Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2010, 11:32   #121
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Welke van onderstaande eigenschappen bezit uw baksteen?
Geen. Wat niet uitsluit dat hij leeft
Hij leeft gewoon niet volgens onze maatstaf. Komt wel uit dezelfde ontstekingsbron als levende dingen: het heelal.
Oud 26 mei 2010, 11:35   #122
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Geen. Wat niet uitsluit dat hij leeft
Hij leeft gewoon niet volgens onze maatstaf. Komt wel uit dezelfde ontstekingsbron als levende dingen: het heelal.
Daaaaaaaag,

Als je zo gaat spelen met definities ben ik weg.
Les geleerd : never argue with a dopehead
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 11:42   #123
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LEG UIT !!!
Hoe een auto wel kan evolueren en een levend wezen niet.
Ik bedoelde dat helemaal niet zo.

Ik bedoelde het zo:
Van een auto vind iedereen het normaal dat hij ontworpen en gemaakt is door iemand. Niemand die het in zijn hoofd zal halen om te denken dat al die atomen en moleculen zomaar uit zichzelf op de juiste plaats zullen vallen als je maar lang genoeg wacht. Nu is een auto een miljard maal minder gecompliceerd dan een hoger ontwikkeld levend wezen. Snapt ge?

Van de ganse kosmos met alles er op en er aan vind men het echter doodnormaal dat het zonder enig ontwerp geworden is wat het is. Er moeten miljarden keren net die atomen net op die plaats en onder die voorwaarden aanwezig geweest zijn. Anders was er helemaal niks. Dat dit allemaal zonder enige Intelligente sturing heeft plaatsgevonden is gewoon te gek voor woorden. Ik heb het dan nog niet over de noodzakelijke wetten die ervoor moeten zorgen dat alles bij elkaar blijft en werkt zoals het moet.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 11:42   #124
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
En de verlichten vermoordden Christenen, zoals de Franse verlichten hebben laten zien bij de revolutie. De genocide op het volk van de Vendée is een goed voorbeeld.
Ten eerste vergelijkt u hier appels met peren: een juridische inquisitie in een katholieke maatschappij met een burgeroorlog in de Vendée (1793–1796). Ten tweede was er geen sprake van genocide (van een volk), het ging om een godsdienstoorlog, één uit velen. En de verlichting was ook een actie van de burgerij en de bourgeoisie tegen de macht van de adel en de clerus.

http://en.wikipedia.org/wiki/War_in_the_Vend
Accusation_of_genocide
Timothy Tackett of the University of California summarizes the case as such: "In reality... the Vendée was a tragic civil war with endless horrors committed by both sides — initiated, in fact, by the rebels themselves. The Vendeans were no more blameless than were the republicans. The use of the word genocide is wholly inaccurate and inappropriate." [22] Hugh Gough (Professor of history at University College Dublin,) considers Secher's book an attempt at historical revisionism that is unlikely to have any lasting impact.[23]

Laatst gewijzigd door Piero : 26 mei 2010 om 11:52.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 11:48   #125
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht

Ik bedoelde het zo:
Van een auto vind iedereen het normaal dat hij ontworpen en gemaakt is door iemand. Niemand die het in zijn hoofd zal halen om te denken dat al die atomen en moleculen zomaar uit zichzelf op de juiste plaats zullen vallen als je maar lang genoeg wacht. Nu is een auto een miljard maal minder gecompliceerd dan een hoger ontwikkeld levend wezen. Snapt ge?

Van de ganse kosmos met alles er op en er aan vind men het echter doodnormaal dat het zonder enig ontwerp geworden is wat het is. Er moeten miljarden keren net die atomen net op die plaats en onder die voorwaarden aanwezig geweest zijn. Anders was er helemaal niks. Dat dit allemaal zonder enige Intelligente sturing heeft plaatsgevonden is gewoon te gek voor woorden. Ik heb het dan nog niet over de noodzakelijke wetten die ervoor moeten zorgen dat alles bij elkaar blijft en werkt zoals het moet.

Fred.
Fred, de fout in uw redenering dat je denkt dat het heelal eruit hoort te zien zoals het eruit ziet. Het had helemaal anders kunnen zijn, enbij gevolg wij ook.
33 cc Duvel heeft de perfecte vorm, niet omdat duvel zo is ontworpen, maar het glas. En "puur per toeval" neemt die duvel toch wel de vorm van dat glasaan zeker!

Laatst gewijzigd door Travis66 : 26 mei 2010 om 11:49.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 11:58   #126
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Dit is fout op zoveel verschillende fronten. Je kan niet toegeven dat je de theorie niet begrijpt en dan zeggen dat ze fout is. Het is het ene of het andere.
Ik begrijp de theorie wél maar besef dat er heel erg veel 'vermoedelijk' en 'waarschijnlijk' in voorkomt.

Citaat:
Ja hoor, we moeten die mensen vertrouwen. Zij weten er meer van dan wij. En zoals ik hierboven al zei, als je hun conclusies wil weerleggen, ga je eerst meoten aantonen dat je er meer van weet dan zij. Anders is uw commentaar waardeloos.
Een bioloog kan een stukje bot inderdaad perfect analyseren. Maar dan begint het hé. Jullie beschouwen dit als vaststaande feiten maar dat is niet zo. Wat ze zien moet ook nog geïnterpeteerd worden. Idem voor wat Hubble allemaal ziet. Hoe die gegevens allemaal geïnterpreteerd worden hangt af van de persoonlijke mening van de onderzoeker. Ik betwist niet het waarheidsgehalte van de gegevens op zich, wel de interpretatie.

Citaat:
Beschermen van zwakkeren en houden van elkaar is puur door fysiek evolutie te verklaren, vrij eenvoudig zelfs.
Kunst is een trapje hoger. Maar even eenvoudig. Alle wezens willen indruk op elkaar maken, als evolutionair voordeel (voortplanting), voeg daar inteligentie aan toe en je hebt kunst.
Ah kijk nu toch eens aan hoe simpel het allemaal is.
Verbazend hoe weinig waarde jullie aan het geestelijke geven!

Fred.
Oud 26 mei 2010, 12:03   #127
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Fred.
Verbazend hoe hardnekkig jullie speciaal willen zijn. We stellen echt niks voor hoor.
Oud 26 mei 2010, 12:05   #128
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik bedoelde het zo:

Fred.
Ergo , je snapt het niet...
"Die atomen" komen overal voor en er zijn meer planeten dan er zandkorrels op ALLE stranden op aard zijn. Kansen genoeg voor je?

Levende wezens kunnen evolueren, auto niet.
Oud 26 mei 2010, 12:10   #129
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp de theorie wél maar besef dat er heel erg veel 'vermoedelijk' en 'waarschijnlijk' in voorkomt.
Normale wetenschappelijke taal als je iets NOG niet kan bewijzen.
Citaat:
Een bioloog kan een stukje bot inderdaad perfect analyseren. Maar dan begint het hé. Jullie beschouwen dit als vaststaande feiten maar dat is niet zo. Wat ze zien moet ook nog geïnterpeteerd worden. Idem voor wat Hubble allemaal ziet. Hoe die gegevens allemaal geïnterpreteerd worden hangt af van de persoonlijke mening van de onderzoeker. Ik betwist niet het waarheidsgehalte van de gegevens op zich, wel de interpretatie.
Die "interpretaties" worden getoetst door "peers"(collega's. Feiten worden gepubliceerd zoals ze zijn ==> Wetenschap.
Je eigen werkwijze niet projecteren op wetenschappers Fred.
Je bewijst hier duidelijk mee dat je geen wetenschappelijke lectuur leest zoals eerder beweerd.
Citaat:
Ah kijk nu toch eens aan hoe simpel het allemaal is.
Fred.
Waarom moeilijker maken dat het is? Het idee dat je maar een stofje bent is echt te zwaar voor je eh ...arme arme ziel.
Oud 26 mei 2010, 12:11   #130
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik bedoelde het zo:

Fred.
Het zijn niet zozeer de wetten als wel de eigenschappen van materie waardoor alles zonder ingrijpen van intelligentie ontstaat. Zo kwam ik er laatst achter dat de uitgestrekte lagen ijzererts in de aarde afgezet zijn door microben die het ijzer uit de oer-oceaan hebben gefilterd. U gelooft toch niet dat 'iemand' dat ijzererts zo mooi in die lagen dicht bij het oppervlak van de aarde heeft neergelegd?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 12:12   #131
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Doen wij dat dan? da's nieuws

Goh hoe moet ik dat nu gerelativeerd genoeg gaan zeggen weer war ik minder tolerant tov ben?
Het moderne loonslaverij, de verdoken uitbuitingen, de alsmaar groeiende tollerantie van onrecht en ontsporing van de maatschappij, islamisering, fanatisme,... en het eindeloos debatteren onderling terwijl dit alles gaande is.
Daar ben ik minder tolerant in geworden denk ik.

Wat me bv ok stoort (Inno lees ook mee) is dat ongeloof of atheïsme in de Bijbel en Koran sterk veroordeeld wordt. Over intollerantie gesproken. Verwonderlijk is het dan niet dat men stilaan het beu wordt veroordeeld te worden om een levensbeschouwing te hebben anders dan het gangbare of wenselijke van een kleine of grote groep.

Ik begrijp je frustraties en kwaadheid rond die zaken. Het zijn dan enorm storende zaken die je opsomt. ( onrecht, ontsporing, islamisering, ...)

In de bijbel en koran zijn ze geen fan van ongelovigen, dat is waar. In het nieuwe testament staat dat we niet moeten discussiëren voor ons gelijk, maar aan de hand van goed en liefdevol gedrag tonen wie we zijn. Dus woorden, maar vooral daden.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2010, 12:23   #132
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik begrijp je frustraties en kwaadheid rond die zaken. Het zijn dan enorm storende zaken die je opsomt. ( onrecht, ontsporing, islamisering, ...)

In de bijbel en koran zijn ze geen fan van ongelovigen, dat is waar. In het nieuwe testament staat dat we niet moeten discussiëren voor ons gelijk, maar aan de hand van goed en liefdevol gedrag tonen wie we zijn. Dus woorden, maar vooral daden.
Dus atheisten zijn allemaal moordenaars en haatzaaiers omdat ze niet geloven in een sprookje?
Oud 26 mei 2010, 12:28   #133
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het zijn niet zozeer de wetten als wel de eigenschappen van materie waardoor alles zonder ingrijpen van intelligentie ontstaat. Zo kwam ik er laatst achter dat de uitgestrekte lagen ijzererts in de aarde afgezet zijn door microben die het ijzer uit de oer-oceaan hebben gefilterd. U gelooft toch niet dat 'iemand' dat ijzererts zo mooi in die lagen dicht bij het oppervlak van de aarde heeft neergelegd?
http://en.wikipedia.org/wiki/Banded_iron_formation
http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_or..._iron_deposits

Laatst gewijzigd door Cdude : 26 mei 2010 om 12:29.
Oud 26 mei 2010, 12:39   #134
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Verbazend hoe hardnekkig jullie speciaal willen zijn. We stellen echt niks voor hoor.
Maar door te denken dat wij niks voorstellen gaan we ons ook zo gedragen, Travis! Wij moeten onze plaats weten. Wij moeten onszelf niet hoger inschatten dan we zijn maar ook niet lager, want dan doen we onszelf te kort.

Fred.
Oud 26 mei 2010, 12:41   #135
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar door te denken dat wij niks voorstellen gaan we ons ook zo gedragen, Travis! Wij moeten onze plaats weten. Wij moeten onszelf niet hoger inschatten dan we zijn maar ook niet lager, want dan doen we onszelf te kort.
Fred.
Te kort aan / voor wat?

Je bent wat je bent, een nietig pluisje op een stofje in het heelal.
Oud 26 mei 2010, 12:41   #136
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Neen, maar ik geloof wel dat er Iemand heeft voorzien dat er microben waren om dat erts te filteren enz.... Een alles omvattend plan zeg maar.

Fred.
Oud 26 mei 2010, 12:43   #137
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Te kort aan / voor wat?
Dat begrijp jij niet.

Fred.
Oud 26 mei 2010, 12:45   #138
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Fred.
Neen, jij doet ons te kort. Je zegt letterlijk dat wij niet in staat zijn om ons te gedragen als we maar zijn wat we zijn.
Ik zeg dat wij dat wel kunnen.
Oud 26 mei 2010, 12:49   #139
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen, jij doet ons te kort. Je zegt letterlijk dat wij niet in staat zijn om ons te gedragen als we maar zijn wat we zijn.
Ik zeg dat wij dat wel kunnen.
Ik zeg dat de mens niet beseft wie en wat hij eigenlijk is. En mocht hij dat wel beseffen dan was dit hier nu reeds het paradijs.

Fred.
Oud 26 mei 2010, 12:53   #140
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, maar ik geloof wel dat er Iemand heeft voorzien dat er microben waren om dat erts te filteren enz.... Een alles omvattend plan zeg maar.

Fred.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be