![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet moord & mishandeling van dieren gestraft worden zoals bij mensen? En waarom? | |||
Ja, er mag geen verschil zijn tussen sentiente wezens. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 40,00% |
Ja, om dat soort zaken te ontmoedigen. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Ja, want ... (anders) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
Nee, het zijn maar dieren. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
Nee, dieren zijn maar eigendom. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Nee, want ... (anders) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Iets anders. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Het kan mij niet schelen. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
Ik weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Partijlid
|
![]() Moet ik nu blij zijn omwille van mijn gelijk,
of moet ik nu wenen omwille van uw domheid?
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 25 mei 2010 om 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In Gauntanamo worden mensen die verdacht worden op bijna zelfde manier behandeld; in moslim gevangenisssen of andere derde werld landen is gevangenis ook nog steeds gelijk aan folteren. Ook in andere landen waar zogezegd de mensen rechten hoog in het vaandel gehouden worden gebeuren ook de meest onmenselijkheden in het donker waar mogelijk. Telkens ga ik geestelijk over de rooie als ik zie hoe oogluikend dat men dit toelaat. Dan heb ik het zowel over de behandeling van de mens als die van dieren. Daarom blijft mijn standpunt van kracht: mensen die zo met mensen en dieren omgaan verdienen dezelfde behandeling. punt uit!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 25 mei 2010 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Partijlid
|
![]() zwaarder straffen! Weerloos zijn ze!
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() "Ja, er mag geen verschil zijn tussen sentiente wezens." krijgt de meeste ja-stemmers en daar ben ik heel blij om.
Daarentegen vind ik een kleine discrepantie in het eten van dode dieren aan de ene kant en het verdedigen van huisdieren aan de andere. Er is eigenlijk weinig verschil, behalve dat huisdieren veel liefde krijgen, en kweekdieren veel ellende. Waarom dat verschil maken? Waarom iemand willen vermoorden om zijn hond, en het ondertussen wel ok vinden dat een koe huilend van haar kalfje wordt gescheiden met veel geweld, en na een miserabel leven in een hok op trieste wijze wordt geslacht en in stukken gesneden? Ik weet het, het is een andere discussie, maar toch goed om even bij stil te staan. Paul McCartney zei: "Indien slachthuizen vensters hadden in plaats van muren, dan zou nog amper iemand vlees willen eten." Zoveel ellende, en dat wordt niet alleen geconsumeerd maar ook gesteund door het blijven kopen van die stukken hygiënisch verpakte dood in de supermarkt. Met vriendelijke groeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Huisdieren zijn deel van mijn roedel en het is tegenevolutionnair van je mede roedeldieren op te eten. Tenzij je niets anders hebt, natuurlijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met smakelijke groeten.
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom het eten van zoogdieren afkeuren en andere carnivoren beschermen tegen uitsterven ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Planten ook zeker?
Bij eigendom bepaalt gij wat ermee gebeurd, bepaalt gij de groei van een plant? ![]()
![]() |
#51 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een mens is niks meer waard, want de biotoop van de mens is er één die hij zelf gemaakt heeft. Alleen daarin weet hij hoe hij moet overleven (soms is zelfs dit het geval niet). Zet een stadsmens in de wildernis met wilde beesten, en ge zult zien dat het voor die mens moeilijk zal worden om gewoon maar in de natuur te overleven, exclusief bedreiging van dieren. Vervolgens, als hij nog niet dood was, maken die dieren hem af, zonder geweren of pijn en boog of messen. Ziet ge ons al met de blote handen een tijger afmaken? We hebben onze afkomst zodanig vernield dat we er nu praktisch tegenover staan. Bijgevolg is NIKS nog ondergeschikt aan ons, enkel onze eigen bakstenen en asfaltwegen.
![]() |
![]() |
#52 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, want wie dieren mishandelt, heeft een empathie probleem en moet dringend opgevolgd worden, voor deze personen met mensen beginnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ja, onze 'biotoop' is nu anders, om redenen die vrij 'emergent' zijn. Valt weinig aan te doen. Ik zie daar ook niet meteen een probleem in. Gewoon de concrete vorm die menselijke maatschappijen aannemen als aan X en Y voorwaardes voldaan zijn. Wilt niet zeggen dat we niet naar anders & beter hoeven werken, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het verschil is dat wij onze eigen biotoop gecreëerd hebben. Wij zijn niet absoluut afhankelijk van de omgeving waarin we leven. De band met datgene wat iedereen verbindt, en wat ons in zekere zin nog altijd tot nederigheid kan dwingen (letterlijk of figuurlijk) gaat ten koste van het vertrouwen dat we toekennen aan onze technologie. Dat wil niet zeggen dat ik één van beiden zou (willen) zien verdwijnen, maar nog het één noch het ander valt werkelijk te ontkennen.
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Minister
|
![]() Mijn stem gaat naar de eerste optie.
De inherente discriminatie tussen de mens en de andere dieren is mijns inziens onaanvaardbaar. Het doden van een dier zonder levensbelangrijke reden (voor voedsel (behalve bij huisdieren uiteraard) of uit zelfverdediging) moet, vind ik, bestraft worden op dezelfde manier als het doden van een mens.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |