spherelike : 23 mei 2010 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
|
![]() Citaat:
En waarom gaven ze hun vertrouwen aan Leterme I? Er was niet niets niets van akkoord over de geen enkele Vlaamse eis. O ja, er was één NVA'er die zich onthield... Ik snap niet hoe u nog voor die hypocrieten kunt zijn
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() Mij ging het er simpelweg om dat je niet moet doen alsof de Franstalgien onschuldigen zijn. Moest er op dit forum over de Franstaligen gesproken worden zoals er op het forum van le soir over de Nederlandstalgien gesproken wordt zou dit forum al lang gesloten zijn. Ik heb geen probleem met het ondersteunen van zwakkeren, ik heb wdaar wel een probleem mee als ik merk dat de zwakkere niet sterker wordt maar dat de vader van degene die ik help hem juist opzet tegen mij.
En och ja, hoe schandalig van ons dat we verwachten dat het geld deftig aangeworven wordt ipv dat het zonder enige voorwaarde gebeurt, hoe durven we! En je beseft vast wel zelf dat er geen probleem zou zijn moesten de Franstaligen niet EN geld eisen EN grond eisen EN beslissingen blokeren EN voorkomen dat een meerderheid een emerderheid is EN... Voorts moet je eens beginnen nadenken, ik ben voor een Vlaamse onafhankelijkheid als de Belgische cosntructie niet werkt. Dat betekent niet dat ik een probleem heb met Walen:Brusselaars, wel dat ik een probleem heb met hun politici. Waar stelt iemand dat dat moet? Vertel mij eens waarom je verwacht dat de Vlaming zijn bakkes houd en een status-quo moet aanvaarden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mangain had het over "praktijken zoals tijdens de bezetting" de vlaamse pers maakte daar "nazipraktijken" van. Nationalisten sprongen daat gretig mee op de kar. maar ze blijven wel beweren, dat de waalse pers de gemoederen ophitst, bij ons kan dat niet (willen ze dus niet geweten hebben) De franstaligen eisen geen geld, ze zijn tevreden met het status quo. de franstaligen willen geen grondgebied, wel een aantal waalse politici, de franstaligen gebruiken de democratisch gestemde akkoorden om hun rechten te verdedigen. Iets tegen? Op het eind hebt u het over "waalse politici" daarboven nog over "franstaligen" ik hoop dat u zelf beseft dat u moeilijk loskomt van die veralgemenende discours die er zo ingepompt wordt door bepaalde partijen. En niemand moet "zijn bakkes houden" wel moet men konsekwent zijn. Als men doorheeft dat er niets kan zonder overleg(en enkel dommekloten beseffen dat na de laatse maanden niet) dan ga je niet schelden of uitdagen voor dat je naar de onderhandelingstafel gaat. Tenzij binnenvlaams kiesgewin belangrijker is dan vlaanderen zelf, en dat lijkt mij nu het geval te zijn. Laatst gewijzigd door spherelike : 23 mei 2010 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() ge geeft toe dat n-va extremisten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() De Volksunie heeft ook al eens heel goed gescoord en is daarna pijlsnel naar beneden gedonderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Wat is er extreem aan zelfbestuur willen??? Is een volkerenrecht!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 mei 2010 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() Geen controle over? je maakt een grapje hoop ik? de controle die eenr egering heeft op werkgelegenheid is niet gigantisch maar zeker niet onbestaand. moesten de politici voor degelijk onderwijs zorgen (waarodner dus ook valt de landstaalv an de meerderheid kennen) dan zouden de werkloosheidcijfers al lager zijn. Maar ja, klagen dat door die facistische Vlamingen ze moeilijk werk vinden in Vlaanderen/brussel is makkelijker, nietwaar?
Ahem...lees je de kranten af en toe? Ik meen me te herinneren dat de "herfinanciëring van Brussel" geen zeldzame eis is. Om maar een voorbeeldje te noemen. Natuurlijk dat de status quo voor hen positief is, ze kunnen met een minderheid beslissingen van de meerderheid decenia uitstellen als ze wensen (zie mar naar BHV, hoe lang sleept dat al neit aan?), transfers zijn er, faciliteiten,... Dus bvb Ecolo is tegen de expansie van Brussel met Vlaamse gemeentes? De PS is daartegen? CDH? Lees eens een apar "voorstellen" die de Franstalige partijleiders hebben egdaan om het plan Dehaene "te balanceren", stond nogal wat in. Laat het me weten wanneer ze hun rechten verdedigen, dat steun ik, momenteel zie ik hun echetr hun voorrechten verdedigen en er extra proberen te krijgen. Franstalgie politici is nochtans de correcte term gezien MR etc evengoed opkomen in Brussel, niet uitsluitend in Walloniê. En neen, ik geloof niet dat elke Franstalige politici Mangain een warm hart toedraagt mar zoals nogv rij recent te zien zie je ze hem evenmin in een cordon steken, enkel hier en daar eens een tik op de vinger in een verkiezingsprogramma. En weer oh zo typisch Azert, oh neen, men zou nog steeds op de NV-A kunnen stemmen, quelle horreur.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat ze eerst eens EINDELIJK leren om de wet te respecteren. Alles wat WIJ vragen is RESPECT ! Respect voor ons grondgebied, respect voor onze wetten én de grondwet, en respect voor onze taal. Speciaal voor de MR & FDF: als je respect wil, moet je zelf eerst leren respect op te brengen...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 23 mei 2010 om 21:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik denk het niet. Franstaligen kunnen zich wel perfect aanpassen, behalve in Vlaanderen. Een Belgische Franstalige is doordrongen van de volgende maatschappijvisie : LA FLANDRE POUR LES FLAMANDS, LA BELGIQUE POUR LES FRANCOPHONES; geen enkele reden om zich dus aan te passen in Vlaanderen. Zolang de maatschappijvisie van de beide gemeenschappen zo erg van mekaar verschillen zal het nooit lukken. Idem voor het territorialiteitsbeginsel<> personaliteitsbeginsel. Totaal tegengestelde visies. Dat kan nooit werken!
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door JanZonderVrees : 23 mei 2010 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() VB's hebben een nieuwe vijand gevonden!
Les nouveaux juifs sont arrivés!
![]() |
#118 | |
|
![]() au contraire: Vl. Belang heeft steeds de hand uitgestoken naar NVA, maar NVA heeft naar die uitgestoken hand gespuwd
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Minister-President
|
![]() Elke normale mens zou dat toch doen dat getuigt toch gewoon van gezond verstand.
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
VU, NVA, VB, LDD... het speelt allemaal geen rol. Wat telt is dat het land compleet veranderd is sinds de Volksunie goed gescoord heeft. En dat de Belgicistische Vlaamse partijen binnenkort geen meerderheid meer zullen hebben. Dat volstaat voor mij.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |