![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Willekeurig afvuren van neuronen geeft niet perse willekeur "beelden" Wees eens wat minder goedgelovig Fred Laatst gewijzigd door Cdude : 25 mei 2010 om 12:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Staatssecretaris
|
![]() Yep
![]() Eigenlijk heb je gelijk. De medische wetenschap wéét dat er bij ernstig zuurstoftekort er hersencellen afsterven. Heel snel zelfs. Ze weten ook dat de patient in een diepe coma zal vallen. Ze meten weinig of geen hersenactiviteit meer. Hun probleem is dat al die BDE verhalen niet in hun plaatje passen. Omdat dit activiteit is van de geest (niet de hersenen) die volgens hen niet bestaat. Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8607660.stm http://news.bbc.co.uk/today/hi/today...00/7622456.stm In tegenstelling tot wat iedereen denkt : http://www.sciencedaily.com/releases...1108015734.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Correctie, ik (de wetenschap) ga op onderzoek uit en probeert de oorzaak te achterhalen != "invulling".
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Gij gelooft niet in een reden aangezien wetenschap het einde is, dus "waarom" is een kinderachtige vraag. Ik probeer die waarom stap voor stap voor mezelf in te vullen en steeds meer wordt die voor mij bewezen. Mij kan de wetenschap op gebied van drugs en religie bitter weinig schelen, gewoon omdat het onnozel is om daar proberen een verband door te leggen. Wetenschap is gewoon pure biologische logica, we weten allemaal dat die er is. Ik ga nooit zeggen dat het zever is, het is wel degelijk waar dat er het één en ander in uw brein gebeurd als ge tript, maar de "waarom zie of voel ik dit"-invulling laat ik liever aan mezelf over.
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 26 mei 2010 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onze cultuur heeft gewoonweg totaal verkeerde ideen als het op bewustzijn en onze realiteit aankomt. De meeste mensen volgen gewoon het officiele wereldbeeld en daardoor krijg je eigenlijk de tegenstelling dat ze zelf ontkennen wat ze echt zijn: een spiritueel wezen in een menselijk lichaam.
Deze dualiteit, deze afgescheidenheid van lichaam en geest en spiritualiteit is één van de grondoorzaken van veel malaise in onze westerse samenleving. Enkel een samenleving die afgescheiden is van haar bron, de heiligheid van elk leven en de instrinsieke betrouwbaarheid en levendigheid van het universum, krijgt het zover om oorlogen te voeren en bommen op elkaars kop te smijten.
Laatst gewijzigd door exodus : 26 mei 2010 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
D�*t is pas gevaarlijk. Laatst gewijzigd door Travis66 : 26 mei 2010 om 12:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Er is daar veel bewijs voor. Maar het wordt door atheisten ontkent en op andere verklaringen gestoken.
Citaat:
Georganiseerde religie of culten zijn even slecht als materialisme. Beide propageren een vals beeld van de realiteit. De een predikt een afgescheiden god waar naar men gehoorzaam moet zijn en aanbeden moet worden, de ander projecteert een nihilistisch universum zonder doel waar alles overgeleverd is aan het toeval, en bewustzijn slechts een bijprodukt is van een evolutie. Er is geen god die je zal straffen en die je moet aanbidden, en het universum is geen plaats waar toeval regeert. Onze realiteit is een bepaalde realiteit in de totale realiteit, met zijn specifieke kenmerken, net zoals je realiteiten hebt met andere kenmerken.
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
|
![]() Ik heb helemaal niet gezegd dat channeling een bewijs is, je legt weer woorden in de mond die mensen helemaal niet beweert hebben.
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zegt dat er "veel bewijs " is maar noemt er geen. Als jij je beweringen niet staaft, doe ik het voor je. Volledig zijn voorkomt dit. Laatst gewijzigd door Cdude : 26 mei 2010 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat zeg ik niet, ik zeg dat je alleen bij religieuzen massamoordenaars vindt die denken dat ze de mensheid een dienst bewijzen. Laatst gewijzigd door Travis66 : 26 mei 2010 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens , je kan niet iets bewijzen voor iemand anders, men moet het zelf ook onderzoeken.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |