![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ja natuurlijk ik hoop echt dat ze slagen wat werk betreft in de zorg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja er zijn veel vacante vacatures blijkbaar maar er is hier al door andere gezegd dat er ook enorm veel reclame en of imponeer vacatures bijzitten die er eigenlijk geen zijn. Dat is nu eenmaal een feit dat je moet willen onder ogen zien. Ik weet dat uit van 3de tot 1ste hand; maakte het vroeger en nu ook regelmatig mee. Ja er zijn inderdaad echte profiteurs bij die bewust het systeem misbruiken en ja dat is ook niet mooi en dat moet afgestraft worden tot op zeker niveau. Maar als je empataisch zou zijn en je eens in sommige mensen hun situatie wil verplaatsen zou je al veel anders gaan kraaien. Nu je bent niet de enige die zich zulk engeestig denken of met oogkleppen oploopt als het hun uitkomt (herlees me post maar eens; politieke correctheid bv) en de ene groep wel en de andere groep niet over dezelfde kam scheert en je visie laat leiden door vooroordelen. Voor mensen die dit soort standpunten innemen hoop ik altijd dat ze liever snel dan laat of nooit eens zelf met zulke situaties geconfronteerd worden. Misschien dat dát hun ogen alsnog kan openen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja er zijn veel vacante vacatures blijkbaar maar er is hier al door andere gezegd dat er ook enorm veel reclame en of imponeer vacatures bijzitten die er eigenlijk geen zijn. Dat is nu eenmaal een feit dat je moet willen onder ogen zien. Ik weet dat uit van 3de tot 1ste hand; maakte het vroeger en nu ook regelmatig mee. Ja er zijn inderdaad echte profiteurs bij die bewust het systeem misbruiken en ja dat is ook niet mooi en dat moet afgestraft worden tot op zeker niveau. Maar als je empataisch zou zijn en je eens in sommige mensen hun situatie wil verplaatsen zou je al veel anders gaan kraaien. Nu je bent niet de enige die zich zulk engeestig denken of met oogkleppen oploopt als het hun uitkomt (herlees me post maar eens; politieke correctheid bv) en de ene groep wel en de andere groep niet over dezelfde kam scheert en je visie laat leiden door vooroordelen. Voor mensen die dit soort standpunten innemen hoop ik altijd dat ze liever snel dan laat of nooit eens zelf met zulke situaties geconfronteerd worden. Misschien dat dát hun ogen alsnog kan openen. Sorry zou denk ik er nu eenmaal over en jij niet dus ik wil het ook dan daar verder bij laten en uw mening verder respecteren als uw mening.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn namelijk werkgevers die zulke eisen stellen dat niemand de job kan invullen. En er dan nog eens een loon aan koppelen dat totaal niet voldoet aan de eisen die ze stellen. Je kan zelfs stellen dat sommige werkgevers van een nieuwe werknemer eisen dat hij burgerlijk ingenieur is met 40 jaar ervaring in die richting en werkt aan het loon van een ongeschoolde schoolverlaatster in VDAB opleiding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Compleet ongeloofwaardig voor de massa, ondanks alle berekeningetjes en uitlegjes hierboven in berichtjes. Bij momenten als deze kan je niet anders dan constateren dat n-va een nog in se jonge , niet volgroeide partij is. Soit , nog zo een paar uitschuivers - dik in de verf gezet door ons aller VRT - en straks zal de verrassing vd verkiezingen 2010 zijn : de veel minder dan verwachte electorale winst van het n-va. Hetgeen ik niet hoop, natuurlijk. Ik hoop op een rammeling van jewelste voor de tsjeven en een n-va groter dan cd&v.
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() En Wallonië staat tot de N-VA gelijk Vlaanderen tot het VB. En stel dat Elio premier wordt: een onmogelijke combinatie met de N-VA. Een rammeling zou goed doen. Het zit erin omdat elke partij tegen de N-VA is. Laat ze maar doen: vind ik nog dommer dan dom. Jammer van die kapitale flater met die 500.000 jobs. Misschien een tegenzetje omdat veel mensen alles rond BHV beu zijn. De N-VA kan nog rekenen op een gans peloton wielrenners maar ook hier sterven de Flandriens uit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
grote volkspartij zijn. De VLD is ook te groot willen worden en is snel de dieperik in gegaan. N-Va gaat dezelfde weg op. Hoe meer succes; hoe meer tegenstrijdige berichten waar de mensen geen wijs meer uit zullen geraken. De niche van bochten maken is al bezet door de cd&v. N-va kiezers houden van rechtlijnigheid; maar daar kom je niet ver mee in de politiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
van de mensen. Wat de CD&V ook heeft zijn zijn "nutsvoorzieningen" ![]() (al die verenigingen zoals KWB, KVLV (?) ACV en ACW enz. enz.) En dat speelt nog zeker in hun voordeel. Katholiek Vlaanderen heeft wel een ferme knauw gekregen, je weet wel. Maar of dit een rol zal spelen? De teleurstelling was enorm nadat bleek dat niemand van de CD&V vijf minuten politieke moed had. En impasse werd compleet door drie jaren lang het neen van de Franstaligen. Dus zelfs die grote volkspartij die de CD&V was stond met de rug tegen de muur. Nu, voor de CD&V zal dat feest van toen niet meer plaats hebben. (800.000 stemmen voor Ives dus). Ik heb de programma's nog niet allemaal gelezen maar in feite heeft niemand iets om naar de mensen te gaan. Voor mij gaat het om werk en centen. - ga de centen halen daar waar de centen zijn - behoud van jobs is onvoldoende, er moeten andere en nieuwe jobs komen en dat laatste zie ik echt niet zitten. ** en over centen gesproken: Spanje lijkt te "vallen" ![]() Laatst gewijzigd door Tejokus : 25 mei 2010 om 08:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ja er zijn veel vacante vacatures blijkbaar maar er is hier al door andere gezegd dat er ook enorm veel reclame en of imponeer vacatures bijzitten die er eigenlijk geen zijn. Dat is nu eenmaal een feit dat je moet willen onder ogen zien. Ik weet dat uit van 3de tot 1ste hand; maakte het vroeger en nu ook regelmatig mee. Ja er zijn inderdaad echte profiteurs bij die bewust het systeem misbruiken en ja dat is ook niet mooi en dat moet afgestraft worden tot op zeker niveau. Maar als je empataisch zou zijn en je eens in sommige mensen hun situatie wil verplaatsen zou je al veel anders gaan kraaien. Nu je bent niet de enige die zich zulk engeestig denken of met oogkleppen oploopt als het hun uitkomt (herlees me post maar eens; politieke correctheid bv) en de ene groep wel en de andere groep niet over dezelfde kam scheert en je visie laat leiden door vooroordelen. Voor mensen die dit soort standpunten innemen hoop ik altijd dat ze liever snel dan laat of nooit eens zelf met zulke situaties geconfronteerd worden. Misschien dat dát hun ogen alsnog kan openen. Sorry zou denk ik er nu eenmaal over en jij niet dus ik wil het ook dan daar verder bij laten en uw mening verder respecteren als uw mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was een akkoord. Dat je de woordbreuk van CD&V achteraf in de schoenen van NVA tracht te schuiven is werkelijk hallucinant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() N-VA heeft een zeer goed plan, maar 500.000 is echt wel overdreven. Dit cijfer werd echter maar één keer uitgesproken in de persconferentie, na een vraag van een journalist. In het VRT-nieuws maken ze daar dan de titel van "N-VA gaat 500.000 jobs creëren." Of hoe subtiel gekleurde berichtgeving kan zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe doe je dat ? Mensen erafsmijten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom "de crisis" veel banen kost .. simpel afslanken om meer werkingsbudget te hebben hé. Ik zou je geloven mochten alle bedrijven die ontslaan door crisis ook daadwerkelijk aantonen dat ze door de crisis verlies maken, en niet zomaar verlies maken en daardoor moeten ontslaan.
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In het uitgebreid programmaboekje van N-VA vind ik dat cijfer van 500.000 ook nergens terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kost nu geld maar we gaan erop verdienen. Zowiezo geloof ik "verdienen" al niet. Tel alle kosten voor de ordediensten eraf en men houd denk ik al niet veel meer over. Los daarvan, het komt er praktisch op neer dat men nu belastingsgeld gebruikt om de stadions te bouwen...wat bv al van het potje zal afgehouden worden wat gehaald word door de mensen langer te laten werken. Het is nm een extra investering. En wat gaat de bevolking er dan van terug zien? Gaat het pensioen dan terug wat vroeger gezet worden? gaat er ergens minder belasting op geheven worden? En dan bedoel ik niet, een belastingsverschuiving. Op welke manier krijgt de gewone burger er iets van terug? GEWOONWEG NIET!
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo moeilijk is het allemaal niet hoor, maar u moet natuurlijk wel eventjes willen meedenken en niet op voorhand veroordelen omdat u NVA ziet staan. Consequent zijn heet dat. Laatst gewijzigd door fox : 25 mei 2010 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Awel, als de crisis banen kost zullen bij het einde en na de crisis terug banen erbij komen. Ik zeg nergens dat ALLE bedrijven ontslaan omwille van de crisis.
![]() |
![]() |